FCM-SIF, hvem skal spille venstrekant?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Simon

FCM-SIF, hvem skal spille venstrekant?

Indlæg af Simon »

Mikkel Thygesen og Simon Poulsen kan som bekendt ikke være med til pokalkampen mod SIF. Traore skal jo nok spille i stedet for Thygesen, men hvem skal spille venstrekanten i stedet for Simon?
Vi må vel gå udfra at Mikkelsen igen tager venstrebacken, så de spillere der har potentialet til at spille venstrekanten må vel være Nicolai Jørgensen, Leon Jessen, Claus Madsen, Dennis Sørensen, Salami, Sivebæk og evt. Akeem.

Nicolai Jørgensen: Nicolai blev købt som venstrekant, men har aldrig rigtigt slået igennem på den plads, men kunne han være en mulighed mod SIF?

Leon Jessen: Leon tror jeg er det bedste bud på en venstrekant mod SIF. Leon har et godt indlæg, og er heller ikke helt langsom, så det kunne absolut være en mulighed.

Claus Madsen: Claus kan spille pladsen, men vil man tage ham væk fra den offensive midtbane hvor han har gjort det så godt? Jeg tror det næppe! Kan i hvert fald ikke lige se et alternativ til den offensive midtbane.

Dennis Sørensen: Dennis har vist at han med sin gode teknik kan spille både højre og venstrekanten. I sidste sæson så vi flere gange Simon og Dennis bytte plads igennem kampen. Men hvem skal så spille højrekanten? Sivebæk?

Salami: Salami har vidst at han har en fremragende speed i de kampe han er blevet sendt på banen i denne sæson. Desuden har han flere gange i 2. div vist sin gode teknik, så han ville også være et godt bud på en venstrekant mod SIF.

Sivebæk: Hvis Sivebæk kommer med bliver det nok kun hvis Dennis bliver rykket over i venstresiden, for jeg har meget svært ved at se Sivebæk på venstrekanten. Det kan selvfølgelig være fordi jeg ikke har set ham på den position, men umiddelbart, virker hans styrke til at være hans hurtige antrit mod baglinjen, og der ville han nok ikke kunne slå et så godt indlæg med venstreben.

Akeem: Akeem vidste for 2. div. holdet mod Skjold at han sagtens kan spille venstrekant, måske på en billig baggrund, men med hans gode speed og teknik er potentialet der i hvert fald.

Jeg har svært ved at vælge hvem der skal spille, men umiddelbart må valget stå mellem Salami og Jessen.

Hvem tror du skal spille? Begrund det gerne!
Senest rettet af Simon 31. aug 2006, 16:03, rettet i alt 1 gang.

Kasper_Nielsen

Re: FCM-SIF, hvem skal spille venstrekant?

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Altså nu har Claus Madsen ikke rigtig spillet offensiv midtbane i denne sæson, men faktisk angriber.

Dennis Sørensen skiftede ikke meget med Simon Poulsen sidste år, men i år. Simon Poulsen var jo stort set skadet hele sidste år.

Jeg synes valget er logisk.

Dennis Sørensen på venstrekanten, hvor ham og Simon ofte har lavet nogle skift. Deruder skal Claus Madsen tage højrekanten, som jo egentlig er hans favoritposition.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ja det kan da godt blive spændende at se hvem der skal spille pladsen

Efter 2. div. kampen udtalte Jonas Dal sig om Leon Jessen
"Han er bare utrættelig på den venstre back – han spillede fremragende"

Måske kunne man forestille sig at han fik chancen på venstrebacken, og at man så enten sparede Jesper Mikkelsen lidt eller rykkede ham op på en af midtbanepladserne, og altså evt. også den venstre

Samtidigt må man da heller ikke glemme at Ulrik måske presser lidt på for at få lidt solid kamptræning ( evt. ind i 2. havleg)

Hvis du mener at Akeem gjorde det så godt på pladsen synes jeg da at han ville være oplagt!

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Claus Madsen ned på venstrekanten, og Frank ind ved siden af Tingen.

