EL: Midtjylland vs. Suduva

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: EL: Midtjylland vs. Suduva

Indlæg af mousebreaker »

Enig i at vi bør gå videre, men der er sket større overraskelser i fodbold historien end det Suduva skal præstere. Lidt skarpere oppe foran så skal vi nok score og så skal de jo score mindt 3. Så jeg er da bestemt fortrøstningfuld og tror da heller ikke på at vi kommer i problemer.

jeg er heller ikke uenig i at der var gode takter, for det var der bestemt. Havde Pusic kendt sin besøgelsestid i dag så kunne vi sende u19 til Baltikum. Jeg er normalt ret godt tilfreds med Pusic, men i dag er det en gåde at han ikke bliver skiftet ud til fordel for Kadlec efter max 65 minutter.

Vi kommer frem til en masse indlæg som dog stort set alle manglede kvalitet i første halvleg. Specielt fra Rasmus Nissen. Det blev bedre efter pausen. Måske forventeligt og helt sikkert tilgiveligt i den første kamp efter sommerferien.
Jeg står fast på at Jacob Poulsen ikke spillede nogen stor kamp. Elendigt var det dog ikke og som altid løb han sine kilometer. Derfor betegnelsen halvsløj.

Nu slagtede jeg trænerbænken i tidligere post, men retfærdigvis skal de også have ros for at starte med 4-4-2. Må være helt rigtigt mod et hold som dette at Onuachu skal være på banen kampen igennem
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

SimonH

Indlæg af SimonH »

Christian skrev:Fedt at starte den nye sæson med en sejr, men selvfølgelig ærgerligt det kun blev 1-0. Men vigtigt vi holdte nullet.
Jeg forstod ikke helt hvorfor Poulsen blev MOM på stadion.
Der bude have været Banggaard eller Sisto som jeg så det .
Men vi er i gang og der er helt sikkert plads til forbedringer hos mange af spillerne.
Jeg synes nu kian var klasser bedre end bangaard, bangaard var tæt på at koste et mål ;)

Men enig at sisto spiller en meget god kamp, dejligt! :D

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:Fedt at starte den nye sæson med en sejr, men selvfølgelig ærgerligt det kun blev 1-0. Men vigtigt vi holdte nullet.
Jeg forstod ikke helt hvorfor Poulsen blev MOM på stadion.
Der bude have været Banggaard eller Sisto som jeg så det .
Men vi er i gang og der er helt sikkert plads til forbedringer hos mange af spillerne.
Jeg er enig i at Poulsen aldrig kan være MOM. Sisto fremstår for mig som den oplagte. Forventningerne til ham må være urealistisk høje når man ikke kan se at han strålede over de andre. Han var ikke perfekt, men langt det meste gik igennem ham og Suduva kunne ikke styre ham. Jeg formoder det var en lettet træner på modstandernes bænk da Sisto blev taget ud. Jeg har været meget efter Sisto men i dag var der mere skarphed over ham end set længe. Jeg synes midterforsvaret blev testet for lidt til at de kunne komme i betragtning
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Hvornår var Banggaard ved at koste et mål??

Kan kun komme i tanke om een farlig situation - det var da en modstander trak bukserne helt og aldeles af Rasmus Nissen inde i feltet og kom til afslutning. Jeg mener at det var Banggaard som kom ned og fik generet afslutningen, men kan godt være det var Kian

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Som jeg har sagt tidligere, at spille med Sparv, Poulsen og Olsson mod et pakket hold, det bliver omstaendigt, de Varmer bolden for meget

SimonH

Indlæg af SimonH »

mousebreaker skrev:Hvornår var Banggaard ved at koste et mål??

Kan kun komme i tanke om een farlig situation - det var da en modstander trak bukserne helt og aldeles af Rasmus Nissen inde i feltet og kom til afslutning. Jeg mener at det var Banggaard som kom ned og fik generet afslutningen, men kan godt være det var Kian
Jeg ved ikke om det var et direkte mål.
På et tidspunkt midt i anden halvleg tror jeg så blev bangaard rundet fuldstændig ude ved linjedommeren, hvor kian får clearet.

Mener bare at kian lavede nul fejl, bangaard 1.
Dejligt at se Dahlin tilbage i målet!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

SimonH skrev:
mousebreaker skrev:Hvornår var Banggaard ved at koste et mål??

Jeg ved ikke om det var et direkte mål.
På et tidspunkt midt i anden halvleg tror jeg så blev bangaard rundet fuldstændig ude ved linjedommeren, hvor kian får clearet.

Mener bare at kian lavede nul fejl, bangaard 1.
Dejligt at se Dahlin tilbage i målet!
Enig Dahlin er en klar styrkelse af forsvaret.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

En sejr første kamp i sæsonen

Stadig lidt sommerferie i øjne og ben, samtidig med at der er et tid til topformen skal nåes, og der blev hentet en sejr hjem mod et kompakt lituansk mandskab der ikke ville meget fremad banen.

Ingen skader, ingen karantæner og fornuftigt udgangspunkt før returkampen. :)

Christian

Indlæg af Christian »

Enig i at Kian også gjorde det rigtig godt, og jeg savnede ikke Bodurov selvom jeg synes det var et tab at miste ham.

