Panik i OB: Brink, Olsen og Jensen fyret!

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Meyhoff

Re: Panik i OB: Brink, Olsen og Jensen fyret!

Indlæg af Meyhoff »

Ravnen skrev:Meget meget overraskende. Personligt synes jeg da Kim Brink har været manden bag OB som sølvhold de seneste to sæsoner. Han har hevet en masse gode transfers ud af ærmet. De har fået en lidt jævn start på ligaen men intet katastrofalt. Tillige er de med i Europa League. Hvor dårligt er det lige?
Det er en dårlig start når de vil være mestre, samtidig med at foråret var en katastrofe for OB.. Deres spil har også været dårligt og ikke i fremgang - jeg tror det er blandingen af disse ting som har været årsagen..
Jeg tror OB har brug for en grundig udrensning i truppen, og der kan en ny sportslig ledelse være et plus da der ingen gamle bånd er og tage hensyn til.. Den trup de har nu har toppet, de er for gamle nu til for alvor at spille med om mesterskabet..
Det er utroligt at de ikke har opsparet mere kredit efter to fantastiske sæsoner, og kvalifikation til EL.

Hvor fantastisk var det at de smed mesterskabet væk i sidste sæson?
Det er sjovt som spillestilen altid skal udvikles når man har succes, det man har er ikke godt nok mere, selvom det er dét som har skabt succesen.

"Den der opgiver at blive bedre, ophører med at være god".. Hvis man ikke udvikler sit hold hele tiden, vil modstanderne læse en og ens niveau vil automatisk falde eftersom man har stillet sig tilfreds med det man har opnået..
Vi havde den samme dialog her, hvor Erik Rasmussen hele tiden nærmest måtte undskylde for at vi var elendige på udebane, og forsvars spillet led under den heftige offensiv. I stedet for at glæde sig over at det vi kunne - at det kunne vi virkelig - så blev det til navlepilleri over det vi ikke kunne. På trods af to sølvmedaljer, hvilket jeg husker irriterede Erik grænseløst.

Det var flot med de to sølvmedaljer, INGEN tvivl om det.. Men havde vi været bedre på udebane, havde vores forsvar været bedre til at lukke af og havde vi generelt været mere stabile i perioden under ER havde vi blevet mestre..
I mine øjne er Kim Brink årsagen til OBs optur de seneste år.
Hvordan kan Kim Brink være årsagen til OB's optur?
Jeg forstår det simpelthen ikke, var Ørgaard også årsagen til de 2 sølvmedaljer vi tog hjem? - NEJ, det var Eriks gode mandskabsbehandling samt Thomasbergs fantastiske trænerevner der gav os de sølvmedaljer..

Udover det skal det lige tilføjes at jeg bestemt heller ikke forstår fyringen af Kim Brink, han har lokket fantastiske spillere til dansk fodbold..
Jeg håber ikke det bliver Erik Rasmussen, det gør ondt at se ham være træner for en konkurrent.
Lad da bare Erik få skuden i OB til at slingre endnu mere, kunne være en fornøjelse.. Jeg forstår ikke du er så begejstret for ER, så var han altså heller ikke bedre, han var en dygtig mandskabsbehandler - men fodboldmæssigt slet ikke kompetent nok, han var dybt afhængig af Thomasberg.. Det så man også da han kom til AGF, der havde han ikke en ligeså dygtig assistent - og hvordan gik det?

Desuden tror jeg de henter Michael Hemmingsen i SønderjyskE, han kender klubben ud og ind, samtidig har han præsteret godt med de få midler han har i SønderjyskE og han har en klausul der gør han kan forlade jobbet hvis OB henvender sig..

974

Indlæg af 974 »

@Meyhoff

Det er nemt at sidde at konkludere på hændelserne efter de er sket - jeg tror faktisk ikke at du ville have nået til helt de samme konklusioner, hvis ikke de 3 var blevet fyret...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

OB smed mesterskabet væk? Tja, sådan kan man jo vælge at se på det, i min øjne var det nærmere FCK som slingrede lidt og så kom på ret kurs igen. FCK var og er, et bedre hold på alle positioner.

Udvikling? Jeg mener stadig forventningerne til OB holdet var for høje, godt skruet op af pressen som nærmest ud af det blå, forsøgte at gøre OB til et hold der kunne udfordre FCK. Jeg mener ikke de på noget tidspunkt har været i nærheden af det, de har blot overtaget tjansen med at forsøge at hænge på, den tjans vi havde år forinden, og måske har igen i denne sæson.

