Mød tidligt på lørdag!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Mød tidligt på lørdag!

Indlæg af Peter Ross »

På lørdag spilles den vel nok største kamp på MCH Arena i de seneste 2-3 år, og det skal kunne mærkes på lægterne! Der er ingen undskyldning for at gemme hænderne væk i lommerne og holde munden lukket!
Trænerteamet og flere af spillerne har i den seneste tid rost os for gode præstationer ude og hjemme - lørdag skal overlæggeren gerne hæves for, hvad der er muligt at præstere på hjemmebane!

Forsalget tyder på komplet udsolgt, når der bliver fløjtet op på lørdag, så kom tidligt på stadion og få dig placeret i midten, hvis du har til hensigt at bidrage til stemningen! Hvis ikke, så flyt et par meter ud mod en af siderne - i samlet flok skabes den bedste stemning!

Kampen bliver svær at vinde, men når drengene kan spille 2/3 af kampen mod AaB i undertal og alligevel vinde, blandt andet pga. et massivt pres fra tribunerne, så er intet umuligt! For flere af spillerne er det den største kamp, de hidtil har spillet i karrieren, hvilket garanteret vil kunne ses fra tid til anden, men støt op om dem selvom de laver fejl nr. 3, 4 og 5!

Ellers er der vist bare at ønske god kamp! Gi' den nu for helvede gas!

Brugeravatar
Mini Bager

Re: Mød tidligt på lørdag!

Indlæg af Mini Bager »

Du har fuldstændigt ret, Peter. Håber absolut folk vil lytte til dine opfordringer og gi den max gas. Jeg vil i hvert fald give den 200 % på lørdag. Den kamp er sgu vigtig.

GOD KAMP!!! :D

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

I har ret:-) der skal simpelthen komme den fede, intense råbende stemning igen. Der skal synges hele kampen igennem.. og det kunne være fedt hvis tilskuere næsten hele stadion rundt, snart kunne begynde at klæde sig lidt i rød og sort, så det virkelig kommer til at ligne noget. For drengene ude på banen skal satme få en fed kamp! :-)

God kamp alle sammen!!!
FC Midtjylland

974

Indlæg af 974 »

Helt enig Peter !!!

Der skal være max tryg på og synes at det er fint at begynde opvarmningen allerede nu, så der bare er fuld fart på lørdag

Send sms ud til vennerne, kør stemningen op på Facebook osv ( der må være nogen der styrer det der kommer ud fra FCM og BW
Send feks et par af sangene ud til folk
Få evt sat noget styr på sang-rækkefølger osv

Selv om jeg lige tænker at det måske ikke ligefrem er den vigtigste hjemmekamp i 2-3 år, så giver jeg dig alligevel ret, for det er nu vi skal tilbage til de gode gamle tider fra Arenaens første fantastiske år :-)

OP PÅ MÆRKERNE ALLESAMMEN :-) :-) :-)

Jan

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Vigtigt indlæg, Peter Ross! Jeg vil også selv gøre mit for at synge og larme under kampen.

Og én ting til, folkens: Fuck om vi kommer bagud! Det er et FCK-hold i storform, vi møder, så risikoen er der. Vi skal bare larme uanset hvad. For et par uger siden vendte Mainz 0-3 til 4-3 mod Wolfsburg i Bundesligaen, og Everton fik 3-3 mod United i overtiden, selvom de var bagud med to. Ja, vi slog endda selvsamme FCK i overtiden sidst, vi mødtes. Så der er sgu intet, der er afgjort, før dommeren fløjer, og det må vi være med til at inspirere spillerne til!

Fedt at se den store interesse omkring kampen. FCK taber på et tidspunkt en kamp i ligaen - lad det blive på Fortet!

Midtjylland

Indlæg af Midtjylland »

Dejligt indlæg, Ross! Du kan noget på de taster :D

Der er slet ingen tvivl om, at jeg forventer store ting, på tribunen.

Da vi mødte Aalborg hjemme, var der meget snak om, at det var legendarisk. Det var det på flere måder også. På lørdag skal den bare have mere. Den skal have så meget gas, at man ikke er i tvivl om, hvor der spilles, selvom det er københavn der er på besøg.
Denne kamp er kørt op. Den skal køres endnu mere op!

Jeg har de vildeste billeder kørende, oppe i øverste etage.
Nordea skal koge!

