Tidman på vej til Tyskland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Re: Tidman på vej til Tyskland

Indlæg af Kent »

Nu er det Moses indlæg, som jeg svarer på, men det er egentlig en bred kommentar til de 3, der svarede på mit indlæg:

Der er ekstremt få målmænd på 18-22 år, der står på førsteholdet internationalt. Målmænd bliver bedre med alderen, da rutine osv er ekstremt vigtigt. Dette bliver endnu vigtigere af at vores 4-back kæde også er ung.

Det tror jeg alle målmænd godt er klar over, og da det ikke er en position, hvor man lige kan få 10 min her og 15 min der i slutningen af kampe, så affinder stort set alle målmænd sig med andenholdsfodbold frem til de er midt i 20'erne. Her er det vigtigt at pointere at vores andethold jo er i 2. Div og jeg er ret sikker på at Weinkouff og andre kan få rigelig matchning der.

Nu ved jeg ikke hvor mange målmænd, der er på akademiet, men der skal jo gerne være mindst 2, for at vi kan stille et fornuftigt hold både i junior og ynglinge-ligaen :-) Men derudover er målmænd da klart en af de varer, hvor der bliver overskud. Dvs at kun de bedste får kontrakt - hvilket jo sådan set er godt nok. Der er jo nok også en del af de andre spillere, der ikke får kontrakt. Men trods alt er der brug for flere midtbanespiller i en trup end målmænd.

Kent

Mose

Indlæg af Mose »

Jeg tror du overvurderer unges lyst til 2 div. Weinkouff er muligvis ikke klar endnu og Heinze er måske heller ikke god nok, men at du dømmer dem ude pga alderen holder ikke efter min mening.

Den rusiske landsholdsmålmand debuterede som 18 årig på landsholdet og som 17 årig i en UEFA cuppen som de vandt med ham på holdet. Altså kan man sagtens have niveauet til topfodbold selv om man er ung.

Jeg ved ikke om vores unge målmand har niveauet til at slå AR af (en svag målmand som har stået særdeles udemærket set over de sidste 6 kampe) men når de får det tror jeg Erik giver dem chancen.

Og Weinkouff kommer ikke til at vente til han er 21, det er jeg helt sikker på.

Peter Ross

Nikolaj Jørgensen også på vej væk

Indlæg af Peter Ross »

Nikolaj Jørgensen er også fortid, når nytårsaften er overstået.

Selvom jeg på listen over kontrakt-udløb havde skrevet NJ til sommeren 2007, så har han åbenbart kontrakt-udløb her til vinter, og i følge ham selv, så snakker de overhovedet ikke sammen om en ny kontrakt.

Kilde: Ikast Avis.

Peter Ross

Martin

Re: Nikolaj Jørgensen også på vej væk

Indlæg af Martin »

Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> Nikolaj Jørgensen er også fortid, når nytårsaften
> er overstået.
>
> Selvom jeg på listen over kontrakt-udløb havde
> skrevet NJ til sommeren 2007, så har han åbenbart
> kontrakt-udløb her til vinter, og i følge ham
> selv, så snakker de overhovedet ikke sammen om en
> ny kontrakt.
>
> Kilde: Ikast Avis.
>
> Peter Ross
>
> --------------------------------------------------
> -----------
> "- Man kan ikke sige, at det er
> had-kærligheds-forhold. Hos fansene er det vel
> rent had"
> Citat: Erik Rasmussen, som beskriver opgørene
> mellem FCM og VFF
> - Lille Per !!
>
>
>
> Redigeret 1 gange. Sidst ændret 23/08  
> 17:50 af Peter Ross.

Jeg ser ærlig talt heller ikke Nikolaj som andet end spil af penge, hvis jeg skal være helt ærlig, han er efter min mening det største fejlindkøb i fcm's historie, selvfølgelig ærgelig at spilde så mange penge, men sådan er gamet jo ind imellem...

caspersm

Indlæg af caspersm »

JA... fint med mig at han smutter, han har aldrig rigtigt slået igennem

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Unge målmænd slår oftest ikke til.

se bagud, mogens Krog startede som 2. målmand hos Ikast, kom på holdet som 2. års senior, men han slog først rigtig til hos Brøndby.

Peter schmeichel startede i hvidover og Gladsaxe/Hero, dengang stod han i skyggen af Mogens krog på U-landsholdene, han slog først rigtig til ved brøndby og senere helt hos Manchester U.

Det samme thomas sørensen var omkring vejle, svendborg og OB. og han er ikke toppet endnu hos aston villa.

den bedste alder for en målmand er 30-35 år.

Så FCM har nogle unge talenter men der kan gå mange år endnu før de er klar.

