Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
4. sep 2018, 21:44
Der står lidt om ham her, og så er der en video i bunden af artiklen, hvor han bl.a. beskriver sine egne spidskompetencer https://frdb.dk/artikel/202152?rss

Stainlein sætter et par ord på sagen her, og man kan jo tænke på, om han er der spiller, som RA i Sort Snak omtaler, at man ikke kunne blive enige med?
https://fredericiaavisen.dk/fc-frederic ... off-moede/
Var der ikke også noget med en sydkoreaner som endte i 2. bundesligaen?
Og mon ikke også der er flere ting vi ikke har hørt om.

ben2han

Indlæg af ben2han »

mousebreaker skrev:
4. sep 2018, 16:25
@MrWolf
Jeg er ikke uenig i at vi er kommet en anelse styrket ud af vinduet - i hvert fald hvis Scholz bliver pengene værd. Lige nu skabes der alt for mange chancer omkring ham, men det er nok ikke unaturligt da han først skal spilles ind og ikke var fast spillende i Belgien.

Men er en anelse styrket virkelig godkendt? Vi kom sportsligt markant svækket ud af vinter vinduet og vi har langtfra hentet det vi tabte der (og det vi skulle have lagt på i det vindue) så jeg jubler bestemt ikke. Vi har ikke fået den spiller med erfaring som kunne løfte vores offensiv. Vi har lejet Evander og måske han falder til og slår til, men det må tiden vise.
Økonomisk fantastisk - men vores hold ved udgangen af 2017 var et bedre hold end det vi har nu. Poulsens afløser har vi stadig ikke en løsning på heller.

Jeg ser ikke vinduet som nogen katastrofe, men der er bestemt heller ikke grund til at juble - endsige være tilfreds. Drexler signingen viste dog at det er ikke fordi at klubben ikke har forsøgt. Det er bare ikke lykkedes og derfor bebrejder jeg heller ikke den sportslige ledelse
Den med at have lagt på kan ses fra 3 sider af:

1) set i forhold til selv over tid
2) set i forhold til konkurrenterne, for hvad hjælper det at man har lagt på i forhold til sig selv, hvis de andre har lagt endnu mere på, og her tænker jeg ikke mindst FCK og Brøndby.
3) en ting er at hente spillere til at lægge på, men hvis centrale spillere samtidig bliver ringere så kan man risikere at være faldet i niveau, uanset man mener at have hentet spillere der styrker holdet.

Sidste punkt er faktisk det vi har set her efter sommeren hvor man har set en Sparv og Poulsen der har "lagt af", Del Hende ser også ud til at have lagt en del af.

SimonH

Indlæg af SimonH »

ben2han skrev:
4. sep 2018, 23:32
mousebreaker skrev:
@MrWolf
Jeg er ikke uenig i at vi er kommet en anelse styrket ud af vinduet - i hvert fald hvis Scholz bliver pengene værd. Lige nu skabes der alt for mange chancer omkring ham, men det er nok ikke unaturligt da han først skal spilles ind og ikke var fast spillende i Belgien.

Men er en anelse styrket virkelig godkendt? Vi kom sportsligt markant svækket ud af vinter vinduet og vi har langtfra hentet det vi tabte der (og det vi skulle have lagt på i det vindue) så jeg jubler bestemt ikke. Vi har ikke fået den spiller med erfaring som kunne løfte vores offensiv. Vi har lejet Evander og måske han falder til og slår til, men det må tiden vise.
Økonomisk fantastisk - men vores hold ved udgangen af 2017 var et bedre hold end det vi har nu. Poulsens afløser har vi stadig ikke en løsning på heller.

Jeg ser ikke vinduet som nogen katastrofe, men der er bestemt heller ikke grund til at juble - endsige være tilfreds. Drexler signingen viste dog at det er ikke fordi at klubben ikke har forsøgt. Det er bare ikke lykkedes og derfor bebrejder jeg heller ikke den sportslige ledelse

2) set i forhold til konkurrenterne, for hvad hjælper det at man har lagt på i forhold til sig selv, hvis de andre har lagt endnu mere på, og her tænker jeg ikke mindst FCK og Brøndby.
3) en ting er at hente spillere til at lægge på, men hvis centrale spillere samtidig bliver ringere så kan man risikere at være faldet i niveau, uanset man mener at have hentet spillere der styrker holdet.

Sidste punkt er faktisk det vi har set her efter sommeren hvor man har set en Sparv og Poulsen der har "lagt af", Del Hende ser også ud til at have lagt en del af.

2) Nøj dine postulater er forfærdelige. De sidste 10 år er FCK og Brøndbys sportslige budget blevet formindsket mens vores er forøget. Det er facts, slå det op (og ja mine kilder er valide, modsat andre debattørers)

ben2han

Indlæg af ben2han »

SimonH skrev:
4. sep 2018, 23:45
ben2han skrev:
4. sep 2018, 23:32
mousebreaker skrev:
@MrWolf

2) Nøj dine postulater er forfærdelige. De sidste 10 år er FCK og Brøndbys sportslige budget blevet formindsket mens vores er forøget. Det er facts, slå det op (og ja mine kilder er valide, modsat andre debattørers)
Jeg taler ikke om økonomi, jeg taler om spillere ?

fakta er se nu hvor mange gange FCK er gået til gruppespillet de sidste 10 år og se hvor mange gange FCM er gået til gruppespillet.

