et lille spørgsmål:
kan en spiller godt spille på andetholdet og i samme runde spille på førsteholdet???
På forhånd tak
spørgsmål
-
bw1216
Re: spørgsmål
Jo...
Hvis spilleren er under 21.
Sakset fra DBU:
En spiller er ikke spilleberettiget i turneringen, hvis spilleren samme spilledag har deltaget i en anden turneringskamp. Følgende dage betragtes som én og samme spilledag:
- Fredag / lørdag / søndag.
- Skærtorsdag / langfredag.
- Påskelørdag / 1. påskedag / 2. påskedag.
- Fredag / lørdag / pinsesøndag / 2. pinsedag.
Denne regel er dog fraveget for reservemålmænd og indtil 3 spillere, som ved det seneste årsskifte var under 21 år, der starter på bænken, jfr. § 22.3 for så vidt angår Superligaen.
Hvis spilleren er under 21.
Sakset fra DBU:
En spiller er ikke spilleberettiget i turneringen, hvis spilleren samme spilledag har deltaget i en anden turneringskamp. Følgende dage betragtes som én og samme spilledag:
- Fredag / lørdag / søndag.
- Skærtorsdag / langfredag.
- Påskelørdag / 1. påskedag / 2. påskedag.
- Fredag / lørdag / pinsesøndag / 2. pinsedag.
Denne regel er dog fraveget for reservemålmænd og indtil 3 spillere, som ved det seneste årsskifte var under 21 år, der starter på bænken, jfr. § 22.3 for så vidt angår Superligaen.
-
Jan
bw1216 skriver :
<En spiller er ikke spilleberettiget i turneringen, hvis spilleren samme <spilledag har deltaget i en anden turneringskamp. Følgende dage betragtes som <én og samme spilledag:
<- Fredag / lørdag / søndag.
<- Skærtorsdag / langfredag.
<- Påskelørdag / 1. påskedag / 2. påskedag.
<- Fredag / lørdag / pinsesøndag / 2. pinsedag
Det vil sige, at hvis vi havde spillet med hele 1.holdet i dagens 2.divisions kamp, så måtte vi bruge alle igen på mandag, da jeg går ud fra, at mandag ville fra en anden runde ud fra disse kriterier.
<En spiller er ikke spilleberettiget i turneringen, hvis spilleren samme <spilledag har deltaget i en anden turneringskamp. Følgende dage betragtes som <én og samme spilledag:
<- Fredag / lørdag / søndag.
<- Skærtorsdag / langfredag.
<- Påskelørdag / 1. påskedag / 2. påskedag.
<- Fredag / lørdag / pinsesøndag / 2. pinsedag
Det vil sige, at hvis vi havde spillet med hele 1.holdet i dagens 2.divisions kamp, så måtte vi bruge alle igen på mandag, da jeg går ud fra, at mandag ville fra en anden runde ud fra disse kriterier.
-
Kent
Jan Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det vil sige, at hvis vi havde spillet med hele
> 1.holdet i dagens 2.divisions kamp, så måtte vi
> bruge alle igen på mandag, da jeg går ud fra, at
> mandag ville fra en anden runde ud fra disse
> kriterier.
Nej. Reglerne er ikke opdateret til at dække mandagskampe. Hvis der er spillere under 21, må de godt være med, hvis bare de starter på bænken. Så fx kan Baba godt være med mod Esbjerg, så længe han starter udenfor.
-------------------------------------------------------
> Det vil sige, at hvis vi havde spillet med hele
> 1.holdet i dagens 2.divisions kamp, så måtte vi
> bruge alle igen på mandag, da jeg går ud fra, at
> mandag ville fra en anden runde ud fra disse
> kriterier.
Nej. Reglerne er ikke opdateret til at dække mandagskampe. Hvis der er spillere under 21, må de godt være med, hvis bare de starter på bænken. Så fx kan Baba godt være med mod Esbjerg, så længe han starter udenfor.
-
Jan
Tak for svaret.
Det var også det svar jeg egentlig havde ventet, men blev bare i tvivl da bw1216 skrev at kampene fra fredag til søndag gjaldt en runde, der står nok mere i reglerne.
Så er Danny O og Røll ikke med i truppen til mandag.
Det var også det svar jeg egentlig havde ventet, men blev bare i tvivl da bw1216 skrev at kampene fra fredag til søndag gjaldt en runde, der står nok mere i reglerne.
Så er Danny O og Røll ikke med i truppen til mandag.