Ny spiller?
-
Bobby
Ny spiller?
http://www.bold.dk/nyt/?vis=76722
Kan han være en potentiel afløser til Simon P?
Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kender hans kvaliteter, men han kan erhverves på en fri transfer og nævner selv FCM som en mulig kommende arbejdsplads. I mine øjne mangler vi i hvert fald en back up på den plads.
Nogen der kender hans kvaliteter?
Kan han være en potentiel afløser til Simon P?
Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kender hans kvaliteter, men han kan erhverves på en fri transfer og nævner selv FCM som en mulig kommende arbejdsplads. I mine øjne mangler vi i hvert fald en back up på den plads.
Nogen der kender hans kvaliteter?
Senest rettet af Bobby 11. dec 2007, 08:51, rettet i alt 1 gang.
-
Bobby
-
BW - 665
Re: Ny spiller?
Bobby Skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=76722
>
> Kan han være en potentiel afløser til Simon P?
>
> Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kender hans
> kvaliteter, men han kan erhverves på en fri
> transfer og nævner selv FCM som en mulig kommende
> arbejdsplads. I mine øjne mangler vi i hvert fald
> en back up på den plads.
>
> Nogen der kender hans kvaliteter?
Hmm... har set ham i et par kampe for BIF, mener faktisk også han fik spilletid imod os, og han har da lavet nogle gode tekniske ting, men havde ellers en tendens til at falde lidt ud af kampene.
Jeg synes det er svært at vurdere niveauet på spillere fra BIF for tiden; ingen af dem spiller vel ret beset så godt som de har evnerne til, og hvordan knægten præsterer for et kriseramt BIF hold i forhold til et vel smurt FCM hold, er nok meget forskelligt.
Generelt vil jeg dog sige at en spiller som ikke kan komme på førsteholdet i en anden SAS ligaklub burde generelt ikke være et emne for os (og især ikke et hold med et så lavt niveau som Brøndby)
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=76722
>
> Kan han være en potentiel afløser til Simon P?
>
> Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kender hans
> kvaliteter, men han kan erhverves på en fri
> transfer og nævner selv FCM som en mulig kommende
> arbejdsplads. I mine øjne mangler vi i hvert fald
> en back up på den plads.
>
> Nogen der kender hans kvaliteter?
Hmm... har set ham i et par kampe for BIF, mener faktisk også han fik spilletid imod os, og han har da lavet nogle gode tekniske ting, men havde ellers en tendens til at falde lidt ud af kampene.
Jeg synes det er svært at vurdere niveauet på spillere fra BIF for tiden; ingen af dem spiller vel ret beset så godt som de har evnerne til, og hvordan knægten præsterer for et kriseramt BIF hold i forhold til et vel smurt FCM hold, er nok meget forskelligt.
Generelt vil jeg dog sige at en spiller som ikke kan komme på førsteholdet i en anden SAS ligaklub burde generelt ikke være et emne for os (og især ikke et hold med et så lavt niveau som Brøndby)
-
Kent
Ny højre back?
Espen Ruud rygtes til OB, der dog ikke virker som den oplagte kandidat til en ny højre back.
http://www.ta.no/lokal_sport/article3156220.ece
http://www.bold.dk/nyt/?vis=76832
Han er 23 og skulle eftersigende koste 6 mio norske = ca. 5.5 mio danske. Aldersmæssigt passer han altså godt ind i vores indkøbspolitik, ligesom han som tidligere fløj også lyder til at passe til vores spillestil.
Hvad siger de folk, der følger med i den norske liga - kunne han være interessant for os, eller er det bedre at hente en billig østeuropæer?
Edit: Ifølge dette link, skulle han så allerede have bestemt sig for Viking, men det er jo før set at aviser har taget fejl, og med forskerordningen burde vi vil kunne være med lønmæssigt: http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... e95559.ece
http://www.ta.no/lokal_sport/article3156220.ece
http://www.bold.dk/nyt/?vis=76832
Han er 23 og skulle eftersigende koste 6 mio norske = ca. 5.5 mio danske. Aldersmæssigt passer han altså godt ind i vores indkøbspolitik, ligesom han som tidligere fløj også lyder til at passe til vores spillestil.
Hvad siger de folk, der følger med i den norske liga - kunne han være interessant for os, eller er det bedre at hente en billig østeuropæer?
