Busture..

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hekler

Re: Busture..

Indlæg af Hekler »

Peter Ross skrev: Du har luret mig :) Faxe-fan fra næste sæson *gammel og gnaven anno 2011*
Velkommen i klubben :-)
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Fyrsten

Indlæg af Fyrsten »

Ikke fordi jeg har voldsomt lyst til at blande mig, men kan på en måde godt støtte det at BW måske ikke den de unge synes er "sejeste", men har aldrig hørt at det er fordi det er en flok fulde gamle mænd, men derimod sangene og kampråbene der kræver en sangbog for at kunne synge med på, og på den måde kommer til at virke en anelse useriøst.

Men for at falde tilbage på emnet, så det der for det meste afholder mig fra at tage på udebaneturene er det at jeg først skal til Herning, og så videre med bus.

Selvfølgelig skal jeg også til Herning når der er hjemmekampe, men hvis der skulle komme et opsamlingssted længere vest på, så skal jeg nok komme med på nogle flere.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Fyrsten skrev:Ikke fordi jeg har voldsomt lyst til at blande mig, men kan på en måde godt støtte det at BW måske ikke den de unge synes er "sejeste", men har aldrig hørt at det er fordi det er en flok fulde gamle mænd, men derimod sangene og kampråbene der kræver en sangbog for at kunne synge med på, og på den måde kommer til at virke en anelse useriøst.

Men for at falde tilbage på emnet, så det der for det meste afholder mig fra at tage på udebaneturene er det at jeg først skal til Herning, og så videre med bus.

Selvfølgelig skal jeg også til Herning når der er hjemmekampe, men hvis der skulle komme et opsamlingssted længere vest på, så skal jeg nok komme med på nogle flere.
Nu skriver du ikke hvor du kommer fra, men der er jo folk der kører til Herning for at tage bussen hver gang, så det var måske en ide at finde ud af om der er nogen derfra hvor du kommer?

Noget andet, som du nok kan regne ud, så kan det aldrig betale sig at samle op længere mod vest, når der ikke engang er nok med bussen i forvejen, iøvrigt noget som altid strander på der er for få folk.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Nu bor jeg i Århus og er på en SU så det gør jo en del ved mit aktivitetsniveau da tiden og økonomien ikke er til det helt vilde på den konto, og ja det er en prioriteringssag. Men derfor har jeg været med på BW-ture på før i tiden og også ind imellem nu her, og mit generelle indtryk af BW er faktisk at det er et lidt lukket 'samfund', der er lidt indspist. Det er det største problem med BW, busture eller ej. Jeg føler mig ærligt talt ikke videre 'velkommen', selvom velkommen nok er et lidt skarpt ord, men jeg håber meningen kommer frem. Det er lidt 'de gamle', 'de faste', 'de der kommer hver gang' vs. os andre der ikke lige kan komme hver gang. Sådan har jeg det personligt, men ved ikke om det kun er mig eller om der er nogen der kan genkende det?
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

mancitydk skrev:Nu bor jeg i Århus og er på en SU så det gør jo en del ved mit aktivitetsniveau da tiden og økonomien ikke er til det helt vilde på den konto, og ja det er en prioriteringssag. Men derfor har jeg været med på BW-ture på før i tiden og også ind imellem nu her, og mit generelle indtryk af BW er faktisk at det er et lidt lukket 'samfund', der er lidt indspist. Det er det største problem med BW, busture eller ej. Jeg føler mig ærligt talt ikke videre 'velkommen', selvom velkommen nok er et lidt skarpt ord, men jeg håber meningen kommer frem. Det er lidt 'de gamle', 'de faste', 'de der kommer hver gang' vs. os andre der ikke lige kan komme hver gang. Sådan har jeg det personligt, men ved ikke om det kun er mig eller om der er nogen der kan genkende det?
Jeg har været medlem af BW siden ca. 2005/6 og må indrømme, at det først er indenfor det seneste år at jeg har turde at komme ned i lounchen, men efterfølgende er jeg da begyndt at lœrer flere og flere at kende, men nok mest fordi jeg har vœret åben og prøvet at deltage i f.eks fan cup, møder m.m. men ja, i starten følte jeg mig meget udenfor, heldigvis havde jeg min kœreste at snakke med også stille og roligt er vi begyndt at lærer andre at kende.... der er lige en bestemt grænse man åbenbart skal krydse... ;) (bor i Silkeborg)

