Ondt i økonomien..

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hausser

Re: Ondt i økonomien..

Indlæg af Hausser »

Spot on, det handler nemlig lige præcis om at støtte klubben og om at få luget ud i den inkompetence som har bombet klubben mange år tilbage i tiden. INGEN er over klubben og det gælder fandme også d´herrer som står ved roret lige nu. Det er dem som sejler FCM direkte mod afgrunden og den kurs betyder at vi skal have en nu kaptajn og rorgænger.

BW er nogle af de få som har muligheden for at råbe bestyrelsen op og give udtryk med deres utilfredshed og jeg syntes i den grad man bør benytte det talerør.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hausser skrev:Spot on, det handler nemlig lige præcis om at støtte klubben og om at få luget ud i den inkompetence som har bombet klubben mange år tilbage i tiden. INGEN er over klubben og det gælder fandme også d´herrer som står ved roret lige nu. Det er dem som sejler FCM direkte mod afgrunden og den kurs betyder at vi skal have en nu kaptajn og rorgænger.

BW er nogle af de få som har muligheden for at råbe bestyrelsen op og give udtryk med deres utilfredshed og jeg syntes i den grad man bør benytte det talerør.
Hvis man kan rationalisere at det er at støtte klubben at kræve folk ud, så kan man vel rationalisere hvad som helst?

Er jeg ikke lige så meget i min ret til at påstå det er til klubbens bedste, at jeg fyrer romerlys og kanonslag af. At jeg tager til træning og råber af spillere der ikke leverer, eller smadre en spillers stakit fordi han flytter til en anden klub...

Det er nemlig mig der bestemmer hvad "Ingen over klubben" betyder i praksis.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Hvis man kan rationalisere at det er at støtte klubben at kræve folk ud, så kan man vel rationalisere hvad som helst?.
Næh. det er da logik at hvis folk fører klubben mod afgrunden, er det ikke i klubbens interesse, ligegyldigt hvem det er??
Er jeg ikke lige så meget i min ret til at påstå det er til klubbens bedste, at jeg fyrer romerlys og kanonslag af. At jeg tager til træning og råber af spillere der ikke leverer, eller smadre en spillers stakit fordi han flytter til en anden klub..
Nej. Nu gør du dig jo mere åndsvag end du er. Det er jo overhovedet ikke sammenligningsværdigt med spillere som selv vil forlade klubben og folk som vil blive i klubben.
NEJ. :roll:
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Hekler skrev: Hvis man kan rationalisere at det er at støtte klubben at kræve folk ud, så kan man vel rationalisere hvad som helst?

Er jeg ikke lige så meget i min ret til at påstå det er til klubbens bedste, at jeg fyrer romerlys og kanonslag af. At jeg tager til træning og råber af spillere der ikke leverer, eller smadre en spillers stakit fordi han flytter til en anden klub...

Selvfølgelig er det at støtte klubben at forlange folk som ikke gør deres godt nok, fjernet. Ikke at drage de hovedansvarlige for denne deroute til ansvar, er i min optik helt til grin. Tror ikke på de 3 havde overlevet noget andet steds end i en sportsklub.

Vi har stadig man millioner som skal findes og i min optik så bør man begynde med Ørgaard, Bertelsen og Olesen, så er de første millioner sparet.

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

Hausser, du er da direkte en idiot hvis du tror det er BW job at kræve en mand fyret.
Du kan lave banneret selv, eller sammen med dem som er enige med dig.. men at trække en holdning ned over de 100-vis af BW'ere der ikke er enige i at han skal fyres, det er direkte idioti.

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

Bhomaszz/bavnsgaard skrev:måske er det at støtte klubben at kræve Ørgaard med fleres afgang :evil: :twisted: :evil:
Negativ "støtte" er ikke brugbart i vores situation. Det avler bare en negativ spiral, med endnu mere usagligt/ubrugeligt mundgejl.

Der hvor vi fans har størst indflydelse er ved at støtte spillerne på banen. Kan vores opbakning ende med at de hiver en håndfuld flere point hjem, er det også med til at vende skuden.