Edit: Ifølge dette link, skulle han så allerede have bestemt sig for Viking, men det er jo før set at aviser har taget fejl, og med forskerordningen burde vi vil kunne være med lønmæssigt: http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... e95559.ece
-
uschel
Re: Ny højre back?
Min vurdering er at ville kunne blive en god gardering til Kolja. Jeg har set ham nogle gange. Han er spændende med stort potentiale
-
Bobby
Kent Skrev:
> Espen Ruud rygtes til OB, der dog ikke virker som
> den oplagte kandidat til en ny højre back.
>
> http://www.ta.no/lokal_sport/article3156220.ece
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=76832
>
> Han er 23 og skulle eftersigende koste 6 mio
> norske = ca. 5.5 mio danske. Aldersmæssigt passer
> han altså godt ind i vores indkøbspolitik, ligesom
> han som tidligere fløj også lyder til at passe til
> vores spillestil.
>
> Hvad siger de folk, der følger med i den norske
> liga - kunne han være interessant for os, eller er
> det bedre at hente en billig østeuropæer?
Jeg kender ikke hans kvaliteter.
Min holdning til højrebacken er, at vi skal have en ung garderingsspiller, der kan udvikle sig og presse Kolja. Kolja har i mine øjne gjort det rigtig godt, og jeg mener bestemt ikke han skal erstattes. Hvis vi kigger efter en ung talentfuld garderingsspiller er 5,5 mill. måske lige i overkanten.
Hvis Esben Ruud er så ombejlet, tror jeg også han går efter en klub, hvor han kan få en vis form for garanti for spilletid.
> Espen Ruud rygtes til OB, der dog ikke virker som
> den oplagte kandidat til en ny højre back.
>
> http://www.ta.no/lokal_sport/article3156220.ece
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=76832
>
> Han er 23 og skulle eftersigende koste 6 mio
> norske = ca. 5.5 mio danske. Aldersmæssigt passer
> han altså godt ind i vores indkøbspolitik, ligesom
> han som tidligere fløj også lyder til at passe til
> vores spillestil.
>
> Hvad siger de folk, der følger med i den norske
> liga - kunne han være interessant for os, eller er
> det bedre at hente en billig østeuropæer?
Jeg kender ikke hans kvaliteter.
Min holdning til højrebacken er, at vi skal have en ung garderingsspiller, der kan udvikle sig og presse Kolja. Kolja har i mine øjne gjort det rigtig godt, og jeg mener bestemt ikke han skal erstattes. Hvis vi kigger efter en ung talentfuld garderingsspiller er 5,5 mill. måske lige i overkanten.
Hvis Esben Ruud er så ombejlet, tror jeg også han går efter en klub, hvor han kan få en vis form for garanti for spilletid.
-
Kent
Bobby Skrev:
> Hvis vi kigger efter en ung talentfuld
> garderingsspiller er 5,5 mill. måske lige i
> overkanten.
Helt klart. Hvis vi skal betale penge i den størrelsesorden, så skal det være på en forstærkning af start-11 og ikke et talent. Efter sigende var vi jo interesseret i Michael Lüstig i sommers, der vist kostede 4 mio svenske, men ikke havde så lang kontrakt tilbage, og derfor måske er billigere nu.
Jeg er sikker på, at vi i hvert fald forsøger at få fat i en ekstra højre back i vinterpausen, men hvorvidt det bliver en garderingsspiller eller en til start-11 kan jeg ikke helt lure. Kolja har gjort det fint, men det er et af de steder, hvor vi godt kan forstærkes. Under alle omstændigheder vil konkurrence på pladsen være godt.
> Hvis vi kigger efter en ung talentfuld
> garderingsspiller er 5,5 mill. måske lige i
> overkanten.
Helt klart. Hvis vi skal betale penge i den størrelsesorden, så skal det være på en forstærkning af start-11 og ikke et talent. Efter sigende var vi jo interesseret i Michael Lüstig i sommers, der vist kostede 4 mio svenske, men ikke havde så lang kontrakt tilbage, og derfor måske er billigere nu.
