FCM - FCN

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Re: FCM - FCN

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Jeg håber man holder giver Thyge en pause, så vi er mere sikre på han ikke løber ind i en skade, han er efterhånden blevet et ret vigtigt aktiv igen, hvilket vil give Sivebæk chancen på kanten - medmindre Thyge altså kan blive ved med at holde til alt det voldsomme løberi.
Jeg tror på at Ilsø kunne få godt med plads i morgen og ad den vej skabe en del farlige ting, så ham må vi helt klart have ind.
Hvilsom kunne erstatte en sårbar Baba i denne kamp, Jude er bare ikke stærk nok fra start.
Måske er det også tid for Borring at få en pause? I så fald er Rilwan vel det eneste egentlige alternativ.
Desuden synes jeg at Izunna har vist at vi godt kan bruge ham som aflaster - han har gjort det rigtigt godt! Albæk er jeg mere usikker på centralt, og Salami og izunna rulede som duo. Men kan Salami holde? nej. Derfor Albæk eller Thyge
Jeg kan dog ikke se hvorfor Kolja skal spares. Hvis Albrechtsen skal ud må vi simpelthen ikke skifte mere ud i det forsvar som har været så fantastisk indtil videre.

Løssl
Kolja - Reid - Sviatchenko - Julle
Sivebæk - izunna - Albæk/Thyge - Rilwan/Borring
Ilsø
Hvilsom
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

Jens-Erik
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Jens-Erik »

Med den gode start på foråret, kan det ikke helt undgås, at man nu også begynder at kigge lidt på mulighederne i ligaen. Med aftenens resultat i Esbjerg, en sejr i morgen og lidt held i de andre kampe, kan vi pludselig komme endda meget tæt på 3.-4. pladsen - noget der virkede helt urealistisk, for bare 3 uger siden...På den anden side kan et nederlag også sende 3.-4. pladsen langt væk igen.
Netop og det er det eneste vi kan - kigge/håbe på andre resultater også. Men netop derfor er det dejligt, at høre alle omkring truppen sige "en kamp ad gangen" - og hvor er det rigtigt... Men ja, i hverdagen må det da give større og større selvtillid og dermed mere lyst til at kæmpe for, at resultaterne bliver ved med at flaske sig.
Men let bliver det ikke. Jeg er sikker på, at Albrechtsen spares og det er ærgerligt, at vi så skal til at ændre på det, som har været vores stærkeste aktiv siden Frank blev skadet: defensiven. Samtidig mister vi endnu en hovedstødsstærk spiller, og dermed svækkes dødboldene yderligere. Oveni det må man forvente at vi sparer Salami og Baba fra start - og så er det altså pludselig mange af vores nøglespillere, som vi savner.
Jeg synes, at med MA's skade, BABA's tidligere skadesproblemer og Florescus karantæne har de 3 udskiftninger der skal være... Synes ikke holdet kan bære mere end det; det bliver for ungt/urutineret og ikke sammenspillet fra start.

Mit bud på start 11'eren :idea: :

Løssl
Ipsa Kolja Reid Jessen
Siv Thyge Albæk Borring
Ilsø Hvilsom

el. :idea:

Løssl
Ipsa Kolja Reid Julle
Siv Salami Albæk Borring
Thyge
Ilsø

I ex 1, vil det nok blive til udskiftning af Thyge, Jessen og Hvilsom.
I ex 2, vil det nok blive til udskiftning af Thyge, Salami + evt. Ilsø.
Indtil videre har vi i denne sæson kun fået 1 ud af 12 mulige point mod FCN og SE, som venter i de næste kampe. Hvis vi fortsat skal have forhåbninger i ligaen, så skal det ændres og vi skal mindst have 4 point i de to kommende kampe.
Ja, det er ALT for lidt, hvad vi har fået ud af disse kampe :( . Med bare 2 sejre ialt i de 4 kampe, så havde vi været på 3-4 pladsen allerede nu og helt med fremme, men det er vi ikke :o , derfor meget vigtigt med sejre i de næste kæmpe mod netop disse hold.

Jeg tror på top 4 og pokaltriumf, men det kræver optimalt spil + plus hjælp (ikke flere lange skader til start 11-spillere + andre resultater). Det bygger jeg på at efb har et ufatteligt svært program tilbage, så dem overhaler vi. Bif er bare ikke bedre end os og Sif tager vi i sidste runde :P .

Succés må være top 6 + pokaltriumf.

FORZA FCM!
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Heey, er der nogle som kan finde et live stream signal til kampen?? :D

Jeg har nemlig ikke canal 9 :(

Gæst

Indlæg af Gæst »

download tvu og så find tv3 delight ;)

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Holdkæft, hvor er det blevet lækkert, at være FCM fan igen!

At se 11 spillere løbe rundt, og fighte for hver en bold, kan jeg ikke huske at have set så konstant siden Allan Kuhn kom til!

14 ud af 18 mulige point i foråret kan man jo heller ikke være utilfreds med? :D

Jacob2602

Indlæg af Jacob2602 »

Endnu en rigtig god præstation rent defensivt, og at vi nu har holdt nullet i 4 ud af 6 kampe, vidner vel om, at Kuhn er ved at få styr på tingene. Dejligt at se Sviatchenko og Julle gå ind og gøre det super godt. Midtbanen fungerede også godt, både Izuna og Sivebæk spillede rigtig godt, og Thyge arbejdede som sædvanlig røven ud af bukserne, dejligt at se ham central midt, hvor han imo hører hjemme!!!

Fantastisk at se, at selv om vi skifter ud på holdet, så spiller vi stadig en rigtig god kamp, og holder jo faktisk FCN væk fra chancer indtil de sidste minutter.