For lige at slå det fast, så er jeg heller ikke tilfreds med regnskabet, og mener der er tid til selvransagelse. Af modgang bliver man stærk.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Ikke at drage de hovedansvarlige for denne deroute til ansvar, er i min optik helt til grin. Tror ikke på de 3 havde overlevet noget andet steds end i en sportsklub.
Det er simpelthen noget ævl - og meget let at afvise. Hvis ikke du har bemærket det, så er FCM altså ikke den eneste virksomhed, som det går skidt for i øjeblikket. Næsten alle virksomheder nedjusterer, mange er truede på eksistensen og laver massefyringer og har måske kun 20-30 % af medarbejderstaben tilbage ift for 2-3 år siden. Med andre ord, er der masser af virksomheder, der har langt større problemer end FCM og det er altså ikke sådan, at alle disse virksomheder har sagt farvel til alle deres ledende medarbejdere. Meget langt fra.

Selvom alle andre ikke gør det, kan det naturligvis stadig være en god idé at skifte ledelsen ud i FCM, men jeg tror da roligt du kan regne med, at det også er noget af det, men har overvejet. Jeg bemærkede dog et sted - tror det var i HF - at det blev beskrevet at FCM nu ville blive mere topstyret, bl.a. på indkøbssiden, hvor det nu blev Ørgaard, som blev eneansvarlig. Tidligere havde der været andre inde over (bl.a. træneren), og Ørgaard udtalte, at han af og til var blevet stemt ned ift spillerkøb. Hvor tit det er sket og med hvilke spillere, melder historien naturligvis intet om, men eftersom man nu centraliserer beslutningskompetencen hos Ørgaard, kunne det da tyde på, at han ikke var den, der har skudt mest ved siden af.

Desuden bør du nok lige minde dig selv om ejerforholdene i FCM og hvordan aktieselskaber fungerer. Det virker lidt underligt, at ville smide Bo Olesen (og resten af bestyrelsen) på porten, når det er ham (dem) der ejer klubben. Hvem er det, du vil have til at smide dem ud? Det er jo dem, der ejer størstdelen af klubben og dermed bestemmer over den. Så simpelt er det. Til gengæld er aktiekursen ret lav i øjeblikket, så for 3-5 mio kr, kan du sikkert købe dig indflydelse nok til en plads i bestyrelsen, hvis du gerne vil have mere indflydelse.

Dermed ikke sagt, at der ikke er ting, som er kritisable. Primært - som tidligere nævnt - at Bo Olesens worst case scenario ikke holder, samt at FCM racing ender med at koste penge. De ting bør og skal bestyrelsen stilles til regnskab for på den kommende generalforsamling, hvor alle vi småaktionærer kan komme med vores synspunkter. Det er der, det skal ske. Ikke som tifo'er eller andet til kampe - hvad fanden skulle det hjælpe? Der drejer det sig om at skabe resultater og vinde.

Samtidig er det glædeligt for mig at se, at der altså bliver gjort mange konkrete tiltag, for at vende krisen:
  • - Over det sidste år er hele ledelsen af håndbolddelen skiftet ud
    - Håndboldspillerne er gået 10% ned i løn
    - De største håndboldprofiler forlader klubben til sommer
    - Administrationen er blevet slanket med 20%
    - 13 spillere er blevet fjernet fra fodboldholdet, så vi sparer omkr. 30 mio/år
    - Målmandstræner og fysisk træner er blevet/bliver udskiftet
Det er altså meget markante tiltag, der ikke ligefrem tyder på en handlingslammet ledelse, der ikke aner hvad den skal gøre, for at vende skuden. Til sammenligning var alt hvad AaB-ledelsen meldte ud, da de præsterede et lignende resultatet, at de skulle "arbejde endnu hårdere".

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Lad nu venligst være med at tørre FCMs situation af på finanskrisen, det er simpelthen for letkøbt og ren og skær apologisme. Hvis det her handlede om en finanskrise, hvorfor har bl.a. jeg, så forudset denne situation for ca. 2,5 år siden og hvorfor har jeg råbt vagt i gevær ved hver eneste regnskabsaflæggelse?

