Højre back på vej?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Arff

Højre back på vej?

Indlæg af Arff »

Jeg tillader mig lige at starte en ny tråd, da den anden var ved at blive lidt uoverskuelig :)
__________________________________________________________________________________

Efter vi ved med 99% sikkerhed, at Ulrik Lindkvist, desværre ikke er en del af FCM mere, så går jeg ud fra at vi skal ud og finde en ny, da vi kun har Kolja i truppen tilbage, som højre back, og det er overhovedet ikke nok, til en så lang sæson, som vi går i møde.
Nu er spørgsmålet bare, om FCM ikke har været forudsigende, og allerede på nuværende tidspunkt er begyndt jagten på en ny højre back, som skal erstatte Ulrik Lindkvist.

Hvem tror I det kunne være, HVIS vi skal have en ny, som jeg går ud fra? :)

Da jeg ikke tror nogle af disse er realistiske, tror jeg vi skal kigge mod udlandet.

Allan Olsesen - ikke top 3 spiller
Henrik Kildentoft - ikke top 3 spiller
Thomas Rytter - ikke realistisk
Jonas Troest - ikke realistisk
Thomas Helveg - for gammel
Per Gade - ikke top 3 spiller
Frank Hansen - har potentiale til at blive top 3, hvis han ik er endnu
Allan Olesen - ikke top 3 spiller
Søren Pedersen - ikke top 3 spiller
Jesper Andersen - ikke top 3 spiller
Mikkel Rask - ikke top 3 spiller
Dan Anton - jeg ved ik hvordan det går med ham, men han bliver jo ikke yngre ;)
Ole Tobiasen - for gammel (bliver 33 d. 8/7)
Rasmus Daugaard - ved ikke hvor han står
Brian Priske - afviste FCK, ikke interesseret i at vende hjem
Kasper Bøgelund - afviste også FCK, ikke interesseret i at vende hjem
Ulrich Vinzents - bosat i København
Jan Kristiansen - ikke decideret højre back, urealistisk
Thomas Bælum - centerforsvar
Senest rettet af Arff 3. aug 2007, 17:28, rettet i alt 1 gang.

Chap

Re: Højre back på vej?

Indlæg af Chap »

Jeg er også meget sikker på, at der bliver hentet en ny højre bak, men det er sku umuligt at sige, hvem det kan blive. Men bare det ikke er endnu en spiller fra VFF, så er jeg tilfreds :)

Takito

Indlæg af Takito »

Kan da være bedøvende ligemeget, hvor spilleren kommer fra - bare han besidder de rigtige kvaliteter!

Kent

Indlæg af Kent »

Hvis vi ser på back-situationen, så handler det meget om hvilke alternativer vi har. På højrebacken har vi (efter salg af Lindkvist) ikke rigtig nogen back-up. Claus Madsen har været brugt der, men det er ikke holdbart mod gode hold, og desuden mindes jeg, at Leon har spillet højre back på U21. Jeg ved ikke om man kunne forestille sig, at man ville bruge ham som reserve på begge backer.

Hvis vi henter en højre back, vil jeg tro det bliver et talent, der ikke har noget mod at sidde på bænken en sæson eller to. Hvis man køber en til startopstillingen, kan man ikke forvente at Kolja vil blive i klubben, og så er man lige vidt.

Desuden er vi ikke længere begrænset til danske spillere, da det kun var ifm Chr. Poulsen signingen at det blev udtalt, at det var en dansker.

Vores bedste gæt lige nu er vel Michael Lüstig. - Hvis vi køber en.

B

Indlæg af B »

kunne jo også være ham den tjekkiske U21 spiller Ekstrabladet nævnte. Kan ikke huske hvem det var herinde der havde læst det.

Han kunne jo spille de fleste pladser i forsvaret.

