Ulempen ved at spille i DK's største klub!

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Jesper BW1100

Ulempen ved at spille i DK's største klub!

Indlæg af Jesper BW1100 »

http://www.bt.dk/article/20070201/SPORT01/702010328

Michael Gravgaard er eftersigende gået glip af 50 mio på 3½ år, da FCK afviste et bud fra West Ham.. Surt for Gravgaard, men det er jo gamet når man spiller i FCK, som ikke er tvunget til at sælge deres spillere
Senest rettet af Jesper BW1100 15. mar 2007, 16:18, rettet i alt 1 gang.

E!

Re: Ulempen ved at spille i DK's største klub!

Indlæg af E! »

Han spiller da IKKE i DK's største klub - kun i den rigeste...

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hvis vi snakker sådan i omfangsmæssig størrelse kan vi vidst ikke komme udenom at FCK er den største... Men uden tvivl ikke den bedste :D

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

Der er nogle der ynder at kalde FCM for danmarks største fodboldklub.

Man tager udgangspunkt i samtilige medlemmer at alle FS Midtvests samarbejdsklubber.

Dermed kommer FCM overlegent foran selv FCK.

Alt er jo et spørgsmål om definitioner

hitman202

Indlæg af hitman202 »

Jesper BW1100 Skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.bt.dk/article/20070201/SPORT01/70201032
> 8
>
> Michael Gravgaard er eftersigende gået glip af 50
> mio på 3½ år, da FCK afviste et bud fra West Ham..
> Surt for Gravgaard, men det er jo gamet når man
> spiller i FCK, som ikke er tvunget til at sælge
> deres spillere

Hvis Jeg var Graugaards far, så ville Jeg være godt gal i skralden.
Manden burde jo helt klart have haft en mundtlig aftale;-)

Lauth

Indlæg af Lauth »

hitman202 Skrev:
> Jesper BW1100 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> http://www.bt.dk/article/20070201/SPORT01/70201032
>
> > 8
> >
> > Michael Gravgaard er eftersigende gået glip af
> 50
> > mio på 3½ år, da FCK afviste et bud fra West
> Ham..
> > Surt for Gravgaard, men det er jo gamet når man
> > spiller i FCK, som ikke er tvunget til at sælge
> > deres spillere
>
>
> Hvis Jeg var Graugaards far, så ville Jeg være
> godt gal i skralden.
> Manden burde jo helt klart have haft en mundtlig
> aftale;-)

Haha nemlig ja, men så længe han ikke har det så bliver det ikke til noget Westham. Og hva så. Manden er former VFF spiller og han skal ikke give mig brød på bordet, så det er jo ham og hans agents fejL..

Noes

Indlæg af Noes »

Kan egentligt godt forstå hvorfor Michael Gravgård er blevet i FCK..
Godt nok vil han få 50 mil, over de næste 3½ år, men chancen for at han kommer til at spille i engelsk 1. division, er stor, og derfor skal de heller ikke ud og spille i europa.

Så jeg kan sagtens forstå at MG er bleet i FCK, hvor de i næste sæson skal ud og spille i europa..

Så penge er ikke alt.

Glen

Indlæg af Glen »

@ Noes

Helt enig - Jeg har mere ondt af Thygesen som er blevet solgt til en bundklub, som klar ligger til at ryge ned, end jeg har ondt af Gravgaard som er "tvunget" :o) til at spille i FCK, med mulighed for at vinde Guld og deltage i CL.

Der er også ulemper ved at spille i en klub, hvor penge i høj grad bestemmer, hvilke beslutning som skal tages - gode eller dårlige.

Med det spil som Gravgaard præsterer er jeg også sikker på at der kommer flere muligheder for ophold i udlandet. Så nej, jeg har ikke ondt af Gravgaard.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Noes Skrev:
> Kan egentligt godt forstå hvorfor Michael Gravgård
> er blevet i FCK..
> Godt nok vil han få 50 mil, over de næste 3½ år,
> men chancen for at han kommer til at spille i
> engelsk 1. division, er stor, og derfor skal de
> heller ikke ud og spille i europa.
>
> Så jeg kan sagtens forstå at MG er bleet i FCK,
> hvor de i næste sæson skal ud og spille i
> europa..
>
> Så penge er ikke alt.