Jeg er sikker på, at vi i hvert fald forsøger at få fat i en ekstra højre back i vinterpausen, men hvorvidt det bliver en garderingsspiller eller en til start-11 kan jeg ikke helt lure. Kolja har gjort det fint, men det er et af de steder, hvor vi godt kan forstærkes. Under alle omstændigheder vil konkurrence på pladsen være godt.
-
Dahl Nielsen
Følger selv den norske liga en del (ja, nørd, ved det godt).
For mig at se, ville en spiller som Espen Ruud skulle købes til startopstillingen. Han er både for dyr og for god til at skulle hentes som gardering. Dette ville dog ikke være særligt fair for Kolja, som faktisk har gjort det rigtig godt for os.
Ruud er forholdsvis solid i defensiven uden at være prangende. Han er ikke den mest offensive spiller trods rimelige offensive kvaliteter. Især har han et godt pasningsspil og roses meget for sine gode indlæg. Han er desværre ikke verdens hurtigste spiller.
Det er, hvad jeg sådan lige umiddelbart kan fortælle om ham. Har dog ladet mig imponere af ham flere gange, og da han stadig er forholdsvis ung, bliver han jo nok heller ikke dårligere de næste år...
For mig at se, ville en spiller som Espen Ruud skulle købes til startopstillingen. Han er både for dyr og for god til at skulle hentes som gardering. Dette ville dog ikke være særligt fair for Kolja, som faktisk har gjort det rigtig godt for os.
Ruud er forholdsvis solid i defensiven uden at være prangende. Han er ikke den mest offensive spiller trods rimelige offensive kvaliteter. Især har han et godt pasningsspil og roses meget for sine gode indlæg. Han er desværre ikke verdens hurtigste spiller.
Det er, hvad jeg sådan lige umiddelbart kan fortælle om ham. Har dog ladet mig imponere af ham flere gange, og da han stadig er forholdsvis ung, bliver han jo nok heller ikke dårligere de næste år...
-
Snowlax
Ny central mitbane?
Efter have læst om udrensningen i BIF, så ser det ud til at Martin Retov måske skal ud.
Han er en god offensiv spiller, som også kan score mål.. Mener en midtbane med ham og Femi ville være en god opstilling. Mener ikke vores andre midtbanespillere har haft niveauet til top 3 i ligaen. Retov er stadig kun 27, og har været på landsholdet tidligere, så må da være noget som der kunne bruges. Hvis han kommer ud i kulden i BIF, så vil han nok kunne hentes for billige penge.
Jeg mener ikke at vi kan blive ved med at købe unge spillere ind, vi bliver nød til at have nogle med noget erfaring, både nationalt og internationalt... Retov har begge dele!!!
Han er en god offensiv spiller, som også kan score mål.. Mener en midtbane med ham og Femi ville være en god opstilling. Mener ikke vores andre midtbanespillere har haft niveauet til top 3 i ligaen. Retov er stadig kun 27, og har været på landsholdet tidligere, så må da være noget som der kunne bruges. Hvis han kommer ud i kulden i BIF, så vil han nok kunne hentes for billige penge.
Jeg mener ikke at vi kan blive ved med at købe unge spillere ind, vi bliver nød til at have nogle med noget erfaring, både nationalt og internationalt... Retov har begge dele!!!
-
BW - 665
Re: Ny central mitbane?
Snowlax Skrev:
> Efter have læst om udrensningen i BIF, så ser det
> ud til at Martin Retov måske skal ud.
> Han er en god offensiv spiller, som også kan score
> mål.. Mener en midtbane med ham og Femi ville være
> en god opstilling. Mener ikke vores andre
> midtbanespillere har haft niveauet til top 3 i
> ligaen. Retov er stadig kun 27, og har været på
> landsholdet tidligere, så må da være noget som der
> kunne bruges. Hvis han kommer ud i kulden i BIF,
> så vil han nok kunne hentes for billige penge.
>
> Jeg mener ikke at vi kan blive ved med at købe
> unge spillere ind, vi bliver nød til at have nogle
> med noget erfaring, både nationalt og
> internationalt... Retov har begge dele!!!
Retov har begge dele, korrekt, men han har ikke niveauet til at tilspille sig en plads på vores midtbane. I min optik vil han være 4. valg efter Femi, Thygesen og Salami. Kan godt følge dine argumenter med erfaring osv., men det er bare også en nødvendighed at det går hånd i hånd med kvalitet og et højt niveau. Vi har endda et førsteklasses eksempel på hvordan det går med ældre spillere der har massiv erfaring, men mangler fysik og niveau - Thomas Røll.