Eneste lille minus idag var vel Ilsø, synes han virkede meget tung/træt i det, og havde stort set ikke held med nogen af de ting han lavede.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

super sejr, super indstilling, nu lugter det lidt af top 6 , minus hele forårs sæsonen er vores skuffende tilskuertal.

stuartnoel

Indlæg af stuartnoel »

I was at the game yesterday - first time I had been to MCH Arena and part of my Easter tour of Denmark football.

You can see some pictures and my report in the second part of the blog post http://theballisround.co.uk/2010/04/01/ ... ase-carol/

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lækkert med endnu en forårssejr. Især første halvleg var helt fantastisk. Vi spiller noget af det bedste fodbold jeg har set længe. Desværre udmønter det sig kun i én scoring. Derfor kommer der logisk nok pres fra FCN i dele af anden halvleg. Men heldigvis holdt vi stand.

Karakterer:
Lössl - 9
Ingen problemer. Tager hvad der kommer og er endda fint ude af målet og bokse når han skal. Tror vi har fundet vores kommende keeper!

Afryie - 10
Utrolig stærk kamp af Kolja. God defensivt, hvor han ikke har de store problemer med at dæmme op for FCN. Og især i første halvleg kommer han eminent med i det offensive. Har i den grad vist her i foråret at højrebacken er hans.

Juelsgård - 10
Spiller ligesom Kolja en rigtig rigtig god kamp. Er dejlig offensivt indstillet, og har heller ikke de store problemer defensivt. Næsten synd at et talent af hans kaliber på venstreback ikke får mere spilletid, men sådan er vilkårene når man har en landsholdsspiller foran sig. Håber Julle har tålmodigheden til at vente. For hvis Leon kommer til VM og gør en fin figur er det ikke urealistisk at der ligger et salg og venter, og så er vejen banet for Julles indtog på venstrebacken.

Reid - 10
Styrmand i forsvaret. Hjerneblødningerne fra efteråret er lagt på hylden, og selv uden Albrechtsen holder han niveauet fra de tidligere kampe i foråret. Man begynder næsten at ærgre sig over at han har valgt DK fra. Kunne ellers have været en potentiel bobler til yderkanten af DK's VM-trup med den form han viser pt.

Sviatchenko - 9
Jeg var virkelig imponeret over vores unge dansk-polske talent. Efter lidt startvanskeligheder hvor han lige skulle finde sig til rette, går han ellers direkte ind og udfylder den plads i centerforsvaret, som havde han spillet 100+ SAS-ligakampe. Det er imponerende af en gut der først blev 18 i oktober sidste år. Viste i går at han er fremtidens mand i vores centerforsvar!

Siv - 11
Hvilken enestående præstation. Sivebæk tog så tykt pis på FCN-backen Pierre Bengtson, at jeg tror han stadig er rundtosset. Han gjorde som det passede ham, og krydrede indsatsen med at blive matchvinder. Efter en halvskidt start på foråret rent offensivt fik vi i går set Sivs kvaliteter. Dejligt at han har forlænget kontrakten!

Borring - 8
Fint samarbejde med Julle på venstrekanten, og kommer også frem til nogle fine indlæg. Dog savner jeg, at Borring udfordrer sin direkte modstander noget mere. Henrik Kildentoft burde ikke være nogen skræmmende oppasser for en mand af Borrings kaliber. Borring er ikke helt oppe i det gear vi ved han har, og det ærgrer mig lidt.

Izunna - 9
Nogle gange tog jeg mig selv i at tænke om det virkelig var Izunna og ikke Salami vi havde rendende rundt inde på midten. Lavede et fremragende stykke defensivt arbejde, og havde nogle fine offensive afleveringer. Det eneste der afholder ham fra et 10-tal var nogle sløsede afleveringer i anden halvleg, som kunne have kostet i den anden ende. Men alt i alt en stærk præstation der lover godt for fremtiden af vores snart 20-årige nigerianer.

Thyge - 9
Eminemt løbepensum som altid. Går forrest i hver eneste kamp og trækker sig aldrig. Kvaliteter der kendetegner en super anfører. Har været rigtig stærk her i foråret.

Albæk - 9
Udfylder rollen som hængende angriber ganske fint. Har nogle gode kombinationer med vores fløje og backs, og kommer også til et par rigtig kvalificerede afslutninger, der med lidt held godt kunne have resulteret i mål. Virkelig en alsidig midtbanemand vi har i Albæk, da han både kan udfylde en defensiv rolle, som vi så tit har set, og så en mere offensiv rolle, som vi så i går.

Ilsø - 7
Efter hans flotte kamp i Odense falder Ilsø lidt i niveau i går. Han virker mærket af de mange kampe, og udover den fine finte, hvor han snyder en 3-4 FCN'ere er det ikke meget rigtig positivt vi ser fra ham i går. Har en 2-3 store chancer, som han ikke får udnyttet. Dog er det positivt at han kommer frem til dem. Tror vi ser Ilsø få en pause mandag på hans gamle hjemmebane i Haderslev, så han er klar torsdag i pokalen.

Leon - 8
Kommer ind på venstrekanten på et tidspunkt hvor kampen er meget lige og på nippet til at tippe lidt til FCN's fordel. Får derfor ikke det store at arbejde med offensivt. Bliver senere rykket ned på backen, da Julle bliver erstattet af Salami. Alt i alt en acceptabel præstation af Leon, der kommer ind og bidrager med noget rutine (viser hvilket ungt hold vi stiller med i går, når man skriver sådan om en 23-årig :-) )

Baba - 8
Kommer ind i front i stedet for Ilsø på et tidspunkt, hvor vi ikke satser særlig offensivt. Har derfor ikke mange offensiver aktioner. Går til sidst ned på midtbanen og hjælper, hvilket han gør ganske fint.

Salami - UB

Besvar