Dermed ikke sagt at krisen ikke har indvirkning på situationen i FCM, men der er da ingen som helst tvivl om at man i den grad selv har været med til at forstærke krisen med en række fatale beslutninger. Jeg kan nævne en stribe skæbnesvangre beslutninger som har kostet os dyrt og jeg har faktisk forklaret det problematiske i det hver evig eneste gang. Det er altså dem som bider os hårdt i røven nu.

Kort sagt, man har styret lige lukt mod afgrunden og har reageret alt, alt for sent på de problematiske tendenser som bør have været soleklare for professionelle erhvervsfolk, de var det i hvert fald for mig. Lige nu, er FCM så i gang med en katastrofeopbremsning af dimensioner, men jeg syntes den kommet for sent og en så radikal neddrosling burde have været undgået, der skulle man simpelthen have været dyrere

Desuden, havde man virkelig forventet en konstant tilstand af højkonjunktur, uden at bekymre sig om hvad der ville ske i en nedgangsperiode?? Havde man forventet det, så har man vist ikke hørt godt nok efter i samfundsøkonomi fra første år i handelsskolen.

Tallene syntes jeg i den grad taler for sig selv. 80 millioner hentet i en kapitaludvidelse for ganske få år siden og sidenhen har vi så solgt spillere for mere end 100 millioner kr. Hvor er de penge henne i dag? Tja, nu forventer vi et underskud på 55 millioner til sommer :cry: Hvad er det rette betegnelse for den form for økonomistyring, for jeg fattes ord omkring det her?

Jeg kan og vil ikke have tillid til en række personer som så uansvarligt har styret FCM så tæt på afgrundens rand, no fucking way og jeg har svært ved at forstå at andre kan have det.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Som repræsentant for den officielle fanklub har jeg ikke noget imod at fortælle FCM, at vi ikke bryder os om deres dispositioner, eller at fortælle dem, hvad vi som fanklub mener klubben bør gøre, men direkte at forlange navngivne personer fyret, det vil jeg ikke være med til.

Lund

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Thomas Lund skrev:Som repræsentant for den officielle fanklub har jeg ikke noget imod at fortælle FCM, at vi ikke bryder os om deres dispositioner, eller at fortælle dem, hvad vi som fanklub mener klubben bør gøre, men direkte at forlange navngivne personer fyret, det vil jeg ikke være med til.

Lund
Enig med dig Lund, det er nok ikke en Fanklubs opgave at lægge pres på at for forlange navngivne personer fyret.

Når det så er sagt, vil jeg dog medgive Hausser, at give hele finanskrisen skylden for FCMs situation er for langt ude, det er vel ikke finanskrisens skyld at FCM ligger tredje sidst ??????

Det er vel heller ikke finanskrisens skyld, at mange af Ørgaards indkøb har slået fejl de sidste par år, her tænkes specielt på østeuropæiske spillere, en amerikaner, en afrika spiller, en normand, en polak og en svensker.

At man køber en ung svenske spiller fra den næste bedste svenske række til 10 mill kr. det er vel kun klubber som real madrid klassen der har kapacitet til dette, jeg synes godt at man med rette kan sige at den sportslige ledelse på dette tidspunkt har manglet jordforbindelse.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Hausser skrev:
Jeg kan og vil ikke have tillid til en række personer som så uansvarligt har styret FCM så tæt på afgrundens rand, no fucking way og jeg har svært ved at forstå at andre kan have det.
Jeg mener også, ligesom Hausser og FCM7000 (ja det kan ske jeg er enig), at der er en del folk fra beslutningstagernes side, der bør overveje om de fortsat skal sidde på deres poster efter næste generalforsamling. Bo Olesen bør, som formand for bestyrelsen, overveje at trække sig næste år. Det bør han, efter min mening, da et så katastrofalt regnskab må have konsekvenser. Ørgaard har også sin del af skylden helt sikkert, men det er nu engang ikke ham der administrerer økonomien. Når det er sagt så forventer jeg bestemt også at der for fremtiden bliver scoutet bedre inden vi køber spillere. Ja, jeg forventer faktisk ikke at vi kommer til at købe spillere det næste lange stykke tid. Jeg forstår udemærket godt at andre fans i DK griner af os, og ja det kan jeg garantere jer for at de gør, for vi har altid gået med armene løftet og været 'klasses frække dreng', men guess what? Vi har lige fået en eftersidning der kan mærkes, og den burde ikke gå umærket hen over bestyrelsen.
Om de skal fyres.... det må være op til andre at vurdere, men jeg ville nok mene at der er nogen der i den grad må kigge ind af og mærke efter om de selv synes de kan blive siddende på deres post.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Du kan jo stille forslag på GF og stemme dine aktiers vægt.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Staropramen

