Et stigende problem...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Chap

Et stigende problem...

Indlæg af Chap »

Synes det er blevet et stigende problem med de mange børnefamilier osv. på Nordea. Og ikke nok med at de er der, så stiller der sig ofte en masse piger osv. blandt os, der rent faktisk gider at synge oppe bagved. Og det hjælper ikke ligefrem på det, når alle medgangsfans kommer nu her. Ville det ikke være en idé at afmærke et område, hvori de, der støtter holdet og synger kan stå? - eller er det for voldsomt at gøre sådan?
Senest rettet af Chap 30. okt 2006, 19:58, rettet i alt 1 gang.

Altoriso

Re: Et stigende problem...

Indlæg af Altoriso »

Jo, man kunne da lave sådan et All Singing Area :-)

Det kunne da være rigtigt fedt

PS Nordea lød kanon idag på TV !!!

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

En ting er hvad det lyder til på tv, men som jeg oplevede stemningen på Nordea, så var det pænt dødt.

En meget lille gruppe i midten ville give gas, men størstedelen stod der, fordi de endte der, da de ledte efter en plads. Og de som gerne ville give gas, var delvist forhindret, da man hverken kunne komme frem eller tilbage på tribunen i det meste af kampen, det hverken med armene eller benene.

Det tog ca. 10 minutter at komme fra den ene ende af Nordea til den anden...

Peter Ross

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Problemet er jo det tilbagevendende at folk der vil synge ikke er oppe i ordentlig tid, og når man har en næsten udsolgt kamp, så går det naturligvis galt

Men der var vel heller ingen der havde regnet med at der kom så mange :-)

Synes nu at opbakningen var flot, også selvom det var Capoen man kunne høre meget af tiden..

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Problemet er jo det tilbagevendende at folk der
> vil synge ikke er oppe i ordentlig tid, og når man
> har en næsten udsolgt kamp, så går det naturligvis
> galt
>
> Men der var vel heller ingen der havde regnet med
> at der kom så mange :-)
>
>
> Synes nu at opbakningen var flot, også selvom det
> var Capoen man kunne høre meget af tiden..

Altså nu er vi jo en 3-4 gutter, som altid kommer op på tribunen senest 45 minutter før kampstart, og forsøger at få sat nogle sange i gang, så vi kan få folk varmet lidt op. Jeg kan kun opfordre andre til at gøre det samme ;)
Så kunne vi måske også være lidt flere til at give den maks. tryk, når vi skal i gang med at råbe spillere op? De seneste par kampe har vi stået 5-10 mand og råbt for os selv, selv om vi først går i gang 20-25 minutter før kampstart. Jeg synes ærligt talt det er for ringe, at der ikke er flere der gider hjælpe til i de sølle 10 minutter.

Det samme sker så desværre under kampen. I de fleste sange er der kun en 10-20 stykker der deltager (dog med få undtagelser). Når der så endelig er flere med, så synger de sgu kun en halv sang, før de ikke gider længere. Men ikke nok med det. De står endda og tuder over at stemningen er dårlig, men de synger ikke engang selv med! Nej nej, vi andre må tage slæbet - som om vi ikke gør det i forvejen..!

Jeg synes seriøst klubben bør overveje at få indført det ASA (All Singing Area), som der så ofte før har været snak om. Hvordan man så skal overholde reglen med, at det kun er syngende fans der må stå der, det har jeg dog ikke umiddelbart nogen løsning på, men om ikke andet, kan man vel blive nødt til at indføre noget "kun medlemmer-halløj".

Dahl Nielsen - der håber på et ASA til foråret...

Thø / BW#2660

Indlæg af Thø / BW#2660 »

- Bemærk dette er et inspark fra en af de mange passive Nordea tilskuere...

> Altså nu er vi jo en 3-4 gutter, som altid kommer
> op på tribunen senest 45 minutter før kampstart,
> og forsøger at få sat nogle sange i gang, så vi
> kan få folk varmet lidt op. Jeg kan kun opfordre
> andre til at gøre det samme ;)

Jo, flere der er til at "pisse teritorriet af", jo bedre. Hvis der står en flok i midten og synger en halv time før kampstart burde folk kunne indse at HER synges der. - Det kan de så åbentbart ikke? Så kan BW vel makerer området - sæt nogle (evt. midetidige) skilte op med et lille kort over Nordea, hvor det markeres at der synges af alle! i det sorte felt. (Og så kan Hekler jo altid gå runft med kortet og pædagogisk forklarer hvad det betyder for dem der ikke forstod det første gang :-) ) - Hvis det virker, så kan FCM da kun indføre et officielt ASA - Hvis det fejler, kan BW stadigt sige at det var pga. klubbens opbagning manglede...

