Transferbombe: Jakob Poulsen til FCM!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transferbombe: Jakob Poulsen til FCM!

Indlæg af Kent »

Det er svært at beskrive denne handel som andet end fantastisk.

Vi har at gøre med en etableret dansk landsholdsspiller, der i vinters blev solgt for 20 mio, som vi nu køber for 5-7 (og dem betaler vi ikke engang selv!). Der er ingen tvivl om, at hvis Jakob P kommer sig over sin skade, kommer i form og præsterer som han har gjort tidligere, så kan vi sandsynligvis skyde ham afsted til 15-20 allerede om 1 år. Det kan blive virkelig godt købmandskab det her.

Hvem end det er, der har smidt pengene for JP, så er der ingen tvivl om, at det er "venner af huset". At de kun skal have 10% af kagen på deres højrisiko-investering viser at de ikke gør det for pengenes skyld.

Helt i gennem fremragende.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:Det er svært at beskrive denne handel som andet end fantastisk.
Både og. Med mindre der er en masterplan for Thyges rolle, er jeg nervøs for stemningen i truppen. Thyge kan med en vis ret se både Bak's og JP's ankomst som et direkte angreb på hans position. Bak beskrives allerede som 'anføreren' i Hans Krabbes artikler på fcm.dk (det kan selvfølgelig være en svipser - Freudian slip?). Thyge fylder en del, og hvis han står til at miste sin centrale position, hvad så? Det kan godt være, at jeg ser spøgelser, men vi står med et potentielt problem her: Hvis Salami, Izunna og Albæk skal have nok spilletid (og jeg mener da, at de sagde vi var en udviklingsklub?), skal Thyge og/eller Danny væk.

Jeg synes det lugter af en fristelse som Ørgaard og investorerne ikke kunne modstå: At snuppe en landsholdsspiller for næsen af en direkte konkurrent. Har vi set den før?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Noe skrev:Både og. Med mindre der er en masterplan for Thyges rolle, er jeg nervøs for stemningen i truppen. Thyge kan med en vis ret se både Bak's og JP's ankomst som et direkte angreb på hans position. Bak beskrives allerede som 'anføreren' i Hans Krabbes artikler på fcm.dk (det kan selvfølgelig være en svipser - Freudian slip?). Thyge fylder en del, og hvis han står til at miste sin centrale position, hvad så? Det kan godt være, at jeg ser spøgelser, men vi står med et potentielt problem her: Hvis Salami, Izunna og Albæk skal have nok spilletid (og jeg mener da, at de sagde vi var en udviklingsklub?), skal Thyge og/eller Danny væk.

Jeg synes det lugter af en fristelse som Ørgaard og investorerne ikke kunne modstå: At snuppe en landsholdsspiller for næsen af en direkte konkurrent. Har vi set den før?
Jeg er 100% enig med Kent, intet mindre end en fremragende signing!

Jeg kan ikke se, hvordan 2 forstærkninger af holdet skulle ødelægge stemningen i truppen, tværtimod!? - chancerne for at vinde noget bliver forstørret, og kampen om samtlige pladser bliver skærpet, hvilket burde få spillere endnu mere op på mærker til både kamp og træning.

Hvad Bak angår, så er han en naturlig leder, han er Mr. Midtjylland, og en af de få spillere med en smule selvjustits, hvilket er noget af det holdet har manglet.
Iøvrigt VED jeg, at truppen vil acceptere HVIS 32 bliver udpeget til anfører, 110%!

Izzu, Albæk og Salami? - hvordan kan de blive truet, Jakob Poulsen er tiltænkt en offensiv rolle, og alle de tre spillere du nævner her, er defensive, så derfor er intet ændret på den front.

Du sætter spørgsmålstegn ved om vi ikke skal være en udviklingsklub, og svaret er jo, hvilket jeg synes vores ageren i dette transfervindue vidner meget godt om, da det netop KUN er top-3 spillere vi skal hente udefra, og resten skal komme nedefra, og netop dérfor ser jeg denne handel (+ købet af 32 og salget af Winston), som et tydeligt bevis på vi er en udviklingsklub.

Hvis der er nogle, der skal se sig truet af købet af Jakob Poulsen, så er det Danny Olsen og Ken Ilsø, så nu har de mellem 8-12 uger til at bevise deres værd, så på den måde er det for dem, heldigt nok at Jakob Poulsen er skadet, og som Glen sagde idag, så er der INGEN der er sikre på deres plads, så derfor skal ALLE mand spille sig på, og ikke af!

Udover alt dette, skal du hele tiden have i baghovedet, at Thygesen kun har 1 år tilbage af sin kontrakt, og desværre er der ikke meget der tyder på den bliver forlænget (selvfølgelig ved vi ikke hvad der foregår inde bag kulissen, så vi kan kun krydse fingre)

Og så vil jeg lige slutte af med at spørge: Hvordan f***** kan du være utilfreds med købet af en landsholdsspiler, som går ind og gør vi har flere heste (undskyld Borring ;)) at spille på i offensiven?!
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Noe

Indlæg af Noe »

Arff skrev:
Og så vil jeg lige slutte af med at spørge: Hvordan f***** kan du være utilfreds med købet af en landsholdsspiler, som går ind og gør vi har flere heste (undskyld Borring ;)) at spille på i offensiven?!
Jeg er såmænd ikke utilfreds med JP i sig selv, han ligner en klar forstærkning.