Derfor synes jeg FCM har et m¨ålmandsproblem p.t.

fredefyn

Kent

Indlæg af Kent »

Mose skrev:
> Jeg tror du overvurderer unges lyst til 2 div.
> Weinkouff er muligvis ikke klar endnu og Heinze er
> måske heller ikke god nok, men at du dømmer dem
> ude pga alderen holder ikke efter min mening.

Den er sådan set heller ikke alderen, men den manglende rutine på topplan. Den kan de få i 2. div. At de hellere vil spille SAS-liga er da klart, men de skal også have niveauet til det.

> Den rusiske landsholdsmålmand debuterede som 18
> årig på landsholdet og som 17 årig i en UEFA
> cuppen som de vandt med ham på holdet. Altså kan
> man sagtens have niveauet til topfodbold selv om
> man er ung.

Det har jeg heller ikke sagt, at man ikke kan. Men det er ekstremt sjældent. Jeg vil tro, at hvis du tager samtlige europæsiske ligaer, så er det under 5% af klubberne, der har en målmand under 23. Det allervigtigste på en målmandspost er ro og stabilitet, hvilket er to egenskaber du normalt først får når du bliver lidt ældrere - der er simpelthen ikke råd til de udsving, som unge spillere ofte har, da det koster mål stort set hver eneste gang.

> Jeg ved ikke om vores unge målmand har niveauet
> til at slå AR af (en svag målmand som har stået
> særdeles udemærket set over de sidste 6 kampe) men
> når de får det tror jeg Erik giver dem chancen.

Det er jeg da også overbevist om. Det er da klubbens bedste målmand, der skal stå - uanset alder. Jeg tvivler bare meget på at Weinkouff er bedre end AR. Der er altså en kæmpe forskel på ynglinge og seniorbold, både fysisk og mentalt. I den forbindelse er jeg overbevist om at både Heinze og Weinkouff sagtens kan udvikle sig i 2. div.

> Og Weinkouff kommer ikke til at vente til han er
> 21, det er jeg helt sikker på.

Det får vi jo at se :-) Men det vil jo betyde at fx Heinze ikke har mulighed for at stå.

Kent

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

HURRA kan jeg høre dem råbe i Vejle. Tja, ham vil jeg græder tørre tåre for, når han rejser.

Kent

Indlæg af Kent »

Ham vil jeg heller ikke savne. Det er trist, at han aldrig har slået til, men skader og dårlig form har gjort at han vel stort set aldrig har været stamspiller. En lønning, der kan bruges bedre på 1-2 unge.

Har rettet den seneste kontraktudløbstråd: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,322 ... #msg-33108

Kent

Mose

Indlæg af Mose »

Det du skriver med Mogens K er helt forkert.

Han stod fantastisk for Ikast er var den bedste målmand der nogensinde stod i Ikasttrøjen.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Danny skrev:
> Der er jo målmænd som gør det super selvom de ikke
> er gamle.. Se bare på CSKA's målmand.. Han står
> vist også for landsholdet i rusland..
>
> --------------------------------------------------

Det er Igor Akinfeev du snakker om. Vi oplevede ham jo selv, i forbindelse med vores kampe mod CSKA Moskva.

Helt korrekt, at han også står for det russiske landshold, men nu er det heller ikke målmænd i verdensklasse Rusland flyder med, og Akinfeev er, trods sin unge alder, en usædvanlig god keeper. Også stadig et fantastisk talent, som nok skal ende i en af de store ligaer i Europa.

Dahl Nielsen

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

Hvor gammel var Buffon? 17? Og jeg ville da gerne bytte Rasmussen-Målmand med Vejle... Han er skyld i at deres målscore ikke er mindst dobbelt så ringe... Han er jo også på U21... Men så længe vi har Heinze og Weinkouff, så tror jeg på dem...

Tidman skal væk hurtigst muligt, så Heinze kommer tættere på nogle SAS-kampe, og når han gør det, kommer han sandsynligvis til at skubbe Anders Rasmussen ud i kulden... Det ser jeg frem til...

Hafferlaf

Indlæg af Hafferlaf »

Jeg synes heller ikke at Nicolai har fået det optimale ud af hans ophold i FCM. Det er en synd og en skam for rent potentialemæssig havde han måske de største muligheder af de unge spillere de sidste par år. Han har aldrig været venstre back og jeg tror heller aldrig han bliver det. Det er en skandale at de har forsøgt ham på den plads bare fordi han ikke kan komme i startopstillingen som venstre kant.

Jeg er helt sikker på at han nok skal få succes i en klub der ønsker at benytte ham på venstrekanten. Det kræver dog at han får has på de evindelige skader.

fadlaa

Tidman bliver

Indlæg af fadlaa »

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=11032

Det er efter min mening osse fint nok at have 3 stærke keepere i førsteholds truppen.

Besvar