Det vil give følgende opstilling:
Anders
Kolja - Bak - Troest - Mikkelsen
Dennis - Femi - Traoré - Madsen
Frank - Kærgaard

Hvis Frank bliver sparet, og Madsen bliver holdt som hængende angriber, så vil jeg umiddelbart tro, at Jessen overtager venstrekanten, efter hans (eftersigende) gode præstationer på 2. holdet det sidste stykke tid, så det vil give:
Anders
Dennis - Femi - Traoré - Jessen
Madsen - Kærgaard

Sivebæk og Akeem tror jeg ikke på i startopstillingen, mens man nok hellere vil give en fremtidens mand spilletid på kanten i stedet for NJ, der alligevel er væk efter vinterpausen.
Salami er mere central end kantspiller, og Dennis beholder sin højrekant, så det er efterhånden kogt ned til Leon Jessen :-)

Peter Ross

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Akeem står vist pt. et godt stykke tilbage, ellers havde han ikke spillet for ynglinge i lørdags.

Poku står pt. foran Akeem i angriber-rækken, og på kanten ser jeg også flere oplagte emner end Akeem.

Peter Rsos

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg ville sætte Thomas Thomasberg ind centralt! (-;

Spøg til side.

Alligevel, så tror jeg også at jeg ville sætte Traore ind centralt, lade Klaus Madsen glide ned på venstrekanten og sætte Ulrik Lindkvist ind på venstre bak, og i angrebet vil jeg stille med Frank Kristensen og Klaus Kærgaard – egentlig vil jeg bruger så mange af de ubrugte kræfter som muligt, og koncentrere kræfterne hos pt. 1 valgsspillerne omkring ligaen.

YahooSeeker [Bot]

Opstillingen mod Silkeborg

Der er alt for mange muligheder til at jeg kan komme med et bud jeg selv tror meget mere på end andre. Men vi kan da anelysere mulighederne.

Anders
Kolja - Bak - Troest - x
Dennis - Femi - x - x
x - x

Som jeg ser det ligger halvdelen af pladserne fast, men så begynder det store puslespil også.

Hvis vi antager at alle er 100% klar, hvilket jeg godt ved de ikke er men da vi ikke har pålidelige efteretninger om hvor langt fra formen de forskellige er så kan det jo være ligemeget lige nu. Eneste skade ifølge FCM er Thomas Røll med Achillesseneproblemer.

Traore ser ud til at være den naturlige til at glide ind på midtbanen, uanset hvordan de andre pladser fordeler sig. Der kan dog blive tale om en række andre spillere hvis vi vælger en mere offensiv stil, fx Madsen eller Salami der nok mere sansynligt får nogle min. til slut.

Så er vi fremme ved denne opstilling:
Anders
Kolja - Bak - Troest - x
Dennis - Femi - Traoré - x
x - x

Venstre back pladsen.
Det mest sansynlige er nok at Erik fortsætter med den kæde der har spillet sammen på det sidste. dvs. Mikkelsen. Men Leon er lige bagefter, og måske kan der komme et skifte, specielt set oven på præstationen i Esbjerg hvor det var rummet mellem Mikkelsen og Bak der var det store problem. Men skal vi ikke regne med det var en smutter der ikke kommer igen? Problemet for Trænerteamet er måske også at Leon i virkeligheden er lige så god som Mikkelsen, og meget mere offensiv (Hvilket kan være godt mod et Sikleborg hold der nok vil stå lavt, men farligt fordi de kontra der kommer så er ekstra farlige) men han har ikke dødbolden. Uden Thygesen er Mikkelsen efter min overbevisning sikker alene fordi der ellers ikke er nogen til at sparke hjørnesparkene.

Anders
Dennis - Femi - Traoré - x
x - x

Venstre kanten,Leon, Madsen, Akeem eller Salami?
Salami sortere jeg fra med det samme, da jeg tror han er backup for den centrale midtbane, desuden har han ikke spillet så mange minutter endnu, og med andre alternativer vælger man nok det lidt mere sikre.

