Hvor er det pragtfuldt at læse hans kærlighed til vores klub i de svar han giver. Jeg tror aldrig jeg har set en dansk træner udtale sig sådan, og aldrig om en klub han kun har været i nogle få år.
Citater:
Jeg kender en del derinde og har stor respekt for deres (Brøndbys) klubånd, men mine fodboldfølelser ligger i FC Midtjylland.
Hvilken klub kunne du godt tænke dig at træne, når du engang er færdig med Midtjylland?
Jeg er her i to et halvt år endnu, og som sagt er jeg helt vildt glad for at være her. Derfor vil jeg ikke tage stilling til, hvad der ellers kunne være fedt. Her ligger mit fodboldhjerte, og her kan jeg få alle mine ambitioner opfyldt, i og med ledelsen er så dygtig, og talentmassen er så stor.
Kunne du tænke dig at komme "tilbage" til Brøndby og være træner?
Jeg vil aldrig udelukke noget på den konto. Jeg er jo tættere forbundet med Brøndby, end jeg er med FCK, hvis vi skal snakke om de største danske klubber. Men det er her, jeg helst vil være træner, og jeg vil markant hellere være træner i FC Midtjylland end i Brøndby
Og så lige omkring mandskabsbehandling:
Jeg har stadig de samme holdninger til frihed under ansvar og til, at vi alle skal behandle hinanden med respekt. Vi i trænerteamet er ikke bonkammerater med spillerne, men vi viser dem den samme respekt, som vi gerne vil have, de viser os. Det er min trænergerning, og de værdier vi har i klubben, bygget op på. Du vil ikke finde en træner – heller ikke på ynglingeholdet eller på andetholdet – i FC Midtjylland der står og svinder en spiller til. Vi skal give dem tillid og snor, men hvis en spiller falder langt ude for rammerne, tager vi en snak med ham og siger, at det er nok bedre, at han ikke er her.
Og så er han meget loyal overfor spillerne, det er da herligt at se. Helt sikker noget der påvirker stemningen!
Erik er Gud!