SL: Esbjerg vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: SL: Esbjerg vs. Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
Stoffer skrev:
mousebreaker skrev:

Nej jeg er helt enig i at Duelund generelt ikke præsterer efter mine forventninger set generelt hen over sæson starten. Måske problemet er at mine forventninger er for høje, knægten har trods alt scoret fire gange og starter jo ikke hver gang. Den 3 mod 2 situation i slutningen af kampen er efterhånden klassisk. Knægten er kun 19 så udsving vil og skal der være. På positiv siden så tæller det kraftigt at han foretager nogle dybdeløb som vi ikke rigtig ser fra andre - jo Rilwan når han bevæger sig ind centralt
Stop nu. Hvad skal han gøre, når vi spiller på denne måde? Duelund er jo ikke en klassisk kontraspiller. Derudover: Han scorer et mål(!). Hvad skal han gøre?
Læg mærke til at jeg lavede en kommentar møntet på sæsonen - ikke denne kamp specifikt.
Min fejl.

Til resten:

Jeg forstår slet ikke, hvorfor I er så uforstående overfor min negativitet. Vi vinder ikke en _sikker_ sejr. Ja, fodbold spilles over 90 min. og i 90 min. spiller vi kun lige op med et hold i kæmpe krise. Vi er skarpere, men vi er ikke væsentlig bedre - hvilket vi bør være. Hvis I er uenig i at vi skal være væsentlig bedre, så har jeg bare en fundamental anden holdning. Vi spiller hovedløst og halsende derudaf. Det er utilfredstillende, når man ved at EfB kan presses i et organiseret angreb.

Jeg skriver ingen konklusioner på forhånd. Jeg var særdeles tilfreds med spillet mod ÅB i første halvleg, hvilket jeg også gav udtryk for, ligesom jeg tidligere har gjort når spillet er til det. Men jeg har høje forventninger, fordi vi er den klub som bruger næstflest penge (en del flere end nr. 3, BIF, på listen, jf. Mediano artiklen fra starten af sæsonen).

Hvilket bringer mig videre til forventningerne post vores guldsæson. Selvfølgelig er mine forventninger blevet højere 1) vi bruger mange penge 2) vi har erfaring fra en guldsæson. De to årsager alene berettiger da store forventninger. Det er sørgeligt, hvis vi skal være tilfreds med denne sæsons middelmådighed. Fair nok, hvis I mener det er vores top niveau. Jeg synes vi momentvis har vist mere, men det sker ikke kontinuerligt, hvorfor jeg konsekvent er efter Thorup. Det er jo det, som er hans job(!).

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Stoffer skrev: Jeg forstår slet ikke, hvorfor I er så uforstående overfor min negativitet. Vi vinder ikke en _sikker_ sejr. Ja, fodbold spilles over 90 min. og i 90 min. spiller vi kun lige op med et hold i kæmpe krise. Vi er skarpere, men vi er ikke væsentlig bedre - hvilket vi bør være. Hvis I er uenig i at vi skal være væsentlig bedre, så har jeg bare en fundamental anden holdning. Vi spiller hovedløst og halsende derudaf. Det er utilfredstillende, når man ved at EfB kan presses i et organiseret angreb.
Jeg er helt uenig i det kampbillede. Set over hele kampen er vi klart bedre end EfB. Kampen er relativ lige i første halvleg, men efter vi kommer foran, er vores sejr aldrig i fare. Har EfB en chance i 2. halvleg? Hvis vi havde været skarpere havde vi scoret 3-4 mål mere. Prøv at tjekke samtlige mediernes referater fra kampen - der er altså ikke nogen af dem (som jo burde være relativt neutrale), som ikke kalder det en sikker sejr. Der tales altså ikke om nogen lige kamp. Prøv at tjekke samtlige tilgængelige statistikker fra kampen og find en, hvor EfB var bedre end os. Når alle neutrale iagttagere og objektive tal er uenige med din opfattelse af kampen, så skal du nok i det mindste overveje, om din subjektive vurdering er helt skarp. Naturligvis er der momenter i kampen, som ikke fantastiske og ingen taler om en blændende præstation. Men hvis man vil kalde det en lige kamp hvor vi spiller hovedløst, så kigger man efter min mening i den grad efter hullerne i osten, i stedet for osten.
Stoffer skrev: Jeg skriver ingen konklusioner på forhånd. Jeg var særdeles tilfreds med spillet mod ÅB i første halvleg, hvilket jeg også gav udtryk for, ligesom jeg tidligere har gjort når spillet er til det. Men jeg har høje forventninger, fordi vi er den klub som bruger næstflest penge (en del flere end nr. 3, BIF, på listen, jf. Mediano artiklen fra starten af sæsonen).
Du husker artiklen forkert (tjek selv efter). Vi bruger ikke en del flere penge end BIF. Vi bruger i samme lag som dem. Eftersom vi bruger 2./3. flest penge (LAAANGT efter nr. 1), må forventningerne også være, at vi er 2./3. bedst i ligaen (hvilket også er det, som vi budgetterer med). Derfor har jeg svært ved at se, at den nuværende delte 2. plads er en katastrofe-sæson - eller udtryk for middelmådighed, som du kalder det nedenfor. Det er sådan set lige på forventningen.
Stoffer skrev:Hvilket bringer mig videre til forventningerne post vores guldsæson. Selvfølgelig er mine forventninger blevet højere 1) vi bruger mange penge 2) vi har erfaring fra en guldsæson. De to årsager alene berettiger da store forventninger. Det er sørgeligt, hvis vi skal være tilfreds med denne sæsons middelmådighed. Fair nok, hvis I mener det er vores top niveau. Jeg synes vi momentvis har vist mere, men det sker ikke kontinuerligt, hvorfor jeg konsekvent er efter Thorup. Det er jo det, som er hans job(!).
Der er ingen, som har talt om at vi lige nu præsterer på vores topniveau. Men det er altså ikke middelmådigt at ligge i top3 - det er det, som vi med rette kan forvente. Vi kan ikke forvente, at vi skal ligge nr. 1 eller for den sags skyld være tæt på FCK. Vi har vist et ganske højt niveau fx mod SIF, FCN og EfB (hjemme). Der er ingen hold, der spiller 33 (36) kampe på deres topniveau. FCK har også spillet uafgjort i Viborg.

