Stor ros til Kristian Bak Nielsen!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ravnen

Stor ros til Kristian Bak Nielsen!

Indlæg af Ravnen »

Laeste lige paa politiken.dk og faldt over dette citat fra artiklen om vores kamp i Herfoelge

Citat.

Michael Hansen var en klog spilstyrer på midtbanen hos gæsterne, der nede bag ved havde banens bedste i den dygtige, spillende midtstopper Kristian Bak Nielsen.

Han minder en del om ekslandsholdsanføreren René Henriksen, da han var på toppen. Kristian Bak Nielsen har et let løb, han læser spillet bedre end de fleste, og han kan forudse, hvad der sker, og så trippe frem og stjæle bolden og sætte opspil i gang med en omhyggelig aflevering.
citat slut.

En fornem sammenligning. Nu maa Morten Olsen da snart se lyset!
Senest rettet af Ravnen 23. apr 2005, 20:49, rettet i alt 1 gang.

mancitydk

Re: Stor ros til Kristian Bak Nielsen!

Indlæg af mancitydk »

det skal du ikke regne med Ravn. den herre Olsen kigger jo ikke på kampe vest for kolonierne vel?

Kim

Indlæg af Kim »

Jesper Christiansen - i viborg - nu anden målmand på landsholdet

snup en kiks - tør dine øjne!

BW #456

micco

Indlæg af micco »

Kristian bak er nok dk´s mest oversete talent! og jeg sys sku det synd.. kun EB har åbenbart opdaget at der også spilles fodbold vest for storebælt! her rangerer Bak som det 6 højeste karaktergennemsnit og med 6 optrådner på rundens hold... Det irreterere mig når Tipsbladets som i fredags sætter fokus på hjemlige salgsbare talenter og nævner Beck som eneste offensive.. herefter er det følgende! Leon (som er god men har vist mere end han gør nu) daniel Agger (som har spillet flot med Per Nielsen som back up i et helt halvt år nu) og Nicolai Høeg ( som ikke når Bak til sokkeholderne)

Det synd at Bak ikke får mere kredit for sit høje og konstante niveau.. Håber sku snart olsen får øjnene op for mener virkelig knægten efterhånden har gjort sig mere end fortjent! kunne man lave en Kæmpe tifo med "kristian på landshold" bare for (måske) at score lidt spalteplads i Kjøbenhavner aviserne....

micco

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

Det kan godt være at Bak og henriksen ligner hindanden meget i spillestil, men Bak er dog noget hurtigere end Henriksen nogensinde har været og det var en ulempe i Henriksens spil

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

tak for kiks Kim:)

Ja ok jeg ved godt at der også er jyder på landsholdet.... det var heller ikke det jeg skrev;: Jeg skrev at Olsen aldrig er ovre at se fodbold herovre vest for Bælterne. Og JC er da også den bedste målmand med dansk statsborgerskab herhjemme lige pt. Men der skal jo heller ikke så mange til på den position. Jeg fatter bare ikke hvorfor at Olsen gang på gang udtager en som Per Nielsen, der allerede har sagt stop på landsholdet, istedet for folk som; Kristian Bak, Leon Andreasen, Nikolaj Høegh. Hvorfor kan de ikke få en bænkeplads og få lov til at snuse lidt? Hvorfor dælen skal det være Per Nielsen?

Og kom nu ikke med den der med at manden bor tættere på Vedbæk. Den køber jeg ikke.

Men igen. Tak for kiks.

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Per Nielsen har IKKE sagt fra over for landsholdet. Han har udtalt at han måske synes det er en bedre ide at udtage nogle yngre spillere, når han nu alligevel kun selv bliver udtaget som reserve.
Desuden ville det være direkte tåbeligt at hive enten Leon andreassen eller Nikalj Høgh op fra det bedste U21 landshold vi har haft i mange år, og som er snublende tæt på at kvalificere sig til EM.
Mht. KBN er jeg ikke helt sikker på at han har klassen til landsholdet (endnu), så jeg mener godt Olsen kan forsvare at udtage Per Nielsen, som gennem efterhånden mange sæsoner har spillet stabilt i Brøndby, og oveni købet for mig at se også er blevet en bedre boldspiller siden Laudrup kom til Brøndby.