Kim Brink hentede Viggo Jensen for at stive Lars Olsen af. Det var ligeså godt set, som at Ørgaard pludselig pensionerede Thomasberg og ansatte ham som assistent.
Det er trods alt sportsdirektøren som skaber "holdet", træneren sætter det "bare".
Brink skabte et godt hold med erfarne spillere. Han har vist han havde et netværk ved spillerindkøb som sagde spar to, sådan noget er sjældent set her i landet.

Jeg kan godt lide Erik, fordi han er et dejligt menneske. Han berigede vores klub på mange måder, hans "mandskabsbehandling" nåede helt ud til dem der vender pølserne på stadion. Du har ret i at Thomasberg var vigtig for ham, men det er jo nemt at sige nu i bagklogskabens lys, men den cadeau må vi jo give videre til Ørgaard, for det var ham som "så det".

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

974 skrev:@Meyhoff

Det er nemt at sidde at konkludere på hændelserne efter de er sket - jeg tror faktisk ikke at du ville have nået til helt de samme konklusioner, hvis ikke de 3 var blevet fyret...
Hvilke af de konklusioner som jeg har ville jeg ikke have nået uden deres fyring ? :)
Ravnen skrev:Udvikling? Jeg mener stadig forventningerne til OB holdet var for høje, godt skruet op af pressen som nærmest ud af det blå, forsøgte at gøre OB til et hold der kunne udfordre FCK.
Synes nu ikke forventningerne til OB kom ud af det blå, når man henter spillere som Djiby Fall(senere solgt videre), Djemba-Djemba, Demba-Nyren(har floppet, men alligevel), Peter Utaka, Roy Carroll osv. synes jeg da godt man kan kalde dem mesterskabskandidater uden at tøve.. Det er jo kæmpe navne i forhold til hvad man kan forvente en dansk klub udover FCK hente - specielt Djemba-Djemba og Carroll
Ravnen skrev:Kim Brink hentede Viggo Jensen for at stive Lars Olsen af. Det var ligeså godt set, som at Ørgaard pludselig pensionerede Thomasberg og ansatte ham som assistent.
Det er trods alt sportsdirektøren som skaber "holdet", træneren sætter det "bare".
Brink skabte et godt hold med erfarne spillere. Han har vist han havde et netværk ved spillerindkøb som sagde spar to, sådan noget er sjældent set her i landet.
Som jeg skriver ovenfor forstår jeg heller ikke fyringen af Kim Brink, men vil dog stadig mene at det ikke er en sportsdirektørs skyld hvad et hold opnår, han har intet at gøre med det daglige arbejde, han henter spillerne - men det er ene og alene træneren som skal få dem til at fungere sammen og derfor er det hans skyld hvis det lykkedes / mislykkedes..
Ravnen skrev:Du har ret i at Thomasberg var vigtig for ham, men det er jo nemt at sige nu i bagklogskabens lys, men den cadeau må vi jo give videre til Ørgaard, for det var ham som "så det".

Jeg var nu en af dem som allerede under Erik tilkendegav at det var Thomasbergs arbejde som i høj grad gav resultater, det havde jeg set til træning hvor han styrede det og igennem samtaler med andre..
Det er flot set af Ørgaard, men burde selvsamme Ørgaard så ikke også have set at han manglede meget hvad angår mandskabsbehandling ? Nu skal Ørgaard jo ikke kun skamroses herinde selvom han har lavet et fantastisk transfervindue :D

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Meyhoff skrev: Synes nu ikke forventningerne til OB kom ud af det blå, når man henter spillere som Djiby Fall(senere solgt videre), Djemba-Djemba, Demba-Nyren(har floppet, men alligevel), Peter Utaka, Roy Carroll osv. synes jeg da godt man kan kalde dem mesterskabskandidater uden at tøve.. Det er jo kæmpe navne i forhold til hvad man kan forvente en dansk klub udover FCK hente - specielt Djemba-Djemba og Carroll
Nu skal du heller ikke gøre de spillere, til mere end de var.

Djiby Fall, ja han gjorde det flot i Randers i en enkelt sæson, men så kom han til Al Ain og ingen vidste jo reelt hvad det var OB hentede tilbage. Det var godt set af Brink, men også en slags lottokupon.

Det samme var tilfældet med Djemba-Djemba. Ja han startede sin karriere i Nantes, og fik 40 kampe inden han blev solgt til mægtige Manchester United. Men der slog han jo heller aldrig til, og fik i alt kun 20 kampe. Så ryger han til Aston Villa, uden succes, som så udlejer ham til Burnley hvor det gik rimeligt men tilsyneladende ikke nok til at andre engelske klubber ville have ham. På det tidspunkt var hans stjerne ikke særlig stor, og så kommer han til Qatar SC, ikke et sted spillere rejser til på tinden af deres karriere, men nærmere i afslutningen. Kim Brink tog en stor chance, for Djemba-Djemba er uden tvivl lønførende i OB, men da han kom til OB var det som en afdanket stjerne, som godt nok havde spillet for mægtige Manchester United, men som ikke kunne tiltrække andet end en dansk klub.

