Transfervindue 2010
-
sebastianmikkelsen
Re: Transfervindue 2010
http://onside.dk/nyheder/sas-ligaen/haland-forlader-ob
Han ville da være en kæmpe forstærkning, jeg tror da også han har intreresse i at komme til os.
Han ville da være en kæmpe forstærkning, jeg tror da også han har intreresse i at komme til os.
- bobthebuilder_dk
ahhh mon ikke det er for at lave en "presbold" til OB? Det er nu eller aldrig agtigt..sebastianmikkelsen skrev:http://onside.dk/nyheder/sas-ligaen/haland-forlader-ob
Jeg tror at, han lønmæssigt ikke er så sjov at danse med? Men hvad ved jeg? Han har da gjort ganske fint i OB helt sikkert.. men et FCM emne tror jeg nu ikke han er?
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
Kolja på vej væk?
Dette synes jeg er en uventet, men interessant nyhed: http://www.bold.dk/nyt/FCM-spiller-kaed ... ed-Cottbus
Det vil på mange måder give god mening:
Det vil på mange måder give god mening:
- Kolja har tidligere udtalt han på et tidspunkt gerne vil til Tyskland
Kolja hiver sandsynligvis en stor løn
Ipsa kan sagtens dække backen
Man har lige givet Bøge på en fuldtidskontrakt, så vi har en gardering
Kolja er i mine øjne den bedste højre-back vi nogensinde har haft, så det vil gøre ondt at se ham smutte. Men på den anden side er han faldet i niveau på det seneste og Ipsa har gjort det ok på pladsen.. Synes det afhænger meget af prisen..
"Hvis ikke fodbold fandtes, ville vi alle være frustrede fodboldspillere" - Mick Lyons.
Er det ikke mere et spørgsmål om at hvis det er Ipsa der skal spille pladsen så er det med at komme af med Kolja og gøre plads for de unge, samt gøre plads i budgetet?CJ85 skrev:Kolja er i mine øjne den bedste højre-back vi nogensinde har haft, så det vil gøre ondt at se ham smutte. Men på den anden side er han faldet i niveau på det seneste og Ipsa har gjort det ok på pladsen.. Synes det afhænger meget af prisen..
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg tror også, at det økonomiske aspekt er afgørende her. Hvis Cottbus kommer med et godt bud, skal vi da bare slå til og satse på Ipsa (der har haft et glimrende efterår efter forholdene). Kolja har jo faktisk siddet en del på bænken under Kuhn, så det vil kun være fint at skifte en løntung spiller ud med et efter sigende dygtigt talent i Bøge.Hekler skrev:Er det ikke mere et spørgsmål om at hvis det er Ipsa der skal spille pladsen så er det med at komme af med Kolja og gøre plads for de unge, samt gøre plads i budgetet?
Jeg har altid godt kunnet lide Kolja, og han fortjener også at få den chance i Tyskland, han tidligere har sukket efter. Der er plusser for alle parter, hvis han skifter.
Ikke for at virke negativ i forhold til salget af Kolja, men nu har vi allerede sluppet to forsvarsspillere i dette vindue.
Hvis vi ser på de spillere vi råder over i øjeblikket så har vi:
Vestra back: Leon, Juelsgaard
Midtforsvar: Winston, Albrechtensen (Kolja +Ipsa)
Højre Back: Ipsa, Kolja og Bøge.
Hvis man fjerner Kolja herfra så synes jeg simpelthen vi bliver for tynde! Winston har tit karantæne og i såfald står vi enten med en venstrebenet højre back og det har vi set ikke fungere, ellers så skal vi have Bøge til at spille pladsen og jeg har altså stadigvæk en ambition om at vi skal op i toppen igen og det er ikke af første division, al respekt for Bøge så mener jeg ikke han skal smides ind imod Grønkjær eller Abselonsen endnu?
Hvis vi sælger Kolja så bliver vi nødt til at hente en Back up, fem spillere til at dække fire pladser er for lidt i mine øjne.
