Endnu en ny sang

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MaistISV

Endnu en ny sang

Indlæg af MaistISV »

Jeg blev sgu lidt inspireret af den sang GF sang i søndags. Det var en catchy melodi og lød sgu rigtig godt når de alle gentog den igen og igen og hoppede med til den...

Hørte ikke helt teksten, men LA LA LA LALALA ÅRHUS, LA LA LA LALALA DE HVI´E

Til den melodi, hvis folk ellers fangede den har jeg lavet følgende tekst:

GUDERNE DE ELSKER FC
JYDERNE DE ELSKER FC
DE ER BEDST OG DE ER SULTNE
SE NU JAGER DE SORTE ULVE

Hvis den bliver gentaget flere gange efter hinanden, så folk kommer med på den, så tror jeg sgu det bliver et hit... :-D

Håber den kan bruges.........

FORZA IKAST SPORTS-VEREIN, FCM OG OLYMPIQUE LYONNAIS
( EFTER MANCHESTER UNITED SELVFØLGELIG ;-) )
Senest rettet af MaistISV 23. mar 2006, 14:04, rettet i alt 1 gang.

Chap - FCM4EVER

Re: Endnu en ny sang

Indlæg af Chap - FCM4EVER »

Den lyder fed nok, men kan sgu ikke molodien :D

HauG

Indlæg af HauG »

er ikke helt sikker på den melodi du nævner....

der er "holdet for alle der elsker århus"?

Hør lydklippet på

[http://www.galehusetagf.dk/multimedia/sange.htm]

måske den?

MaistISV

Indlæg af MaistISV »

Det er da lige den det er.... :-)

Takker.

Så prøv den lige en gang med min tekst, klasse! (?)

HauG

Indlæg af HauG »

syntes melodien er ret god.... og teksten er fin (sultne og ulve rimer ikke helt, men hva' skidt)... start den engang på SAS!!!

HauG

Indlæg af HauG »

syntes melodien er ret god.... og teksten er fin (sultne og ulve rimer ikke helt, men hva' skidt)... start den engang på SAS!!! jeg ændrede lidt på den anden sang i emnet neden under..... måske du kunne starte den bagefter hvis den går.... Jeg har nemlig fået sæsonkort til faxe resten af foråret... meen måske man stadig kan snige sig ned på nordea selvom man har til faxe...

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Man kan altid "snyde sig" fra de dyrere til de billigere tribuner. Det kender jeg et par stykker der af og til har gjort, og det er ikke problemet.
Problemet opstår først, når folk meget gerne vil den anden vej ;-)

Dahl Nielsen

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Så kører vi igen :-)

Og lad værre med at tage det her som et angreb. Det undrer mig bare hvorfor i mere eller mindre konsekvent napper fra andre danske klubber i stedet for at søge noget originalt. Der er altså masser af muligheder. Vi har for eksempel 3 sange på tegnebordet lige nu, som ikke er brugt i DK endnu. Det tog lidt mere end en time at finde alle tre på udenlandske sider. Og så meget klogere end jer er vi heller ikke ;-)

Mvh,
Hansen

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Prøv lige at læse dit indlæg igen Hansen ;-)

HauG

Indlæg af HauG »

rigtigt men syntes nu også der bliver forsøgt med nye sange her.... tråden lige nedenfor denne bruger da en melodi jeg ikke har hørt på andre stadions endnu... men måske vi hører den i galehuset når i engang hører hvor brug af den :-)

YahooSeeker [Bot]

Jeg kan ikke umiddelbart se hvad du hentyder til?

Hvis det handler om "det er jo også at stjæle selv om det er fra udlandet"-smøren, så tja. Den har jeg aldrig givet meget for. Der er ikke tale om at vi flere gange om året spiller mod Ascoli, Marseilles, Lübeck eller andre hold vi har lånt en melodi fra. Der er ikke tale om, at vi kommer til at stå og gjalde nøjagtigt de samme ting ned mod hinanden (i forvejen er der jo en udvikling i dansk fodbold som går mod at fangrupperne blot kommer til at stå og råbe "FC" mod hinanden, men det er en anden diskussion). Der er som jeg ser det en meget, meget væsentlig fankulturel forskel.

YahooSeeker [Bot]

Helt sikkert, det er den rigtige vej frem. Frem for "den der sang Brøndby sang var sgu da fed".

YahooSeeker [Bot]

Man kan jo altid råbe GF i stedet?

YahooSeeker [Bot]

@ Hekler

Ja, og det gør vi skam også. Nu er det ikke den diskussion jeg vil starte, men det må sgu da være en underlig fornemmelse at være spiller på banen til en FC X mod FC X kamp, og ikke ane om det er ens eget hold eller modstanderholdet som får opbakning. Og for den sags skyld at være tilhænger og blot konkurrere om at råbe "FC" højest ;-)

YahooSeeker [Bot]

Hansen - Galehuset skrev:
-------------------------------------------------------
> @ Hekler
>
> Ja, og det gør vi skam også. Nu er det ikke den
> diskussion jeg vil starte, men det må sgu da være
> en underlig fornemmelse at være spiller på banen
> til en FC X mod FC X kamp, og ikke ane om det er
> ens eget hold eller modstanderholdet som får
> opbakning. Og for den sags skyld at være tilhænger
> og blot konkurrere om at råbe "FC" højest ;-)
>
>
Jeg tror sku ikke de er dummere end som sådan.

Men spørgsmålet er jo også om man synes det er fedt at have 8 sange som max 20 mand nogensinne finder ud af eller man prøver sange af for et større potentiale og så får dem gjort folkelige.

Jeg ved af erfaring at man ofte først opdager at andre bruger en melodi fordi man selv bruger den og så pludseligt lægger mærke til det. Og med hensyn til dit syn på variationen i vores sange, så tror jeg nu nok det for størstedelen handler om at du ikke kender dem vi bruger og for resten at der simpelthen var en lunken stemning så sidst så du nok ikke kunne høre en skid.

Jeg kan i hvert fald tælle 6 sange som er blevet kørt i stilling de sidste par år som jeg ikke kender til bliver brugt herhjemme. Måske ikke imponerende men de er der da.

Besvar