Peter Utaka, fra Royal Antwerpen med rimelig succes i den belgiske anden division. Det var godt set af Brink, men en stjerne var han vel ikke ligefrem?

Roy Carroll måtte til en dansk klub, for at få spilletid. Han har heller ikke ligefrem været nogen overvældende succes i sine tidligere klubber, det var et sats at hente ham, endnu et godt move fra Brink.

Men alle ovenstående spillere, er altså ikke nogen som FCK kunne finde på at hente. Ikke engang Djemba-Djemba i forhold til hvor hans karriere stod da han skiftede til OB.

Kim Brink har haft en heldig hånd med sine transfers, man må tage hatten af for ham. Det er Kim Brink som har gjort at OB samlede en god spillertrup, men han har også været heldig med sine sats, men så alligevel måske ikke, eftersom han nu er blevet fyret på trods af det hele... ?

Since 1887

Indlæg af Since 1887 »

Rygterne siger OB fusionerer med FC Fyn. Dvs. de gamle B1909-B1913-Dalum. Der skulle også være forhandlinger med Kolding, Vejle, og Fredericia. :shock:

Brugeravatar
FarligeIzunna

Indlæg af FarligeIzunna »

Since 1887 skrev:Rygterne siger OB fusionerer med FC Fyn. Dvs. de gamle B1909-B1913-Dalum. Der skulle også være forhandlinger med Kolding, Vejle, og Fredericia. :shock:
lyder som meget løse rygter kan ikke se nogen ide i at fusionere med nogen af de nævnte klubber

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

Der er rigtigt at der er snak mellem Kolding og Vejle, men Fredericia er tilsyneladende ikke indegået i samarbejdet.
-det kunne da ellers være et fremragende klubnavn: Team Trekant! :mrgreen:

Men jeg frygter da lidt at det hele engang ender med at alle klubber bare bliver delt op i danske landsdele, i stedet for by-klubber.
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

MathiasVJacobsen skrev: Men jeg frygter da lidt at det hele engang ender med at alle klubber bare bliver delt op i danske landsdele, i stedet for by-klubber.
Du holder da ellers med en klub, som om nogen er en landsdelsklub ;)

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

Ravnen skrev:
MathiasVJacobsen skrev: Men jeg frygter da lidt at det hele engang ender med at alle klubber bare bliver delt op i danske landsdele, i stedet for by-klubber.
Du holder da ellers med en klub, som om nogen er en landsdelsklub ;)
Nå gør jeg det ? :shock: ;) .. haha

Ja, selvfølgelig. Men hvis du forstår, kan man pludselig forestille sig en liga der indeholder:
FC Nordjylland
FC Djursland
Fc Fyn
Midtjyllaaaaand
SønderjyskE
Fc Vestsjælland
Fc Nordsjælland
osv osv

Det er desuden jo også sagt lidt i sjov ;)
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hehe, ja jeg forstår godt hvad du mener. Der er gået mode i de landsdelsnavne.
HB Køge er dog et eksempel på en nyligt fusioneret klub, som ikke har kaldt sig FC Midtsjælland eller hvad de nu kunne finde på :mrgreen:

Nu er vi vist gået rimelig off topic :ugeek:

JakobJensen

Indlæg af JakobJensen »

