Hvem har bedst økonomi i Jylland?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Hvem har bedst økonomi i Jylland?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Tænker på dabatter som før har været, omkring hvilken klub der er den største i Jylland, for os med hjertet selvfølgelig FCM.
Men ment på denne måde, hvem der har flest penge til rådighed til f.eks. spillerkøb, lønninger m.m.. Hvor ligger FCM? Er de med i toppen, eller er det simpelthen bare den hedenske snuhed der gør at FCM tilsyneladende klarer det ret godt, set i forhold til mange andre klubber med skræmmende underskud hvert år?

Nogen der ved noget?

THOMAS KBH.
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 9. jul 2005, 14:18, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Hvem har bedst økonomi i Jylland?

Det er noget af en gætteleg du har lagt op til, da fodboldøkonomierne er så hemmelige, at selv ikke garvede økonomiske eksperter, har været særligt præcise i deres vurderinger.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg "glæder" mig personligt til at se hvordan vores resultat bliver i år. Om det passer at underskuddet skyldes de nævnte ting, eller om vi har solgt vores økonomi for succes

YahooSeeker [Bot]

Tjae, men klubber som Aab og Agf er jo "store" klubber men kan FCM måle sig med dem?

Thomas Kbh.

YahooSeeker [Bot]

-THOMAS- skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjae, men klubber som Aab og Agf er jo "store"
> klubber men kan FCM måle sig med dem?
>
> Thomas Kbh.

Håber så sandelig ikke vi kan måle os med et minus på 23 mio (AGF)

Kim

Indlæg af Kim »

Både AaB og AGF slæber rundt på væsentlige større underskud end fcm... det må betyde at deres organisation magter at bruge flere penge end os...

Jeg tror p.t. ikke der rigtig er nogle jyske klubber der kan gå ud og ligge en 5-6 mio. for en spiller (f.eks. som fck gjorde med Peter Ijeh)...

BW #456

Den sundeste økonomi i suppen når det gælder jylland - ja, den GÆTTER jeg på Efb har..

YahooSeeker [Bot]

Efb, var egentligt også mit bud - Men hvad sponsorer angår er FCM vel mere med.. eller?

Thomas KBH.

YahooSeeker [Bot]

Det nytter jo ikke meget, hvis man også er bedre med på udgiftssiden. ;-)

Men ja, vi har vist nogle ret pæne sponsor-indtægter, og det har AaB også. AGF burde have de største, men har det vidst ikke, mener jeg at have hørt.

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Kim skrev:
>> Den sundeste økonomi i suppen når det gælder
> jylland - ja, den GÆTTER jeg på Efb har..
>
>
Det tror jeg også men i 2000 var de jo også nede i 1. division at vende, hvor deres økonomi blev lavet om og en masse sponsorer gik ind i klubben.
Derudover bruger de jo heller ikke særligt mange penge, fordi Ove er god til at købe ind men det er jo heller ikke altid så spændene. Det er jo rene ukendte spillere de køber. Hvor Fcm under Ove købte flere kendte spillere.
Til sidst har de jo heller ikke brugt særligt mange penge på deres stadion i forholf til de fleste andre jyske klubber.
Så ja de har nok den bedste økonomi, men konkurrencen i Jylland er jo desværre også minimal.

Nicolai Kammersgaard

Tapia

Indlæg af Tapia »

Kim skrev:
> Jeg tror p.t. ikke der rigtig er nogle jyske
> klubber der kan gå ud og ligge en 5-6 mio. for en
> spiller (f.eks. som fck gjorde med Peter Ijeh)...

Brugte vi ikke mere på Bo Hansen, eller er det bare rygter jeg har hørt?

Men det var selvfølgelig også en helt anden tid.

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

AaB er i hvert fald stadig foran AGF, selv om vi lige har fået en forbedret aftale i stand med Alm. Brand.
Jeg har meget svært ved at placere jer. Det afhænger jo også af, hvad man mener med "den bedste økonomi".
For AaB har stadig en ret stor egenkapital, og er umiddelbart den rigeste klub i Jylland. Men deres økonomi er samtidig elendig, og de har fornuftigt nok skåret lidt ind og tyndet ud i truppen for at lukke hullet. De har vist også oplevet dalende sponsorindtægter.
Den sundeste økonomi vil jeg (og nu bliver jeg nok ikke populær herinde :-) ) mene, at Viborg har i konkurrence med Esbjerg.

FCM's er lidt svær at bedømme. Dels mangler der et regnskab at se nærmere på. Zidan millionerne redder jo selv det ringeste regnskab på kort sigt, men om FCM er en sund forretning er p.t. svært at sige.

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

Teknisk set er underskuddet "kun" på ca. 16 mio. dkr.
De sidste syv mio påvirker ikke likviditeten, da det er tilbagekøbet af playersponsorat fra Kurt Andersen i forbindelse med aktieemissionen.
Groft sagt fik Kurt Andersen vekslet playersponsoratet til aktier.

Og så er regnskabet endda en forbedring i forhold til sidste år :-)

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Du har da ret i at at de ikke har brugt så mange penge på stadion, for efter hva jeg ved er det esbjerg kommune som ejer stadion. Hvad angår de rene ukendte spillere som du omtaler esbjerg har købt kan jeg ikke helt følge dig for i min verden var spillere som Fredrik berglund og Joakim Persson bestemt ikke ukendte. Men ok kendskabet til spillere ude i europa er jo forskelligt fra person til person.

Kim

Indlæg af Kim »

det vil jeg mene KLART er et rygte.. mener endte at Bo kom på en fri transfer, eller også at han nærmest blev sparket ud af Bolton og vi overtog ham for en mil eller noget...

Mini-Ross, hvad har du at sige?

BW #456

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Kim skrev:
> Mini-Ross, hvad har du at sige?

Hej ?

Ej, jeg mener også han blev hentet på en fri-transfer, eller i hvertfald for et meget lille beløb.

Dog var det lille beløb også penge ud af vinduet :-)

Peter Ross

Besvar