Startopstilling i aften

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Re: Spillerne ( de unge især )

Indlæg af Peter Ross »

Ganske enig, har dog et par tilføjelser.

Er jeg den eneste, der er pissetræt af, at se spillernes dovne holdning ? Flere render rundt og tænker på familien, eller den fest de skal til på Daisy i weekenden (Frank og Bak, for de som er i tvivl !)

Jeg kan ikke få ind i mit hoved, hvordan Frank kan se sig selv i spejlet efter sådan en kamp, som han leverede i går. Han får 1 chance, hvor bolden "bare" skal ramme kassen, for at der er mål, men den præsterer han så, at sende forbi fra 2,5 meters afstand, derudover lavede han ikke rigtig noget.

Jeg ved ikke, om Bak er tynget af anfører-bindet, eller om han bare glæder sig til endnu en druktur.
Tidligere virkede det som om, at han kæmpede for at blive den bedste, mens han nu render rundt med tanken om, at han er den bedste, og derfor ikke behøver præstere sit bedste. Han spillede flere gange i går smart nede i forsvaret, hvor lidt mere skarphed fra FCKs side, kunne have kostet.

Og så får Erik også lige en bredside. Hvad bilder han sig ind med den taktik ? Det virker mere og mere for mig, som om at han prøver på at begrænse nederlaget, i stedet for at gå efter sejren.
"Jamen, vi skal spare spillerne !"
Esbjerg spilede sgu også søndag, og så igen i onsdags. Mon de stiller med et reservehold mod BIF i semifinalen i pokal-turneringen ? Nej, de satser sgu på skidtet, mens vi absolut skal spare samtlige spillere, der ikke lige kan holde til det.
Thygesen har nu spillet 6*90 minutter her i foråret, men han får ingen pause, og han er gang på gang vores bedste mand ? Han har viljen, mens de andre nødigt vil bruges for meget. Det er sgu for fesent, og det virker på mig som en dårlig undskyldning.

Et godt tip herfra ville være: Drop alibi-fodbolden, og træn lige noget dødbolde, både offensivt og defensivt !
Katastrofe at give 2 mål væk, fordi folk ikke kender deres opgave i forsvaret.
4 FCKere står fri, da Silberbauer scorer, mens vi har 6 spillere til at stå på stregen.
3 mand (Traoré, Svenne og Reid) hopper op til Gravgaard inden FCK scorede til 2-0. Hvad laver 3 mod 1, mens Atiba Hutchinson får lov til at stå helt fri på kanten af det lille felt ? Ud fra en hurtig vurdering, så vil jeg tro, at det var Winstons mand, hvilket så efterlader Svenne og Traoré som synderne. (meget symptomatisk for deres kamp i går. Det var mildest talt ikke godt fra nogle af dem).

Men ellers credit til Anders, Daugaard, Winston, Sivebæk, Thygesen og Ragus, der alle spillede en fin kamp uden de store fejl. Selvfølgelig var Ragus lidt handicappet pga. hans størrelse, men han viste flere gode detaljer.
Sivebæk havde nogle gode ryk, men desværre var der ingen i feltet, når han endelig kom til baglinien.
Thyge leverede som sædvanligt en god kamp.
Anders og Daugaard holdte det niveau, de har vist her i foråret. Sikkert, uden at have en trang til at spille fandango.
Winston var vores måske bedste mand i går. Han blev ikke kyst at Ijeh og Allbäcks feje forsøg på at skræmme ham med små svine-streger, men spillede derimod en kanon-kamp, hvor hverken Ijeh eller Allbäck kom til noget som helst.

Peter Ross

YahooSeeker [Bot]

Re: 3-1 Muligheden er der!

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Sunds skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Kent,
>
>
> Femi er dygtig MEN
> han er langtfra udviklet og jeg mener Theo er
> langt bedre MEN det er naturligvius forskelligt
> fra hvem som ser det :-). I efteråret fik FEMI
> meget lang snor (tror næppe jeg er den eneste med
> denne mening)

Jeg vil liiiiiige høre hvad du bygger det på? Altså at Traoré er langt bedre end Femi?