> Jeg synes seriøst klubben bør overveje at få
> indført det ASA (All Singing Area), som der så
> ofte før har været snak om. Hvordan man så skal
> overholde reglen med, at det kun er syngende fans
> der må stå der, det har jeg dog ikke umiddelbart
> nogen løsning på, men om ikke andet, kan man vel
> blive nødt til at indføre noget "kun
> medlemmer-halløj".

Medlem af hvad? - Jeg er BW-medlem med sæsonkort til Nordea, og indtil hele Nordea er et stort sangkor, føler jeg da at jeg er i min gode ret til at se alle FCM kampe fra Nordea, og klappe og råbe når jeg vil. Jeg gidder ikke synge i 90 minutter og derfor står jeg langt ude i siden af Nordea,

Men problemmet idag er dog et luxus problem: At FCM spiller så dejligt fortiden bragte en del nye ind på Nordea, og de placerede sig forkert...
Men hvis/når vi vinder i silkeborg kommer der nok ikke færre nye mod vff, så det kunne da være en god teat af em BW-ASA....

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

I sommers var jeg på rundvisning med den stadionansvarlige, og der fortalte han stolt, at det var meningen, at der skulle være et ASA - område... Men at det selvfølgelig var et problem hvordan det skulle "administreres"

Så for mig virker til at der er et mindre kommunikationsproblem eller, at der bare ikke er nogen der tager et håndfast initiativ til at komme i gang med opgaven !

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

> > Jeg synes seriøst klubben bør overveje at få
> > indført det ASA (All Singing Area), som der så
> > ofte før har været snak om. Hvordan man så skal
> > overholde reglen med, at det kun er syngende
> fans
> > der må stå der, det har jeg dog ikke
> umiddelbart
> > nogen løsning på, men om ikke andet, kan man
> vel
> > blive nødt til at indføre noget "kun
> > medlemmer-halløj".
>
> Medlem af hvad? - Jeg er BW-medlem med sæsonkort
> til Nordea, og indtil hele Nordea er et stort
> sangkor, føler jeg da at jeg er i min gode ret til
> at se alle FCM kampe fra Nordea, og klappe og råbe
> når jeg vil. Jeg gidder ikke synge i 90 minutter
> og derfor står jeg langt ude i siden af Nordea.

Nej, man kan selvfølgelig ikke bare tage det som en selvfølge, at samtlige BW-medlemmer står og skråler sig hæse kampen igennem. Men hvis man indførte et "kun for medlemmer-område" (en form for ASA), så ville man i det mindste undgå de mange medgangsfans på Nordeas midte, for det er hovedsageligt disse medgangsfans der bare står og kigger.

Desuden har jeg stor respekt for, at du stiller dig ud til siden, når du ikke står og klapper og råber kampen igennem. ;)

Dahl Nielsen

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Altoriso Skrev:
> I sommers var jeg på rundvisning med den
> stadionansvarlige, og der fortalte han stolt, at
> det var meningen, at der skulle være et ASA -
> område... Men at det selvfølgelig var et problem
> hvordan det skulle "administreres"
>
> Så for mig virker til at der er et mindre
> kommunikationsproblem eller, at der bare ikke er
> nogen der tager et håndfast initiativ til at komme
> i gang med opgaven !

Ja, så må man jo bare håbe på, at de snart finder en løsning på problemet ;)

Vi i BW kan jo kun opfordre og komme med forslag, men har jo i princippet ikke rigtig noget at skulle have sagt. Men jeg håber... Jeg håber meget!

Dahl Nielsen

Søren Ross

Indlæg af Søren Ross »

Et All Singing Area er projekteret af Black Wolves, FC Midtjylland og Messecentrert til at træde i kraft senest fra starten af forårssæsonen.
Området vil dække det midterste stykke af Nordea, altså der hvor de fleste syngende fans allerede opholder sig.
Mere kan der desværre ikke afsløres nu..

Mvh Søren Ross

BWMØ

Indlæg af BWMØ »

Chap Skrev:
> Synes det er blevet et stigende problem med de
> mange børnefamilier osv. på Nordea. Og ikke nok
> med at de er der, så stiller der sig ofte en masse
> piger osv. blandt os, der rent faktisk gider at
> synge oppe bagved. Og det hjælper ikke ligefrem på
> det, når alle medgangsfans kommer nu her. Ville
> det ikke være en idé at afmærke et område, hvori
> de, der støtter holdet og synger kan stå? - eller
> er det for voldsomt at gøre sådan?