En ting jeg lige vil kommentere yderligere på: Som Peter siger; der bliver virkelig knald på, især inde omkring midten af Nordea.
Så jeg vil virkelig appellere til, at dem der vil give den gas, samles.
Det er også vigtigt at sige, at hvis man ikke vil stå i kernen- så lad være med at stille jer der fra starten af. Det kan ikke være en overraskelse, hvor der er knald på.
Så hvis man ikke gider at stå omkring folk, der bruger deres arme og flag; så gå lidt til siden, eller lad være med at stå der hvor det sker.
Mere eller mindre hver gang, skal der bruges tid på at diskutere, fordi folk er trætte af flag og store armbevægelser.
Lad os nu bruger kræfterne på gutterne, og gøre lørdag til en dag, der ikke glemmes.

974

Indlæg af 974 »

Midtjylland skrev:Dejligt indlæg, Ross! Du kan noget på de taster :D

Der er slet ingen tvivl om, at jeg forventer store ting, på tribunen.

Da vi mødte Aalborg hjemme, var der meget snak om, at det var legendarisk. Det var det på flere måder også. På lørdag skal den bare have mere. Den skal have så meget gas, at man ikke er i tvivl om, hvor der spilles, selvom det er københavn der er på besøg.
Denne kamp er kørt op. Den skal køres endnu mere op!

Jeg har de vildeste billeder kørende, oppe i øverste etage.
Nordea skal koge!

En ting jeg lige vil kommentere yderligere på: Som Peter siger; der bliver virkelig knald på, især inde omkring midten af Nordea.
Så jeg vil virkelig appellere til, at dem der vil give den gas, samles.
Det er også vigtigt at sige, at hvis man ikke vil stå i kernen- så lad være med at stille jer der fra starten af. Det kan ikke være en overraskelse, hvor der er knald på.
Så hvis man ikke gider at stå omkring folk, der bruger deres arme og flag; så gå lidt til siden, eller lad være med at stå der hvor det sker.
Mere eller mindre hver gang, skal der bruges tid på at diskutere, fordi folk er trætte af flag og store armbevægelser.
Lad os nu bruger kræfterne på gutterne, og gøre lørdag til en dag, der ikke glemmes.

Du bruger alt for mange ord på det som det handler om, også jf. Peters overskrift

KOM TIDLIGT :-)

På den måde kan man få skabt det sted hvor man gerne vil give den højeste gear, når det jo givetvis bliver ret så crowded

Andro

Indlæg af Andro »

Det bliver stort på lørdag. Der skal bare gives gas efter de sidste par hjemmekampe har været lidt sløve stemningsmæssigt.

Er der nogen, der kender status på biletter? Hvor tidligt skal man komme, hvis man skal nå at købe biletter på stadion?

2294

Indlæg af 2294 »

Andro skrev: Er der nogen, der kender status på biletter? Hvor tidligt skal man komme, hvis man skal nå at købe biletter på stadion?
Køb i forsalg - det er ikke sikkert der er billetter tilbage lørdag...
Her skulle der stå noget klogt...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Med Avedøre-kampen vel overstået, er det vel selv for Allan Kuhn i orden, at se frem til lørdagens kamp.

Må indrømme at jeg ikke er enig i, at det er den vigtigste kamp i 2-3 år. I min verden så er vi ikke konkurrenter til FCK. De spiller i deres egen liga, og vi skal i første omgang fokusere på at holde os i top-4, og hvis det så ender med en andenplads, der giver Chl.-kval, så vil dette være en mirakelsæson. Men der er lang vej igen, og imo er kampene mod de direkte konkurrenter til 2. pladsen (som vel primært er BIF pt og måske OB igen senere på sæsonen) langt vigtigere end FCK-kampene.

Jeg tror vi taber på lørdag. Synes FCK gennem de sidste mange sæsoner har vist, at de har et ekstra gear, som de kan finde frem, når det er kampe mod konkurrenter. De er uhyggelige skarpe, når det gælder og vi er flere gange blevet nedspillet på eget græs af et FCK-hold der har sat tingene på plads. Desuden ser FCK næsten historisk stærke ud i år, hvor deres sædvanlige lidt langsomme start er elimineret. Vi er overmatchet på langt de fleste pladser, og det handler vel mest om hvorvidt FCK har en dårlig dag, hvis vi skal tro på point.

Det der kan tælle til vores fordel er, at FCK måske har tankerne fremme mod den kommende uges vigtige Chl-kamp, og derfor måske sparer et par spiller - eller er lidt mentalt fraværende. De er lidt ramt af skader hos Ottesen og Bolanos, men har gode erstatninger.

Sidst FCK var på besøg vandt vi den første hjemmesejr over dem længe, efter en fantastisk 1. halvleg, men var dog ved at smide det hele i 2., hvor FCK selv med 10 mand var i stand til at fremtvinge en udligning.