Det er sku sjovt at Femi er fast mand mens Traoré ikke ka spille sig til en bænkeplads, jeg tror vi skal ha en ny træner!?

Kent

Indlæg af Kent »

Peter Ross skrev:
> Og så får Erik også lige en bredside. Hvad bilder
> han sig ind med den taktik ? Det virker mere og
> mere for mig, som om at han prøver på at begrænse
> nederlaget, i stedet for at gå efter sejren.

Mener du seriøst at vi med gårsdagen opstilling skulle gå ud og forsøge at dominere kampen? Så har du vist ikke meget forstand på styrkeforholdet i dansk fodbold.

> "Jamen, vi skal spare spillerne !"
> Esbjerg spilede sgu også søndag, og så igen i
> onsdags. Mon de stiller med et reservehold mod BIF
> i semifinalen i pokal-turneringen ? Nej, de satser
> sgu på skidtet, mens vi absolut skal spare
> samtlige spillere, der ikke lige kan holde til
> det.

Prøv at sammenligne Efbs placering i ligaen med vores. Prøv så at sammenligne betydningen af en sejr i pokalen med en sejr i Royal League. Prøv så at tænk dig om. Gentag ovenstående indtil du forstår det.

Men jeg kender jo allerede dit svar: Der er tale om proffesionelle spillere, så skal de kunne holde til det.

Du er vist en dem, der ikke har fattet at det er klubbens eksistens, der står på spil ved en nedrykning. De næste 4 kampe møder vi de 3 hold, der er under os i ligaen. De kampe handler om liv og død - så er jeg personligt fuldstændig ligeglad med om vi stiller med et juniorhold mod FCK i en træningsturnering og taber 10-0. Det eneste der tæller er at vi simpelthen ikke må tabe i de næste 4 ligakampe. Vi har ikke råd til at satse på en luksus-turnering som RL nu.

Kent

YahooSeeker [Bot]

Re: Startopstilling i aften

caspersm skrev:
> hvad var ideen i at kalde os fc midt hele tiden,
> det lød da grimt :p

Jeg synes det var lækkert at høre en der ikke en eneste gang roede rundt mellem FC Midtjylland og alle mulige andre hold fordi de ikke kan finde ud af det.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Kent skrev:
> Peter Ross skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Og så får Erik også lige en bredside. Hvad
> bilder
> > han sig ind med den taktik ? Det virker mere
> og
> > mere for mig, som om at han prøver på at
> begrænse
> > nederlaget, i stedet for at gå efter sejren.
>
> Mener du seriøst at vi med gårsdagen opstilling
> skulle gå ud og forsøge at dominere kampen? Så har
> du vist ikke meget forstand på styrkeforholdet i
> dansk fodbold.

Jeg har ikke skrevet, at vi skulle ud og kontrollere kampen, men derimod satse lidt mere på et par mål. Vi sad godt på spillet i 2. halvleg, mod et FCK-hold, der bestemt ikke var skræmmende. Men det virkede i mine øjne, mere som om, at bolden bare skulle trilles rundt, i stedet for at spille mere målsøgende.

> > "Jamen, vi skal spare spillerne !"
> > Esbjerg spilede sgu også søndag, og så igen
> i
> > onsdags. Mon de stiller med et reservehold
> mod BIF
> > i semifinalen i pokal-turneringen ? Nej, de
> satser
> > sgu på skidtet, mens vi absolut skal spare
> > samtlige spillere, der ikke lige kan holde
> til
> > det.
>
> Prøv at sammenligne Efbs placering i ligaen med
> vores. Prøv så at sammenligne betydningen af en
> sejr i pokalen med en sejr i Royal League. Prøv så
> at tænk dig om. Gentag ovenstående indtil du
> forstår det.

Hvis vi havde vundet/fået point i søndags, så havde EfB været lige så meget med i nedrykningsstriden, som vi er.
En kamp er en kamp. Når man er nået til semifinalen i en turnering, så bør man gå efter sejren (eller i hvertfald finalepladsen).
Meldingene skifter meget. Først var det en ligegylder turnering, så var den vigtig (efter ER havde haft en snak med Ørgaard), og nu er den så ikke så vigtig mere, på trods af forholdsvis gode chancer for en samlet sejr.

