TV3+ De tre første runder

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW#3340

TV3+ De tre første runder

Indlæg af BW#3340 »

Sakset fra FCK's hjemmeside:

TV3+ har offentliggjort deres kampvalg for de første tre runder af SAS Ligaen 2005/2006:
Runde 1:
19.07 Esbjerg - OB. TV3+
20.07 Brøndby - FC Midtjylland. TV3+

Runde 2:
23.07 Brøndby - Silkeborg. TV3+
4.07 F.C. København - AC Horsens. TV3+ kl. 17.30

Runde 3:
30.07 Esbjerg - Brøndby IF. TV3+
31.07 FC Nordsjælland – F.C. København. TV3+ kl. 17.30

Hilsen Evo.

Senest rettet af BW#3340 2. jul 2005, 22:18, rettet i alt 1 gang.

Jean / BW# 1238

Re: TV3+ De tre første runder

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

BW#3340 skrev:
-------------------------------------------------------
> Sakset fra FCK's hjemmeside:

Sakset fra Netsuperligaen.dk... så har folk også tidspunkterne... :-)

Det bliver Esbjerg og OB, der kommer til at tyvstarte Superligasæsonen 2005/2006.

De to mandskabers møde i 1. runde er flyttet til tirsdag d. 19. juli klokken 20.00, da kampen er valgt til TV-kamp.

Det samme er Brøndby-FC Midtjylland, og den er sat til afvikling onsdag d. 20. juli klokken 20.00.

Resten af 1. rundes kampe bliver spillet onsdag d. 20. juli klokken 19.00.

Også i 2. og 3. runde er Brøndby på skærmen. Først mod Silkeborg og siden mod Esbjerg. FCK-AC Horsens og FC Nordsjælland-FCK live i TV.

TV-opgør i 1.-3. runde i Superligaen.

Runde 1:
19.07 20.00 Esbjerg - OB
20.07 20.00 Brøndby - FC Midtjylland

Runde 2:
23.07 17.00 Brøndby - Silkeborg
24.07 17.35 FC København - AC Horsens

Runde 3:
30.07 17.00 Esbjerg - Brøndby IF
31.07 17.35 FC Nordsjælland - FC København

Kilde:
http://www.netsuperligaen.dk/VisNyhed.php?ID=1910

Syrensen

Indlæg af Syrensen »

jamen selvfølgelig... hvem havde ikke gættet at fck og brøndby er med i 5 ud af 6 tvkampe. det er simpelthen bare for latterligt

BW#3340

Indlæg af BW#3340 »

Ville ikke starte med at lyde som et tudefjæs, men jeg er helt enig. Hvad er lige så interessant ved specielt de to FCK-kampe?

- Udover, selvfølgelig, at de har en masse tilhængere, der betaler til kanalen. En væsentlig detalje.

Vi må bare få flere tilhængere end dem.

Hilsen Evo.

Crasher

Re: AaB - FCM TV-kamp...

Indlæg af Crasher »

Også det eneste rigtige at vise denne kamp, da den som tidligere nævnt er ved at udvikle sig til en nyklassiker i det jyske.

/Kasper Madsen

HauG

Indlæg af HauG »

Helt enig det er fint de viser AaB-FCM, jeg håber det bliver istedet for FCN-FCK, da denne kamp ikke umiddelbart er den fedeste kamp når AaB - FCM og Efb - BiF spiller...

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

It's all about the money, fck og brøndby trækker flere seere når de vises, derfor vælger de at vise dem, med det beløb viasat betaler for rettighederne kan man jo heller ikke forvente at de ikke ser på hvordan de lettest hiver pengene hjem igen...

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Nej jeg må osse indrømme jeg kan ikke følge dem, som bliver ved med at bringe emnet op, hver gang tv kampene bliver valgt. Jeg ville da osse gerne se nogle flere kampe hvor andre end en af de 2 store er med. Men man jo forholde sig til, at viasat og deres anoncører hver især har et produkt, som skal sælges ønsker at få det eksponeret bredest muligt. Derfor er det jo naturligt at en fck-nord sj kamp er mere atraktiv en fx OB-EFB. Man kan så hævde at vi jyder osse betaler for at se tv3. I det øjeblik DR/TV2 overtager rettighederne kan vi klage men ikke før

NME

Indlæg af NME »

I aftalen som Viasat har lavet med Divisionsforeningen(?), står der at de skal vise alle hold et vist antal gange. Og så er det vel trods alt bedre at vise de dårlige når de spiller mod Brøndby og FCK, så de i det mindste er sikker på at der er nogen der gider at se kampen..

