Michael Hansen skifter til Silkeborg IF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jean / BW# 1238

Michael Hansen skifter til Silkeborg IF

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

"Anføreren for fodboldklubben FC Midt­jylland, Michael Hansen, skifter med øjeblikkelig virkning tilbage til SAS Liga-konkurrenterne Silkeborg IF, hvor hans karriere tog fart i 1990'erne."

Kilde:
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/3439787.html

Farvel til vores anfører, som for det meste har gjort det godt. Jeg tror vi vil savne hans rutine en helt del, men nu må vi se.

Tak for indsatsen, Michael!
Senest rettet af Jean / BW# 1238 6. jan 2006, 10:11, rettet i alt 1 gang.

Lissau

Re: Michael Hansen skifter til Silkeborg IF

Indlæg af Lissau »

Tak for alt Michael... Er ked af at se du forsvinder fra klubben, men ønsker dig det bedste frem over...

Kommer til at savne hans væsen og indstilling. Jeg har altid set ham som en af de bedste spillere i Sas-ligaen...

Er der så behov for at hente en ny, eller er vores midtbane stærk nok? Håber at se en enkelt blive hentet ind. Gerne en med noget erfaring... HAr dog ingen bud, nu da Keane allerede har skrevet med Celtic...

Kategat

Indlæg af Kategat »

Jeg syntes squ det er sørgeligt, at sælge vores mest erfarne spillere... og så til et hold der ligger under os.... vi har squ da den ned rykning at tænke på, ikke fordi jeg tror at vi rykker ned, men man har jo altid lov at frygte det værste....

Kategat, som mener Michael burde spille i Sort og Rød til Sommeren 2007

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Michael har gjort det godt for os, og jeg tror også holdet kommer til at savne hans erfaring. I sommers mistede vi Thomas Frandsen som også var erfaren, og nu Michael Hansen, det er efterhånden svært at se hvem der skal styre tropperne på midtbanen, medmindre Thomasberg gør alvor af et comeback. Det ser faktisk lidt betænkeligt ud.

Umiddelbart skulle man tro der er en ny spiller på vej, siden Ørgaard rydder en plads i sit lønbudget.

Tak til Michael for hans år i FCM. Det har været fedt at have en rigtig, god gammelsdags 10er.

Hoff

Indlæg af Hoff »

Hvor er det trist.

Han har til tider været udskældt pga. fejlafleveringer, men jeg synes han har været rigtig god for holdet. Jeg er bange for, at vi kommer til at savne hans rutine og hans evne til at fordele spillet.

Ravnen

Fri transfer?

Indlæg af Ravnen »

Der står på onside han skiftede på en fri transfer, men havde han egentlig ikke kontrakt til sommer??

Vi skal da nødigt ende som en velgørenhedsforening. Frandsen smuttede jo også på en fuldstændig uforståelig måde.

Martin

Re: Fri transfer?

Indlæg af Martin »

Ravnen skrev:
-------------------------------------------------------
> Der står på onside han skiftede på en fri
> transfer, men havde han egentlig ikke kontrakt til
> sommer??
>
> Ravnen
>
> -- Happines is not a station you arrive at, but a
> manner of travelling --

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328741

Også her - jo, det kunne være Ørgaard ville slippe for de dyre månededlige rater... Det er for mig fint; at han skifter, han har ikke holdt et godt niveau...

Nu ser jeg Kristian Bak som anfører... :)

Ørgaard rydder løn budgettet til en forlængelse med Thyge :)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Martin skrev:
-------------------------------------------------------
> Også her - jo, det kunne være Ørgaard ville slippe
> for de dyre månededlige rater... Det er for mig
> fint; at han skifter, han har ikke holdt et godt
> niveau...

Tja i det dårlige efterår vi har haft, har alle spillerne spillet under niveau. Men Michael var trods alt en af dem, som holdt lidt gang i vores kombinationsspil, og med sin erfaring har han været en vigtig brik i krisen. I vores nuværende position er det særdeles betænkeligt at skille sig af med de få erfarne spillere vi har, det kan komme til at koste dyrt. At Hansen så ikke fylder meget defensivt, det så vi jo for alvor da Frandsen og Rathe blev afhændet, og vi pludselig skulle spille med to offensive midtbanespillere centralt.

> Nu ser jeg Kristian Bak som anfører... :)

Ja det ligger da lige for.

>
> Ørgaard rydder løn budgettet til en forlængelse
> med Thyge :)

Vinding

Indlæg af Vinding »

Tak for alt michael. Han har uden tvivl gjort det rigtig godt, men har ikke spillet op til sit bedste i efteråret.
Jeg syntes at det er positivt med skiftet. Han er ved at være alt for gammel til at bygge videre på.

Vinding

Nielsen

Indlæg af Nielsen »

Det har vel hele tiden været meningen at Christina Trao´re skulle overtage Michael plads, så jeg tror ikke vi ser en ny spiller på den baggrund.

Gaston

Indlæg af Gaston »

Ja, den med Christian Traore kan jeg sagtens forestille mig. Men han er vel ikke ligefrem den rutinerede midtbanestyrmand som klubben kunne have brug for i denne krisesituation... Jeg synes det er fedt nok at spille et ungt mandskab sammen til de kommende år, men vil gerne lige se os komme igennem dette år på den rigtige side af stregen.

Gaston

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Det er da langt fra en katastrofe at Michael Hansen tager til SIF, tværtimod...

Manden har som andre tidligere har nævnt langt fra været fast mand så hvorfor holde på ham? Så længe han ikke præsterer på banen kan han da have nok så meget rutine, det betyder i denne sammenhæng intet....
Han er den FCM spiller som trækker sig fra langt de fleste tacklinger og derved ingen galskab viser. Netop en mand som Traore har denne indpisker rolle og går ind i nærkampene og viser vilje, og sådan en mand mangler vi endnu mere end rutinen...

Det er jo lige før at MH ikke kan spille sig på hold i SIF (kun lige før)....

Desuden koncenterer han sig nok nærmere om sin tjans som halvtids ejendomsmægler i Herning end om fodbolden, han har erkendt hvilken vej det går for ham, og er derfor ved at forberede sig selv til et liv uden for fodbolden....

Jovist har han nogle sæsoner gjort det rigtig godt i FCM og vi skylder ham da en tak for det, men come on guys det er fint han smutter....

Ege

Skov

Indlæg af Skov »

Det er også blevet sagt af Erik Rasmussen at Kristian Bak skal rykkes længere frem på banen. Så det kunne jo godt tænkes at det blev omkring Michaels plads!

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

Tror nu også mere vi skal regne med at se Christian Traoré på midtbanen som fast mand. Nu har forsvaret jo sejlet hele efteråret, så at skifte en offensiv midtbane ud med en defensiv forekommer mig som en god ide!

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

I mine øjne, er det en genial ting fra Ørgaard.

Hansen har ikke vist sig som den indpisker, der blev satset på, da han blev hentet. Bevares, han er da god til at fordele boldene, men hvad hjælper det, når han ikke tør tage de tæsk som kommer, når han laver fejlpasninger. Han trækker sig alt for ofte i tacklingerne, hvilket er utilgiveligt, når man er central midtbanespiller.

Hansen fik omkring 80.000 kr./måned (mit bud), hvilket vil betyde, at vi "får" ca. 500.000 kr. for en spiller, der kunne smutte frit til sommer.

Så for en gangs skyld skal Ørgaard have lidt ros :-)

Peter Ross

Besvar