Målmandsniveau/statistik

Om FC Midtjylland og Black Wolves
188

Målmandsniveau/statistik

Indlæg af 188 »

Jeg har gennem længere tid været godt tilfreds med Lasse Heinzes niveau, med undtagelsen af fadæsen mod Horsens, selvom flere af mine venner der ikke er FCM fan vurderer ham til at være for ringe.
http://www.bold.dk/nyt/Kevin-Stuhr-slaa ... -Stephan-A (kræver at man er bruger) har lavet statistik over redningsprocenter for målmændene i superligaen, og her overrasker det mig at han rent faktisk er den målmand med næst dårligst redningsprocent. Jeg ved godt at statitik ikke kan fortælle alt, da der jo også er forskel på hvor åbne målchancerne er etc, men det er dog bemærkelsesværdigt at de tre landsholdsmålmænd alle ligger i top fire, hvormed den må være forholdsvis retvisende. Det er derfor lidt foruroligende især at se afstanden til toppen, da der i mine øjne er langt fra 57,1% til nummer fire Stephan Andersen med 74,3 %. Det bliver spæsndende at se om Heinze for forbedret statistikken, eller Ørgaard skulle begynde at kigge mod Randers for en erstatning efter denne sæson. Er der nogen der kender Stuhr-Ellegaards kontraktlængde i Randers?

Det positive. Hvis man regner lidt på tallene i forhold til de mål der er scoret med klubben, er vi til gengæld helt i top. Forudsat at bold.dks statistik er rigtig. Er vi den klub der er produceret færrest målforsøg indenfor rammen imod, hvilket er et stort cardeau til vores forsvar, og tegner godt for fremtiden,hvis Franke og drengene i den anden samtidig får den puttet i kassen :-)

FCM: 21
FCK: 24
Vejle: 30
Brøndby: 35
SønderJyske: 39
FCN: 42
EFB: 44
RFC: 46
OB: 46
ACH: 46
AGF: 48
Aab: 50
(udregninger på baggrund af nedenstående statistik og antal mål scoret mod klubberne)

Målmændenes redningsprocenter i SAS Ligaen efter 10 runder
Spiller
Klub Redningsprocent
Kevin Stuhr-Ellegaard Randers FC 80,4%
Jesper Christiansen FC København 79,2%
Søren Jochumsen AC Horsens 76,1%
Stephan Andersen Brøndby 74,3%
Arek Onyszko OB 73,9%
Jesper Hansen FC Nordsjælland 69,0%
Steffen Rasmussen AGF 66,7%
Lars Winde Esbjerg 65,9%
Henrik Ipsen SønderjyskE 64,1%
Karim Zaza AaB 62,0%
Lasse Heinze FC Midtjylland 57,1%
Jimmy Nielsen Vejle 53,3%
(Kilde http://www.bold.dk/nyt/Kevin-Stuhr-slaa ... -Stephan-A)
Senest rettet af 188 25. okt 2008, 14:28, rettet i alt 1 gang.

Hekler

Re: Målmandsniveau/statistik

Indlæg af Hekler »

Du kan ikke bruge den statestik til en skid.
Nogle forsvar giver mange skud væk fra distancen, andre gør ikke.

Se Heinze mod Kevin Stuhr - Heinze har under det halve skud på sig, mon ikke det er en del af forklaringen?

JesperK

Indlæg af JesperK »

Jo, det har det helt sikkert. Det er ikke en specielt interessant statistik.

Som trådstarter skrev, så er det interessant at FCM er dem med færrest afslutninger (på mål) imod. Det er helt ok læsning og også i tråd med, hvad jeg har set. Fx gav vi jo heller ikke ret meget væk mod City.

bold.dk tror på et marked for endeløs statistik. Det tvivler jeg nu på, der er.

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

Kevin Stuhr har kontrakt med Randers ind til sommeren 2010...

Takito

Indlæg af Takito »

Hvad har det lige med tråden, at gøre?

Jens Mikkelsen

Indlæg af Jens Mikkelsen »

188 spørger om der er nogen der kender noget til Kevins kontraktforhold.

Derudover vil jeg bare sige at det er en total forfejlet debat, han er jo i mine øjne en fantastisk målmand, glemmer ikke lige med det samme den dobbelt redning han havde i parken sidste sæson, den fik sgu Peter Kjær op af stolen.

Dertil kan nævnes at han er sublim når det gælder mand mand situationer, hvor kan kommer ud og gør målet lille som overrasker selv det mest garvede angriber (Peter Graulund overplacere i mandags en friløber). Han redder os 80% af gangende i disse situationer, han er simpelthen møghurtig og altid vågen.

Knægten er 22 år, jeg siger ikke han bliver a-landsholdets nr. 1, da han er en del af en stærk generation på netop denne post, schmeichel og Kevin er jo med i den udregning, men jeg tror med tid at han min. bliver nr. 2

Besvar