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Thomasbokr skrev:Jeg har været medlem af BW siden ca. 2005/6 og må indrømme, at det først er indenfor det seneste år at jeg har turde at komme ned i lounchen, men efterfølgende er jeg da begyndt at lœrer flere og flere at kende, men nok mest fordi jeg har vœret åben og prøvet at deltage i f.eks fan cup, møder m.m. men ja, i starten følte jeg mig meget udenfor, heldigvis havde jeg min kœreste at snakke med også stille og roligt er vi begyndt at lærer andre at kende.... der er lige en bestemt grænse man åbenbart skal krydse... ;) (bor i Silkeborg)
Jeg er for en gangs skyld enig i det du fremhæver ;)
- BW virker (set udefra) som en meget lukket forsamling hvor folk enten er inde i varmen og kender alle (stort set) eller også er man mere fremmed og sidder for sig selv..
Der bliver ikke gjort en særlig stor indsats for at få nye med i fællesskabet, det er bare min vurdering.
Og jo jeg ved hvad jeg snakker om, er BWmedlem og fra Fredericia så i starten var jeg også uden nogen kontakter i det midtjyske

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Nu skal dette ikke forstås som en tilsvining eller noget, MEN

det lyder lidt som om, at folk forventer at alle eksisterende medlemmer kommer hen og krammer alle nye medlemmer og holder dem i hånden de første 10 gange man er der.

Der er altså ikke noget i vejen for at man selv opsøger lidt kontakt, i stedet for bare at sætte sig i et hjørne og glo ud i luften.

Da jeg meldte mig ind i fanklubben, kendte jeg en person, min egen bror. Og tilsvarende for ham. Men vi har det altså rigtig godt derinde, selvom vi ikke kender gud og hver mand. Nu har vi begge arbejdet frivilligt, hvilket har gjort os bekendte af bestyrelsen. Vi snakker med en del personer derinde, men det har vi altså selv opsøgt, ligesom andre også er kommet og sludret med os.

Det er ikke så svært.

Jeg kan da godt se, at dem der ikke har mulighed for at komme ret tit har det lidt sværre.

Det er bare direkte forkert, at det er en lukket gruppe. Og der er altså ikke nogen (mig bekendt) der ser skævt til nogen fordi man køber en sodavand i stedet for en øl. (Ville bare lige have den med, for folk som åbenbart ser 1400 fodboldfans som gamle fulde mænd)

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Underligt vi ikke får æren, nu hvor BW faktisk sender en bus 8-) :lol: Ses i hobro :)
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
Bjarne Fonnesbech
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Hej,

Indrømmer jeg ikke lige har læst alle indlæg vedr. dette. Men er der et "horn i siden" fra BW overfor UBM eller omvendt ? Det var da en idè at få en form for samarbejde, not ? Hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Det kan man jo kun håbe, det vigtigste er vel at støtte klubben. Set udefra virker det sgù lidt tåbeligt, at der kører 2 busser i røven af hinanden til f.eks. Odense forleden.
BW kan jo ikke konkurrere med en "curling-far", der sørger for at holde prisen nede på 100 kr. pr. pers. De 175 kr. BW tager sig betalt for en bustur til Jylland/Fyn er da en fair og rimelig pris - også incl. billet.

Jeg arbejder selv i transportbranchen, og jo flere busser man f.eks. samlet kan booke et sted, desto større rabat. Det siger vist sig selv. Derfor bør fraktionerne vel kunne finde ud af at booke samlet, oder was ? Er det ønsketænkning ?

Men der er også mange der kører selv. Og man kan jo spørge sig selv hvorfor ? Er det "de gamle, sure, gnavne, fulde mænd" (Omtalt flere steder) eller er det utilpassede unge, der skaber sig = skaber stemning ? (UBM) Personligt har jeg ikke noget problem med nogen af fraktionerne og kan tale med de fleste.
Det turde være klart, at der er mere stemning og energi hos UBM og at de unge søger dette. Men om 10 år er de som os andre; man kommer lidt ned i gear, bliver "sat" m.m.
Er de unge (UBM) skræmt af de gamle ? Eller er de "gamle" (BW ?) skræmte af de unge
???
NB! Gammel: Det er ikke nødvendigvis din dåbsattest, der siger dette. Det er ligeså meget din måde at opføre dig på, og hvordan du selv føler dig !!!

Egentligt er det en lidt pjattet diskussion dette her, ikke ?

Mvh
Bjarne Fonnesbech

PS! Vi ses i Hobro i aften - jeg kører selv, da jeg arbejder i Århus og ikke kan nå hjem til bussen ...

Besvar