Claus Madsen og kontraktudløb mm.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
jj

Claus Madsen og kontraktudløb mm.

Indlæg af jj »

Her midt i agurketiden kunne jeg godt tænke mig at høre nyt om et par FCM-spillere, har kigget i forskellige tråde og har ikke kunnet finde nyheder om dem, så hvis det står der, beklager jeg på forhånd.

Claus Madsen

- Er hans kontrakt udløbet eller gælder den til 01.01.06?

- Hvis kontrakten stadig gælder, er han så klar igen snart eller nærmer han sig fodboldinvalid?

- På FCM's hjemmeside har han stadig nr. 7 under trupstatus, mener at Traore blev præsenteret med det nr, er det korrekt.

Søren Skriver:

- Læste et eller andet sted, at Ørgaard mente der var 25 % chance for han kommer til at spille igen, har I hørt noget mere om det?

- Hvilken type skade har han egentlig, noget som jeg har svært ved at finde information omkring på fcm.dk

Senest rettet af jj 5. jul 2005, 13:56, rettet i alt 1 gang.

Jesper BW1100

Re: Claus Madsen og kontraktudløb mm.

Indlæg af Jesper BW1100 »

Traore overtod Frandsens trøje nr 5.... -> Sakset fra FCM's hjemmeside:

"Christian Traore er klar i FC Midtjylland, hvor han overtager Thomas Frandsens trøje med nummer 5 - og måske også den centrale midtbaneplads."

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Både Madsen og Skriver har springerknæ.

Det er en skade som er svær at sige hvornår er væk. Der opstår tit komplikationer, så der skal sprøjtes noget giftig pis ind i knæet, hvilket giver endnu længere tid på sidelinien.

Peter Ross

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> Både Madsen og Skriver har springerknæ.
>
> Det er en skade som er svær at sige hvornår er
> væk. Der opstår tit komplikationer, så der skal
> sprøjtes noget giftig pis ind i knæet, hvilket
> giver endnu længere tid på sidelinien.
>
> Peter Ross

Springerknæ er en slidskade som ikke går over, men som man kan være heldig ikke bliver inflameret (Betændelse). Madsen har haft masive problemer med at han let får betændelse i ledbåndene, og derfor simpelthen ikke bliver sine skader kvit.
Sådan har jeg da i hvert fald forstået det.

YahooSeeker [Bot]

Re: Springerknæ er..

Så har du misforstået noget.. I hvertfald med hensyn til Springerknæet.

En øm bindevævsknude i den kraftige sene lige nedenfor knæskallen. Knuden kan ses på en ultralydsskanning og kan herefter fjernes ved en mindre operation. For at få det fulde udbytte af operationen bør denne efterfølges af fysioterapi... Det er oftest sportsfolk med STOR belastning på knæene, såsom fodbold, vægtløftning, håndbold osv..

Thomas KBH.

YahooSeeker [Bot]

men det er en slidskade, og kan komme igen, uanset hvor mange gange den bliver fjernet?

Kim

Indlæg af Kim »

du er sgu også så uvidende mikkel!

-------------

Hvad er "Jumpers knee"/springerknæ?

Denne lidelse rammer især folk, der dyrker idræt hvori der indgår spring, men den kan principielt ramme alle idrætsudøvere.

Jumpers knee er en bristning af en lille del af den sene, der går fra knæskallen og ned på skinnebenet. Skaden sker som regel helt tæt på knæskallen og føles ofte, som om den sidder på den nederste kant af knæskallen.

Hvad er de typiske symptomer?

Der kan være smerter eller ubehag hele tiden, men der vil især være smerter ved knæbøjning/strækning med belastning. Smerten kommer især ved knæbøjning/stræk belastning.

I starten er der måske kun let ømhed/smerter i slutningen af eller efter et træningspas.

Men hvis ikke man holder pause, når man mærker de første symptomer, kommer smerten tidligere og tidligere i træningen for til sidst at blive kronisk. Skaden kan så blive langvarig.

Hvad kan man gøre?

Man skal holde pause, indtil man kan bruge benet smertefrit.

Man kan eventuelt få noget inflammationsdæmpende medicin via egen læge og supplere med lokal varmebehandling.

Opstarten efter skaden skal være forsigtig. Hvis man mærker smerte, skal man stoppe træningen.

Det kan i sjældne tilfælde være nødvendigt at operere for at fjerne irriteret væv / arvæv.

Der kan i sjældne tilfælde komme tilsvarende skade ved den øverste kant af knæskallen. Her drejer det sig så om bristninger i den nederste del af den firehovede knæstrækker. Behandling og forholdsregler er de samme.

Hvordan stilles diagnosen?

Lægen kan som regel stille diagnosen bare ved en almindelig undersøgelse.

Ved tvivlstilfælde kan man bruge en ultralydundersøgelse for at undersøge senen for større skader.

Røntgenfotografering er sjældent nødvendig.

-------

Nakket fra netdoktor.dk - kom så videre med jeres liv :)

BW #456

YahooSeeker [Bot]

Jeg kan ikke bruge en afskrift fra netdoktor, til en hujende fis, så længe der ikke er nogen til at forklare.

Jeg fik at vide dengang med Peter Skov, at der ikke kunne gøres noget der fjernede det permanent, derfor mente man ikke det kunne betale sig at operere og få en endnu længere genoptrænings periode, og han spillede derfor kun og trænede ikke.

Kim

Indlæg af Kim »

nej, selvfølgelig kan du ikke bruge en "afskrift" fra en doktor side til noget, det havde jeg bestemt heller ikke regnet med at du ville kunne sætte dig ind i...

Kort og godt, et springerknæ er ligesom skinnebens betændelse, lortet skal have ro, man skal ikke træne og man skal ikke overtræne, LORTET SKAL HAVE RO... og så harmonere det EKSTREMT DÅRLIGT med elite idræt..

FORSTÅR DU DET MIKKEL -jeg skal have det hele fire gange, før det siver ind-

BW #456

PS: SLUT!

YahooSeeker [Bot]

Kim skrev:
-------------------------------------------------------
> nej, selvfølgelig kan du ikke bruge en "afskrift"
> fra en doktor side til noget, det havde jeg
> bestemt heller ikke regnet med at du ville kunne
> sætte dig ind i...
>
> Kort og godt, et springerknæ er ligesom skinnebens
> betændelse, lortet skal have ro, man skal ikke
> træne og man skal ikke overtræne, LORTET SKAL HAVE
> RO... og så harmonere det EKSTREMT DÅRLIGT med
> elite idræt..

Var det ikke ca. det jeg selv skrev første gang?

> FORSTÅR DU DET MIKKEL -jeg skal have det hele fire
> gange, før det siver ind-
>
> BW #456
>
> PS: SLUT!

Slå bak skipper, du må vist til varmere himmelstrøg, med det temprament.

Kim

Indlæg af Kim »

Tager til nordjylland om 2 uger, så kan jeg køle lidt af!

Fik du fat i hvad springerknæ var ellers skal jeg tage nogle overheads med næste gang vi ses?

BW #456

YahooSeeker [Bot]

Det ville fanme være feeee, så kan du tegne og fortælle ;o)
Thomas KBH.

Besvar