mange unge FCMere på udvalgte hold
-
YahooSeeker [Bot]
Re: ser ud til at Aab kopierer FS midtvest konceptet????
Så er det ærgeligt at i er bagud på U15, som du selv siger. Er i så ved at blive overhalet af andre nu?
-
Hr: Larsen
Fordi i har en enkelt mere med på U-landsholdet, er jo ikke lig med at vi er bagefter. Lad os først se om i kan fostre talenter som er gode nok til førsteholdet, før i begynder at snakke med om at i er "dk´s bedste talentudviklings klub"
-
Egebjerg
Aalborg skrev> Det vigtigste U-hold er U21, her har vi 6 og I 1.
Dertil, har jeg bare lige 1 spørgsmål..... Vil du venligst lige forklare mig hvorfor du siger at det "vigtigste" landshold er U-21????
Ege
Dertil, har jeg bare lige 1 spørgsmål..... Vil du venligst lige forklare mig hvorfor du siger at det "vigtigste" landshold er U-21????
Ege
-
Hr: Larsen
En ting er at talenterne spiller på u-landsholdet på de "lave uhold", det er helt fint. Men de skal jo gerne kunne begå hele vejen op, og er man på et af de højere Uhold, fx. U18,U19 & U21 er det jo et tegn på at man kan gå hele vejen.
-
Egebjerg
Ja det har du ret i, men hvordan opfostrer man disse talenter, uden de først skal begå sig på de yngre u-hold?
At definere U-21 som det vigtigste landshold er da uholdbart, det er da med at få talenterne sporet ind mens de er unge og påvirkelige...
Hvad så om 5 år når/hvis rollerne er byttet om, og vi i FCM har flere med på U-21 end Aab har?
Er det så vigtigheden af U-15/U-16 landsholdene der her skinner igennem?
Ege
At definere U-21 som det vigtigste landshold er da uholdbart, det er da med at få talenterne sporet ind mens de er unge og påvirkelige...
Hvad så om 5 år når/hvis rollerne er byttet om, og vi i FCM har flere med på U-21 end Aab har?
Er det så vigtigheden af U-15/U-16 landsholdene der her skinner igennem?
Ege
-
aalborg
FCM får aldrig flere på U21 end AaB. Det vil sq komme meget bagpå mig hvis det sker. Vi får se... Men I er da bedre talentmæssigt end Viborg, det indrømmer jeg da gerne.
-
Simon
aalborg skrev:
-------------------------------------------------------
> FCM får aldrig flere på U21 end AaB. Det vil sq
> komme meget bagpå mig hvis det sker. Vi får se...
> Men I er da bedre talentmæssigt end Viborg, det
> indrømmer jeg da gerne.
Det var noget af en udmelding...! Hvad vil du så begrunde det med?
Simon / Sommerferie..
Det var noget af en udmelding...! Hvad vil du så begrunde det med?
Simon / Sommerferie..
-
Peter Ross
Bedømt udfra dagens Juniorligakamp, så er der meget mere talent-masse i FCM end i AaB. Men det er selvfølgelig begrænset hvad man kan bedømme ud fra en kamp.
Faktisk var der kun 1 spiller, som leverede noget der kunne berette til en plads på FCMs hold i mine øjne, nemlig Ronnie Schwartz. Han var ekstremt udfordrende, smed gode indlæg, havde selv flere gode forsøg og var god til at finde sine medspillere.
Men, men, men: FCM spillede i følge de tilstedeværende også noget af det bedste, de har præsteret i dette forår, mens AaB tilsvarende bare fandt deres normale niveau. (Dog med et utroligt defensivt udgangspunkt)
Dog vil jeg også synes det er lidt "stor-snudet" at påstå, at FCM aldrig får flere U21-landsholdsspillere end AaB. Bare vent, 5 år så høster vi frugterne.
Peter Ross
Faktisk var der kun 1 spiller, som leverede noget der kunne berette til en plads på FCMs hold i mine øjne, nemlig Ronnie Schwartz. Han var ekstremt udfordrende, smed gode indlæg, havde selv flere gode forsøg og var god til at finde sine medspillere.
Men, men, men: FCM spillede i følge de tilstedeværende også noget af det bedste, de har præsteret i dette forår, mens AaB tilsvarende bare fandt deres normale niveau. (Dog med et utroligt defensivt udgangspunkt)
Dog vil jeg også synes det er lidt "stor-snudet" at påstå, at FCM aldrig får flere U21-landsholdsspillere end AaB. Bare vent, 5 år så høster vi frugterne.
Peter Ross
-
Aaes
aalborg skrev:
Og hvordan er det at du kan være så sikker på det? Nu er jeg dog ikke den som følger talentarbejdet mest her i Ikast, men en ting jeg ved med sikkerhed er at det der talentarbejde som er sagt igang i FS Midtvest er noget som, hvis ikke allerede fungerer, vil komme til at fungere utroligt godt.
Aalborg, på hvilket punkt føler du at du har ret til at have supermandstatus og kalde AAB for "Danmarks bedste på talentsiden"?!
