Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af SimonH »

Fedt med okusun. Det må vel betyde et farvel til Drachmann

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Kan være at han ryger tibage til Horsens eller SønderjyskE selvom han er meget værdifuld for omklædningsrummet.

Synes egentlig Drachmann kan noget i presspillet, men han kommer lidt til kort når vi har bolden meget.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Jeg tænker bare, at klubben siger at man ikke vil have breddespillere men i stedet skal give talente chancen. Jeg tror at Drachmann ryger, ellers så har vi både sparv, Polle, okosun samt ham. Det duer ikke. 3 faste samt talenter som Frank, Torp osv.

THenry

Indlæg af THenry »

SimonH skrev:
12. jun 2018, 23:17
Vi havde en ledig plads til midtbanen efter VDV, og så køber vi Okosun. Det er sgu en markant ændring i udtrykket...jeg er ikke umiddelbart fan af Okosun. Havde håbet på en teknisk stærk 8’er med flere værktøjer end Okosun.

SimonH

Indlæg af SimonH »

THenry skrev:
12. jun 2018, 23:59
SimonH skrev:
Vi havde en ledig plads til midtbanen efter VDV, og så køber vi Okosun. Det er sgu en markant ændring i udtrykket...jeg er ikke umiddelbart fan af Okosun. Havde håbet på en teknisk stærk 8’er med flere værktøjer end Okosun.
Altså vdv var jo helt ude i kulden. For mig at se så skal Janus videre, vi skal have tre rutinerede og så en masse unge, ikke 4 rutinerede. Ud med Janus

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

THenry skrev:
SimonH skrev:
Kan godt følge dig, Okosun er vel det man kalder en rigtig 6'er men FCM spiller jo ikke med 6'er mere, men omvendt Okosun er en bum stærk midtbanemand, og kan bruges taktisk i de rigtige kampe, og modsat Sparv og Poulsen, så er han klart stærkest i hovedspillet.

SimonH

Indlæg af SimonH »

FCM2000 skrev:
13. jun 2018, 00:04
THenry skrev:
SimonH skrev:
Kan godt følge dig, Okosun er vel det man kalder en rigtig 6'er men FCM spiller jo ikke med 6'er mere, men omvendt Okosun er en bum stærk midtbanemand, og kan bruges taktisk i de rigtige kampe, og modsat Sparv og Poulsen, så er han klart stærkest i hovedspillet.

Okosun er faktisk overhovedet ikke en rigtig 6’er bare fordi han vinder mange dueller. Han er mere en boks-boks spiller, hvilket også er afspejlet i hans 7 mål. De fleste af dem er lavet, hvor han er kommet ind i feltet i opbyggende spil, så jeg er faktisk meget uenig. Han er mere offensiv end sparv, meget mere.

Han minder lidt om delaney, altså bare på et lavere niveau med bolden, men nok stærkere i duellerne. Power spiller. Jo mere jeg tænker over det, jo mere ligner han faktisk delaney...

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

FCM2000 skrev:
13. jun 2018, 00:04

I mine øjne er Simon Okosun ikke en 6'er - overhovedet. Jeg ser ham faktisk som en offensivspiller, som også kan bruges helt oppe foran. Jeg tror dog, han kommer til aflaste på midten (8'eren). Jeg er ikke vildt begejstret, da jeg ikke synes vores offensive spil er prangende, og jeg ser lidt Okosun som en tilføjelse til vores lange bolde- samt dødboldstaktik.

Han kan dog få en KÆMPE rolle i vores kommende Europa-eventyr (forhåbentligt et længere eventyr), hvor vi får endnu et farligt våben at skyde med. Bliver spændende at se, hvad der ligger bag købet.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Sammy Skytte handlen med en udleje til Horsens synes jeg ser meget fornuftig ud. Okosun derimod? Not a fan! Kan da godt være det er fordi jeg ikke har set nok af kampe med Horsens, men jeg ser ham som en fysisk, ekstrem hovedstødstærk spiller og ikke å mwget mere end det. Har vi ikke fysik nok - hovedstødstyrke nok? Vi vil selvflg i vores mest hovedspilstæeke opstilling blive noget nær umulige at håndtere hvad der er positivt. Hmm, jeg tror sgu jeg alligevel vælger at tage ja-hatten på i respekt for analyse apperatet i FCM. De har vist at de ved hvad de gør så mon ikke Okosun kan mere med fødderne end jeg giver ham kredit for.