Nu er det dig der taler om økonomi, lad os få talene på bordet.

for vi hører jo hele tiden at Steinlein står og taler om hvor stort en budget FCK har i forhold til FCM ??

SimonH

Indlæg af SimonH »

Det hænger sammen over tid, det er yderst relevant. Det er langt langt langt (fik jeg skrevet langt?) vigtigere over tid med økonomi end enkelte spillere, vi skal ikke være en døgnflue.

Tallene:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... a-spillere

FCK var tidligere 150+ og BIF har de sidste mange år trappet ned.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@ben2han
At tale om spilleres udvikling - negativ eller positiv -ifbm med om man er blevet styrket gennem et transfervindue er i bedste fald malplaceret. Har intet med det at gøre
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Vijen

Indlæg af Vijen »

Mht sommerens transfervindue, så glemmer mange at Sviatchenko også er et indkøb. Vi har købt 2 ledertyper i sviatchenko og scholz, noget vi har råbt efter i lang tid. Uden de indkøb havde vores hold været stærkt svækket.

Samtidig har vi købt en starter i Joel Andersson til back positionerne, Mayron George som også kommer til at få meget spilletid, samt Okosun som også vil få meget spilletid.

Det er trods alt 5 nye spillere som styrker vores trup betydeligt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vijen skrev:
5. sep 2018, 14:47
Mht sommerens transfervindue, så glemmer mange at Sviatchenko også er et indkøb. Vi har købt 2 ledertyper i sviatchenko og scholz, noget vi har råbt efter i lang tid. Uden de indkøb havde vores hold været stærkt svækket.

Samtidig har vi købt en starter i Joel Andersson til back positionerne, Mayron George som også kommer til at få meget spilletid, samt Okosun som også vil få meget spilletid.

Det er trods alt 5 nye spillere som styrker vores trup betydeligt.
Erik og Scholz bør naturligvis være solide køb (Erik ved vi er) og Joel Andersson har givet prøver på sit prisskilt. Han ser i hvert fald i mine øjne ud til at være vores bedste back uanset side - med afstand endda. Vi har dog ikke set ham nok til at kunne give ham det prædikat. Mayron George kunne godt eksplodere positivt, det må tiden vise. Talentet og fysikken er der. Okosun ser jeg ikke være en solidt erstatning til starteren. Ikke fordi han ikke er et godt køb, det synes jeg han er, men fordi det i givet fald skal være på 6eren han skal gøre sig i starteren. Som mere offensiv spiller fra start så bliver vi fastholdt i en tonser opstilling som ikke kan så meget andet og det kan da godt bruges fra tid til anden, men jeg synes det er noget man mere skal bruge hvis man har behov for det mod slutningen af en kamp
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Mayron George og Okosun ser jeg derfor ikke være betydelige forstærkninger på nuværende tidspunkt, men jeg indrømmer da at hvis de udvikler sig som man kunne håbe på, så kan de vise sig at blive det. Det ville da være lækkert

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

De begge har dog leveret et særdeles positivt indtryk indtil videre. Jeg har i hvert fald været imponeret over dem :-)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Har lige læst, at Paul Onuachu erkender at han har været ufokuseret pga. tro eller håb om salg. Dette skal vi være bedre til at håndtere som klub. Hvis man melder noget ud til en spiller eller ser spilleren blive for doven i forhold til tidligere, kan dette vel godt pege på, at spilleren ikke helt har den fokus som må forventes hvis man spiller i Fcm. Paul og andre skal holde sig fokuseret og arbejde ben hårdt så skal et salg nok komme, dog kræver det længere stabil performance og det skal han og andre vide.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt skrev:
17. sep 2018, 11:23
Har lige læst, at Paul Onuachu erkender at han har været ufokuseret pga. tro eller håb om salg. Dette skal vi være bedre til at håndtere som klub. Hvis man melder noget ud til en spiller eller ser spilleren blive for doven i forhold til tidligere, kan dette vel godt pege på, at spilleren ikke helt har den fokus som må forventes hvis man spiller i Fcm. Paul og andre skal holde sig fokuseret og arbejde ben hårdt så skal et salg nok komme, dog kræver det længere stabil performance og det skal han og andre vide.
Når man kan få andre klubbers spillere til, at udtale sig sådan som Andreas Bjelland gør her, så er man på rette spor. Fortsæt endelig med at lægge på dit spil, så skal du nok blive solgt.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bje ... hu-og-fcm/

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var da godt at vi slap af med Sanneh, synes han udviser total mangel på professionalisme sammen med en ekstrem egoisme..

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland

Christian

Indlæg af Christian »

Ravnen skrev:
17. sep 2018, 14:43
Det var da godt at vi slap af med Sanneh, synes han udviser total mangel på professionalisme sammen med en ekstrem egoisme..

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland
Jeg synes også han kunne have taklet sit ønske om et skifte noget bedre, og man skal aldrig snakke dårligt om tidligere arbejdsgivere.

Jeg mener ikke at salget af Sanneh har svækket os mærkbart. Vores forsvar mod FCK var jo virkelig top-klasse.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Enig, og det var endda med Kian Hansen ude. Vi har et glimrende forsvar.

Låst