> Men jeg kender jo allerede dit svar: Der er tale
> om proffesionelle spillere, så skal de kunne holde
> til det.

Fordomme er en god ting.
Kim Hansen (sportsjournalist på HF) leverer i dagens avis en noget hårdere udmelding, hvor han (frit efter hukommelsen) skriver:
"Hvis en bager eller murer efter 1½ times arbejde, holder fri i 3 dage incl. massage, hvorefter han kommer til chefen, og siger, at han ikke kan arbejde pga. overbelastning, så ville det nok lægge op til en del drillerier i kantinen"
Men herregud. De har lige haft kamp-fri fra december til februar, og så vil de have pause igen ? Uden sammenligning, hvad gør klubberne i Champions League så ? De har 6 gruppe-kampe i CL, 38 kampe i ligaen, pokalturneringen, og diverse andre kampe, alt efter hvor langt de kommer i de forskellige turneringer.

> Du er vist en dem, der ikke har fattet at det er
> klubbens eksistens, der står på spil ved en
> nedrykning. De næste 4 kampe møder vi de 3 hold,
> der er under os i ligaen. De kampe handler om liv
> og død - så er jeg personligt fuldstændig ligeglad
> med om vi stiller med et juniorhold mod FCK i en
> træningsturnering og taber 10-0. Det eneste der
> tæller er at vi simpelthen ikke må tabe i de næste
> 4 ligakampe. Vi har ikke råd til at satse på en
> luksus-turnering som RL nu.

Jo, jeg ved udemærket godt, hvad en nedrykning vil koste. Det vil være ufattelig dyrt, men hvis ikke truppen kan holde til 2 kampe ekstra, så kan de nok heller ikke holde til det kolossale pres, der kommer senere i foråret, hvis ikke det bliver til 10-12 point i de næste 5 kampe (2*AGF, SønderjyskE, Horsens og SIF).

Peter Ross

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Peter Ross skrev:
> Fordomme er en god ting.
> Kim Hansen (sportsjournalist på HF) leverer i
> dagens avis en noget hårdere udmelding, hvor han
> (frit efter hukommelsen) skriver:
> "Hvis en bager eller murer efter 1½ times arbejde,
> holder fri i 3 dage incl. massage, hvorefter han
> kommer til chefen, og siger, at han ikke kan
> arbejde pga. overbelastning, så ville det nok
> lægge op til en del drillerier i kantinen"
> Men herregud. De har lige haft kamp-fri fra
> december til februar, og så vil de have pause igen
> ? Uden sammenligning, hvad gør klubberne i
> Champions League så ? De har 6 gruppe-kampe i CL,
> 38 kampe i ligaen, pokalturneringen, og diverse
> andre kampe, alt efter hvor langt de kommer i de
> forskellige turneringer.

Ja den pointe er rigtig god. Der hvor den bare ikke passer helt til FCM, er grundet det faktum at vi har haft overordentlig mange skader, og at man i øjeblikket er ekstra påpasselig for ikke at ende i det samme helvede igen.
Hvad man så måske skulle gøre, er at se på elite-klubberne i Europa, hvordan håndterer de et hårdt kampprogram så spiller ikke bliver skadet hele tiden. Noget siger mig at danske, og skandinaviske, klubber generelt er noget bagefter på det område, vi har i for mange år været vant til at have god restitueringstid. Men se bare på England, hvor de spiller sindsygt mange kampe i al slags vejr, det er faktisk imponerende hvor få skader de store klubber trods alt har, med de forhold i tankerne.

Det må være muligt at etablere et samarbejde med en af disse eliteklubber, så vores stab kan komme ned og få lidt undervisning. Men det er blot en løs ide..

Sunds

Indlæg af Sunds »

HEKLER SKREV
Jeg vil liiiiiige høre hvad du bygger det på? Altså at Traoré er langt bedre end Femi?

