Ondt i økonomien..

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Rooney

Re: Ondt i økonomien..

Indlæg af Rooney »

Det er også fint nok du mener det Hausser, men hva med at benytte den kommende generalforsamling i BW til det spørgsmål..

Det er ekstremt træls at klubben er kommet ud i sådan en omgang lort af en lorte økonomi, men jeg tror kun det er sundt for os at prøve det.
Jeg mener kun der er en mand som skal stilles til ansvar for dette, og det er bestyrelsesformanden, udfra det i siger han har sagt om worst case osv...

Jeg mener derimod ikke at andre i klubben fra ledelsen skal fyres eller gå.. Ørgaard er trods alt mr FCM. Ørgaard har været med til at lave mange fejlløb ja, men han også også lavet mange gode køb.. Og handler har han også. I disse tider hvor økonomien går af " h " til, og hvor resultaterne har svigter, glemmer folk ofte hvem som egentlig kørte FCM op da det gik godt. Der er altid nemt at kritisere når det går dårligt, men hvor mange kritisere egentlig når det går godt ? Derfor har jeg stadig min fulde tillid til at Ørgaard og co. kan få styr på det hele igen..

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Tror ærligt talt heller ikke Hausser er decideret ude efter Ørgaard. Bevares han har lavet en hel del fejlkøb, og desværre fejlkøb til dyre penge, men det er jo ikke ham der sidder med det overordnede ansvar. Det gør Bo Olesen som formand for bestyrelsen. Og dermed er det nok mere ham som Hausser sigter på.

Jeg mener dog heller ikke at det er noget som BW skal gå ind i, for hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg at det rager bestyrelsen for FCM en hat hvad BW synes...
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg mener så sandelig også Ørgaard bør stå til ansvar for sin meget store andel i denne deroute, og ja, jeg mener den logiske konsekvens bør være at Ørgaard fratræder sin stilling som sportsdirektør i FCM. Et hæmningsløst overforbrug uden skelen til hvad FCMs økonomisk kunne magte, sikrer ham en meget stor del af skylden i denne totale nedgearing.

Den der romantiske holdning om at Ørgaard er Mr. Midtjylland, kan jeg ikke bruge til noget som helst når nu han kan kostet FCM så dyrt og den irrationelle opbakning han får syntes jeg nærmeste kan sammenlignes med den traumatisede kone som støtter op om manden som slår hende.

Som der ganske rigtigt også skrives i denne tråd, så er en ting altså også at have en plan, en helt anden er at gennemføre den. Er ret sikker på FCM før har haft en plan.

Gælder mig i øvrigt over at Herning Folkeblad og flere andre aviser ikke bare er en flok ulidelige rygklappere, og går FCM på klingen omkring denne totale fadæse. Sportsredaktionens kommentar til regnskabet i lørdagens avis, kan vist også kun opfattes som en tilintetgørende kritik af det lederskab man har udvist i FCM og jeg er glad for de også vil have placeret et ansvar.

Hvis man i BW, ikke er villig til at demonstere deres utilfredshed på tribunen, så skal jeg med glæde skrive et læserbrev til HF på vegne af BW, men til dem der kender mig så ved i, jeg kommer ikke til tage med fløjlshandsker.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hausser skrev: Hvis man i BW, ikke er villig til at demonstere deres utilfredshed på tribunen, så skal jeg med glæde skrive et læserbrev til HF på vegne af BW, men til dem der kender mig så ved i, jeg kommer ikke til tage med fløjlshandsker.
For det først så er BW jo ikke en stemme på tribunen, for det andet kan du naturligvis ikke skrive på andres vegne end dine egne.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Enig Hekler.

Hvis BW skal komme med en udtalelse til emnet, er det da bestyrelsen der skal gøre det, og ikke et tilfældigt medlem.

Hausser:
Du kan jo skrive den med egen underskrift og ikke på andres vegne. Og da specielt ikke nogen der ikke er enige.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Hekler skrev: For det først så er BW jo ikke en stemme på tribunen, for det andet kan du naturligvis ikke skrive på andres vegne end dine egne.
Det har jeg aldrig sagt de er, men ligesom i andre foreninger, partier, virksomheder osv., så er bestyrelsen valgt til at varetage interessenternes (medlemmerne i BWs tilfælde) interesse og de er valgt til at tale på deres vegne, og derfor kan BWs bestyrelse også tale på medlemmernes vegne.

Derfor, hvis BWs bestyrelse giver lov og det burde de have myndighed til, så skal jeg med med glæde skrive et læserbrev som giver udtryk for at BW på ingen måde er tilfredse med ledelsen i FCM. Jeg skal nok give de rette mennesker lov til at redigere i det m.m., sådan det ikke bliver alt for skarpt.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Mini Bager skrev:
Hvis BW skal komme med en udtalelse til emnet, er det da bestyrelsen der skal gøre det, og ikke et tilfældigt medlem.