Since 1887 skrev:Rygterne siger OB fusionerer med FC Fyn. Dvs. de gamle B1909-B1913-Dalum. Der skulle også være forhandlinger med Kolding, Vejle, og Fredericia. :shock:
Jeg har godt nok læst det også er skrevet på Aalborgs forum og går ud fra du også er "kilden" til indlægget der. Det er det vildeste sludder og vås. Der er ingen pålidelige kilder som omtaler dette og det vil på ingen måde give mening at OB ville fusionere med nolge af de nævnte hold.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Ravnen skrev:Nu skal du heller ikke gøre de spillere, til mere end de var.
Djiby Fall, ja han gjorde det flot i Randers i en enkelt sæson, men så kom han til Al Ain og ingen vidste jo reelt hvad det var OB hentede tilbage. Det var godt set af Brink, men også en slags lottokupon.
Djiby havde et godt navn i DK, da man vidste hvor godt han havde spillet tidligere i Randers - derfor er det en ambitiøst signing som vidner om man vil vinde titler.. Og lur mig om ikke OB ligesom de fleste andre i fodbolddanmark kendte Djiby's kvaliteter..
Ravnen skrev:Det samme var tilfældet med Djemba-Djemba.
Det lyder til du har set flere kampe i engelsk fodbold med ham end jeg har, men uanset hvad er det stort i forhold til dansk fodbold og hente en tidl. premier league spiller, Djemba-Djemba blev hentet som en profil til dansk fodbold og jeg ser ham på ingen måde som en afdanket stjerne, så gammel er han altså ikke.. Skiftet til Qatar ser jeg udelukkende som et skifte for at opnå fuld spilletid i en periode og så komme videre.. Jeg tror ikke mange havde set den mulighed at Djemba-Djemba nogensinde ville sætte sine ben i dansk fodbold.. Må jeg desuden spørge hvor fra du ved han ikke har tiltrukket sig interesse fra andre end en dansk klub??
Ravnen skrev:Roy Carroll måtte til en dansk klub, for at få spilletid. Han har heller ikke ligefrem været nogen overvældende succes i sine tidligere klubber, det var et sats at hente ham, endnu et godt move fra Brink.
Hvem siger han ikke havde muligheder for andre lande?
Tror ikke mange havde set ham som en mulighed i den danske superliga, før skiftet havde jeg i hvert fald ALDRIG set nogen nævne ham som en mulighed i NOGEN dansk klub.. Det var ikke et sats, han har haft disciplinære problemer, problemer med alkohol osv. men mon ikke Kim Brink havde snakket tingene igennem med Roy Carroll inden kontrakten blev skrevet under, han har sportsligt holdt et højt niveau i mange klubber, det er mere uden for banen der har været problemer så vidt jeg ved..
Ravnen skrev:Men alle ovenstående spillere, er altså ikke nogen som FCK kunne finde på at hente. Ikke engang Djemba-Djemba i forhold til hvor hans karriere stod da han skiftede til OB.
Det tror jeg ikke på.. Djemba-Djemba er uden tvivl en spiller af den kaliber FCK kigger efter..
Since 1887 skrev:Rygterne siger OB fusionerer med FC Fyn. Dvs. de gamle B1909-B1913-Dalum. Der skulle også være forhandlinger med Kolding, Vejle, og Fredericia.
Fredericia er ikke en del af de forhandlinger, de ønskede ikke og flytte til Vejle som oplægget var..

Since 1887

Indlæg af Since 1887 »

Ravnen skrev:fra: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 410148.ece
OB fyrer træner Lars Olsen og sportsdirektør Kim Brink.

Adm. direktør Thomas Christensen overtager de sportslige direktøropgaver, mens Uffe Pedersen bliver midlertidig cheftræner og Henrik Clausen bliver assistent, mens parterne i de kommende dage drøfter, om Viggo Jensen fortsætter i en rolle som chefscout.

- OB har gennemgået en positiv udvikling gennem de seneste ti år. Den udvikling har Kim Brink været en meget stor del af, og i de seneste tre år har Lars Olsen og Viggo Jensen ligeledes medvirket til at løfte de sportslige resultater til et meget højt niveau. Med den hastighed, vi har udviklet os, er det naturligt, at der kommer et punkt, hvor tingene går lidt i stå, og hvor man derfor må forsøge at se tingene med nye øjne. Og ud fra en samlet vurdering af udviklingen og de sportslige resultater i 2010 har vi valgt at sammensætte en ny sportslig ledelse, og det er årsagen til, at Kim Brink , Lars Olsen og Viggo Jensen er fritstillet, siger bestyrelsesformand Niels Thorborg.
Kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... z0zUaQTFTd
Meget meget overraskende. Personligt synes jeg da Kim Brink har været manden bag OB som sølvhold de seneste to sæsoner. Han har hevet en masse gode transfers ud af ærmet. De har fået en lidt jævn start på ligaen men intet katastrofalt. Tillige er de med i Europa League. Hvor dårligt er det lige?

Det er utroligt at de ikke har opsparet mere kredit efter to fantastiske sæsoner, og kvalifikation til EL. Man nulstiller jo komplet det sportslige, tænk hvis vi havde fyret sportsdirektøren hver gang det gik mindre godt? Det der gør os gode, er da at vi har en kontinuerlig ledelse selvom vi har skiftet trænere undervejs.

Men kan da kun glæde mig over denne dumhed, for det trekløver har været fremragende, og nu starter de helt forfra.
Måske det ikke var så dumt endda! Tror OB har fået flere point end Fcm siden fyringerne. Tiden vil vise om det var den rette beslutning.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det krævede nu heller ikke særligt meget, at have fået flere point end os siden da ;)

Besvar