Hvad skal Thygesen?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mose

Hvad skal Thygesen?

Indlæg af mose »

Vi har i vores anfører en meget central skikkelse på holdet. I den seneste medgang er det tydeligt, at når han rammer formen, er han uvurderlig for holdet.

Men han har kun 1,5 år tilbage af kontrakten og vil han forlænge? og har vi råd til at forlænge med ham?

Er en af ovenstående spørgsmål negative, så er det nu han skal sælges. Vi har meget lovende talenter på pladsen, og taler vi om at udnytte det næste halve år, hvor vi stort set ikke kan nå noget, så vil det være spil af tid at spille med en spiller vi sælger til sommer.

En anden problemstilling er, at vi har rigtig mange gode spillere til den centrale midtbane,men at spillerne kun udvikler sig ved at spille. Det taler også for et salg af en midtbanespiller eller evt. udlejning.

Personligt ser jeg gerne Florescu solgt og evt. Thygesen, hvis ikke vi kan binde ham på en lægere kontrakt.

Hvad mener I? Hvordan ser i kampen om midtbanen mellem Izunna, Albæk, Thygesen, Salami og Florescu.

Brugeravatar
Ravnen

Re: Hvad skal Thygesen?

Indlæg af Ravnen »

Thyge rejser ihverfald ingen steder før sommerpausen, hvis han overhovedet rejser. Med udtagelsen til ligalandsholdet, ligger der pludselig en - omend lille - chance for at komme med til VM på et af de yderste mandater, og så hjælper det ham ikke at skifte klub nu.
Desuden tror jeg han er mere comittet til os, end folk lige tror. Han kom hertil ret tidligt i sin karriere, lavede et kæmpe gennembrud med landshold og salg til følge, men kom så tilbage til os da karrieren var gået i stå i Tyskland. Nu er han anfører og dermed helt central i truppen. Han får sin kontrakt forlængelse, og sikkert også en form for klausul så han kan få lov at rejse, såfremt der pludselig kom et tilbud fra udlandet.

Florescu er i mine øjne vores vigtigste spiller på midtbanen, det kan godt være det han er sat til at lave, ikke skaber den store fangruppe for ham, men han løser opgaven og er den eneste som rigtigt evner at spille dybtliggende playmaker og samtidig rydde op defensivt. Han kan sagtens blive bedre endnu, og folk skal ikke være så hurtige til at dømme ham. Han minder på nogle måder om Thomasberg da han spillede, styrede midtbanen og var mentalt et samlingspunkt, men folk hæftede sig ofte kun ved den fejlprocent det nu engang koster, at være den som skal ligge kreative pasninger dybt fra banen, og samtidig være klar til at dække af. Det er sjældent den type spiller får den store opbakning fra tribunerne, fordi de pga den centrale position har bolden så meget, og derfor unægteligt også kommer til at lave flere synlige fejl end de andre spillere.

Salami, ja nu har han været skadet så lang tid, at man dårligt kan huske ham på banen. Men det sidste jeg husker, er at hans niveau faldt kraftigt, og at han manglede overblik. Der er ingen tvivl om hans potentiale, men først skal man have styr på skaderne, og så går der sikkert en sæson med at få spillet ham ind igen.

Izunna er lidt en dark horse, han har gjort det fint i enkelte kampe, men noget gennembrud har han ikke fået endnu.
Så er der Albæk, som efter en fin start er faldet lidt i niveau, jeg har lidt svært ved at se hvad hans spidskompentancer er, indtil videre har han blot været en "arbejdsmand" der er sat ind, uden at brilliere på nogen måde har han løst det.

At sælge Florescu og Thygesen kunne blive katastrofalt, jeg kan ikke se hvem der skal tage over pt. Det ville kræve nyindkøb. Noget andet er, at jeg heller ikke tror de bliver solgt, eller overhovedet kan sælges som spillermarkedet er pt.

Besvar