Når det så er sagt, så er jeg enig i at en central midtbanespiller med erfaring og lederegenskaber står højt på listen over mulige gode indkøb, som i så mange andre klubber, men ikke for enhver pris, og jeg mener som sagt ikke Retov har det niveau længere som skal til for at spille fast for en klub som FCM.
> Efter have læst om udrensningen i BIF, så ser det
> ud til at Martin Retov måske skal ud.
> Han er en god offensiv spiller, som også kan score
> mål.. Mener en midtbane med ham og Femi ville være
> en god opstilling. Mener ikke vores andre
> midtbanespillere har haft niveauet til top 3 i
> ligaen. Retov er stadig kun 27, og har været på
> landsholdet tidligere, så må da være noget som der
> kunne bruges. Hvis han kommer ud i kulden i BIF,
> så vil han nok kunne hentes for billige penge.
>
> Jeg mener ikke at vi kan blive ved med at købe
> unge spillere ind, vi bliver nød til at have nogle
> med noget erfaring, både nationalt og
> internationalt... Retov har begge dele!!!
Retov har begge dele, korrekt, men han har ikke niveauet til at tilspille sig en plads på vores midtbane. I min optik vil han være 4. valg efter Femi, Thygesen og Salami. Kan godt følge dine argumenter med erfaring osv., men det er bare også en nødvendighed at det går hånd i hånd med kvalitet og et højt niveau. Vi har endda et førsteklasses eksempel på hvordan det går med ældre spillere der har massiv erfaring, men mangler fysik og niveau - Thomas Røll.
Når det så er sagt, så er jeg enig i at en central midtbanespiller med erfaring og lederegenskaber står højt på listen over mulige gode indkøb, som i så mange andre klubber, men ikke for enhver pris, og jeg mener som sagt ikke Retov har det niveau længere som skal til for at spille fast for en klub som FCM.
-
Bobby
Kent Skrev:
>
> Helt klart. Hvis vi skal betale penge i den
> størrelsesorden, så skal det være på en
> forstærkning af start-11 og ikke et talent. Efter
> sigende var vi jo interesseret i Michael Lüstig i
> sommers, der vist kostede 4 mio svenske, men ikke
> havde så lang kontrakt tilbage, og derfor måske er
> billigere nu.
Ifølge Sundsvall's debatforum rygtes Mikael Lustig til Molde.
>
> Helt klart. Hvis vi skal betale penge i den
> størrelsesorden, så skal det være på en
> forstærkning af start-11 og ikke et talent. Efter
> sigende var vi jo interesseret i Michael Lüstig i
> sommers, der vist kostede 4 mio svenske, men ikke
> havde så lang kontrakt tilbage, og derfor måske er
> billigere nu.
Ifølge Sundsvall's debatforum rygtes Mikael Lustig til Molde.
-
Arff
Bobby Skrev:
> Ifølge Sundsvall's debatforum rygtes Mikael Lustig
> til Molde.
Han har vel efterhånden været rygtet til det halve af topklubberne i skandinavien, så spørgsmålet er hvor meget vi skal ligge i det
> Ifølge Sundsvall's debatforum rygtes Mikael Lustig
> til Molde.
Han har vel efterhånden været rygtet til det halve af topklubberne i skandinavien, så spørgsmålet er hvor meget vi skal ligge i det
-
Arff
Nødvendige forstærkninger:
Hvor mener I at det er nødvendigt at vi forstærker holdet, og hvem ser I gerne komme til klubben, som også er realisktisk for FCM.
Hvem ser i gerne forlade klubben, og hvorfor?
Personligt mener jeg at der mangler en højre back som gardering for Kolja, eller direkte til startopstillingen, en kant spiller, måske en central midt og en angriber.
Højre back:
Gerne en fra skandinavien.
Kant:
Anders Due, Martin Bergvold
Central midt:
Zimling, Retov eller måske Esben Hansen hvis han er interesseret i at komme hjem.
Angriber:
Gilberto fra Horsens, eller måske Demba Nyrén fra EfB.