Det er sku sjovt at Femi er fast mand mens Traoré ikke ka spille sig til en bænkeplads, jeg tror vi skal ha en ny træner!?

Nu har Theo været skadet i opstarten og mit bud er at indenfor de næste 2-3 kampe er sikker starter hos FCM

Omkring ny træner...der bliver jeg fristet over evne..:-)
HVIS FCM havde råd tror jeg ER var røget i efteråret....men det er noget som står for min helt egen regning :-)

YahooSeeker [Bot]

Sunds skrev:
> > HEKLER SKREV
> Jeg vil liiiiiige høre hvad du bygger det på?
> Altså at Traoré er langt bedre end Femi?
>
> Det er sku sjovt at Femi er fast mand mens Traoré
> ikke ka spille sig til en bænkeplads, jeg tror vi
> skal ha en ny træner!?
>
> ***************
>
> Nu har Theo været skadet i opstarten og mit bud er
> at indenfor de næste 2-3 kampe er sikker starter
> hos FCM

Igen vil jeg gerne høre hvad du bygger det på?
Jeg kan nemlig ikke se tegn i sol og måne på det!

> Omkring ny træner...der bliver jeg fristet over
> evne..:-)
> HVIS FCM havde råd tror jeg ER var røget i
> efteråret....men det er noget som står for min
> helt egen regning :-)

Specielt når alt og alle i FCM organisationen har sagt noget andet!?

Kent

Indlæg af Kent »

Peter Ross skrev:
> Fordomme er en god ting.

Men jeg havde ret - havde jeg ikke :-)
Det er jo dit standardsvar på alt. Vi ved jo alle at spillerne er supermennesker og kan klare alt.

> Kim Hansen (sportsjournalist på HF) leverer i
> dagens avis en noget hårdere udmelding, hvor han
> (frit efter hukommelsen) skriver:
> "Hvis en bager eller murer efter 1½ times arbejde,
> holder fri i 3 dage incl. massage, hvorefter han
> kommer til chefen, og siger, at han ikke kan
> arbejde pga. overbelastning, så ville det nok
> lægge op til en del drillerier i kantinen"

Det er vel blot en udtalelse, der udstiller hans manglende viden om elitesport. Det er noget som ville være til grin hvis en 14-årig skrev det på et debatforum - at en journalist kan skrive det i en avis er tragisk.

> Men herregud. De har lige haft kamp-fri fra
> december til februar, og så vil de have pause igen
> ? Uden sammenligning, hvad gør klubberne i
> Champions League så ? De har 6 gruppe-kampe i CL,
> 38 kampe i ligaen, pokalturneringen, og diverse
> andre kampe, alt efter hvor langt de kommer i de
> forskellige turneringer.

Prøv lige at tæl efter hvor mange kampe vi kommer til at spille i denne sæson! - lidt hjælp: 33 + 4 + 1 + 10 = 48. Vi skal stort set spille 2 kampe om ugen resten af sæsonen. Og skal vi ikke lige huske hvad der skete i starten af sæsonen, da vi lod halvskadede spillere spille kampe i et tæt kampprogram? På den anden side er det jo meget lettere at kritisere ER for ikke at stille med stærkeste hold, og så derefter krististere hans træningsformer når spillerne bliver skadede, og igen når vi så taber. Så er vi vist helgarderede.

Desuden kan man om de store klubber sige:
1. de har større trupper
2. rotationsprincip
3. Selektion - de spillere, der er kommet så langt, er mere fysisk robuste end den gennemsnitlige superligaspiller.

Har du overhovedet fulgt med de sidste år? - der har netop været en debat om at spillerne i de bedste klubber spillede for mange kampe. Derfor har man skåret ned i antallet af kampe i CL.

> Jo, jeg ved udemærket godt, hvad en nedrykning vil
> koste. Det vil være ufattelig dyrt, men hvis ikke
> truppen kan holde til 2 kampe ekstra, så kan de
> nok heller ikke holde til det kolossale pres, der
> kommer senere i foråret, hvis ikke det bliver til
> 10-12 point i de næste 5 kampe (2*AGF,
> SønderjyskE, Horsens og SIF).

