Leon på landsholdet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Leon på landsholdet

Indlæg af Ravnen »

Så er det ganske vist, Leon Jessen har overhalet Michael Jacobsen i konkurrencen om venstre back pladsen på landsholdet. Lumb er dog også med, men jeg tror nu Leon kommer til at starte inde :)

Flot!!

Momme

Re: Leon på landsholdet

Indlæg af Momme »

Ja, men udelukkende fordi Lars Jacobsen skal opereres i lysken, for at komme sin skade kvit, hvilket Olsen også sagde efter pressemødet.

noerum

Indlæg af noerum »

Jeg forstår altså ikke hvorfor olsen ikke udtager thyge? synes da han er mindst lige så god som søren rieks..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Var det konkret Leon han sagde det til? Eller også Lumb og den samlede konkurrence på venstrebacken?

Momme

Indlæg af Momme »

Det spurgte jeg ham ikke lige om, men Leon overhaler ikke sådan lige Lars Jacobsen, vil jeg mene. Godt nok er han god, men ikke SÅ god.

Mht. Thyge, så mangler han at præstere, hvorfor han fortjent nok ikke er blevet udtaget.

noerum

Indlæg af noerum »

mangler thyge at præstere? har du ikke set midtjyllands kampe? han er da den eneste der har præsteret

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Momme skrev:Det spurgte jeg ham ikke lige om, men Leon overhaler ikke sådan lige Lars Jacobsen, vil jeg mene. Godt nok er han god, men ikke SÅ god.
Nu er det vel heller ikke ligefrem Lars Jacobsen Leon skal overhale, da Lars Jacobsen er højre back og ikke venstre som Leon. Er godt klar over at LJ har spillet venstre i mangel på bedre, men så mangler vi bare en kvalificeret afløser på højre, ligesom LJ ikke ligefrem har spillet sine bedste landskampe på venstre.

Momme

Indlæg af Momme »

noerum skrev:mangler thyge at præstere? har du ikke set midtjyllands kampe? han er da den eneste der har præsteret
Hvor meget siger det i landsholdsregi at præstere på et hold som FCM, når vi ligger som vi gør i tabellen?
I forhold til de andre han konkurrerer om landsholdspladsen med, så har han ikke præsteret.

Få nu de FCM briller af og se objektivt på det.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

noerum skrev:Jeg forstår altså ikke hvorfor olsen ikke udtager thyge? synes da han er mindst lige så god som søren rieks..
Jeg vil nu, med al respekt for Thyge og hans FCM-hjerte, gerne bytte ham for Søren Rieks. For helvede han er god!

noerum

Indlæg af noerum »

hvorfor?
Hvor meget siger det i landsholdsregi at præstere på et hold som FCM, når vi ligger som vi gør i tabellen?
I forhold til de andre han konkurrerer om landsholdspladsen med, så har han ikke præsteret.
Det er altså lettere at præstere på et hold der spiller godt, og hvor spillet flyder. Det er da tusinde gange sværere at tage ansvar og kæmpe røven ud af bukserne på et bundhold?

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

noerum skrev:
hvorfor?
Fordi FCM briller ikke gavner dit syn på kvalificerede modstandere på pladsen. Synes nu hverken Søren Rieks eller Thyge har klassen til at spille på landsholdet nu, specielt ikke når ligaen ligger stille og det kun er træningskampe de har i benene. Det er vel også i kraft af Lasse Schønes skade at Søren Rieks overhovedet bliver udtaget, hvis man skal se helt realistisk på det.. Dog er Krohn-dehli IMO mere skudt ved siden af end Søren Rieks, han har godt nok ikke været noget specielt overhovedet for Brøndby under Kent Nielsen hvor mange af hans offensive kvaliteter er blevet glemt til fordel for defensive pligter..

Momme

Indlæg af Momme »

noerum skrev:
hvorfor?
Det er altså lettere at præstere på et hold der spiller godt, og hvor spillet flyder. Det er da tusinde gange sværere at tage ansvar og kæmpe røven ud af bukserne på et bundhold?
Fordi du ikke er i stand til at se objektivt på spillerne med dine sort/røde briller på.

At præstere på et hold der ligger i bunden som vi gør, vidner ikke om klasse til landsholdet. Det vidner om at man er bedre end de andre spillere på holdet. At træde i karakter på et tophold vidner om større kvaliteter i og med der er større konkurrence og det er sværere at gøre opmærksom på sig selv, da de fleste andre spillere har et højt niveau.
Et højt niveau har ikke været kendetegnende for nogen på FCMs hold i efteråret 2009, hvorfor det naturligvis er lettere at spotte, hvis f.eks. Thyge spiller bedre end andre - men det gør ham altså ikke til landsholdsspiller.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Nu har spillerne jo også haft muligheden for at ovebevise Morten O om deres kvaliteter i Thailand hvor de hhv. ikke er præget af de samme defensive pligter og svære forhold som på klubplan, og der har Krohn-Dehli åbenbart trukket det lange strå.

Thyge er vel ret beset også en anden spiller nu end da han fik debut på landsholdet

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Mazter81 skrev:Nu har spillerne jo også haft muligheden for at ovebevise Morten O om deres kvaliteter i Thailand hvor de hhv. ikke er præget af de samme defensive pligter og svære forhold som på klubplan, og der har Krohn-Dehli åbenbart trukket det lange strå.
Helt sikkert, det er jo nok også derfor han vælger at udtage lekic i stedet for eksempelvis Mads Junker som har lavet 10 mål i æresdivisionen..

Brugeravatar
Jacob

Leon starter inde mod Østrig

Indlæg af Jacob »

Besvar