Informationsflow (igen)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Egebjerg

Informationsflow (igen)

Indlæg af Egebjerg »

Hej alle!

Jeg vil ikke starte debatten omkring opdateringer af www.fcm.dk igen, men blot komme med et forslag...

Har vi ikke en fan som "har styr på det der med computeren" som kunne opdatere siden og skrive hvad han/hende finder relevant (eller bliver pålagt at skrive).
Torben Kølbæk snakkede om manglende ressourcer hvad angår hjemmesiden, og her kommer jeg til det jeg vil foreslå..

Kunne FCM ikke tilbyde en evt. "internet skribent" et par sæsonkort, og evt. et beløb pr. måned for "jobbet".. Det skulle naturligvis være en som interesserer sig for klubben, og en med gode skriveevner.
Synes selv det kunne være en idé som ikke ville kræve det store ressourcemæssigt fra FCM's side..

Hvis du Torben Kølbæk læser med her, kunne du jo komme med dit synspunkt på idéen.

Venlig hilsen
Thomas
Senest rettet af Egebjerg 16. feb 2005, 08:53, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Informationsflow (igen)

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Ideen er god, men jeg kan ikke svare på om det er muligt at stable på benene.. Men jeg er enig om at FCM.DK godt kunne være mere informerende..
Thomas KBH..

UBK - BW # 93

Indlæg af UBK - BW # 93 »

Klubben bliver nok nødt til at have rimelig styr på, hvad der skrives på den officielle hjemmeside, da de ellers ville kunne komme til at stå for regnskab for det der skrives.. Men derfor kunne der vel godt etableres samarbejde med nogle "fans" der alligevel sidder og læser FCM nyheder andre steder!

En anden ide var at etablere en uofficiel FCM side, hvor nyheder omkring FCM fra andre medier etc. kunne vises og evt. linkes til?

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

>UBK - BW # 93 Skrev:
>En anden ide var at etablere en uofficiel FCM side, hvor nyheder omkring FCM >fra andre medier etc. kunne vises og evt. linkes til?

- Det er det her debat forum jo, egentligt lidt i forvejen..

Men du har ret i at klubben er nød til at have styr på hvad der bliver skrevet på den officielle..
Thomas KBH.

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Netop derfor mener jeg det skal være en som på en måde bliver "ansat" i klubben så klubben hele tiden har styr på hvad der skal skrives og hvornår det skal skrives.

Personen skal være ansvarlig for at siden bliver opdateret og skrive de nyheder han bliver tildelt af klubben..

Synes det kunne være interessant at snakke om og derfor ville det være fedt, hvis Kølbæk ville skrive en kommentar... Er idéen udelukket, er der jo ingen grund til vi kommer med en masse gisninger om hvornår/hvordan det kunne foregå.. Det er jo noget klubben skal bestemme/styre.

Thomas

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hej Egebjerg..

Vil først lige skrive at jeg er sikker på at vi nok skal få set indlægget, selv om det står i den tidligere oprettede tråd om emnet.

Desuden synes jeg at du skal sende det til Torben Kølbæk på tb@fcm.dk -
Det er jo netop pga tidsmangel at det halter på hjemmesiden, og derfor kan der også gå lidt tid før han får kigget herinde jo :-)

Jeg synes umiddelbart at det lyder som en fin idé med en som kan skrive lidt for FCM, når der er nyheder at interesse, men de fleste nyheder er jo nogen som de selv vil forfatte, og så kan de lige så godt selv ligge dem ud.
Selv en fan har et liv ved siden af og kan vel heller ikke forventes at stå til rådighed 24 timer i døgnet.

Det som jeg tror kunne hjælpe var hvis der var flere "nyhedsportaler" inde på siden, således at feks trænere, anfører og andre kunne lægge deres relevante nyheder ind uden større indblanding fra FCM, men naturlivis indenfor en vis kompetence

Mvh

Jan / sjællænderen

UBK - BW # 93

Indlæg af UBK - BW # 93 »

-THOMAS- skrev:
> - Det er det her debat forum jo, egentligt lidt i forvejen..

Enig, men en side kunne måske give et bedre et overblik over nyhederne. Også til dem der ikke gider kigge alle trådene igennem på graven.

Tænkte på noget lidt ala http://www.newsnow.co.uk - hvor der henvises til de forskellige nyheder! Selvfølgelig kun med FCM nyheder i stedet :-)

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Hej Jan!

Ja det kunne også være en idé, men tror den ville være tidskrævende for FCM også, da de så skulle redigere i alle indlæg på denne portal, for at vurdere deres relevans.. (hvis jeg har forstået dig ret)

Tror nu ikke "jobbet" som internet"redaktør" ville være så tidskrævende, men kunne jo fra FCM og den eventuelle skribents side aftale en deadline hver dag, hvor div. nyheder skulle være modtaget af skribenten, dermed skal han "kun" stå til rådighed til denne deadline.
Tror umiddelbart heller ikke at det er så tidskrævende, da der ikke er relevante nyheder hver dag.

Thomas

Danny

Indlæg af Danny »

Måske er det mig der tager det lidt for nemt.. men jeg ville ikke tro at det tog så lang tid at skrive en nyhed eller to om dagen hvis der er noget at skrive om.. FCM er jo slet ikke at sammenligne med store klubber hvor der kommer nyheder for hver time.. Så meget sker der jo heller ikke..

