FCM nedprioriterer RL

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ravnen

FCM nedprioriterer RL

Indlæg af Ravnen »

http://www.onsidedk.com/main/index.phtm ... &id=164197

Mens FC Midtjylland rider på en succesbølge i Royal League, kom holdet søndag eftermiddag helt ned på jorden i SAS Ligaen, da de blev besejret 2-0 i Esbjerg.

Dermed blev midtjyderne seneste bevis på et dansk hold, der har svært ved at klare europæiske turneringer og den danske liga på samme tid.

Det får nu konsekvenser forud for torsdagens semifinalekamp i Royal League, hvor modstanderen er FC København.

"Vi stiller ikke med det bedste hold på torsdag. Vi stiller måske ikke med et b-hold, men der er nogle spillere der skal have en pause", afslørede FCM-træner Erik Rasmussen.

FC Midtjylland er efter nederlaget til Esbjerg kun fire point fra nedrykningsstregen.

/ritzau/
---
Lidt træls, men forståeligt nok. Og mon ikke det er de samme toner der lyder i FCK..
Senest rettet af Ravnen 17. mar 2006, 16:23, rettet i alt 1 gang.

Tapia

Re: FCM nedprioriterer RL

Indlæg af Tapia »

Hvor er det svagt. Turneringen er lige startet efter en laaang pause. Hvis der er spillere der ikke kan klare mosten, må de jo være i en elendig form. Jeg synes virkeligt ikke, det er godt nok!!!

nybo

Indlæg af nybo »

ikke for at være specielt grov tapia...men kan du overhovedet holde til selv at løbe bare 45 min i deres tempo ... næppe .. og jeg tror hvis træner skulle følge dine planer har vi snart 10 mand skadet igen!!!
vær sød at tænke lidt

så da også helst vi at vi spille stærkeste opstilling på torsdag...men vi har en fysisk træner i fcm, og han er derfor at vi undgå en MOSKVA igen...er spillerne heller vi tage chancen for at blive skadet end at holde den nødvendige pause.

der er med idag 5x90 min kamp bare de næste 14 dage så er det vel ikke urimeligt at
at nogle af de bærende kræfter får den nødvendige restitution.
efb-fcm
fck-fcm
fcm-agf
fcm-fck
agf-fcm

Derudover vel jeg heller spille 0-0 med 11 mand bag bolden i parken på torsdag også stille 100 % klar på hjemmebane i returen..
tilsidst vi har ikke råd til at tabe til agf... og hvis sif,horsens blir ved, blir det rigtigt svært at holde dem bag sig

Chap - FCM4EVER

Indlæg af Chap - FCM4EVER »

Er da selvfølgelig ked af, at vi ikke kan stille i stærkeste opstilling. Men jeg accepterer det dog, for jeg gider sgu ikke have, at vi får alle de pis skader igen.

Men eftersom vi ikke stiller med stærkeste opstilling i Parken, er jeg sikker på, at vi får det UTROLIG svært desværre, men vi nakker dem jo bare på SAS som vi plejer at gøre :)

Tapia

Indlæg af Tapia »

Nej min form er ikke engang til at løbe 45 minutter ligegyldigt hvilket tempo det foregår i. Og - ja undskyld mig - men hvad fanden har min form også med noget at gøre?

Spillerne burde være toptunede atleter, og derfor synes jeg det er noget pjat hvis spillerne skal skånes. Selvfølgeligt kan jeg se det fornuftige i at holde spillere ude som har nemt ved at blive skadet. Resten af holdet har bare at klø på og spille.

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

Selvom de er toptunede, så har de en grænse. EfB spillede ifølge eget udsagn på, at vi havde en kamp i torsdags. De vidste at vores spillere ville blive hurtigere trætte, og det er efter bare en enkelt midtugekamp. Sådan nogle har vi også i de næste to uger. Hvis alle vores ligamodstandere spiller på, at vi har midtugekampe, og vi stiller i stærkeste opstilling hver gang, så får vi altså et problem.

Personligt synes jeg det er brandærgeligt at nedprioritere RL på sådan et tidspunkt, så tæt på finalen - men omvendt har vi simpelthen ikke råd til at smide flere kampe væk i superligaen.

Lissau

Indlæg af Lissau »

Ligesom de gjorde i efteråret og fik skade efter skade?

Nej, så hellere spare et par spillere og lade nogle nye få chancen... hvem ved... måske der er et par stykker, der får lyst til at lave en Klaus Kærgaard?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

tgjensen skrev:
-------------------------------------------------------
> Personligt synes jeg det er brandærgeligt at
> nedprioritere RL på sådan et tidspunkt, så tæt på
> finalen - men omvendt har vi simpelthen ikke råd
> til at smide flere kampe væk i superligaen.

Godt sagt. Det er også min indstilling til det. Hvad vil en RL sejr være værd hvis vi samtidig rykkede ned i 1 division..

Men lad os nu se, jeg tror vi har nogle folk i anden række som også er sultne efter at vise deres værd. Og jeg tror såmænd også FCK bruger reserverne.

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

Ja, de er vel i en lignende situation. De rykker nok ikke ned, men jeg går da ud fra de ikke er spor interesserede i at smide deres 1 points forspring væk!

Mose

Indlæg af Mose »

Santos er ude fra FCK. Brækket kindben.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Når Erik siger, visse spillere skal spares, hvem mon han så tænker på ?

Dennis har karantæne, så han er selvskrevet på "spare-listen".
Hvor alvorlig er Davids skade fra i går ? Kan Frank holde til kamp både torsdag og søndag ? Bliver Kærgaard sparet ?

Mit bud på en opstilling, må blive noget i retning af:
Anders
Daugaard - Troest - Bak - Jessen/Lindkvist
Sivebæk - Thyge - Femi/Jesper - Svenne
? - ?

Måske Elgen får spilletid i Parken ? Hvis jeg kender ham ret, så vil han gerne snart lufte geviret igen :-)
Hvem der lige kan udfylde den anden angrebsplads, kan jeg ikke lige se, med mindre Erik slider på enten David, Frank eller Kærgaard, som alle har let til skader.

Peter Ross

Lissau

Indlæg af Lissau »

Jeg tror vi ser David spille i parken, hvis hans skade ikke er for alvorlig. Han har jo karantæne i kampen mod AGF på¨ søndag, så alt andet vil være dumt.

http://www.netsuperligaen.dk/VisKarantaener.php

kenny

Indlæg af kenny »

Mon ikke også Theo får spilletid i Parken,så vi kan også spare enten Bak,Thyge,Femi

Mose

Indlæg af Mose »

Her er mit bud på en opstilling der vil spare stamspillere:

Rasmussen

Daugård - Bak - Winston - Lindkvist

Sivebæk - Thygesen - Femi - Jessen

Svenne(som hængende)

David

Følgende spillere ville i så fald blive sparet:

Frank, Kærgaard, Dennis, Troest, Traore, Mikkelsen

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Har fået støvet mig frem til den sandsynlige opstilling...

Anders
Daugaard - Bak - Traoré - Lindkvist
Sivebæk - Thygesen - Thomasberg - Svenne
Frank - Nick Ragus

Sådan skulle det se ud, dog med lidt usikkerhed om hvorvidt det er Traoré eller Winston, der skal spille i midterforsvaret, men jeg vil mene det er Traoré, selvom min insider-kilde ikke er helt sikker...

Peter Ross

Besvar