Hvis vi ser på de spillere vi råder over i øjeblikket så har vi:
Hvis man fjerner Kolja herfra så synes jeg simpelthen vi bliver for tynde! Winston har tit karantæne og i såfald står vi enten med en venstrebenet højre back og det har vi set ikke fungere, ellers så skal vi have Bøge til at spille pladsen og jeg har altså stadigvæk en ambition om at vi skal op i toppen igen og det er ikke af første division, al respekt for Bøge så mener jeg ikke han skal smides ind imod Grønkjær eller Abselonsen endnu?
Hvis vi sælger Kolja så bliver vi nødt til at hente en Back up, fem spillere til at dække fire pladser er for lidt i mine øjne.
Sviatchenko og Kiilerich er vel begge midterforsvarere?
Situationen taget i betragtning - både økonomisk og i forhold til ligaen - kan det godt forsvares at arbejde med 5 spillere til backkæden + de talenter der er.Dondinho skrev: Hvis vi ser på de spillere vi råder over i øjeblikket så har vi:
Realistisk set kan vi forhåbentlig kun se frem til få yderst vigtige kampe (pokalkampene) i resten af sæsonen, hvorfor en spiller som Kolje måske nok er for dyr at have i truppen hvis han ikke er klart bedre end Ipsa
Ikke fordi jeg vil kaste håndklædet i ringen mht til at forsøge at komme i top 6, men på den lange bane vil det sikkert også være en fordel hvis talenterne kan blive mere kalr til at slå igennem i løbet af denne sæson.
-
Denis Egebæk
Fem spillere + Bøge, Sviatchenko og Kiilerich synes jeg lyder OK.Dondinho skrev:Hvis vi sælger Kolja så bliver vi nødt til at hente en Back up, fem spillere til at dække fire pladser er for lidt i mine øjne.
Det er trods alt et "gratis" forår hvor der vel egentlig kun er pokalkampene der virkelig gælder, og så mener jeg det vil være en fin mulighed for at give nogle unge spillere chancen i nogle kampe
Vi har i øjeblikket en trup med 6 dygtige forsvarsspiller plus talenter, så mister vi Kolja og kan måske tjene en smugle på ham ja. Næste halve år er vi ikke med i topkampen, men hva så med næste sæson. Med mindre et af talenterne overrasker meget så skal vi ud og hente en ny forsvarsspiller, dette koster formodentligt sign-on-fee, transfer fee og der er en indspilnings periode. Jeg siger ikke det er en dårlig ide at satse på egne talenter, men det er lidt en svær position at gøre det på hvis ikke man har nogle erfarne spillere de kan læne sig op af og her er Kolja en af de meget vigtige.
Sune Kiilerich er tæt på at skifte til italienske Sampdoria.
http://onside.dk/nyheder/sas-ligaen/fcm ... -sampdoria
spændenene må håbe de får lidt for ham hvis det passer
-
The FCM FAN
Jeg synes, at det vil være ærgeligt, hvis dette rygte passer, for han er en utrolig talentfuld spiller, som FCM kunne få meget gavn af i fremtiden.http://onside.dk/nyheder/sas-ligaen/fcm ... -sampdoria
Og vi kommer nok heller ikke til at få mere end 3-5 millioner for ham .
Re: Sune Kiilerich er tæt på at skifte til italienske Sampdoria.
Ja, det må man sige. Mon ikke Simon Kjærs succes har betydning for denne handel - og ikke mindst prisen?Ragz skrev:http://onside.dk/nyheder/sas-ligaen/fcm ... -sampdoria
Men så begynder vi efterhånden at se noget tynde ud i forsvaret... - Især hvis også Kolja ryger.
Re: Farvel Kiilerich
så er den god nok:
http://www.sampdoria.it/index.php?optio ... &Itemid=38
http://www.sampdoria.it/index.php?optio ... &Itemid=38