sponsorkritik af FCMs sundhedsstab

Om FC Midtjylland og Black Wolves
hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: sponsorkritik af FCMs sundhedsstab

Indlæg af hviid »

FCM2000 skrev:
9. apr 2017, 01:25
Acebone skrev:
8. apr 2017, 23:57
Drop den offerrolle. Stil du bare spørgsmålstegn alt det du vil, men du får jo ikke noget svar. Jeg kan også sætte spørgsmålstegn ved de tretten andre Superliga-klubbers sundhedssektorer. Hvad får vi ud af det? Hvordan vil du - ud fra det menigmand ved - bevise, hvor den er gal?

At tre ældre spillere, Sparv, Dahlin og van der Vaart, har længere skadesforløb er ikke som noget, der får mig til at tænke, at der er noget helt skævt med fysioterapeuter eller fysiske trænere. Det lyder som noget, der sker i alle klubber. Det, jeg til gengæld kan forholde mig til, er, når en spiller, vi ved er skrantende, alligevel får spilletid. Men der vil jeg i første omgang mene, at den form for sats falder tilbage på cheftræneren, som sætter holdet.
Her har vi igen en der ikke tåler at man stiller spørgsmålstegn ved FCM, så går de helt amok, jeg kunne nævne en lille flok, som mener de har
patent på hvad der er sort og hvad der er hvid.
Det er jo dig selv, der er meget sort/hvid. Spillerne har problemer med at komme tilbage fra en skade, ergo er det sundhedsstabens skyld. Holdet får ikke point, ergo er det trænerens skyld. Så simpelt er det jo sjældent, og det er jo sådan set bare det, som Acebone og andre skriver.

Jo, sundhedssektoren sidder med ansvaret for, at spillerne kommer tilbage fra skader, og det er da naturligt, at de kommer i skudlinjen, når det ikke lykkes som ønsket. Men bliver det løst, hvis man ansætter en ny klublæge eller får en ny fysisk træner ind? Det ved du jo næppe (ikke).

Hvis jeg skal komme med lidt kritik af det set-up for sundhedssektoren, som vi har i øjeblikket, så er det, at der ikke er egentlig leder af det. FCK har f.eks. en leder af sundhedssektoren (Daniel Cosgrave), mens Jan Hede jo kun er ansat på deltid ved siden af sit normale job som læge. Det kunne måske være en løsning, men det koster en del penge og er stadig ikke garanti for, at spillerne kommer hurtigere tilbage efter skader.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Jeg synes det værste er, alle de forkerte udmeldinger der kommer, eller ikke kommer. Først blev der meldt ud, at begge spillere snart var tilbage, så bliver det rykket lidt.. Så var de klar efter lansholdspausen..

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

FCM2000 skrev:
Er du klogere end en sponsor på det felt ?

Omvendt skal det være tilladt at stille spørgsmålstegn ved om FCMs fysiske stab arbejder optimalt, at man f.eks. har lukket små sygehus rundt om i landet, er netop ud fra at behandlings kvaliteten skal blive bedre.

Ligesom der er gode kokke så er der også mindre gode kokke, men det er som om FCM er hævet over al kritik eller blot man sætter spørgsmålstegn ved om det her nu er tilfældig eller ikke. Der er gode læger og så er der mindre gode læger og det samme med fysiske trænere osv.

Nogle gange er det sundt at stille spørgsmålstegn det giver udvikling, det gør den der "FCM hævet over alt" attitude ikke.
Måske?

Der er forskel på, at brokke sig internt og hænge vasketøjet offentligt til skue.

Dette bidrager intet til en positiv historie.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCM2000 skrev:
9. apr 2017, 01:25
Her har vi igen en der ikke tåler at man stiller spørgsmålstegn ved FCM, så går de helt amok, jeg kunne nævne en lille flok, som mener de har
patent på hvad der er sort og hvad der er hvid.
Ikke tåler? Helt amok?

Gear du lidt ned og læs, hvad der bliver skrevet. Du kommenterer ikke på en eneste af de pointer, jeg kommer med, og det var ikke en lang smøre.

Der kan sættes masser af spørgsmålstegn ved mange ting i FCM, og det gør jeg også selv. En ting som fysioterapeuternes daglige arbejde er bare for udenforstående totalt umuligt at vurdere. Vi kan godt konstatere, at vi har skader, og det er da træls, men det har de andre klubber jo også. Vi er vist ikke ekstraordinært hårdt ramt.

Hvis du har noget insiderviden om dårlig praksis i FCM, så lytter jeg gerne. Men sponsoren, der er træt af van der Vaarts skade, lyder ærlig talt naiv.

Besvar