http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhed ... laes_nyhed
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=85475,85474
Det er ikke meget man har hørt til samarbejdet siden offentliggørelsen. Men nu hvor de er rykket op i 1. division, kunne det da være en oplagt mulighed for spilletid til nogen af alle vores talenter.
Juelsgaard, Weinkouff (hvis han vender tilbage før tid), Sivebæk, Jude, Adeola, Lawal og måske Mads A.
Problemet i forhold til udlejning til eks. Skive er selvfølgelig afstanden. Lidt mere bøvlet for spillerne at komme forbi Ikast og træne flere dage i ugen.
Samarbejdet med FC Roskilde
-
FCM_ole
Re: Samarbejdet med FC Roskilde
Ja det kan være en af ulemperne. Men hvis de skal etableres som en brugbar samarbejdspartner, mener jeg vi bør være behjælpelig med ulån af spillere. De er netop blevet kontraktklub så muligheden er det. Men det vil selvføligelig ikke være attraktivt, hvis der kun trænes nogle få gange i ugen. Selvom de vil blive testet i kamp på et højere niveau end anden division. Hvis vi ikke udlejer kan vi da få et rimelig slagkraftigt hold i anden division.
Men jeg mener helt sikkert vi på den ene eller anden måde skal have mere ud af samarbejdet. Et samarbejde med Skive kunne jo også endeligt overvejes, det kunne være en attraktiv løsning for os, måske mindre attraktiv for Skive. Da det ikke giver de store fremtidsperspektiver for dem.
Men jeg mener helt sikkert vi på den ene eller anden måde skal have mere ud af samarbejdet. Et samarbejde med Skive kunne jo også endeligt overvejes, det kunne være en attraktiv løsning for os, måske mindre attraktiv for Skive. Da det ikke giver de store fremtidsperspektiver for dem.
-
B
En fast samarbejde med Skive synes jeg nu har store fremtidsperspektiver for dem. En del af vores talenter, tror jeg, har en noget større klasse, end de fleste spillere som Skive ellers ville have mulighed for at tiltrække.
Akeem er de eksempelvis meget glade ved i Kolding (som har noget større ambitioner end Skive), og vi har da i hvert fald et par stykke mere af nogenlunde samme kaliber, vi godt kunne undvære en halv eller hel sæson.
Akeem er de eksempelvis meget glade ved i Kolding (som har noget større ambitioner end Skive), og vi har da i hvert fald et par stykke mere af nogenlunde samme kaliber, vi godt kunne undvære en halv eller hel sæson.
-
FCM_ole
Ja det er jo lige netop det. Vores spiller har helt sikkert klassen og som oftest et større potentiale end deres spillere, men det er ikke holdbart for Skive at storedele af deres trup er baseret på halv til helårige lejekontrakter. Det vil jo ikke udvikle klubbens egne talenter. De får selvfølgelig nogle spillere som burde være i stand til at imponere og hjælpe til med at holde skansen i første division. Men de har ikke fornemmelsen af at det tjener deres arbejde, for de har i mange tildfælde ikke pengene til at beholde spilleren. Specielt ikke Siv eller Juelsgård, her er potentialet for stort.
Men fordelen er helt klart størst for vores side:
* Klubben er placeret tæt på Herning, så de kan træne begge steder.
* Vores talenter vil blive testet på højere niveau
* Evt. salgsmuligheder til andre klubber som vi så med Akeem.
Men fordelen er helt klart størst for vores side:
* Klubben er placeret tæt på Herning, så de kan træne begge steder.
* Vores talenter vil blive testet på højere niveau
* Evt. salgsmuligheder til andre klubber som vi så med Akeem.
-
188
Hvordan går det med vores Roskilde samarbejde, er det helt indstillet igen?
Ser ud til at de mangler en midtbanespiller. Hvis der er overflod med midtbanespiller i ynglingeårene, og vores afrikanske spillere, så kunne det være en mulighed at sende en derover.
http://www.bold.dk/nyt/FC-Roskilde-jagter-6er
Ser ud til at de mangler en midtbanespiller. Hvis der er overflod med midtbanespiller i ynglingeårene, og vores afrikanske spillere, så kunne det være en mulighed at sende en derover.
http://www.bold.dk/nyt/FC-Roskilde-jagter-6er
-
Hausser
Jeg tror samarbejdet lever i bedste velgående, men jeg tror primært at arbejdet drejer sig om ungdomsfodbold og er knapt så formaliseret omkring seniorerne.
Men ellers er det da helt korrekt, det kunne sagtens være interessant at udleje Izunna eller Yakubu til Roskilde, kunne være til gavn for begge parter.
Men ellers er det da helt korrekt, det kunne sagtens være interessant at udleje Izunna eller Yakubu til Roskilde, kunne være til gavn for begge parter.
-
Kent
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Men ellers er det da helt korrekt, det kunne
> sagtens være interessant at udleje Izunna eller
> Yakubu til Roskilde, kunne være til gavn for begge
> parter.
Problemet er vel, at de ikke har fuldtidsproffesionelle tilstande i Roskilde. Dvs at træningen + træningsmængden vil være dårligere i Roskilde end hos os selv.Fx har de spillere vi har lejet ud til Skive jo trænet med i FCM nogle gange om ugen, så vidt jeg er orienteret. Den samme mulighed er der ikke for spillere, der er udlejet til Roskilde, ligesom det vil kræve at de flytter.
Så ift at udleje spillere er Roskilde ikke særlig interessant, og det uformelle samarbejde vi har med Skive er langt bedre.
-------------------------------------------------------
> Men ellers er det da helt korrekt, det kunne
> sagtens være interessant at udleje Izunna eller
> Yakubu til Roskilde, kunne være til gavn for begge
> parter.
Problemet er vel, at de ikke har fuldtidsproffesionelle tilstande i Roskilde. Dvs at træningen + træningsmængden vil være dårligere i Roskilde end hos os selv.Fx har de spillere vi har lejet ud til Skive jo trænet med i FCM nogle gange om ugen, så vidt jeg er orienteret. Den samme mulighed er der ikke for spillere, der er udlejet til Roskilde, ligesom det vil kræve at de flytter.
Så ift at udleje spillere er Roskilde ikke særlig interessant, og det uformelle samarbejde vi har med Skive er langt bedre.
Re: Samarbejdet med FC Roskilde - NU Slagelse
Så dukkede denne tråd lige op på radaren, da vi jo tidligere har haft samarbejde med Roskilde...
Nu er turen så kommet til et samarbejde med SLAGELSE Boldklub & Idrætsforening
Det bliver spændende at se om det fører noget godt med sig
http://www.fcm.dk/nyheder/akademi/fcm-u ... lagelse-bi
-
Steffen am
Ved man noget om hvilke 2 akademispillere der er fra Slagelse?