Skadestuen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SorteUlve

Re: Skadestuen

Indlæg af SorteUlve »

Kent skrev:
Det handler ikke om at spille Rilwan i form til en ny arbejdsgiver. Det handler om at lade de bedste spillere spille, så vi opnår de bedst mulige resultater. Jeg synes først det for alvor er groteskt, hvis vi frivilligt svækker os selv. Alle point er vigtige, og derfor er 'mesterskabskamp'-argumentet håbløst. En sejr over Hobro giver lige så mange point som en sejr over FCK.Hvis vi fx vælger at spille med Mabil i stedet for Rilwan taber vi måske så mange point, at vi aldrig når frem til en mesterskabskamp. Jeg mener ikke, at nogen af de spillere, som du nævner, har vist noget i efteråret, der får mig til at tvivle på, at Rilwan vil være en forstærkning. Der er heldigvis en lang opstart, hvor han kan komme i form, og han skal naturligvis (ligesom alle andre) kun spille, hvis han er den bedste spiller. Men det bør altid være evnerne og ikke kontrakt-situationen, der er afgørende for om en spiller skal spille (sålænge der er noget at spille om).
Fair at du ikke mener, at det handler om, at spille Rilwan i form til en ny arbejdsgiver. Ikke desto mindre, er det ligenøjagtigt det der sker - på bekostning af vores egne talenter. Det er en afvejning af, om man skal styrke holdet på kort sigt og derved svække på lang sigt, eller omvendt.
Det handler for en klub som midtjylland om, at udløse spillertruppens potentiale, og selvom Rilwan som spiller naturligvis har et stort potentiale, begrænser det sig i midtjylland sammenhænge dog kun til udgangen af denne sæson. Hvis man vil være en talentudviklingsklub må man også give de unge chancen.

Ift. at give Rilwan chancen i en evt. mesterskabskamp, svarer det vel til, at man spiller med reservemålmanden i pokalturneringen indtil man når finalen, hvor førstemålmanden overtager igen. Det handler om at give tilliden til de unge til en hvis grænse, og tro på at det ikke koster point at spille med Duelund i stedet for Rilwan, når vi møder Hobro og hvad de ellers hedder.

Men som jeg indledte med, er jeg helt på linje med dig i, at Rilwan skal spille, hvis han er en mærkbar forstærkning. Kan han være det fra dag 1, er det fint. Jeg er dog på ingen måde villig, til at give ham superligakampe til at nå det niveau i.

At jeg så mener, at de 3 forreste, uagtet Rilwans kontraktsituation og form, bør hedde; Kadlec, Sisto og Pusic, er måske en anden snak.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

I følge de forskellige rapporter fra træningsstarten er vi nu nede på et håndterligt antal skader: Petter (der nok har spillet sidste kamp for FCM) og Jim Larsen. Der er stadig nogle af de andre, der er på skånekost, fx Bak, Pione, Dahlin og Marco Larsen, men de skulle gerne snart være med i træningen.
Lad os håbe, at vi kan holde antallet af skader nede i opstarten.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Helt ærligt.. Er Bak og Jim Larsen ikke færdige?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noerum skrev:Helt ærligt.. Er Bak og Jim Larsen ikke færdige?
Hvorfor skulle Bak være færdig? Det er en usædvanlig skade han har været plaget af længe efterhånden, men hvorfor skulle den være karrieretruende?
Jims skadeshistorik kan godt gøre, at han er færdig i FCM til sommer, men karrieremæssigt tror jeg ikke, at der er problemer og han burde da komme til at spille i foråret.

fcmguld2015

Indlæg af fcmguld2015 »

Kent skrev:
Noerum skrev:Helt ærligt.. Er Bak og Jim Larsen ikke færdige?
Hvorfor skulle Bak være færdig? Det er en usædvanlig skade han har været plaget af længe efterhånden, men hvorfor skulle den være karrieretruende?
Jims skadeshistorik kan godt gøre, at han er færdig i FCM til sommer, men karrieremæssigt tror jeg ikke, at der er problemer og han burde da komme til at spille i foråret.
Bak skal nok komme i gang igen - men tvivler på, at det bliver i samme omfang som tidligere. Tror han kommer på
skånekost - og vil ikke være overrasket, hvis Rømer eller en ny back, når flere kampe end Bak i foråret.
Han skade er næppe karrierestoppende, men omfanget af hans skader er - hans alder in mente.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ikke overraskende, men nu i hvert fald officielt: http://fcm.dk/nyheder/andersson-går-glip-af-foråret
Trist at FCM-tiden skal slutte på den måde for Petter.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

I følge dagens HF burde alle spillere - på nær naturligvis Petter - være klar til at træne med på træningslejren i Dubai. Bak har allerede trænet med.

4096

Indlæg af 4096 »

Kent skrev:I følge dagens HF burde alle spillere - på nær naturligvis Petter - være klar til at træne med på træningslejren i Dubai. Bak har allerede trænet med.
Dagens ubetingede bedste nyhed!!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Har hørt et rygte om, at Jim skulle være skadet igen. Nogen der kan be- eller afkræfte?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Acebone skrev:Har hørt et rygte om, at Jim skulle være skadet igen. Nogen der kan be- eller afkræfte?
Det finder vi ud af når det offentliggøres hvilke spillere der skal med på træningslejr i Dubai. Er han skadet er det nok sikkert, at han ikke kommer med.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

TrueWolfMidt skrev:
Acebone skrev:Har hørt et rygte om, at Jim skulle være skadet igen. Nogen der kan be- eller afkræfte?
Det finder vi ud af når det offentliggøres hvilke spillere der skal med på træningslejr i Dubai. Er han skadet er det nok sikkert, at han ikke kommer med.
Tror du ikke han tager med uanset?

Kommer måske an på hvor skadet han er, men hvis det ikke er noget han skal opereres for,
tænker jeg at det kunne give mening taktisk, socialt og for kulturen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Han skulle have fået et slag til træningen, som fik hans ankel til at hæve til dobbelt størrelse. Så helt klar er han vist ikke.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Med tanker på at Jess her http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... nespiller/ udtaler, at han gerne vil have konkurrence til Kian og Patrick, kunne man godt foranlediges til at tro, at der er et stykke vej for Jim.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

SorteUlve skrev:Med tanker på at Jess her http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... nespiller/ udtaler, at han gerne vil have konkurrence til Kian og Patrick, kunne man godt foranlediges til at tro, at der er et stykke vej for Jim.
Taenkte jeg ogsaa, da jeg laeste den.

Ville ogsaa netop give mere mening, at man lader Rasmus Lauritsen gaa og senere henter lejesvenden fra Finland, hvis man troede at Jim ville komme "helt tilbage" her i foraaret og at han saa - efter man allerede har sendt RL videre - bliver ramt af et tilbagefald ...

Tyder nok mere og mere paa at Jimbo er faerdig til sommer.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Vi kan tabe, men aldrig besejres

Låst