Altså, nu har vi jo ikke hørt Gravgaards holdning. Han er blevet TVUNGET til at blive i FCK, om han vil det eller ej, fordi klubben ikke ønsker at sælge ham. Da man har kontrakt på ham, kan man frit gøre dette.

Men ellers god argumentation ;)

Kent

Indlæg af Kent »

Noes Skrev:

> Godt nok vil han få 50 mil, over de næste 3½ år,
> men chancen for at han kommer til at spille i
> engelsk 1. division, er stor, og derfor skal de
> heller ikke ud og spille i europa.

50 mio >< spille i UEFA-cuppen

Jeg tror godt jeg ved, hvad jeg valgte. Det kan godt være, at penge ikke er alt, men det er fodbold absolut heller ikke. Hvis jeg fik muligheden for at sikre mig selv, min familie og om mine kommende børn økonomisk, så er jeg sgu rimelig ligeglad med, at det betød at jeg ikke fik lov at spille i UEFA-cuppen. Husk at Gravgaard altså er i slutningen af 20'erne. Han har stort set kun 1 chance mere. Hans næste kontrakt bliver den sidste store.

Kent

Glen

Indlæg af Glen »

@ Kent

Det er sjældent at jeg ikke er enig med dig i dine indlæg, meeen ikke i dette tilfælde :o) Som 28 årig forsvarsspiller kan Gravgård sagtens tegne nye kontrakter. Hvis du ser på helveg har han netop lige skrevet en 2½ årig kontrakt med OB som 35 årig. Bergdølmo skrev kontrakt med FCK som 34 årig, så der er tid endnu.

Med hensyn til de 50 millioner, så tror jeg ikke det i Gravgårds tilfælde vil være svært at skrive en kontrakt på 14 mill om året, som tilfældet med West Ham var. Jeg tror vi ser Gravgaard smutte til udlandet i næste transfer vindue.

Kent

Indlæg af Kent »

Det jeg mente var, at det er Gravgårds sidste chance for den STORE kontrakt. Tror ikke hverken Helveg eller Bergdølmos kontrakter forgylder dem, eller tåler sammenligning med den MG blev tilbudt. Da MG er 28 er, og dermed på vej ind i sin bedste fodboldalder, vil den næste kontrakt han laver sandsynligvis blive den største i hans karriere. Hvis han spiller i FCK til han er 31, er han ikke så attraktiv som nu. Så hvis han skal score kassen, er tiden ved at være inde. Han skal naturligvis nok klare sig økonomisk i FCK, men der tjener han ikke penge nok til resten af livet. Det ville en kontrakt til 50 mio ordne.
Så naturligvis har MG flere år i sig, og måske 2-3 kontrakter, men det er nu, han skal lande den store fisk, og ikke ende med at gro fast, som Per Nielsen i BIF. I hvert fald, hvis man ser det ud fra et økonomisk perspektiv.

Kent

hitman202

Indlæg af hitman202 »

Uanset hvordan man vender og drejer det er 50 millioner så mange penge at Jeg tror næsten enhver spiller fra SAS-ligaen ville have sagt pænt ja tak. Kan godt være han tjener udemærket i København, men hvis man tager det danske skattetryk med ivurderingen er det jo nærmest en 8-10 dobling af hans løn. Er næsten også sikker på at Gravgaard selv ville hjave sagt ja, hvis han havde haft muligheden for det. Det er trods alt ikke noget argument for at blive i København at de HAR spillet CL, hvor stor er chancen lige for at de nogensinde kommer til det igen?

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

En lille krølle på historien er at Gravgaard faktisk er uddannet revisor

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Sjovt, tror faktisk FCKs vægelsind for at sælge spillere er en fordel for os "forfølgere". De helt store unge talenter ved at de bliver stavnsbundet til FCK hvis de skriver kontrakt, det gør det nok nemmere for BIF, FCM, OB og Aab at byde indover.. eller hva?

Besvar