I min verden er kontinuitet den næstvigtigste ingrediens i succes i fodbold. Det er det (udover økonomi, som er den vigtigste ingrediens), som mesterskaber skabes af - både for os, AaB og FCN - men også for FCK. Hvis der er noget vi har manglet siden guldsæsonen, så er det kontinuitet. Jeg mener, at det er utopisk at tro, at vi kan konkurrere med FCKs langt større budget uden kontinuitet. FCK har jo også vist over en periode, at uden kontinuitet, så kunne deres langt flere penge ikke garantere dem mesterskaber. Når vi ikke har kontinuitet, så kan man ikke forvente, at vi kan konkurrere om guldet - ligemeget hvem træneren er. Det gode ved kontinuitet er dog, at det er gratis og kommer af sig selv, hvis bare man har tålmodighed, og ikke panikker så snart alting ikke flasker sig :-)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
Stoffer skrev: I min verden er kontinuitet den næstvigtigste ingrediens i succes i fodbold. Det er det (udover økonomi, som er den vigtigste ingrediens), som mesterskaber skabes af - både for os, AaB og FCN - men også for FCK. Hvis der er noget vi har manglet siden guldsæsonen, så er det kontinuitet. Jeg mener, at det er utopisk at tro, at vi kan konkurrere med FCKs langt større budget uden kontinuitet. FCK har jo også vist over en periode, at uden kontinuitet, så kunne deres langt flere penge ikke garantere dem mesterskaber. Når vi ikke har kontinuitet, så kan man ikke forvente, at vi kan konkurrere om guldet - ligemeget hvem træneren er. Det gode ved kontinuitet er dog, at det er gratis og kommer af sig selv, hvis bare man har tålmodighed, og ikke panikker så snart alting ikke flasker sig :-)
Ifht. kampen: Jeg kan følge din pointe om mediernes gengivelse, men jeg håber også, at du vil anerkende, at vi her på et forum kan gå lidt mere i dybden end et kampreferat eller (simple) statistiker. Min kritik bunder i min subjektive vurdering, at vi som hold mangler et klart offensivt koncept. Den måde vi spiller på f.eks. mod EfB, er uhensigtsmæssig fordi vi halser rundt på banen - så vidt jeg kan forstå er du uenig heri, men det er min oplevelse at vi i ligeså høj grad spiller os selv trætte som dem. Nej, de kommer ikke frem til mange chancer, men det beror på deres manglende kvalitet i 2. halvleg og ikke vores kvalitet (i 1. halvleg er vi enige om at vi spiller lige op - hvilket jeg synes er for dårligt). Vi giver dem rigeligt med mulighed for at slå igen, ved at spille på duelspillet, når vi tydeligvis kunne have slået dem og kørt dem ned med vores pasningspil, hvilket havde været perfekt med de spillere vi har på banen. Jeg taler ikke for, at vi skal have en revolution ala FCN, slet ikke. Men det bekymrer mig (ja, subjektivt), at vi ikke har et koncept vi kan læne os op af, når vi har off-dage. Mod EfB havde vi kun en halv off dag. Men hvis EfB var dukket op i 2. halvleg med samme spil som i 1., tror du så reelt at vi havde vundet? - Det tvivler jeg på. Og det er min utilfredshed i en nøddeskal.