Akeem kunne være et godt bud, men jeg tror simpelthen ikke han kan slå de to sidste af holdet.

Nu kommer vi ned til hvilken type vi vil have. Skal det være Madsen der kan sætte en mand af og spille den ind i banen. Eller skal det være Leon der kan holde spillet bredt og smide den ind over.

Jeg tror Madsen bliver brugt som udgangspunkt. Han har været stabilt spillende i denne sæson, og med flere nye på banen er det vitalt at holde rutinen inde. Der kan så senere blive skiftet ud på pladen hvis det er nødvendigt. Med Madsen har vi også til stadighed muligheden for at bytte plads med Dennis i løbet af kampen.

Anders
x - x

Det eneste rimeligt sikre ved det to foreste er at Christian Olsen ikke kommer ind fra start. Men så har vi også en lang række muligheder.

Poku skulle være ved at ramme formen. Det kunne være spændende at se ham igen. Det har været lovende hver gang lige inden han har fået den næste store skade. Han er en type der spiller meget med ryggen mod mål, og kan være en oplagt mulighed i et bandespil med Madsen. Hvis det vurderes at vi kommer til at presse Silkeborg i bund, er han nok et godt bud.

Frank Kristensen. Hvis han er i omdrejninger er han vel næsten selvskrevet? Hvis vi igen regner med at presse dem i bund er han nok manden pga. sin hovedstøds styrke.

Til Kærgård´s fordel tæller at han har spillet et par kampe. Har lignet manden der skulle køre forsvaret mørt inden Olsen kom ind. Jeg tror meget vel det kan blive opstriften igen.

Akeem ser igen ud til at tabe på ikke at kunne slå nogen af de andre af. Der er simpelthen ikke plads til ham lige nu.

Mit bud er Frank og Kærgård fra start

Anders
Frank - Kærgård

Når vi så er foran ved halvleg kan front duoen så blive skiftet ud med Poku og Olsen. Et giftigt våben til kontraangreb.

Kasper_Nielsen

Re: Opstillingen mod Silkeborg

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Mener nu stadig det ville være bedre, at bytte Dennis og Madsen, således at Madsen kommer over på sin sædvanlige position, nemlig højrekanten. Dennis har ofte vist, at han er god på venstrekanten.

YahooSeeker [Bot]

De vil jo komme til at ligge og veksle lige som Dennis gør med Simon.

YahooSeeker [Bot]

Nu da man kan se at Troest er kommet med U/21 også og Frank ikke er med i truppen, så må opstillingen blive lavet lidt om, specielt når Ried åbenbart heller ikke er til rådighed.

Der er vel ingen tvivl om at Leon får en plads på holdet. mest sansynligt er det nemlig at Mikkelsen rykkes ind ve siden af Bak.

Med Frank Ude tror jeg vi spiller med Poku oppe foran fra start.

Anders
Kolja - Bak - Mikkelsen - Leon
Poku - Kærgård

Mose

Indlæg af Mose »

Alle dine overvejelser er velovervejede, men jeg tror Erik satser mere her i pokalturneringen.

Han har før spillet med helt unge spillere i denne turnering, og mit gæt går på, at enten Sivebæk eller Salami starter inde.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Efter trup-udtagelsen, vil jeg enten gætte på Heklers bud, eller:

Anders
Kolja - Bak - Mikkelsen - Jessen
Sivebæk - Femi - Traoré - Madsen
Dennis - Kærgaard

Sivebæk skulle være i forrygende form for tiden, så mon ikke han snart (= i morgen) får chancen fra start ?

En 3. mulighed kunne være:
Anders
Kolja - Bak - Traoré - Mikkelsen
Sivebæk/Dennis - Femi - Salami - Madsen
Dennis/Poku - Kærgaard

Peter Ross

weinkouff

Indlæg af weinkouff »

Hej...

Det var et velkvalificeret gæt....

Salami starter nemlig inde imorgen...