Det vil dog være et KÆMPE tab for Horsens. De har levet meget på deres hovedspilstyrke, men har nu mistet både Sanneh og Okosun. Så er brodden taget ud af deres dødbolde som jeg ser det. Så mon ikke Horsens går ud og finder et fyrtårn et sted
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Fodboldfan skrev:
18. maj 2018, 20:20
Et frækt bud: Vi køber Okusun i Horsens som breddespiller.
:lol: 8-) :P :D :) ;) :fcm: Jeg ER faktisk SmartOdds *bip bop bup*

Ej, spøg til side. Fedt med Okusun synes jeg faktisk. De kampe jeg har set med Horsens, har han været meget god på deres midtbane; kan mange ting begge veje, et massivt hovedspil og gode fremadrettede afleveringer. Jeg tror han bliver god. Han giver også taktisk fleksibilitet, idet han kan spille forskellige roller i en kamp.

Det er vel umiddelbart Sparvs plads, som han er backup til. Drachmann må være næste salg så.

Jeg tror man satser MASSIVT på et europæisk gruppespil. Man har sat sig ned og snakket med Benham og sagt: Hvor meget skal vi satse på det denne gang og så fundet frem til at det SKAL være i år. Det er for FCM nogle vildt stærke indkøb med Drexler og Svia, og jeg forventer faktisk et storkøb mere.

Med hensyn til Okusun-købet tror jeg man forudser at Sparv vil få flere karantænedage i SL i næste sæson grundet den større dommer-opmærksomhed på ham. Han skal også have nogle gode hvil, når vi skal spille europæisk gruppespil og så er Okusun en god erstatning. En spiller med 7 mål og 3 assists i 33 kampe, med afstand den bedste luftduelspiller i superligaen , 5 gule (mod Sparvs 11), 11,6 km løbet pr. kamp, 52% af afslutninger laves via hovedstød), flest dueller vundet i Superligaen af nogen spiller overhovedet (tilbage i april i hvert fald).

Man skal ikke se ham som kun defensiv. Han er boks-til-boks spiller og kan altså også rigtig mange fine ting fremad. Har set nogle fremragende afleveringer fra ham, som Sparv IKKE kan. Så har Sparv nok mere spilforståelse og erfaring end Okusun.

Noget andet: Vi vinder ikke i Europa ved at være teknikere. Det er ikke hvad FCM kan. Vi er et fysisk powerhouse, man virkelig slår sig på og så har vi nogle spillere som kan noget individuelt. Vi vinder ved at forsvare os først og så score bagefter. I Europa vinder FCM aldrig 4-0 i et gruppespil. Vi vinder måske 1-0, eller 2-1. Det kræver en mur af en defensiv og flere strenge at spille på offensivt. En af de strenge er vores faktisk fine offensiv-spillere, men en anden er så sandelig også vores standardsituationer.

Det kan godt være at folk synes det "kedeligt" og "betonfodbold", men ved du hvad? Det vinder kampe.

Okusun? Det bliver godt. :)

Willigenburg

Indlæg af Willigenburg »

Jeg synes det er sjovt at så mange nævner Okusun som ren midtbanespiller. Bo Henriksen har faktisk brugt ham en del som angriber i slutspillet. Han har fået 5 kampe fra start som angriber og 4 kampe fra start som central midt (en enkelt kamp hvor han ikke startede).

Det er også klart i de kampe, hvor han har været på toppen, hvor jeg synes han har spillet bedst. Manden er et fysisk bæst, som er svært at håndtere for forsvaret - mens han på samme tid har rigtig god spilforståelse og ofte får bolden videre til medspillere i gode positioner. Alt i alt passer han ret godt ind i vores tanke om tank center forwards. Langt bedre end som midtbanespiller.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Synes det er spændende med Okusun, han var Horsens klart bedste efter de solgte Sanneh og han kunne være spændende som Sparv afløser/backup. Jeg tror desværre det betyder farvel til Drachmann, tror ikke vi kommer til at savne ham på banen, men udenfor banen tror jeg han er uhyggelig vigtig for humøret og sammenholdet i truppen, Marc D og ham har jo underholdt som ingen andre.

christian1DK

Indlæg af christian1DK »

FCM bekræfter Sammy Skytte på en femårig kontrakt

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/fc ... ampprogram

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

SIF skriver på deres hjemmeside, at Skytte havde en nedrykningsklausul på 0,5 mio €, som vi har udløst.
Det er i den grad en storebror-transfer: Vi snupper en af jeres profiler, bare fordi vi kan - faktisk har vi ikke en gang brug for ham, så vi lejer ham ud til en mindre klub.
Man ser vel muligheden for at lave en god handel. Præsterer Skytte i Horsens, kan han enten sælges med fortjeneste næste sommer eller få muligheden hos os, hvis vi mangler.

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Jeg synes det er fint. Et salg videre til nogenlunde samme pris ville være et minimum af tab. Det er et lav-risiko indkøb, med mulighed for stor gevinst, selvom muligheden måske ikke er så kæmpestor. I værste tilfælde taber man måske 1 mio eller 2, og i bedste tilfælde kan man vinde måske en 3-10 mio. på det, hvis han løfter spillet. Og Horsens er da om noget stedet hvor Bo Henriksen kan løfte sine spillere.

Låst