Holstebro ud af FSMV

Om FC Midtjylland og Black Wolves
hviid

Holstebro ud af FSMV

Indlæg af hviid »

Holstebro har valgt at trække sig ud af FS MidtVest - et lidt ærgeligt signal at sende - og vel heller ikke så positivt for FCM.

Kan godt forstå HBs argumentation, men omvendt virker det også som om, at de har urealistisk høje forventninger til samarbejdet...

http://www.holstebroboldklub.dk/?afd=Am ... vis&id=342
Senest rettet af hviid 21. mar 2006, 17:22, rettet i alt 1 gang.

jakob88

Re: Holstebro ud af FSMV

Indlæg af jakob88 »

Jeg har personligt ikke noget i mod det... FCM er en midtjysk klub og ikke en vestjysk...

Holtebro har måske selv i tankerne at nå noget inden for fodboldens verden!!!

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Synd og skam. Dumt af FCM at trække sig som sponsor, når det nu var en del af aftalen, en aftale som dermed blev væsentligt forringet. Set i det lys forstår jeg godt HB trækker sig fra FS MidtVest.

Dog bliver det svært for HB at finde spillere nu, FS MidtVest sidder vel næsten på samtlige engsklubber i og omkring Holstebro. Spørgsmålet er så om HB vil forsøge at få dem til at løsrive sig også..

Ærgeligt.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

jakob88 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg har personligt ikke noget i mod det... FCM er
> en midtjysk klub og ikke en vestjysk...

Så mener du også at alle FS MidtVest klubber vest for Herning skal ud af samarbejdet?

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Nej jeg mener ikke de skal ud, men jeg kan godt forstå hvis ikke de vil underlægges en midtjysk klub, hvis de istedet kan være en del af HB....

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

jakob88 skrev:
> Nej jeg mener ikke de skal ud, men jeg kan godt
> forstå hvis ikke de vil underlægges en midtjysk
> klub, hvis de istedet kan være en del af HB....

Okay, så forstår jeg bedre. Men ja, som divisionsklub, der trods alt vel også har nogle ambitioner, så forstår jeg også til fulde at hvis de skulle forsætte FS MidtVest samarbejdet, så skulle det være på de aftalte vilkår. Det er klart de smutter når FCM pludselig forringer aftalen, det virker ikke særlig elegant.

jakob88

Indlæg af jakob88 »

HB kan vel satse mere ambitiøst og derved aftage alle de vestjyske klubber som pt er medlem af FS Midtvest...

Der er måske grundlag for en større klub i Holstebro området....

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

jakob88 skrev:
> HB kan vel satse mere ambitiøst og derved aftage
> alle de vestjyske klubber som pt er medlem af FS
> Midtvest...
>
> Der er måske grundlag for en større klub i
> Holstebro området....

Det er bare synd og skam, for det ødelægger jo en stor del af det fantastiske ved FCM: Det regionale sammenhold. Det at ungerne fra nordthy til Brædstrup render rundt i FCM tøj, er med til FCM arrangementer osv. Det er uvurderligt for FCMs fremtidsmuligheder.

Det er muligt at HBs udtræden ikke fører mere med sig, det må vi håbe på. Men det er et stort tab, og kan i værste fald betyde en begyndende splittelse af FSMV.

Kent

Indlæg af Kent »

Nu har FCM vel også tænkt, at med den nye regel om at andetholdet må spille i 2. division, så er HB ikke så vigtig længere, da det jo af indelysende grunde er bedre selv at have et hold i 2. div end at skulle leje spillere ud, for at give dem kamptræning på det niveau.

FCM har altså valgt at nedprioritere HB, hvilket HB er utilfredse med. Jeg synes det er en forståelig reaktion fra begge klubbers side, omend det naturligvis var bedre, hvis det var lykkedes at få en eller anden aftale på plads mellem klubberne. Men af ovenstående grund ville det naturligvis være på forringede vilkår for HB.

Kent

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

hviid skrev:
> Holstebro har valgt at trække sig ud af FS
> MidtVest - et lidt ærgeligt signal at sende - og
> vel heller ikke så positivt for FCM.

Nu ved jeg ikke hvad baggrunden for at FCM trækker sin garanti støtte er, men man kan vel forestille sig et par senarier.

1. HB er slet ikke i stand til at skaffe nok sponsore og måske derfor udløser et uforholdsmæssigt stort beløb fra FCM

2. HB er med på nogle forhold der er væsentligt bedre end ander FSMV klubber, og det kan samarbejdet ikke holde til, derfor føler FCM sig tvunget til at trække støtten.

3. HB havde regnet med at få de spillere til klubben som idag render rundt på DS og i fremtiden kommer i direkte konkurence mod HB efter de nye regler om andet hold er blevet lavet.

> Kan godt forstå HBs argumentation, men omvendt
> virker det også som om, at de har urealistisk høje
> forventninger til samarbejdet...

Ja det synes jeg måske også, men vi ved jo heller ikke hvad de er blevet stillet i udsigt.

hviid

Indlæg af hviid »

Hekler skrev:
> hviid skrev:
>
> > Kan godt forstå HBs argumentation, men
> omvendt
> > virker det også som om, at de har urealistisk
> høje
> > forventninger til samarbejdet...
>
> Ja det synes jeg måske også, men vi ved jo heller
> ikke hvad de er blevet stillet i udsigt.

Ja, det er svært at sige. Set fra min stol i Holstebro virker ledelsen i HB faktisk meget kompetent med et realistisk syn på klubbens fremtid. Måske har de haft en forventning om at komme til at ligge i slipstrømmen på FC Midtjylland både økonomisk og spillermæssigt, og det har vel heller ikke været helt utænkeligt. Jeg tror ikke, at de giver samarbejdet med FCM skylden for deres placering i bunden af 2. div. - det er nok mere omgivelserne, der gør det.

Jeg oplever desværre, at mange mener, at det kun er FCM, der får noget ud af FSMV-samarbejdet. Nogle mener, at FCM snupper sponsorater fra f.eks. HB og at de udnytter klubberne til at skaffe sig større sponsoraftaler med f.eks. Faxe Kondi. Det kender jeg ikke samarbejdet og sponsoraftalerne godt nok til at kunne vurdere, og det gør folkene ude i FSMV-klubberne nok heller ikke. Men lidt åbenhed fra FCMs side vil dog ikke skade - ellers kan der hurtigt skabes en negativ stemning omkring samarbejdet.

Hviid

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Jeg kan ikke finde nogen info på vores hjemmeside, om at HB har meldt sig ud af fsmv

Er der nogen der har et link.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Ja tak det har jeg set, men jeg hentydede til en udmelding fra klubbens side. De er jo meget hurtigt ude med en medd hver gang vi får en lille landsbyklub ind i samarbejdet.

Besvar