PH1978 skrev: ↑31. okt 2018, 14:38
TrueWolfMidt skrev:
Fantastisk hvis Paul Onuachu kommer til Porto.
Er også rimelig sikker på at Marc Dal Hende ryger i vinterens transfervindue. Han beviser bare konstant at han er Europas mest målfarlige venstre vingback, så håber at klubben allerede nu har en afløser i baghånden.
Det forsøgte man vel i Joel? Han var så bedre på den højrekant, ligesom han sagde.
Så der skal vel hentes et alternativ, med mindre akademiet har en? Jeg ser gerne Dal Hende blive dog... Han burde banke kraftigt på til landsholdet efterhånden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har ikke selv adgang til EBs originalartikel, men det lyder som spændende rygter. Porto er en storklub, der kan sælge til de store klubber, og dermed også få rigtig mange penge for sine spillere (og med en fin videresalgsklausul), så kan der være kæmpe stor upside på en handel med Porto, hvis rygtet er sandt og Paul slår i gennem i Porto, såfremt han skulle havne der. Det lyder som en potentielt spændende destination for Paul.
BT spekulerer i øvrigt også i disse dage i, at Paul er på salgsrampen (13.28 min inde i denne podcast
https://www.bt.dk/fodbold/transfervindu ... nt-missede), hvilket også ligger godt i tråd med at planen var, at han skulle sælges denne sommer (men en rygskade i foråret, formdyk i starten af sæsonen og for lave bud har sikkert forhindret dette).
Jeg tror der langt større sandsynlighed for at Dal Hende også er her efter vinterpausen. Synes ikke der har floreret mange rygter omkring ham, og mener også, at det blev nævnt i et TV-indslag, at der ikke havde været bud efter ham i sommers. Jeg tror derudover heller ikke, at markedet for Dal Hende er lige så stort som f.eks. med Paul, da han hverken er rigtig back (for store defensive mangler i min bog) eller rigtig kant (for store mangler på bolden, teknisk evner, ikke super hurtig og sætter ikke en mand 1-1). Han er fuldstændig fantastisk for os i en wingback-rolle, hvor hans store styrker for alvor kommer til udtryk, da han har frihed til at komme ind i feltet på bagerste stolpe, men han har altså også en del begrænsninger i sit spil (måske også derfor at landstræneren ikke kigger i hans retning?), der gør, at han næppe havner i en klub, hvor store tekniske færdigheder er essentielle. Jeg ser ham ikke i en af de store ligaer, da hans mangler er for store ift. dette. Så spørgsmålet er hvilke ligaer I ser ham i?
Mit bedste bud er, at klubber fra mere fysisk betonede ligaer må være det mest oplagte for Marc, og så vil det naturligvis være perfekt for ham at finde en anden klub, der spiller med wingbacks, da jeg mener det vil forøge hans mulighed for succes et andet sted, og ellers synes jeg han vil passe godt ind i The Championship, hvis jeg skal byde på en liga.
Jeg tror og håber dog, at Dal Hende også spiller i FCM efter vinterpausen.