Banggaard gled og faldt ude i vores venstre side, så en af deres spillere gik forbi og skabte en halv chance. Det var eneste "fejl" jeg så fra Banggaards side.

Jeg er også enig i at Pusic ikke havde sin bedste aften, men jeg synes alligevel det er rigtigt at Thorup viser ham tillid og lader ham få fuld spilletid. Jeg tror det betyder rigtig meget for en angriber at han kan mærke tillid fra træneren, og med Thorup/Pusic historikken er det måske endnu vigtigere.

Olsson havde ikke sin bedste aften. Han skal spille midt på og jeg mener han udfylder den centrale midt et stykke bedre end Poulsen. Men hvor skal Poulsen så spille????

SimonH

Indlæg af SimonH »

Christian skrev:E

Olsson havde ikke sin bedste aften. Han skal spille midt på og jeg mener han udfylder den centrale midt et stykke bedre end Poulsen. Men hvor skal Poulsen så spille????
Jeg synes at især olsson nusser med bolden for meget, og det gør pulsen faktisk også!
Jeg synes ikke der er plads til dem begge to, fordi det giver bare 3 statiske midtbanespillere. Jeg synes som mange andre har sagt at vi har brugt for en petter-type på midtbanen, den aggressive der tager løbene, ellers er det alt for let at læse vores spil.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Hvad mener folk om tempoet i spillet? Kan se, at Martin Dons på FCMs hjemmeside skriver flere gange, at holdet spillede alt for langsomt til at åbne modstanderen, men jeg syntes faktisk, at tempoet i spillet i store dele af kampen var ret højt i forhold til, hvor lavt og kompakt modstanderne stod. Vi får flyttet dem godt rundt med hurtige afleveringer både centralt og på kanten, og de havde virkelig svært ved at følge med.
Ok, der var perioder, hvor vi kom til at spille for langsomt, hvilket Thorup hurtigt var ude og påpege overfor spillerne. Men generelt synes jeg ikke tempoet var det helt store problem.

Cortez

Indlæg af Cortez »

hviid skrev:Hvad mener folk om tempoet i spillet? Kan se, at Martin Dons på FCMs hjemmeside skriver flere gange, at holdet spillede alt for langsomt til at åbne modstanderen, men jeg syntes faktisk, at tempoet i spillet i store dele af kampen var ret højt i forhold til, hvor lavt og kompakt modstanderne stod. Vi får flyttet dem godt rundt med hurtige afleveringer både centralt og på kanten, og de havde virkelig svært ved at følge med.
Ok, der var perioder, hvor vi kom til at spille for langsomt, hvilket Thorup hurtigt var ude og påpege overfor spillerne. Men generelt synes jeg ikke tempoet var det helt store problem.
Er faktisk enig. Og også en af grundene til at jeg længere oppe i tråden ikke helt forstår kritikken af Poulsen. Jeg synes, han var god til at brede spillet ud med nogle gode afleveringer til venstre og højre side, hvor specielt NK flere gange kom til indlæg. Desværre er kvaliteten af disse indlæg ikke helt i skabet fra noegn af siderne i går. Havde de været skarpere, er jeg ret sikker på, vi havde vundet med mere end 1.

/Cortez

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg synes tempoet i går var godt, men jeg håber da det kommer op i et endnu højere gear som sæsonen skrider frem.

Problemet i går, som jeg så det, var at der var alt for mange indlæg og at indlæggene enten ikke ramte Paul, eller at han ikke formåede at vinde duellerne. Jeg synes Paul var usædvanligt lidt med i både opspil og afslutninger i går. Han plejer at have langt større indflydelse på spillet.

Med hensyn til Poulsen og olsson, har jeg også svært ved at se at der er plads til dem begge to, hvis vi antager at Sparv er første spiller på holdkortet. Men det ved jeg ikke om han behøver at være.
Det kunne være både Poulsen og Olsson inde midt på, måske endda skiftes til at være 6er og 8er, og så ud med Sparv mens Kadlec starter på kanten.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Cortez skrev:hvor specielt NK flere gange kom til indlæg. Desværre er kvaliteten af disse indlæg ikke helt i skabet fra noegn af siderne i går. Havde de været skarpere, er jeg ret sikker på, vi havde vundet med mere end 1.

/Cortez
Godt set og helt rigtigt. Her SKAL vi blive meget bedre og vis NK læser med, må han gerne begynde at selvtræne / øve sig i bedre indlæg. Ja det kunne flere spillere meget passende også gøre. Jeg tvivler nu ikke på, at NK gør alt for at forbedre sig, på alle parametre, så hurtigt som muligt. Han bliver smadder go den knægt !

Fenris

Indlæg af Fenris »

Jeg er generelt også positiv i forbindelse med kampen. Ja, der blev brændt for mange chancer (især af Pusic) og ja, mange af indlæggende manglede kvalitet. Men det er første gældende kamp efter ferien, og vi sad virkelig tungt på kampen.
Ja, nogle af de knap så gode indlæg kom fra Vagn, men jeg er stadig ny-forelsket i den knægt. Han er hele tiden med oppe og ivrig efter at tage løbene og så skal vi huske at assisten til målet faktisk kom fra hans fod :)

Besvar