Så det er enten eller ifølge dig. Hvis ikke man kan det ene, så kan man ikke det andet. Sund og nuanceret tankegang.

Kent

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Kent skrev:
> > Men herregud. De har lige haft kamp-fri fra
> > december til februar, og så vil de have pause
> igen
> > ? Uden sammenligning, hvad gør klubberne i
> > Champions League så ? De har 6 gruppe-kampe i
> CL,
> > 38 kampe i ligaen, pokalturneringen, og
> diverse
> > andre kampe, alt efter hvor langt de kommer i
> de
> > forskellige turneringer.
>
> Prøv lige at tæl efter hvor mange kampe vi kommer
> til at spille i denne sæson! - lidt hjælp: 33 + 4
> + 1 + 10 = 48. Vi skal stort set spille 2 kampe om
> ugen resten af sæsonen. Og skal vi ikke lige huske
> hvad der skete i starten af sæsonen, da vi lod
> halvskadede spillere spille kampe i et tæt
> kampprogram? På den anden side er det jo meget
> lettere at kritisere ER for ikke at stille med
> stærkeste hold, og så derefter krististere hans
> træningsformer når spillerne bliver skadede, og
> igen når vi så taber. Så er vi vist helgarderede.

Så kan man så sige, at vi i efteråret spillede 28 kampe på 3 måneder (august-november)(1 kamp i juli, og 2-3 i december), mens vi her i efteråret har 20 kampe på 3½ måned (marts-maj, + et par kampe i februar), så koncentrationen i kampene var langt større i efteråret.
Vi har 4 midtuge-kampe tilbage i sæsonen, så det er nok lige at stramme den lidt, når du skriver, vi stort set skal spille 2 kampe pr. uge resten af sæsonen.

> Desuden kan man om de store klubber sige:
> 1. de har større trupper

Rigtigt.

> 2. rotationsprincip

De forstår at bruge den med måde. De sparer 1 spiller i ny og næ, og ikke ligesom Erik, der hakker i gennem og sparer 6 spillere i en kamp, hvorved chancen for et godt resultat bliver formindsket mange gange.

> 3. Selektion - de spillere, der er kommet så
> langt, er mere fysisk robuste end den
> gennemsnitlige superligaspiller.

Rigtigt. Danske spillere er ufatteligt små internationalt set. Jeg har en svag mistanke om, at det skyldes for få timer med styrketræning, så det er reelt noget man kan rette op på.

> Har du overhovedet fulgt med de sidste år? - der
> har netop været en debat om at spillerne i de
> bedste klubber spillede for mange kampe. Derfor
> har man skåret ned i antallet af kampe i CL.

Jeg ser CL, men gider ærlig talt ikke orientere mig særlig meget omkring turneringen.

> > Jo, jeg ved udemærket godt, h

Sunds

Indlæg af Sunds »

Tjaa....kan du huske hvad de sagde kort før TB fik sparket :-)
Come on HEKLER...den som fyringen rammer er jo altid den sidste til at vide det så en hver leder vil da altid tale udenom fyring lige indtil fyresedlen er givet...that's life :-)

YahooSeeker [Bot]

Det jeg kan se er at du tilsyneladene ikke har noget at have din mening i? Og at du med smilyes prøver at lade som om du har noget der minder om et argument.

Nej jeg synes ikke at der er noget der ligner hinanden ved de situationer, og en konkret og meget rellevant forskel efter min mening var at der var udtalt mistillid med træneren fra spillerne.

Med dit argument, så er en hver positiv tilkendegivelse et tegn på snarlig fyrring????

Hvordan skal jeg tage det serriøst.

og btw. hold dig fra Chaps Lock når du skriver, det er noget uskønt råberi!