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

NME skrev:
> I aftalen som Viasat har lavet med
> Divisionsforeningen(?), står der at de skal vise
> alle hold et vist antal gange. Og så er det vel
> trods alt bedre at vise de dårlige når de spiller
> mod Brøndby og FCK, så de i det mindste er sikker
> på at der er nogen der gider at se kampen..
>
> NME - #3316

Der tager du fejl, der er intet sådant krav, og det har der ikke været de sidste 2-3 aftaler. Det nye i den sidste aftale var at der blev bredere adgang til kampene for andre medier.

flødenæbet

Indlæg af flødenæbet »

NME skrev:
> I aftalen som Viasat har lavet med
> Divisionsforeningen(?), står der at de skal vise
> alle hold et vist antal gange.

Principielt er jeg ligeglad med diskussionen forstået på den måde, at de har købt rettighederne og så må de for så vidt forvalte dem fuldstændigt som de vil. Jeg ville da også gerne se flere FCM kampe, men respekterer fuldt ud at Viasat kan forvalte rettighederne efter behag.

Dog kan jeg ikke lade være at grine lidt i skægget, hver gang den med et vist antal kampe (citeret ovenfor) bliver bragt på banen. Efter min opfattelse, er klubberne blevet snydt så det basker med det aftalevilkår, som de sikkert selv anser som et rigtig godt forhandlingsresultat. Fakta er, at da Brøndby bliver vist hver eneste gang, vil alle klubber jo også, alene qua dette, blive vist 3 gange og allerede derfor, er denne betingelse jo uden reelt indhold.

Skulle man lave en aftale, der reelt sikrer de andre klubber tv-tid, ud over den de er sikret når de møder Brøndby, skal den jo nærmere gå på, at klubberne skal vises 1-2 gange pr. sæson, i kampe hvor de IKKE møder BIF eller FCK. Alt andet er jo bare spil for galleriet, luftfrikadeller, tomme ord - fortsæt selv...

NME

Indlæg af NME »

Hekler skrev:
> Der tager du fejl, der er intet sådant krav, og
> det har der ikke været de sidste 2-3 aftaler. Det
> nye i den sidste aftale var at der blev bredere
> adgang til kampene for andre medier.

Ok.. Det vidste jeg ikke.. Kan bare huske der var snak om det engang..
Nu ved jeg ikke hvor tit de forhander nye aftaler, men synes da ikke at det er SÅ mange år siden jeg hørte det som et argument.. Men selvfølgelig hvis de forhandler hvert år, kan det da godt passe..

NME

Indlæg af NME »

flødenæbet skrev:
> Dog kan jeg ikke lade være at grine lidt i
> skægget, hver gang den med et vist antal kampe
> (citeret ovenfor) bliver bragt på banen. Efter min
> opfattelse, er klubberne blevet snydt så det
> basker med det aftalevilkår, som de sikkert selv
> anser som et rigtig godt forhandlingsresultat.

Er fuldstændig enig i, at klubberne tror de har fået meget mere end de reelt har..

> Fakta er, at da Brøndby bliver vist hver eneste
> gang, vil alle klubber jo også, alene qua dette,
> blive vist 3 gange og allerede derfor, er denne
> betingelse jo uden reelt indhold.

Ved ikke hvor mange kampe de blev lovet, men er da også ret overbevist om at det kunne opfyldes hvis alle FCK og Brøndbys kampe blev vist. Men trodsalt tror jeg ikke Viasat tør vise udelukkende Brøndby og FCK kampe, og set i det perspektiv mener jeg det er ok, at de vælger de kampe hvor Brøndby og FCK er med, til at vise de mindre hold..

> Skulle man lave en aftale, der reelt sikrer de
> andre klubber tv-tid, ud over den de er sikret når
> de møder Brøndby, skal den jo nærmere gå på, at
> klubberne skal vises 1-2 gange pr. sæson, i kampe
> hvor de IKKE møder BIF eller FCK. Alt andet er jo
> bare spil for galleriet, luftfrikadeller, tomme
> ord - fortsæt selv..

Problemet med sådan en aftale er jo bare at klubber som EFB, OB, AAB og FCM nok skal blive vist i 3-4 gange uden FCK eller Brøndby over en hel sæson, mens det nok blir mere kritisk når det drejer sig om FCN, Silkeborg, Horsens, SønderjydskE osv.
Så derfor mener jeg stadigvæk at det er i orden at de bruger FCK/Brøndby kampene til at vise de mindre hold.

Og det uanset om der egentlig er sådan en "klausul" eller ej i aftalen..

Pacman

Indlæg af Pacman »

At fck/bif vises konstant gør at de får flere tv-penge end resten af holdene plus at de pga. den meget tv-tid er mere attraktive for sponsore. Dette gør det jo svære for "resten" når det altid er op ad bakke. For at udligne noget af det kunne de jo evt. flytte nogle af de andre kampe til tv3. Derved sikre de også at der er flere der kan se kampene og at "reklamerne" bliver vist for et større publikum. I de andre lande kan de godt finde ud af at vise andre en lige topholdene(pr. tradition). Men den satsning "ønsker" viasat ikke, de går efter det sikre. Det er ikke noget vi kan gøre ved, andet end at boykotte det.

Besvar