Aab-FCM optakt

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Aab-FCM optakt

Indlæg af Hausser »

I morgen har vi reelt en lille matchbold i kampen om medaljer. Vinder vi i Aalborg så er afstanden til Aab på hele 10 point og det tror jeg ikke på de henter på os, selv om vi skulle løbe ind i et forsømt forår. Hiver Randers samtidigt point i nordsjælland, ja så tror jeg godt DBU kan begynde at indgravere et sæt medaljer til heden (ved dog endnu ikke hvilken karat:)).

Omvendt, hvis vi taber så er afstanden ned til nr 4 kun på 4 point og afstanden til nr 5, måske på 5 point og så skal der altså ikke gå meget gummiarm i den, inden vi rutsjer ned i tabellen, til en placering som ikke vil være tilfedsstillende når man overvintrer med 6 point ned til nr 4.

Konklusionen for mit vedkommende er, at denne kamp reelt er mere vigtig at vinde, end den famøse kamp mod FCK på mandag. Derfor håber jeg også vi kan stille i stærkeste opstilling i denne nøglekamp for hele foråret.

I den forbindelse, er der så nogen herinde som ved om Femi og Salami er klar igen ovenpå deres respektive skader? Specielt Femi og hans bolderobringer syntes jeg var meget savnet i kampen mod Esbjerg og jeg frygter meget for vores centrale midtbane i den direkte konfrontation med Winsness og Würtz, hvis den stadigt består af en halvgo mikkelsen og en halvsvag Madsen.

Ellers tror jeg dog vores hold står ret godt rustet til at møde et Aab-hold som har haft problemer på hjemmebane i denne sæson, deres spil ligger simpelt hen ikke til at skabe kampene. Det kan vi forhåbentlig gøre for dem, med masser af scoringer til følge..
Senest rettet af Hausser 5. apr 2007, 21:11, rettet i alt 1 gang.

foboldfreaken1001

Re: Aab-FCM optakt

Indlæg af foboldfreaken1001 »

thomas thomasberg udtalte tidligere idag til fcm.dk at salami formentlig først bliver klar til kampen mod FCK... Femi ved jeg ikke noget om men han skulle have spillet for andetholdet i weekenden...

er der nogen der kan bekræfte det??

Kent

Indlæg af Kent »

Femi spillede for 2. holdet i weekenden, og må regnes for at være klar, med mindre der sker noget uforudset. Salami kunne evt være i truppen mod AaB, men er det formentlig først på mandag mod FCK. Kilde: frit fra hukommelsen af dagens HF.

Kent

Hausser

Indlæg af Hausser »

Ingen tvivl om at Aab må føle et større pres på deres skuldre, hvad angår kampen i morgen, tror bestemt det kan blive vores fordel..

http://www.bolddk.com/nyt/?vis=67089

Hausser

Indlæg af Hausser »

Og heldigvis er Femi tilbage igen: http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed vi må håbe det kan stabilisere den centraler midtbane og give os overtaget, men jeg er dog stadig bekymret, det er klart det sted på banen jeg mener vi står svagest i forhold til vores modstander..

mrjelle

Indlæg af mrjelle »

Vigtig kamp for FCM. Tror dog på en sejr måske en 1-2

FCM:

Heinze
Afriyie - Troest - Bak - Jessen
Danny - Femi - Røll - Simon
Dennis
Frank

Personligt håber jeg på denne opstilling. Tror dog Erik vælger at starte med Danny på bænken og Collings som hængende. Uanset hvad har vi en giftig indskifter i Olsen og Danny hvis det bliver tilfældet.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

mrjelle Skrev:
-------------------------------------------------------
> Vigtig kamp for FCM. Tror dog på en sejr måske en
> 1-2
>
> FCM:
>
> Heinze
> Afriyie - Troest - Bak - Jessen
> Danny - Femi - Røll - Simon
> Dennis
> Frank
>
> Personligt håber jeg på denne opstilling. Tror dog
> Erik vælger at starte med Danny på bænken og
> Collings som hængende. Uanset hvad har vi en
> giftig indskifter i Olsen og Danny hvis det bliver
> tilfældet.

Kan du ikke lige prøve at forklare hvorfor det er du mener den ovenstående opstilling er bedre?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Spændende bliver det ihvertfald.. Tror umiddelbart også vi stiller op som mod Esbjerg, bortset fra Femi som erstatter Claus Madsen. Med de spillere der er til rådighed, ser jeg faktisk også denne opstilling som den stærkeste, selv om der er rigtig mange om budet. For mig ville det være dumt at starte med både C.O og Baba på bænken, hertil minder de lidt for meget om hinanden. Men jeg kunne dog også godt tænke mig at se Danny Olsen fra start, mon ikke vi ser det inden længe..

Desuden lidt overraskende at Dadu er gledet helt ud af truppen, men det må trods alt betegnes som et positivt problem og skal vel ses som en stor kompliment til Christian Olsen.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Hausser Skrev:
> Desuden lidt overraskende at Dadu er gledet helt
> ud af truppen, men det må trods alt betegnes som
> et positivt problem og skal vel ses som en stor
> kompliment til Christian Olsen.

Ja, overraskede også mig lidt, da jeg så, at Serghei Dadu ikke var med i truppen. Tror man har valgt at spare ham til FCK-kampen på mandag.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Men så meget er der vel ikke at spare, manden fik trods alt kun 10 min. mod Esbjerg :) Luksusproblemer, tsk tsk..

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Nej omvendt, man har valgt at give ham en hel kamp, fordi 10 min. jo ikke batter en meter.

Kent

Indlæg af Kent »

Netop. Ligesom Olsen fik en hel kamp sidst på 2. div.

Olsen var så vidt jeg forstod det en af de bedste på 2. div, så det er meget naturligt at man giver ham chancen igen, mens Dadu kan få 90. min i benene. Hvis Dadu så klarer sig lige så godt som Olsen, ja så kan man så se hvem man vil spille med mod FCK.

For mig at se, er det udelukkende positivt, og fint at de skiftes lidt til at få 90 min. Hvis de blot fik 10-15 min her og der over en længere periode, så kan man ikke forvente at de forbliver skarpe.

Kent

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja det er ret smart, man sikrer sig at reserven er i god form på den måde. Mon ikke Danny Olsen får en tur ned næste gang hvis han starter på bænken mod Aab.

mrjelle

Indlæg af mrjelle »

Hekler Skrev:
> mrjelle Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vigtig kamp for FCM. Tror dog på en sejr måske
> en
> > 1-2
> >
> > FCM:
> >
> > Heinze
> > Afriyie - Troest - Bak - Jessen
> > Danny - Femi - Røll - Simon
> > Dennis
> > Frank
> >
> > Personligt håber jeg på denne opstilling. Tror
> dog
> > Erik vælger at starte med Danny på bænken og
> > Collings som hængende. Uanset hvad har vi en
> > giftig indskifter i Olsen og Danny hvis det
> bliver
> > tilfældet.
>
>
> Kan du ikke lige prøve at forklare hvorfor det er
> du mener den ovenstående opstilling er bedre?

Jeg har længe gerne set Dennis som hængende angiber. Lidt som han spillede imod Tyskland. Han er en god spilstation og hovedstødsstærk derfor vigtig i feltet når indlægget bliver slået også fra højre.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Ravnen Skrev:
> Mon ikke Danny Olsen får
> en tur ned næste gang hvis han starter på bænken
> mod Aab.

Han skal nok blive smidt ned på 2. Division snart, for han spillede mildest talt ad H til i dag mod AaB. Håber snart han begynder at folde talentet ud...

Besvar