Hausser:
Du kan jo skrive den med egen underskrift og ikke på andres vegne. Og da specielt ikke nogen der ikke er enige.
Jamen bliver det i så tilfælde gjort?

Hvorfor er du i øvrigt ikke enig i det jeg skriver?

Brugeravatar
Hausser

Mere håndboldbrænde

Indlæg af Hausser »

Og lige en særdeles velrettet bredside mod FCMs ledelse og beslutningen om at overtage håndbold.

Det er fuldstændig hul i hovedet. Der er ingen synergier mellem håndbold og fodbold. Det har alle fodboldklubber lært. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... -i-hovedet

Hvor er synergieffekterne henne? Luk lortet og vis noget lederskab og ansvar!

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Hausser skrev:
Mini Bager skrev:

Hausser:
Jamen bliver det i så tilfælde gjort?

Hvorfor er du i øvrigt ikke enig i det jeg skriver?
Det kan godt være jeg fik mig formuleret forkert, det beklager jeg.

Jeg har ærlig talt ikke sat mig ret meget ind i den økonomiske situation, og jeg har heller ikke læst "tæt" i alle indlæggene her på sitet. Man må jo forvente at hvis BWs bestyrelse mener der er et sted de gerne vil have en finger med i spillet, så gør de det. Det er vel også en af de opgaver vi har valgt dem til.

Det lyder som om (for mig), at der er flere der ikke deler dine meninger om den økonomiske situation, hvem der bør gå af osv., derfor skrev jeg, at jeg ikke mente det var ok at du skrev et læserbrev på BWs vegne. Man må jo gå ud fra at brugerne herinde er ulve, og f.eks. ikke små missekatte fra Fyn eller noget :D

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

Hausser skrev:Hvis man i BW, ikke er villig til at demonstere deres utilfredshed på tribunen, så skal jeg med glæde skrive et læserbrev til HF på vegne af BW, men til dem der kender mig så ved i, jeg kommer ikke til tage med fløjlshandsker.
Nu synes jeg lige du skal kravle ned af stigen. Du skal da under ingen omstændigheder skrive et brev på vegne af BW, for at nedsable ledelsen. JEG er også medlem af BW, og jeg er ikke 100% enig med dig, så jeg vil bestemt udbede mig at du ikke udtaler dig på mine vegne.

For det andet er de eneste der kan udtale sig på BW's vegne, netop den bestyrelse der til enhver tid er valgt af medlemmerne. Er du utilfreds, så er der snart generalforsamling.

Som andre har skrevet, du kan da bare bruge dit eget navn som signatur i et brev, så behøver du ikke at pådutte andre dine meninger.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

1145 skrev: Nu synes jeg lige du skal kravle ned af stigen. Du skal da under ingen omstændigheder skrive et brev på vegne af BW, for at nedsable ledelsen. JEG er også medlem af BW, og jeg er ikke 100% enig med dig, så jeg vil bestemt udbede mig at du ikke udtaler dig på mine vegne.

For det andet er de eneste der kan udtale sig på BW's vegne, netop den bestyrelse der til enhver tid er valgt af medlemmerne. Er du utilfreds, så er der snart generalforsamling.

Som andre har skrevet, du kan da bare bruge dit eget navn som signatur i et brev, så behøver du ikke at pådutte andre dine meninger.
Prøv lige at læs og forstå hvad det er jeg skriver. Jeg henvender mig ikke til dig specifikt, men BW som forening og eftersom du er medlem af den forening, så har du også valgt nogle mennesker til at repræsentere dine meninger deri. Jeg foreslår mig selv til at gøre et stykke arbejde på BWs vegne, til at give udtryk for den frustation og skuffelse som enhver FCMer ved sin fulde fem bør føle, og lade ledelsen vide at det der er sket, ikke er okay. BWer bør, som samlet forening og interesseorganisation, give udtryk for deres mening og BW har utvivlsomt langt bedre mulighed for at blive hørt end andre.

Men det er selvfølgelig klart at, er BW et ligegyldigt ja-siger-foretagende under holdninger og meninger, ja så snakker jeg selvfølgelig ikke på ligegyldighedens vegne. Dog vil jeg så sige, at det i så fald ikke er noget jeg kan støtte eller gider være medlem af.

I øvrigt så er det langt mere interessant hvorfor du mener hvad du gør, fremfor blot at du mener det du gør. Skal det være noget vægt bag dine holdninger, så er du nødt til at redegøre for dem. Hvad er du uenig i?

nielsen

Indlæg af nielsen »

Hausser skrev:
Prøv lige at læs og forstå hvad det er jeg skriver. Jeg henvender mig ikke til dig specifikt, men BW som forening og eftersom du er medlem af den forening, så har du også valgt nogle mennesker til at repræsentere dine meninger deri. Jeg foreslår mig selv til at gøre et stykke arbejde på BWs vegne, til at give udtryk for den frustation og skuffelse som enhver FCMer ved sin fulde fem bør føle, og lade ledelsen vide at det der er sket, ikke er okay. BWer bør, som samlet forening og interesseorganisation, give udtryk for deres mening og BW har utvivlsomt langt bedre mulighed for at blive hørt end andre.