Det der gør mig nervøs, er Ørgaards kurs, set udefra. Skulle vi have forstærket os markant, skulle det have været i angrebet. Midtbanen er overbefolket - og der er altså et begænset antal pladser uanset om man er defensivt eller offensivt orienteret. Derfor kommer JPs ankomst til at koste spilletid for enten Izunna, Salami, Albæk, Thyge eller Danny - eventuelt Ilsø. Jeg argumenterer bare, at det først er virkelig genialt, hvis Ørgaard har en køber på hånden til Thyge og Danny. Ellers løber Thyges kontrakt bare ud, og taber vi på karusellen, hvad vi måtte vinde på gyngerne (videresalg af JP).

Men hurra - jeg glæder mig da også til at se Poulsen brilliere på MCH Arena.

/Noe

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Noe skrev:
Arff skrev:
Jeg er såmænd ikke utilfreds med JP i sig selv, han ligner en klar forstærkning.

Det der gør mig nervøs, er Ørgaards kurs, set udefra. Skulle vi have forstærket os markant, skulle det have været i angrebet. Midtbanen er overbefolket - og der er altså et begænset antal pladser uanset om man er defensivt eller offensivt orienteret. Derfor kommer JPs ankomst til at koste spilletid for enten Izunna, Salami, Albæk, Thyge eller Danny - eventuelt Ilsø. Jeg argumenterer bare, at det først er virkelig genialt, hvis Ørgaard har en køber på hånden til Thyge og Danny. Ellers løber Thyges kontrakt bare ud, og taber vi på karusellen, hvad vi måtte vinde på gyngerne (videresalg af JP).

Men hurra - jeg glæder mig da også til at se Poulsen brilliere på MCH Arena.

/Noe
Jeg og et par kammerater, var til præsentationen, og efter strabasserne, spurgte vi også Ørgaard om der ikke var lige lovligt besat derinde, hvortil han svarede at 8 mand til 4 pladser var hvad man skulle bruge, så derfor blev der hentet en ny midtbane-mand ind, samtidig med man kunne hente en klassespiller, til forholdsvis billige penge.

At sige det er et problem at der er nogle der vil ryge på bænken, er jo at sige vi ikke skal forstærke holdet, da vi allerede har spillere som kan spille den plads, men tror du ikke at FCK ville hente Christian Poulsen hjem, hvis de fik chancen, selvom de er stærkt besatte centralt på midten?

Og det med at man skal have 2 klassespillere, til hver plads vises jo ganske godt i forsvaret pt., hvor vi har 4 mand ude (Bak, Ipsa, Albrechtsen og måske Erik), at det er vigtigt med min. 2 gode spillere pr. plads, og gerne nogle der kan spillere flere positioner også.

Jeg kan et eller andet sted, godt forstå hvorfor vi ikke har hentet en angriber, og det er der flere grunde til.
Først og fremmest har der ikke været nogle, hvor pris og kvalitet har hængt sammen, og derfor skal man ikke gå ud og ofre penge på en nødløsning (vi har desværre mange konkrete eksempler allerede). Endvidere er der ikke nogen idé at gå ud og hente en angriber med Frank-klasse, da Frank stadig har min. 1 god sæson i sig endnu, og derfor kan jeg se pointen i at hente en type som ham (Morten Nielsen) til billige penge, som kan suge til sig, af Franks erfaringer og viden.
Men HVIS uheldet så skulle være ude, og Frank ville løbe ind i en alvorlig skade, så vil der til gengæld også være problemer.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Dagens Herning Folkeblad bringer med Bo Olesen som kilde mere info om hvordan finansieringen af JP er skruet sammen:

Jakob Poulsens er købt i 5 lige store dele af Peter K. Kristensen, Rene Jull Jørgensen (bestyrelsesmedlem), Steen Hessel (stifter, tidl formand og tidl bestyrelsesmedlem) og og Bent Hessel (Steens bror) samt FCM selv (!).

Investorerne får hvert år 4 procent som betaling for, at de har overdraget transferrettighederne over spilleren til FCM. Dvs at hvis JP kostede 6 mio, så betaler FCM hvert år 240.000 kr til investorene (hvoraf FCM jo så selv får de 48.000 kr). Dvs udover de penge FCM selv har smidt (1.2 mio, hvis prisen er 6 mio), så koster det FCM 192.000 om året at have hentet JP (oveni kommer naturligvis løn) - over en 4-årig kontraktperiode er det altså lige knap 800.000 kr.

Investorerne skal have 6 procent af salgssummen, hvis Jakob Poulsen sælges videre.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det er nu også en okay deal for en landsholdsspiller. Jeg glæder mig til at se JP i aktion!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Et rigtig godt interview med Poulsen, der sætter lidt perspektiv på
http://www.clasico.dk/magasin-artikler/jakob-poulsen/

Og i øvrigt fedt lige at læse lidt igennem en gammel tråd
Uh.. den tid hvor det at være et top 3 hold, var noget man snakkede om.

Meget kan ændrer sig på små 7 år.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Wow en gammel tråd du fandt der. Nostalgi :-D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Poulsens team of the season
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ob-poulsen

Novak, Rilwan, Borring og Paul :!: :D :fcm:

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Det er godt valgt af Jakob :-)

Besvar