FCK og Royal League

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

FCK og Royal League

Indlæg af Kent »

Går ud fra at de fleste har hørt at FCK har brugt Hutchinson i mod Brøndby i RL uden at have hans spilletilladelse.

Normalt vil en sådan forseelse betyde at man dømmes som taber af kampen, hvorved resultatet bliver at BIF går videre fra indledende i stedet for FCK.

I stedet har man så valgt at straffe det med en bøde på 50.000 kr (uha uha - sejren gav jo 250.000 Nkr + 1 mio for at gå videre, så det er noget af en straf!!!).

Jeg synes det er skidt at FCK ikke ser ud til at blive straffet på samme måde som andre normalt gør.

Rent faktisk blev Tromsø dømt som taber med 3-0 i to kampe for nøjagtig samme forseelse sidste år: http://dk.royalleague.com/news/newsShow.aspx?id=309

På den anden side kan jeg godt se at RL står med et problem, nu da den første kvatfinale er spillet.

Hvad synes I??

Personlig er FCK den modstander jeg frygter mest i RL, så på den måde vil det heller ikke skade os, hvis de røg ud.

Kent
Senest rettet af Kent 3. mar 2006, 20:37, rettet i alt 1 gang.

Peter Ross

Re: FCK og Royal League

Indlæg af Peter Ross »

Royal League ledelsen står med en meget dårlig sag, når de i sidste års udgave dømte Tromsø som taber af 2 kampe, hvor de havde brugt et par ulovlige spillere (Bl.a. i en 2-2 kamp mod FCK...)
Så giver det ingen retfærdighed, at FCK slipper med en bøde på 50.000 kr.

Peter Ross

Lissau

Indlæg af Lissau »

Hvis jeg husker ret så var FCK med til oprettelsen af turneringen og der sidder jo nok en mand eller to i royal league bestyrelsen fra FCK.

Så skide være med den lille klub Tromsø, som spillede fabel agtigt i denne sæsons UEAFA cup.

Anni

Indlæg af Anni »

Nu har Brøndby jo også indgivet protest i dag, så lad os se, hvad der nu sker :o)

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=336732

/Anni

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Personligt er jeg ligeglad. FCK er det hold jeg frygter mest i Royal League fordi de om nogen kender vores svagheder fra den hjemlige liga.
Men jeg vil trods alt hellere støde ind i FCK, end Brøndby.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Så er Holmstrøm igen ude med en mærkelig udtalelse.
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=6008

"Bøde for ingenting" ?
Ikke flere øl til den herre i jakkesættet dernede, tak !

Peter Ross

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hvis man smed FCK ud nu ville Royal League turneringen komme til at virke i nu mere mislykket end den alerede gør. skulle FCK smides ud skulle det være sket for længe siden og misforstå mig nu ikke. jeg synes Royal League er en genial ide men der har jo været visse starts vanskeligheder.

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Jeg er ikke enig. Jeg synes det er komplet latterligt at man kender FCK skyldig i brugen af en ulovlig spiller, men fordi det ville få nogle praktiske problemer for ledelsen bag Royal League (mht. nye spilletidspunkter), vælger man bare at give en bøde i stedet for at straffe på samme måde som man gjorde da man straffede Tromsø for nøjagtig samme forseelse sidste sæson.
Det er sgu da amatøragtigt hvis man spørger mig. Og det værste af det hele er at sagen kun kom frem ved en tilfældighed da Tipsbladet begyndte at bore i sagen. Det var tilsyneladende meningen at sagen skulle forties for ikke at kaste (mere) dårligt lys over turneringen.

YahooSeeker [Bot]

Jeg synes skam også FCK skal straffes og det hårdt men at smide dem ud af turneringen vil blot gøre Royal League i nu mere amatør agtig og det er vel ikke lige det turneringen har brug for. Men bøde straffen skulle have været støre, meget støre. Kan heler ikke forstå at den slags kan finde sted. man skulle da tro at der var nogle håndfaste regler i Royal League for hvad man gør ved den slags.

nybo

Indlæg af nybo »

synes ikke de skal smides ud af turneringen... men disse lappeløsninger er ved at være irreterene. må give ret i at det kunne virke som det skulle tiedes ihjel... så synes man skulle give brøndby hva der er deres
nemlig 1.250 mio. og alle de andre penge fck kommer til at tjene i bonuser.. så får alle i norden et godt grin af fck og deres adminstration..når penge flyder i en lind strøm til ærkerivalerne :-)...og lade det være fck en lærerstreg...se det er sgu humor
hvorefter at man en anden gang skal få dem idømt det nederlag noget hurtigere... amatørere

Kent

Indlæg af Kent »

Afgørelsen falder først mandag.

Det taler ikke meget for at BIF ikke overtager FCK's plads, da 3 dage nok er en hel del for lidt til at BIF kan nå at spille kampen - og 2 kvartfinaler kan man nok ikke indhente.

http://dk.royalleague.com/news/newsShow.aspx?id=879

Med andre ord bliver FCK nok ikke dømt som taber - begrundelsen vil sikkert være at de handlede i god tro, da de mente DBU havde clearet AH.

Kent

YahooSeeker [Bot]

Mon ikke bare FCK for lov at starte med -3 point i næste udgave af Royal League hvor de er at finde i turneringen...

Måske Brøndby for lov at overtage disse 3 point, men det er nok mere tvivlsomt!

/Jesper
*ForZa 9000 Aalborg!!*

Besvar