Hvad mener I?
Hvem ser i gerne forlade klubben, og hvorfor?
Personligt mener jeg at der mangler en højre back som gardering for Kolja, eller direkte til startopstillingen, en kant spiller, måske en central midt og en angriber.
Højre back:
Gerne en fra skandinavien.
Kant:
Anders Due, Martin Bergvold
Central midt:
Zimling, Retov eller måske Esben Hansen hvis han er interesseret i at komme hjem.
Angriber:
Gilberto fra Horsens, eller måske Demba Nyrén fra EfB.
Hvad mener I?
-
levis
Re: Nødvendige forstærkninger:
Arff Skrev:
> Højre back:
> Gerne en fra skandinavien.
>
> Kant:
> Anders Due, Martin Bergvold
>
> Central midt:
> Zimling, Retov eller måske Esben Hansen hvis han
> er interesseret i at komme hjem.
>
> Angriber:
> Gilberto fra Horsens, eller måske Demba Nyrén fra
> EfB.
>
> Hvad mener I?
I midtbanen har vi, efter min egen mening, nogle meget talentfulde spillere, og hvis vi bare får Salami op på sit gamle niveau og Thygesen også finder formen, kan det blive til stor gavn i næste sæson hvor de, forhåbentlig, kan ramme formen over en hel sæson.
Jeg kunne dog godt tænke mig en angriber der er mere sikker i sine afslutninger. Frank har scoret en del mål, men kunne have scoret langt flere hvis han bare havde været lidt mere sikker.
Dadu har jeg altid haft stor tiltro, men min tillid til ham er efterhånden løbet ud. I starten af sæsonen syntes jeg ellers han kæmpede godt for at komme til chancer og sætte sine medspillere op, men han er falmet en del og jeg kan ikke rigtig se det store lys i ham.
Af en eller anden grund har jeg altid set det store lys i Jesper Bech, og under Eriks vinger kunne jeg godt forestille mig at han ville blive god for holdet.
En lille bonus kunne være Mikael Lustig, det kunne være godt.
> Højre back:
> Gerne en fra skandinavien.
>
> Kant:
> Anders Due, Martin Bergvold
>
> Central midt:
> Zimling, Retov eller måske Esben Hansen hvis han
> er interesseret i at komme hjem.
>
> Angriber:
> Gilberto fra Horsens, eller måske Demba Nyrén fra
> EfB.
>
> Hvad mener I?
I midtbanen har vi, efter min egen mening, nogle meget talentfulde spillere, og hvis vi bare får Salami op på sit gamle niveau og Thygesen også finder formen, kan det blive til stor gavn i næste sæson hvor de, forhåbentlig, kan ramme formen over en hel sæson.
Jeg kunne dog godt tænke mig en angriber der er mere sikker i sine afslutninger. Frank har scoret en del mål, men kunne have scoret langt flere hvis han bare havde været lidt mere sikker.
Dadu har jeg altid haft stor tiltro, men min tillid til ham er efterhånden løbet ud. I starten af sæsonen syntes jeg ellers han kæmpede godt for at komme til chancer og sætte sine medspillere op, men han er falmet en del og jeg kan ikke rigtig se det store lys i ham.
Af en eller anden grund har jeg altid set det store lys i Jesper Bech, og under Eriks vinger kunne jeg godt forestille mig at han ville blive god for holdet.
En lille bonus kunne være Mikael Lustig, det kunne være godt.
-
Chap
Razak Omotoyossi?
Navn: Razak Omotoyossi
Position: Angriber
Født: Lagos, Nigeria
Klub: Helsingborg IF
Alder: 22
Pris: ???
Han er på nuværende tidspunkt topscorer i Allsvenskan, plus jeg også mener, at han har scoret en del mål i Uefa Cuppen. Han ville da være noget af et scoop at hente. Men jeg tror så også, at prisen på ham nok er forholdsvis høj.
Position: Angriber
Født: Lagos, Nigeria
Klub: Helsingborg IF
Alder: 22
Pris: ???
Han er på nuværende tidspunkt topscorer i Allsvenskan, plus jeg også mener, at han har scoret en del mål i Uefa Cuppen. Han ville da være noget af et scoop at hente. Men jeg tror så også, at prisen på ham nok er forholdsvis høj.