Håber da også på Lüstig, men køber man et eftersigende eftertragtet stortalent i Sverige, tror jeg, det er fordi han er god nok til startopstillingen.

foboldfreaken1001

Indlæg af foboldfreaken1001 »

EB (papir udgave)

Sent i aftes trillede en bil ind i Svendborg og en ny spiller sluttede sig til AGF-truppen, der er på træningslejr i det sydfynske. Bag rattet sad FCMs Ulrik Lindkvist, der formentlig idag bliver endegyldigt AGF spiller. Ifølge EB oplysninger var Ulrik Lindkvis til lægetjek i Århus igår og forudsat at lægerne ikke slår bremserne i så er der det en formalitet at få en underskrift på en tre årigaftale. Ulrik Lindkvist genforenes derfor med Ove Pedersen, der i sin hentede Lindkvist ind på Midtjyllands bedste mandskab. Lindkvist får sin nøglerolle i AGF, hvor han med sine 25 år skal tilføje forsvarets sider lidt kærkommen rutine. Agf betaler en symbolsk sum til FCM, næppe mere end 250.000 kr., for at slippe spilleren der havde kontrakt frem til 2009

Kent

Lindkvist til GF

Indlæg af Kent »

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 315447.ece

Held & Lykke Ulrik. Jeg har stor forståelse for dit skifte.
Håber du for den spilletid, som vi desværre ikke kunne give dig.

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

@ det at bruge Leon som backup på begge backs.

Var også min første tanke, det ville i så tilfælde formentligt give rigeligt med kampe til alle tre, men for mig at se er det for tyndt i forhold til skader. AlternativeT (for der er vel reelt kun et) i Juelsgaard er for mig endnu ikke klar og ligger vel til et år som sikker starter på 2. div.

Så mon ikke der hentes en højre back ;-D

@ Kolja og hvordan en ny så skal være.

For mig at se vil Erik og TT ganske klart prøve sig med et form for rotationsprincip hvor de fleste spillere med høj nok kvalitet kan forvente 20 + kampe på førsteholdet. Vi er dækket ind så at sige alle steder så vi har min. 2 spillere til alle pladser. Frank og Dadu skal helt sikkert deles, Thyge og Baba nok ligeså. og sådan kan vi blive ved.

Derfor tror jeg også en ny back vil ses som ligeværdig med Kolja og de derfor skal deles om de op mod 50 kampe vi skal spille. Det udelukker naturligvis ikke et talent som Lüstig (kender intet til manden), men det udelukker for mig heller ikke en type som Vintzens.

casper89

Re: Lindkvist til GF

Indlæg af casper89 »

Det er en sorgens dag idag...Det er utrolig trist at vi mister Ulrik, han har altid været en af mine favoritspillere i FCM. Jeg kommer til at savne hans fremragende fighterindstilling, og hans glimrende glidende tacklinger:-)

Dog har jeg stor forståelse for, at han ønsker mere spilletid, selvom jeg er lidt uforstående overfor hvorfor han ikke har spillet mere i FCM i de sidste kampe i den seneste sæson. Jeg ved godt han har været meget plaget af skader, men han er en fremragende spiller og jeg ønsker ham held og lykke i AGF.

mrjelle

Re: Lindkvist til GF

Indlæg af mrjelle »

Ja held og lykke til Ulle.
Har personligt aldrig set det store lys i ham, men håber ham det bedste i fremtiden,

micco

Indlæg af micco »

Jacob poulsen

micco

Chap

Er vi interesseret i Albrechtsen?

Indlæg af Chap »

Ifølge dette link er en dansk klub interesseret. Dog ved jeg ikke rigtig, om han kan spille højreback, men derudover synes jeg, at det er en rimelig høj pris for ham.

http://www.bolddk.com/nyt/?vis=70535

Hausser

Re: Er vi interesseret i Albrechtsen?

Indlæg af Hausser »

Men til 1,5 mio pund? det må kunne gøres billigere

Bjerg90

Indlæg af Bjerg90 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Men til 1,5 mio pund? det må kunne gøres billigere

Sys oss lig at 15 mio. for ham er mange penge, dog er han også en god spiller, med Lindkvist til GF mangler vi vel også en højre back, men jeg tror ikke 15 mio. for Albrechtsen er realistisk !

Mikkelsen

Indlæg af Mikkelsen »

vi smider ikke 15 mio for ham - det tror jeg ganske enkelt ikke på.

Jacob P, Priske eller Lustig er mine gæt

Besvar