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

Man får jo aldrig at se om Bak er god nok til landsholdet hvis man ikke udtager ham og prøver ham af, og det har han da i hvert fald gjort sig fortjent til ved at han uge efter uge har leveret fremragende præstationer for Midtjylland.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hvis alle der måske kunne blive gode for landsholdet skulle udtages, kunne vi jo stille med et nyt hold hver gang. Om han har gjort sig fortjent ved jeg ikke. Til en tur med liga-landsholdet hvor MO kan teste ham i systemet måske. Den blev desværre ikke til noget, ellers var han måske inde om landsholdet nu.

Iøvrigt gør det ikke noget at han ikke spiller på landsholdet, så længe han spiller godt for os. Der er jo ingen grund til at råbe det ud til klubberne i Europa at der løber en god spiller rundt i FCM. Han skulle jo gerne blive hos os...

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Næ, og vi finder nok heller aldrig ud af om Chrstian Lundberg kunne klare i landsholdregi, for han er jo aldrig blevet udtaget.....

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

Silberbauer blev udtaget fordi han spillede kanon godt i en periode. Det er klart at det er sværere at vise sig på samme måde for en forsvars spiller, men som jeg skriver mener jeg jo at han har gjort sig fortjent.
Og så lad da være med at sige at vi skulle stille med et nyt hold hver gang, det er jo ikke det jeg mener og det tror jeg også godt du ved.

-Iøvrigt gør det ikke noget at han ikke spiller på landsholdet, så længe han spiller godt for os. Der er jo ingen grund til at råbe det ud til klubberne i Europa at der løber en god spiller rundt i FCM. Han skulle jo gerne blive hos os...

Man kunne måske også prøve at pakke den ellers så moderne egoisme væk og så håbe på det bedste for Kristian

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Halkjær skrev:
-------------------------------------------------------

> Og så lad da være med at sige at vi skulle stille
> med et nyt hold hver gang, det er jo ikke det jeg
> mener og det tror jeg også godt du ved.

Du er FCM'er og ser med farvede briller på talenter. Det samme gør folk fra andre klubber. Hvis Kristian Bak har fortjent en chance, vil der være utrolig mange i andre klubber der også har fortjent en chance. Det var min pointe...

> Man kunne måske også prøve at pakke den ellers så
> moderne egoisme væk og så håbe på det bedste for
> Kristian

Så skal du vist heller ikke belære mig om hvordan dit indlæg skal forstås, hvis det var hvad du kunne udlede af min kommentar om fordelene ved at han ikke var på landsholdet...

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

Så prøv at forklar mig det.
Du mener vel at det er bedre for os hvis han ikke er på landsholdet, fordi han så kan blive i Midtjylland længere og det forstår jeg da godt. Men set fra Baks synspunkt så har han vel højere ambitioner end Midtjylland.
Så hedder det altså egoisme om man vil det eller ej(det behøver nødvendigvis ikke være så negativt.)
Jeg ser da også gerne at Kristian bliver lidt endnu, men selv om han får landsholdsplads behøver han jo ikke smutte med det samme.
Og som min pointe har været i mine indlæg så synes jeg han har fortjent en chance. Det kan selvfølgelig diskuteres og det er da også det dette forum er til for, men det er bare min mening.
Undskyld hvis det virkede som om jeg prøvede at belære dig, for det var ikke intensionen.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Der er faktisk en del egoisme i det indlæg ;-)

Jeg synes imidlertid også, at han måske får for lidt opmærksomhed, men tror nu nok at der er en del der godt kender til ham alligevel, og er da også bange for at vi pludselig en dag får den nyhed at han er blevet solgt !

Jan / sjællænderen

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Uanset hvordan det vendes og drejes vil det da være en fordel for Kristian ( og FCM ) hvis han bliver prøvet på landsholdet. Det er unægteligt kampe på højere niveau end Superligaen, og derfor ligger der megen udvikling i en plads på landsholdet. En landsholdsplads vil vel også øge spillerens markedsværdi, hvilket er i både klubben og spillerens interesse.

Men jeg er da enig så langt, at man i det stille godt kan glæde sig lidt over at vi i FCM har en "uslebet diamant" spillende der weekend efter weekend leverer toppræstationer.

BW # 163

Besvar