Stephen Andersen er fristillet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW - 665

Re: Stephen Andersen er fristillet

Indlæg af BW - 665 »

BWMØ skrev:
-------------------------------------------------------
> Selvfølgelig skulle han da ikke hae valgt DK
> alligevel. Jo, hvis han ville gå væsentligt ned i
> lønmod mere spilletid, ville det naturligvis være
> en god idé, men det tror jeg ikke helt på.

Enig, men den med spilletiden holder heller ikke, for han ville NEMT kunne få fuld spilletid for et hold i f.eks. Tyskland eller Holland, så selv det argument holder ikke helt...

> Bagklogskab, ja måske...

Ja meget, godt nogen af os fastslog det for længe siden *host host* ;)

> men kom nu lige ind i
> kampen og vær realistisk mht., hvilke spillere et
> midterhold fra den danske SAS-liga i realiteten
> vil kunne tiltrække.

Ahh så firkantet kan du ikke stille det op, og så gik diskutionen vel i ligeså høj grad på om ligaen kunne tiltrække ham, som hvorvidt det var FCM eller en anden dansk klub han kunne tænkes at gå til...

> FCM er ikke så attraktiv, som Jeres farvede øjne
> gør det....

Pas nu liiige på de generaliseringer...

Nielsen

Indlæg af Nielsen »

Øh.. det var da slet ikke din tråd, jeg kommenterede. Det var en som slet ikke have deltaget i debatten, inden der kom en afklaring på Stephen´s fremtid.

Nielsen

Indlæg af Nielsen »

Jeg tror du har lidt for høje tanker om Stephen Andersen, han har endnu ikke slået igen på højeste plan, så derfor mangler han jo et springbræt, til at komme vidre i sin udvikling, det er jo også derfor, han forsøgte sig med 1. division i england. Og jeg mener bestemt, det lige så godt kunne være i FCM, som alle mulige andre steder, det der tæller her, er jo at blive fast mand og der igennem vise sine evner. Se bare på Jesper Christiansen, det var sådan han fik sat gang i karrieren igen.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Ved jeg godt, mit svar var heller ikke møntet på dit indlæg, mere en general kommentar!

Beklager hvis du fik den forkerte opfattelse

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Nielsen skrev:
> Jeg tror du har lidt for høje tanker om Stephen
> Andersen, han har endnu ikke slået igen på højeste
> plan,

Nå det ved jeg nu ikke... Han fik da bunker af ros for sin indsats for Charltons førstehold i de kampe han havde, og bare det at han er inde i billedet til en førsteholds plads på sådan et hold, burde være et kvalitetstempel i sig selv...

> så derfor mangler han jo et springbræt, til
> at komme vidre i sin udvikling, det er jo også
> derfor, han forsøgte sig med 1. division i
> england. Og jeg mener bestemt, det lige så godt
> kunne være i FCM, som alle mulige andre steder,

Ked af at sige det, men du tager ganske enkelt fejl... FCM er langt fra et godt springbræt ud i Europa, og skal man endelig bruge den danske liga som et midlertidigt stop og til at udstille sig selv ved regulær spilletid, skal det være et Kbh. hold uden tvivl.

> det der tæller her, er jo at blive fast mand og
> der igennem vise sine evner.

Ja, men han får jo ikke vist sine evner på højt niveau, vel? SAS liga niveau er lidt anderledes end det i Premier League ved du nok ;-)

> Se bare på Jesper
> Christiansen, det var sådan han fik sat gang i
> karrieren igen.

Sat gang i sin karriere igen? Tjaa... Men der er da ingen garanti for at han ryger til udlandet igen, og det samme gælder Grønkjær. Tror at hvis en udlænding først tager tilbage til DK, er det næsten umuligt at komme afsted igen, og hvis man gør, bliver det i hvert fald ikke til et niveau som det man var på før...

Kent

Indlæg af Kent »

BW - 665 skrev:
> Tror at hvis
> en udlænding først tager tilbage til DK, er det
> næsten umuligt at komme afsted igen, og hvis man
> gør, bliver det i hvert fald ikke til et niveau
> som det man var på før...
>

Morten Skoubo (BMG - Brøndby - Oviedo), David Nielsen (Düsseldorf - FCK - Grimsby) og Brian Laudrup (Rangers - FCK - Chelsea) er vel 3 konkrete eksempler på spillere, der modsiger din påstand. Elmander er vel et udenlandsk eksempel på, at det af og til kan være fornuftigt at skifte til en mindre liga/klub, får at gå gang i karrieren igen.

Kent

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Derudover fx også Niclas Jensen og Bjarne Goldbæk, som begge var hjemme omkring FCK. Thomas Rytter var også hjemme og vende en tur mener jeg, inden han kom afsted igen, og nu er han så tilbage i DK.

Kommende eksempler kunne ligne Lars Jacobsen og Jesper Grønkjær.

Tror da godt Stephan Andersen kunne have noget ud af 1-2 år på et dansk Superligahold. Se bare en fyr som Jesper Christiansen, han kunne jo sikkert også have valgt noget andet, men han tog da til Viborg og har da fået pæn gang i karrieren igen nu i FCK.

Takito

Indlæg af Takito »

> >
>
> Morten Skoubo (BMG - Brøndby - Oviedo),

ikke fordi at min viden er så stor.. Men morten Skoubo spiller han ikke i Real Sociedad ;)

Kent

Re: Stephen Andersen er fristillet (OT)

Indlæg af Kent »

Takito skrev:
> > > >
> >
> > Morten Skoubo (BMG - Brøndby - Oviedo),
>
> ikke fordi at min viden er så stor.. Men morten
> Skoubo spiller han ikke i Real Sociedad ;)
>
>

Ja okay ;-)
Kunne ikke lige huske klubbens navn, og så var det Oviedo, der poppede op - don't ask why!
I det mindste var det, det rigtige land :-)

Kent

Ravnen

Re: Stephen Andersen er fristillet (OT)

Indlæg af Ravnen »

Det var Peter Møller der var i Real Oviedo engang, uden større succes, men han fik vist sikret sin økonomi ;-)

Besvar