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvordan vi skal kunne dæmme op for FCK. Det vil i den grad kræve en mandfolkeindsats, og at alle spillere eliminerer den stribe af personlige fejl, som vi har lavet især på det sidste.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror faktisk vi vinder, eller får uafgjort. Vi står simpelthen godt defensivt, og har en fantastisk målmand. Det bliver en taktisk affære, det er de to bedste forsvar i ligaen som møder hinanden (bedømt på antal mål lukket ind i sæsonen). Vi skal stå tæt på dem hele tiden, men vi kan køre den hjem på fight og så en skarp Frank Kristensen.

Jeg håber Ilsø får chancen oppe foran bag Frank, det vil også gøre os en anelse mere defensive da han trækker mere tilbage i banen.

Det første mål bliver afgørende.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Kent skrev:Må indrømme at jeg ikke er enig i, at det er den vigtigste kamp i 2-3 år.
Bare for at fluekneppe, så kaldte jeg det "den største kamp" - det baserer jeg på forsalget af billetter, folks generelle interesse for kampen og vores egen placering i forhold til modstanderen.
At vi så får ualmindeligt svært ved at hamle op med FCK, er en helt anden snak...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Peter Ross skrev:
Kent skrev:Må indrømme at jeg ikke er enig i, at det er den vigtigste kamp i 2-3 år.
Bare for at fluekneppe, så kaldte jeg det "den største kamp" - det baserer jeg på forsalget af billetter, folks generelle interesse for kampen og vores egen placering i forhold til modstanderen.
At vi så får ualmindeligt svært ved at hamle op med FCK, er en helt anden snak...
Fair nok - jeg citerede frit efter hukommelsen ;-)
Det er længe siden, at vi har oplevet et sådan hype om en kamp, så klart at det ikke bare er en normal kamp.
Forhåbentlig vil et nederlag ikke gøre, at spillere/fans mv mister modet, for som skrevet i mit tidligere indlæg, er der langt vigtigere kampe forude. Point mod FCK er en bonus - og som sæsonen har udviklet sig, ser det i hvert fald lige nu ud til, at pladserne 2-4 er ualmindelig billigt til salg. Men vi er sgu ikke for fine til at snuppe en billig medalje ;-) Men det kræver nok at vi fortsætter vores egen gode stime, og på den måde udnytter konkurrenternes kollaps til at skabe et komfortabelt forspring.

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Jeg synes Aab kampen er et godt eksempel vi kan være optimistiske på dagen, og vi har får bevist vi kan slå FCK, bare se sidste kamp hvor vi vandt 3-2 (og hvor Johan W blev vist ud).

Jeg har desværre set de sidste mange kampe på tv, da jeg er kommet til at gå på krykker, så mig på nordea kommer ikke til og ske forløbig.

Men jeg har dog bemærket, der generalt har været god stemning de sidste uger, og det har jo være mandags kampe, så tør slet ikke tænke på hvor meget MCH Arena kommer til at koge på Lørdag, og jeg tror spillerne modsat da vi var i parken, vil kvitere for opbakningen, med point til samlingen!

Mon ikke det efter hånden er en chance for at se en meget mål farlig herre i ken Ilsø på banen lørdag fra start ? håber det lidt.

God kamp til alle på lørdag og hvis vi skulle tabe er det ingen skam, så kom med fuld knald hele kampen, og vis man kan tage et nederlag mod fck uden at brænde stadion af, ligesom nogle andre tosser gør ;)

2294

Indlæg af 2294 »

Ravnen skrev:Det bliver en taktisk affære, det er de to bedste forsvar i ligaen som møder hinanden (bedømt på antal mål lukket ind i sæsonen).
Det kan jo også blive livligt, da det er de 2 bedste angreb...
SteffenO skrev:jeg har dog bemærket, der generalt har været god stemning de sidste uger, og det har jo være mandags kampe, så tør slet ikke tænke på hvor meget MCH Arena kommer til at koge på Lørdag,
Stemningen har helt sikkert været for opadgående i denne sæsson, men på lørdag bliver kunsten at holde gryden i kog, selvom Nordea bliver fyldt af MANGE (som mig) der ikke plejer at komme på stadion og give den gas.
Kent skrev: Forhåbentlig vil et nederlag ikke gøre, at spillere/fans mv mister modet, for som skrevet i mit tidligere indlæg, er der langt vigtigere kampe forude.
Hvis vi gir dem kamp til stregen er det ingen skam at tabe til dem i øjeblikket, det er kun hvis vi bare lægger os ned at man kan miste modet, men det nægter jeg at tro vil ske.

Besvar