Men det er selvfølgelig klart at, er BW et ligegyldigt ja-siger-foretagende under holdninger og meninger, ja så snakker jeg selvfølgelig ikke på ligegyldighedens vegne. Dog vil jeg så sige, at det i så fald ikke er noget jeg kan støtte eller gider være medlem af.

I øvrigt så er det langt mere interessant hvorfor du mener hvad du gør, fremfor blot at du mener det du gør. Skal det være noget vægt bag dine holdninger, så er du nødt til at redegøre for dem. Hvad er du uenig i?
Hausser du har fuldstændig misforstået hvad bw er, det er en fanklub som støtter sit hold (FCM) i medgang og modgang, vi er ikke en forening der skal sparke på nogen som ligger ned (hvilket jo som bekendt aldrig giver en positiv effekt), eller skal forsøge at drive fcm som virksomhed, er man utilfreds med hvordan fcm driver deres virksomhed, er der kun en måde at skabe sig inflydelse på, det er at købe aktier og møde op til den årlige generalforsamling.

Her er BW's formål, sakset fra hjemmesiden, hvis du ikke er enig i dem, jamen så er det da ikke en forening du behøver at bruge din kostbare tid på !

FORMÅL
I vedtægterne står der; Black Wolves formål er, at give fodboldklubben FC Midtjylland (FCM) den størst mulige opbakning ved at skabe fest og stemning til FCM's kampe. Black Wolves formål er, at skabe et socialt samværsmiljø for medlemmerne, med FCM som omdrejningspunkt.

Hvad det i praksis betyder er, at vi har 2 kerneområder som vi koncentrerer os om:
1.At informere medlemmerne så de ved hvad der sker i og omkring klubben, primært gennem vores fabelagtige medlemsblad Ulvehylet, men også gennem denne hjemmeside black-wolves.com.
2.At støtte holdet på banen uanset hvor det måtte være, altså arrangere busture til kampene, skabe stemning på lægterne og vise vores tilhørsforhold generelt.

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Jeg tror at folk er nødt til at forstå at støøte ikke nødvendigvis er positivt, men i stedet at give udtryk for hvordan man fremmer og gør det bedste for hvad det nu engang er man støtter. Hvad enten man har et eller andet romanticeret idylbillede af Jens Ørgaard og bestyrelsen eller ej, bør det stå klart for enhver at det ikke er i orden hvad der er foregået, og derfor bør man som støtteforening udvise en holdning.

Støtte er ikke bare at sige: "Det skal nok gå". :?
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Bhomaszz/bavnsgaard skrev:Jeg tror at folk er nødt til at forstå at støøte ikke nødvendigvis er positivt, men i stedet at give udtryk for hvordan man fremmer og gør det bedste for hvad det nu engang er man støtter. Hvad enten man har et eller andet romanticeret idylbillede af Jens Ørgaard og bestyrelsen eller ej, bør det stå klart for enhver at det ikke er i orden hvad der er foregået, og derfor bør man som støtteforening udvise en holdning.

Støtte er ikke bare at sige: "Det skal nok gå". :?
Jeg forsrår hvad du siger, men den gang Kuhn var i fanloungen en torsdag aften, midt under den værste del af krisen, fortalte han at det eneste der ikke hjalp var at svine spillerne til. Og det var det der blev gjort i den periode, og for så vidt stadig. Det kan godt være at spillerne dermed er for blødsødne, men fakta er åbenbart at det ikke hjælper at svine dem til ( ifølge Kuhn, og han snakker jo nok lidt mere med spillerne end vi gør). Derfor kan jeg kun opfordre til, at det er modellen med positiv støtte, der bliver brugt.

Personligt kunne jeg aldrig finde på at svine spillerne, pifte af dem osv. Men de skal selvfølgelig heller ikke tiljubles, hvis de har spillet en møgkamp, og har tabt. det er sket et par gange at jeg har forladt stadion, fordi det i mine øjne er pinligt at folk står og pifter efter kampen. Der var en der fortalte mig, efter en kamp at han kun blev på stadion de sidste 20 min, for at få lov at pifte af spillerne. Det er fandme latterligt.

Bare min mening om hvordan man bør opføre sig.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Mini Bager skrev:Personligt kunne jeg aldrig finde på at svine spillerne, pifte af dem osv. Men de skal selvfølgelig heller ikke tiljubles, hvis de har spillet en møgkamp, og har tabt. det er sket et par gange at jeg har forladt stadion, fordi det i mine øjne er pinligt at folk står og pifter efter kampen.
Det er da langt værre IMO bare at forlade stadion og på den måde være total ligeglad med hvad der er foregået på banen :shock:

Jeg håber som hausser der kommer en aktion eksempelvis med bannere som skilter vi ikke kan være tilfredse med det regnskab der er kommet ud samt forhåbentlig budskaber imod håndbold og racing..

Besvar