Endnu en ny sang

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Re: Endnu en ny sang

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

@ Hekler

Vi kender alt til problematikken omkring indviklede sange kontra at få mange med. Vi i Galehuset satte os fra starten for, at vi ville forsøge at "opdrage" en smule på den brede flok af AGF tilhængere, der mildt sagt ikke kunne synge noget mere indviklet end "lå" for 3-4 år siden. Vi vidste det ville blive et langt sejt træk og vi vidste også at det skulle gøres gradvist. Vi er kommet et rigtig langt stykke vej (hør f.eks. "i troede vi var døde og borte" på den video jeg linker til andetsteds her på siden), men der er helt sikkert stadigvæk arbejde som skal gøres. Det har taget 3 år indtil nu.

Min pointe er, at det ikke er enten eller. Det kan lade sig gøre.

Det er klart at det kan hænde, at man rent faktisk ikke er klar over, at andre bruger en sang man er igang med at indføre (skete f.eks. for os selv med vores "Hammarby" som vi først fik af vide at 40 AaB tilhængere havde sunget i et stykke tid, EFTER at vi selv havde smadret den i fjæset af dem deroppe). I det tilfælde er der naturligvis ikke det store at gøre ved det. Men, der er jo i hvert fald i det her tilfælde tale om overlagt plagiat (og, i har en del andre, specielt har BIF været udsatte). Og der er det ikke god stil længere.

Jeg skal blankt indrømme at jeg som AGF-tilhænger på SAS aldrig har hørt et kvæk til jer, ud over i de 10-15 sekunder der som regel går efter scoringer, før vi selv er igang igen. Sådan er det bare. Men, jeg har været på jeres tribune som neutral 2 gange, og har derfor hørt jer. Det er korrekt at ikke alle jeres sange er plagiat, men de som ikke er har i, som du selv nævner, ikke rigtig formået at få ud til mere end 10-15 mand og det er et problem.

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Hansen - Galehuset

Vil lige påpege at det ikke er mere helligt at 'stjæle' udenlandske sange, end at 'stjæle' danske sange. Fakta er vel at man bruger en melodi, som allerede er forebrugt af en anden fanklub. F.eks. er vi før blevet kritiseret for at have 'stjålet' sangen "Allez, allez" af brøndby. Men hvor har Brøndby den reelt fra? Det er i virkeligheden en AC Milan sang.

"Tyv tror hver man stjæler"

-

Jeg vil ved samme lejlighed anmode dig om at tage på rundtur igennem tidligere tråde her på graven for at se, hvor mange forslag til sange der reelt er. Ligeledes hvor mange af disse, hvis melodi som ikke er forebrugt af andre fanklubber HER i landet. Problemet er bare, at disse sange trods kvalificeret lyrik aldrig bliver anvendt i praksis, fordi at sangskriveren ikke tager sig sammen.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Kan ikke se noget problem i, at fangrupper bruger nogle melodier som er ens, så længe sangen ikke er den samme.

Jeg kan dog godt give dig ret i, at det virker ringe at råbe "FC", hvis man har besøg af FC København eller Nordsjælland, men vi har ikke rigtig nogle alternativer, udover at råbe "herning" ? :S

smørtyven

Indlæg af smørtyven »

Kasper_Nielsen skrev:

> Jeg kan dog godt give dig ret i, at det virker
> ringe at råbe "FC", hvis man har besøg af FC
> København eller Nordsjælland, men vi har ikke
> rigtig nogle alternativer, udover at råbe
> "herning" ? :S

Hvis nogen begynder at råbe "Forza Herning" så udvandrer jeg i protest...!!

Keep the faith
Smørtyven - Yellow flames unite ye all

MaistISV

Indlæg af MaistISV »

Kunne ikke være mere enig med smørtyven!!

Det gør sgu ondt nok i forvejen, at det nu kun bliver omtalt som en Herning klub i medierne... (Det er det sgu nok desværre blevet efterhånden, placering af stadion taget i mente)

Yellow Drunk Bastards / Bible Fuckers, YES SIR!

Besvar