Jeg siger på ingen måde at FCM er danmarks bedste på talentsiden for har INGEN forstand på den slags overhovedet, men jeg synes at du måske også sigter lidt over mål når du kalder AAB for "Danmarks bedste på talentsiden"?!
(Men Aalborgensere er vel også kendt for at skyde en del over mål?
) *Shhhhh*
Og hvordan er det at du kan være så sikker på det? Nu er jeg dog ikke den som følger talentarbejdet mest her i Ikast, men en ting jeg ved med sikkerhed er at det der talentarbejde som er sagt igang i FS Midtvest er noget som, hvis ikke allerede fungerer, vil komme til at fungere utroligt godt.
Aalborg, på hvilket punkt føler du at du har ret til at have supermandstatus og kalde AAB for "Danmarks bedste på talentsiden"?!
Jeg siger på ingen måde at FCM er danmarks bedste på talentsiden for har INGEN forstand på den slags overhovedet, men jeg synes at du måske også sigter lidt over mål når du kalder AAB for "Danmarks bedste på talentsiden"?!
(Men Aalborgensere er vel også kendt for at skyde en del over mål?
-
aalborg
Okay jeg venter. Altså 2 kampe i Ikast, i juniorligaen får vi 2-2 og vinder i Ynglingeligaen, det er jeg fint tilfreds med. I har mega store planer for fremtiden i Ikast/Herning, lad os nu se hvor langt i når... indtil videre har jeres afrikanske eventyr ikke kastet klassespillere af sig. Zidan købte I i AB, mens Razak P. er ved at finde en stime, men så er det også det. Pt. er vi bedre til talentudvkling til FCM, vi får se om det fortsætter. Jeg tror det, men I tror det selvfølgelig ikke, uanset hvad. Jamen så er der jo ikke mere at diskuterer, skal nok lade værre med at skrive for meget herinde mere ang. talentudvkling - vi bliver aldrig enige;-). - Held&lykke i UEFA Cuppen næste år! De danske hold må sq til at få nogle point hjem, så vi kan få flere med!!!
Tak for i aften, /Aalborg
Tak for i aften, /Aalborg
-
aalborg
Det er pga. de har 6 mand på U21, næstflest er Brøndby med 3 mand (4 hvis man tager Agger med). Og tager man alle ungdomslandshold med, har vi også flest samlet set. Det er det jeg ser ud fra.
/Aalborg.
/Aalborg.
-
Aaes
aalborg skrev:
> Det er pga. de har 6 mand på U21, næstflest er
> Brøndby med 3 mand (4 hvis man tager Agger med).
> Og tager man alle ungdomslandshold med, har vi
> også flest samlet set. Det er det jeg ser ud fra.
>
> /Aalborg.
I denne overvejelse har du undladet at relatere til linket i starten af tråden..
Hvorfor?
> Det er pga. de har 6 mand på U21, næstflest er
> Brøndby med 3 mand (4 hvis man tager Agger med).
> Og tager man alle ungdomslandshold med, har vi
> også flest samlet set. Det er det jeg ser ud fra.
>
> /Aalborg.
I denne overvejelse har du undladet at relatere til linket i starten af tråden..
Hvorfor?
-
Peter Ross
Næh. Vores afrikanske eventyr har ikke kastet noget af sig, udover 3-4 super gode spillere, som indenfor de næste par år kommer til at spille i SAS-Ligaen. (Akeem Agbetu, Salami Taofeek, Baba Collins, Gyrinde Lawal)
Det vrimler jo også med brasilianere i Aalborg, der er kommet efter samarbejdet med Atletico Mineiro (staveplade, tak) Skal vi sige Tulio, og så stoppe der ? (Af dem der kan bruges til noget)
Peter Ross
Det vrimler jo også med brasilianere i Aalborg, der er kommet efter samarbejdet med Atletico Mineiro (staveplade, tak) Skal vi sige Tulio, og så stoppe der ? (Af dem der kan bruges til noget)
Peter Ross
-
aalborg
Forskellen er så bare, at de intet har kostet os overhoved, og vi ikke har brugt det mindste tid på det. - Det har Ørgaard udtalt at han har på det afrikanske eventyr.
-
Aaes
aalborg skrev:
> Forskellen er så bare, at de intet har kostet os
> overhoved, og vi ikke har brugt det mindste tid på
> det. - Det har Ørgaard udtalt at han har på det
> afrikanske eventyr.
Men hva vil du helst mester:
Give penge for 4 geniale spillere
eller
Få en halvtids brasillianer som faktisk næsten ikk har spillet en hel kamp i år?
Jeg vælger bare mulighed 1 tak...
> Forskellen er så bare, at de intet har kostet os
> overhoved, og vi ikke har brugt det mindste tid på
> det. - Det har Ørgaard udtalt at han har på det
> afrikanske eventyr.
Men hva vil du helst mester:
Give penge for 4 geniale spillere
eller
Få en halvtids brasillianer som faktisk næsten ikk har spillet en hel kamp i år?
Jeg vælger bare mulighed 1 tak...