Indlæg af Staropramen »

Samtidig er det glædeligt for mig at se, at der altså bliver gjort mange konkrete tiltag, for at vende krisen:

- Over det sidste år er hele ledelsen af håndbolddelen skiftet ud
- Håndboldspillerne er gået 10% ned i løn
- De største håndboldprofiler forlader klubben til sommer
- Administrationen er blevet slanket med 20%
- 13 spillere er blevet fjernet fra fodboldholdet, så vi sparer omkr. 30 mio/år
- Målmandstræner og fysisk træner er blevet/bliver udskiftet
Jeg må tilstå, at jeg har svært ved at få ordene "glædeligt" over mine læber. Det er selvfølgelig at foretrække, at man nu prøver at afbøde konskevenserne af de fejltagelser man har begået, men situationen burde jo ikke være være opstået i det hele taget.

Vi skulle ikke være gået ind i hverken håndbold eller racing, og vi burde have handlet bedre ind, så truppen ikke voksede sig så uforholdsmæssig stor og løntung. Så kunne det også være, at vi kunne have beholdt folk som Rindum og Rasmussen samt de ansatte i administrationen. Folk der, for alt hvad jeg ved, har udført et godt stykke arbejde, og under alle omstændigheder næppe er ansvarlige for vores problemer.

Det er Bertelsen, Olesen og Ørgaard derimod, og da det også er dem der i fremtiden skal lede FCM, synes jeg der er god grund til at være kritisk over for dem. Det er prisværdigt at så mange herinde er konstruktive og løsningsorienterede, men jeg synes ofte man er lidt for hurtige til at sige "Det var ærgerligt, men nu er vi da på rette spor igen". Det er en farlig holdning, for det vi oplever lige nu er ikke resultatet af uheld eller finanskrisen, det er summen af flere års dårlig ledelse.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Helt Enig Staropramen....

Og lad os lige holde fast i at bare fordi der er lavet en redningsplan er vi jo ikke blevet reddet endnu :?

Og hvem ved hvordan vi ser ud efter redningen... vi spiller nok stadig på MCH-Arena, men spiller vi i superligaen?

Og Hekler, som studerende har man desværre ikke råd til at købe aktier, så der må jeg melde pas, og mit indlæg gik også på hvad ledelsen burde gøre og tænke... Jeg har min mistillid til ledelsen og den vil jeg have lov til at have og have lov til at ytre her på graven. Jeg har ikke sagt at BW eller andre burde kræve en fyring. Jeg taler om at der burde være meget meget røde ører på direktionsgangen.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg har altså også alvorligt svært ved at forstå, at folk er så hurtige til at glemme og tilgive det svigt som åbenlyst er foregået i FCM. Det kræver altså ikke nogen professor i driftøkonomi for at se, at man simpelthen ikke har haft en skid styr på sine omkostninger og det var jo fuldstændig gennemskueligt at den manglende styring skulle kæntre FCM på et eller andet tidspunkt, gennemskueligt for alle andre end FCMs "ledelse".

Fredag var sgu en sorgens dag og udmeldingerne derfra, er noget som vi kommer til at mærke konsekvenserne af langt, langt ind i fremtiden. Det kan og bør ikke accepteres og ledelsen bør drages til ansvar for at have kappet hele underkroppen af klubben.

Jeg mener stadig BW bør benytte den mulighed de har for at blive se og hørt, og lade vide at det fandme ikke er i orden det der er sket i FCM.

Besvar