FCM midtpunkt i dopingskandale!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper - BW415

FCM midtpunkt i dopingskandale!

Indlæg af Jesper - BW415 »

Eller noget...:o)

Fra bold.dk

Simon Poulsen og FC Midtjylland glemte at søge dispensation for et dopingpræperat, der blev sprøjtet ind i Poulsens knæ..

U/21-landsholdets Simon Poulsen, der i august måned skiftede fra SønderjyskE til FC Midtjylland har spillet med dopingpræperatet Celeston R i kroppen siden den 3. oktober.

Præperatet blev brugt i forbindelse med en behandling af spillerens knæskade i starten af oktober. Har man blot fået dispensation hos Anti Doping Danmark eller UEFA er det imidlertid ikke forbudt at spille med stoffet i kroppen, når det sker som led i en lægelig dokumenteret, medicinsk handling.

Hverken FC Midtjylland eller Simon Poulsen havde dog bedt om dispensation. Få timer før lørdagens U/21-kamp mod Rusland kom Simon Poulsen imidlertid i tanke om sprøjten og med medvilje fra Anti Doping Danmark nåede han at få en dispensation faxet til Rusland, så han kunne være spilleberettiget.

- Jeg har sovet i timen. Jeg er ulykkelig over, at jeg kunne have påført U/21-landsholder en dopingsag, men jeg er lettet over, at det kom på plads, og at en eventuel straf ville have ramt mig og ikke holdet. Jeg har fået en lærestreg, siger Simon Poulsen til DBUs hjemmeside.

Det er til enhver tid spillerens eget ansvar at sikre, at et præperat ikke er på dopinglisten. Derfor får sagen ingen betydning for FC Midtjyllands resultater.

'Derfor får sagen ingen betydning for FC Midtjyllands resultater.'

Man kunne da ellers næsen ha ønsket sig at alle kampe siden oktober ville blive lavet om til 0-3 nederlag, det ville jo næsten påvirke målscoren positivt...:o)

Senest rettet af Jesper - BW415 17. nov 2005, 15:57, rettet i alt 1 gang.

Besvar