Fair at du ikke mener, at det handler om, at spille Rilwan i form til en ny arbejdsgiver. Ikke desto mindre, er det ligenøjagtigt det der sker - på bekostning af vores egne talenter. Det er en afvejning af, om man skal styrke holdet på kort sigt og derved svække på lang sigt, eller omvendt.Kent skrev:
Det handler ikke om at spille Rilwan i form til en ny arbejdsgiver. Det handler om at lade de bedste spillere spille, så vi opnår de bedst mulige resultater. Jeg synes først det for alvor er groteskt, hvis vi frivilligt svækker os selv. Alle point er vigtige, og derfor er 'mesterskabskamp'-argumentet håbløst. En sejr over Hobro giver lige så mange point som en sejr over FCK.Hvis vi fx vælger at spille med Mabil i stedet for Rilwan taber vi måske så mange point, at vi aldrig når frem til en mesterskabskamp. Jeg mener ikke, at nogen af de spillere, som du nævner, har vist noget i efteråret, der får mig til at tvivle på, at Rilwan vil være en forstærkning. Der er heldigvis en lang opstart, hvor han kan komme i form, og han skal naturligvis (ligesom alle andre) kun spille, hvis han er den bedste spiller. Men det bør altid være evnerne og ikke kontrakt-situationen, der er afgørende for om en spiller skal spille (sålænge der er noget at spille om).
Det handler for en klub som midtjylland om, at udløse spillertruppens potentiale, og selvom Rilwan som spiller naturligvis har et stort potentiale, begrænser det sig i midtjylland sammenhænge dog kun til udgangen af denne sæson. Hvis man vil være en talentudviklingsklub må man også give de unge chancen.
Ift. at give Rilwan chancen i en evt. mesterskabskamp, svarer det vel til, at man spiller med reservemålmanden i pokalturneringen indtil man når finalen, hvor førstemålmanden overtager igen. Det handler om at give tilliden til de unge til en hvis grænse, og tro på at det ikke koster point at spille med Duelund i stedet for Rilwan, når vi møder Hobro og hvad de ellers hedder.
Men som jeg indledte med, er jeg helt på linje med dig i, at Rilwan skal spille, hvis han er en mærkbar forstærkning. Kan han være det fra dag 1, er det fint. Jeg er dog på ingen måde villig, til at give ham superligakampe til at nå det niveau i.
At jeg så mener, at de 3 forreste, uagtet Rilwans kontraktsituation og form, bør hedde; Kadlec, Sisto og Pusic, er måske en anden snak.