At skrive hvem der er skadet og hvem der er i bedring
-hvem der er lejet ud og hvem der er solgt/købt
-hvem der er til prøvetræning
-og måske få anføreren og nogletrænere til at skrive lidt om holdene..

Tager det lang tid? jeg er ikke computernørd men vi snakker altså om 10-20nyheder om ugen i de travle perioder..Er det så meget at skrive ind??

Jeg tror mange er enige med mig i at det er sådan nogle ting der interesserer os..

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Præcis der jeg ville hen med mit tidligere indlæg "danny"..

Men jeg skriver til Kølbæk ang. forslaget og så ser vi om der sker noget i den retning..

Thomas

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

UBK - BW # 93 skrev:
-------------------------------------------------------
> En anden ide var at etablere en uofficiel FCM
> side, hvor nyheder omkring FCM fra andre medier
> etc. kunne vises og evt. linkes til?

Det tror jeg ikke går mht. copyright. Selv hvis det kun er links.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Egebjerg skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Jan!
>
> Ja det kunne også være en idé, men tror den ville
> være tidskrævende for FCM også, da de så skulle
> redigere i alle indlæg på denne portal, for at
> vurdere deres relevans.. (hvis jeg har forstået
> dig ret)

Meningen var nu at det efter "overenskomst" mellem parterne netop ikke skulle være nødvendigt at få det clearet hos FCM

Altså at vi skal have "Coaches Corner" og "Captains Corner" og feks "Black Wolves Corner" samt evt andre, hvor en eller 2 personer har muligehed for at gå ind og skrive når der er noget væsentligt at skrive.

Det er som sagt klart at der skal være nøje regler over hvad der skrives...
Feks kunne man jo i FCM godt have en mindre interesse i at "skjule" en mindre skade hos en salgsaktuel spiller..Dette skal så samstemmes med FCM

I et lignende tilfælde vil man jo før en kamp heller ikke altid ud med hvem der måske ikke kommer med fra kampstart :-)
Fodbold er jo ikke helt kun et spil der varer i 90 minutter længere ;-)

Jan / sjællænderen

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Man kunne jo finde en mand der har forbindelse til Kølbæk, Steinlein, Ørgaard, ER og anføreren og så kunne disse personer kontakte vedkommende når de følte de havde en nyhed, så vedkommende kunne lægge disse nyheder ud!
Måske et job for Palle, hvis han kan bevare objektiviteten ;-)

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Nej men så mener jeg vi er tilbage ved udgangspunktet.... Tror vi for blandet for menge mennesker ind i det og at det derfor ville blive for krævende.

På den anden måde vil FCM kunne holde sig til en person (skribenten) og der ville derfor kun være kontakt mellem FCM og denne person.

Det andet ville efter min mening give for mange "administrative" opgaver til dem som du mener skal administrere denne, da jeg tror man her (som du skrev til min idé) skal finde folk der vil bruge 24 timer i døgnet på at vurdere de forskellige emners relevans..

Thomas

hviid

Indlæg af hviid »

Interessant debat...
Nu har jeg jo siddet med tjansen med at opdatere hjemmesiden tidligere og laver i ny og næ stadig noget dertil, så jeg vil gerne lige komme med et par indspark til debatten.
Det ville selvfølgelig være en rigtig god ide, hvis der var nogen, som ville påtage sig ansvaret med at skrive fast til hjemmesiden. Det er dog blevet debatteret og foreslået tidligere her på forummet, og det er er der ikke kommet noget ud af. Så vidt jeg ved, var der ikke nogen der meldte sig.
Et andet problem er, at det er ikke kun til hjemmesiden, der mangler folk til at skrive. F.eks. mangler Ulvehylet også skribenter, og klubben lever også af frivillig hjælp til at klare artikler til kampprogrammer, magasiner og så videre. Derudover mangler der også efter min mening intern kommunikation i klubben, f.eks. er det ikke altid, at folkene på kontoret er klar over, at der er en spiller på prøvetræning.
Derfor er det min helt klare overbevisning, at klubben er nødt til at ansætte en person enten på fuldtid eller deltid til at stå for den form for kommunikation og assistere Torben Kølbæk. Det mener jeg også med henblik på fremtiden for klubben, hvor vores chancer for at komme med i bl.a. Royal League er gode. Her bliver der så vidt jeg ved (kunne dog ikke finde det på deres hjemmeside, så måske er det lavet om) stillet krav om at der skal være skrevet optakt og referat af kampene. Så hvis klubben skal kunne opfylde dette, er det ikke holdbart at have en frivillig til at stå for opdateringen.
Problemet i øjeblikket er nok, at der ikke rigtig er penge til at ansætte en. Et andet problem er efter min mening også, at kommunikationsarbejdet i klubben ikke er særlig højt prioriteret. I så fald havde man nok allerede ansat en, for problemet er jo ikke nyt. Men det hænger jo igen sammen med økonomien, da en kommunikationsmedarbejder ikke umiddelbart tjener penge hjem til klubben, som f.eks. en sælger vil gøre det.
Nå, det var min mening - håber at det kunne bidrage med lidt til debatten.
Hviid

Besvar