Jeg er helt enig i: "kontinuitet den næstvigtigste ingrediens i succes i fodbold. Det er det (udover økonomi, som er den vigtigste ingrediens), som mesterskaber skabes af". Vi kan netop ikke hamle op med FCK på økonomien. Men netop derfor er det helt afgørende, at vi er fuldstændig afklaret omkring hvad vi selv vil. Det synes jeg ikke spillerne virker til at være.

Jeg panikker i øvrigt ikke. Men jeg tillader mig, at have følelserne med - det er jo fodbold, som vi alle ved nærmest er liv eller død. ;)

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Egentlig interessant at læse om Allan Kuhn, som lige har vundet det svenske mesterskab. Der skal virkelig meget til at stille folk tilfredse, måske en tanke værd her hos os selv? Kredit for ikke at fejle, sådan!
- De fleste trænere i Allsvenskan kunne have ført dette MFF-hold til mesterskabet. Allan Kuhn har ikke leveret en ekstraordinær præstation, og mesterskabet er ikke nogen trænertriumf. Han skal naturligvis have kredit for ikke at fejle, men guldet lå lige til højrebenet, siger journalist Stefan Alfelt, der følger Malmö FF tæt for avisen Aftonbladet.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... am/6370532

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Må nok indrømme, at jeg har nogle af de samme tanker om Thorup. Jeg tror helt ærligt, at alle superliga trænere kunne få minimum det samme ud af vores trup, som Thorup.

Dog stadigvæk et vildt statement ift. Kuhn, som trods alt vinder mesterskabet.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Altid noget sjovt noget det med snakken omkring trænerne og holdninger til dem.

Er Ståle dygtig fordi han ind i mellem kan vinde mesterskabet til FCK med DK's klart bedste trup.
I denne sæson ser de særlig stærke ud, men spiller for spiller er det sku også en imponerende trup.

Da TV3 sport havde tema omkring trænerne lavede de en ranking, der vist minder lidt om fansenes holdning.
Zorninger er dygtig og Thorup knap så meget.
Hvem har det bedste mandskab? Pas herfra, men har i hvert fald set FCM fans mener Midtjylland har, og BIF fans der mener Brøndby har det. Jeg konstatere at trupperne med i hvert fald henholdsvis 2. og 3. største budget (kender ikke rækkefølgen) ligger på en delt 2. plads, med trænere der 'tilsyneladende' stikker i hver sin retning kompetencemæssigt.

Kommer også til at tænke på LvG i Man United. Han startede dårligt og fik så måske kæmpet lidt op, endda ved brug af mange talenter (bl.a. pga. mange skader), men han var lidt placeret i en "idiot boks", så uanset hvad han sagde var han bare. I øvrigt samme "idiot boks" som nogle politikere havner i. Men er ikke nødvendigvis uenig, men man har bare truffet en beslutning om manden/damen er en idiot.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Gode tanker Steffen. Idiot boksen, ja vi må nok erkende at Jess Thorup virkelig har måtte arbejde op ad bakken. Overtage efter Glen og et mesterskab, medarbejder-flugt nærmest og ingen indflydelse på indkøb. Han er jo heller ikke en mand som sælger sig selv særligt godt, hverken overfor fansene eller medierne. Så måske er det uretfærdigt at Jess får så meget kritik, alt taget i betragtning og at vi faktisk ligger a point med 2. pladsen, og også havde et godt EL eventyr sidste sæson. Hvordan får man ændret sådan et prædikat af utilstrækkelig.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Densestar7430 skrev:Må nok indrømme, at jeg har nogle af de samme tanker om Thorup. Jeg tror helt ærligt, at alle superliga trænere kunne få minimum det samme ud af vores trup, som Thorup.

Dog stadigvæk et vildt statement ift. Kuhn, som trods alt vinder mesterskabet.
Troels Bech og Auri vil sikkert kunne bumme....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Nuværende superliga trænere :)

Besvar