Jeg kan til dels godt følge dig, men der er jo sådan set ikke noget at gøre ved det, medmindre der etableres et ASA, som der også nævnes.
FCM bidrager i øvrigt selv aktivt til at få de mange børn ind på Nordea, eftersom der igår blev uddelt 2 x fribilletter til alle medlemmer af Ulveklubben.
Jeg var igår selv at finde på Nordea, men jeg gider ikke stå og synge hele kampen, må jeg indrømme. Derfor har jeg dg ikke mindre ret til at være på tribunen i forhold til dem, der måtte have lysten til at synge.
Min 50'er i entré er vel ligeså god, som alle andres er.
Det må være op til de syngende at stille sig, så de står sammen, og ikke op til de ikke-syngende ikke at stille sig, hvor de syngende står.

Husk på, at det er et positivt problem du står med....

kopien

Indlæg af kopien »

mit spørsgmål må så være hvad du som ikke syngende ville få ud af at stille di glige midt i en gruppe singers hvis du på forhånd vidste at der blev der altså sunget..?? (dermed ikke sagt du gør det)

Men jeg har bare ofte svært ved at forstå dem der siger at de partou vil stå lige i midten når nu man udemærket godt ved at ens tilstedeværelse ikke ligefrem hjælper med til stemningen hvis man vel at mærke bare står og kigger og ikke yder noget...

Så kan man da lige så godt stille sig lidt til højre eller venstre eller for den sags skyld på den nedre del af tribunen...

NME

Indlæg af NME »

Hvad med dem der ikke er medlem af BW, men stadig synger lige så højt og meget som et BW-medlem ? - Må han ikke stå i ASA-området?
Og bliver man smidt ud af området hvis ikke man synger med på sangene ?
Synes et ASA-område er en super god idé - har bare lige i øjeblikket lidt svært ved at se hvordan det skal fungere ? Men nu er jeg jo heller verdens mest kreative eller fantasifulde person :)

Per E.

Re: Et stigende problem... ASA område

Indlæg af Per E. »

Thø / BW#2660 Skrev:
- Hvis det virker, så kan FCM da kun indføre
> et officielt ASA - Hvis det fejler, kan BW stadigt
> sige at det var pga. klubbens opbagning
> manglede...
>
> > Jeg synes seriøst klubben bør overveje at få
> > indført det ASA (All Singing Area), som der så
> > ofte før har været snak om. Hvordan man så skal
> > overholde reglen med, at det kun er syngende
> fans
> > der må stå der, det har jeg dog ikke
> umiddelbart
> > nogen løsning på, men om ikke andet, kan man
> vel
> > blive nødt til at indføre noget "kun
> > medlemmer-halløj".
>
> Medlem af hvad? - Jeg er BW-medlem med sæsonkort
> til Nordea, og indtil hele Nordea er et stort
> sangkor, føler jeg da at jeg er i min gode ret til
> at se alle FCM kampe fra Nordea, og klappe og råbe
> når jeg vil. Jeg gidder ikke synge i 90 minutter
> og derfor står jeg langt ude i siden af Nordea,
>
> Men problemmet idag er dog et luxus problem: At
> FCM spiller så dejligt fortiden bragte en del nye
> ind på Nordea, og de placerede sig forkert...
> Men hvis/når vi vinder i silkeborg kommer der nok
> ikke færre nye mod vff, så det kunne da være en
> god teat af em BW-ASA....

Man kunne jo male vores flotte logo på tribunen og dette kunne være ASA områden. Jeg synes det er et fedt initiativ at lave et ASA område på Nordea for at få samlet de syngende fans.

Per E.
bw # 29

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

- Hvis man ikke er medlem af Black Wolves vil man naturligvis blive eskorteret ud af området med det samme

- Desuden vil man skulle kunne huske alle sange og der vil løbende blive taget stikprøver. Kan man ikke huske den pågældende sang, bliver man naturligvis eskorteret ud af området og ekskluderet fra Black Wolves.

- Bliver man taget i ikke at synge med vil man naturligvis blive eskorteret ud af området og ekskluderet fra Black Wolves.

Nej selvfølgelig kan vi ikke lave sådan nogle regler. Det vi KAN lave er et område der er tydeligt markeret, så Black Wolves og FC Midtjylland sender et signal om at det markerede område er for folk der kan og vil synge. Hvor meget der skal synges kan vi jo ikke bestemme, men det handler også mere om signalet i at have et ASA. Hvis folk ikke vil respektere det kan vi i virkeligheden ikke gøre så meget men omvendt, så kan vi måske få luget bare halvdelen af stemningsnyderne ud og så er vi da godt på vej. Der er jo masser af andre pladser på stadion og også på Nordea Tribunen.

Lund

Besvar