Sunds

Indlæg af Sunds »

Jeg mener at vores spillertrup har følgende problem:

Organisationen mangler - især defensivt.
Vores fysiske form var manglende i efteråret....håber dog det er forbedret i foråret efter at vi har fået en fysisk træner.
Og ja, min mening er helt klart at ER ikke er den fremtidige mand for FCM :-)

Om en anden ting - Hekler du er meget hurtigt til at danne dig en mening omkring brug af smileys og hvordan du skal tage mig seriøst. Lad nu være med at falde på halen blot fordi der måske er en enkelt som ikke lige har din mening eller skriver på en måde du ikke ka' li' :-)

YahooSeeker [Bot]

Traoré og smileys

Sunds skrev:
> Jeg mener at vores spillertrup har følgende
> problem:

Jeg er stadig ikke interesseret i hvad du mener, jeg prøver på at få dig til at uddybe hvorfor du mener det!

Du skrev: "Femi er dygtig MEN han er langtfra udviklet og jeg mener Theo er langt bedre MEN det er naturligvius forskelligt fra hvem som ser det",
i indlæget: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,251 ... #msg-25228

Derefter skrev du: "Nu har Theo været skadet i opstarten og mit bud er at indenfor de næste 2-3 kampe er sikker starter hos FCM ", i indlæget: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,251 ... #msg-25270

Jeg kunne stadig godt tænke mig at høre hvad du bygger din mening på for dem må jo komme et eller andet sted fra. Det er jo skide ligegyldigt at vi umiddelbart mener noget forskeligt, det interessante er hvis du har obsaveret noget som jeg ike har eller omvendt som kunne give os et mere nuanceret billede. Vi behøver ikke blive enige, men man kan jo godt anstrænge sig lidt. Ikk?

> Om en anden ting - Hekler du er meget hurtigt til
> at danne dig en mening omkring brug af smileys og
> hvordan du skal tage mig seriøst. Lad nu være med
> at falde på halen blot fordi der måske er en
> enkelt som ikke lige har din mening eller skriver
> på en måde du ikke ka' li' :-)
>

Problemet er nå man ikke bruger et præcist sprog, så opstår der endnu større rum for misforståelser. Brugen af smileys er noget af det værste for med mindre det er tykt, tydeligt hvad meningen er, så kan det specielt overfor folk man ikke kender være meget svært at forstå betydningen.

Den oprindelige betydning af :-) er ironi! Derfor er det nogle gange svært at forstå om man skal tolke noget som om afsenderen i virkeligheden ikke mener det, eller som mange bruger den også, som noget der er sjovt eller pudssigt.

Hvis jeg ikke forstår folk og ellers har lyst til at debattere så spørger jeg hvad meningen er. Eller som i dit tilfælde så var jeg lit gnaven da jeg så det og så blev det sådan ordene faldt.

Sunds

Re: Traoré og smileys

Indlæg af Sunds »

Omkring Theo.
Ørgaard siger flot at Theo blev forkert i FC København hvilket jeg er helt enig i. Men jeg synes FCM har lavet samme fejl med Theo - nemlig at bruge ham på forskellige pladser og det er en skam for en spiller med hans kvaliteter bør vi kunne udnytte bedre. Min mening er at han skal spille den defensive midtbane for der er han bedst. I de kampe i efteråret, hvor han har spillet denne plads, ja der synes jeg han bestemt har været i sit rette element og spillet nogle gode kampe, hvor hans erfaring og fysiske styrker kommer til gode. I onsdags var det vist tydeligt at han ikke passede på en venstre back og så er det jeg synes det tyndt at vi bruger Thomasberg på midtbanen når vi havde muligheden for at lade Theo spille denne plads.

Omkring Femi
Han er en dygtig spiller og bliver dygtigere...han er trods stadig meget ung. Synes hans problem for det meste er, at han er for langsom til at slippe bolden og derved nogle gange sænker spillet. Desuden ved at være langsom til at slippe bolden opsøger han unødvendigt mange nærkampe, som kunne undgåes ved at slippe bolden hurtigere. Taget hans alder i betragtning skal han dog på sigt nok blive et aktiv for FCM.

Denne gang uden :-)....du har ret i at det kan mistolkes når vi ikke kender hinanden.

Besvar