Ligalandsholdet - hvem skal med?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Ligalandsholdet - hvem skal med?

Indlæg af Kent »

Efterårssæsonen går på hæld og traditionen tro, skal nogle af superligaspillerne bruge en del af optakten på tur med ligalandsholdet. Ligalandsholdet kan være første trin på vej mod landsholdet, og i år er det selvsagt ekstremt interessant med en VM-slutrunde forude. Det er noget, som man måske kun får muligheden for at opleve een gang i karrieren, så det må motivere alle spillere.
For FCM som klub er det også vigtigt at få spillere med - både på ligalandsholdet og til VM - da priserne på spillere, der deltager til VM stiger, da det er det absolut største udstillingvindue, der findes.

Men hvem har mulighed for at komme med for FCM? Jeg ser faktisk en hel del:

Borring - var med sidste år, og har været inde i VM-varmen. Tror helt sikkert han kommer med, da han også har løftet sit spil i efteråret.

Thyge - har været med de sidste par år, og må stadig have en god mulighed for at være i truppen, især hvis han kan fortsætte sit nuværende spil.

Ilsø - var med sidste år, og har imponeret efter skiftet til os. Er en type spiller, som der ikke findes mange af i DK, og passer godt i MOs system. Tror helt sikker han kommer med.

Jessen - jeg ville ikke have troet det for 1 uge siden, men lige nu kan der vel ikke være tvivl om, at Leon er med på ligalandsholdet.

Albrechtsen - betragter jeg som en bobler. Der er ikke mange gode danske midterforsvarer i ligaen. Umiddelbart står Jim Larsen og Anders Møller foran ham, baseret på MOs udtagelser i efteråret. Men jeg mener at AMC hver eneste gang han spiller på landsholdet viser, at han ikke har nivauet til det. Albrechtsen kunne godt ende med at komme med.

Danny Olsen - var med sidste år, og har nogle spidskompetencer som passer godt til landsholdet, men efter en stabil periode i starten af sidste sæson er Danny desværre igen blevet ret ustabil. Tror han er den, der har mindst chance.

Så 6 kandidater og jeg vil blive skuffet, hvis vi ikke mindst har 4 spillere med.

Brugeravatar
Hausser

Re: Ligalandsholdet - hvem skal med?

Indlæg af Hausser »

Personligt vil også blive ret skuffet hvis vi ikke får minimum en 3 stykker med, og det selv om at efteråret generelt har været en skuffelse. Dog er det et belejligt tidspunkt at holdet har fundet formen, for ingen tvivl om at formen vil være en afgørende parameter for om man kommer med eller ej og i den henseende tror jeg de sidste 3 kampe kommer til at afgøre meget. Mine sikre fra FCM er Ilsø, Jessen og Borring og så må de være op til de andre at bevise at de er bedre end deres konkurrenter i sidste del af efteråret.

Hvis det blir lige som sidste år, så vil MO se bort fra de spillere som skal med U/21 og det vil fjerne spillere som Randrup, Mike Jensen, Lumb, Reid og Lasse Nielsen fra ligningen og såfremt FCK går videre i Europa, så vil MO sandsynligvis også spare dem. Det tyder det dog ikke på så mon ikke FCKerne er med i bowlen til den tid. Det er måske lidt kontroversielt at sende Lumb med U21 såfremt, og specielt den unge AGFer må da også bejle til ligalandsholdet. Præsterer han mod USA på onsdag, så tror jeg faktisk også han kommer med alligevel.

Ud fra det jeg har set til holdene, vil jeg mene at det nogenlunde er nedenstående spillere som skal konkurrere om pladserne. Dette er baseret på mit kendskab til de enkeltes spilleres aktuelle niveau og potentiale. Der kan være en enkelt eller to jeg har misset, men tror det er ret præcist.

OB: AMC, Absalonsen, HHA, Chris Sørensen.
FCK: Vingaard, J. Christiansen, Hjalte Bo, Grønkjær, Kvist.
EfB: Høgh, Rieks, Conboy, J. Jørgensen.
BIF: Stephan Andersen, Bischoff, Duncan, Bernburg, Krohn Dehli.
SIF: Heinze, J. Larsen, Bech, Ørnskov, Lekic.
AaB: M.J, Bøgelund, Würtz.
AGF: J. Poulsen, Dan Thomassen, Graulund.
FCM: Jessen, Borring, Ilsø, Thyge, Danny O., Albrechtsen.
FCN: Stephan Petersen, Stokholm.
SdE: Johnny Thomsen, Rasmus Hansen.
RFC: Kevin Stuhr, Beckmann, Nygaard, Lorentzen.

Mener truppen sådan nogenlunde skal udgøres af 20-22 spillere, så det er altså det de 44 ovennævnte spillere skal konkurrere om. Dog kan der smutte et par pladser til Stadsgaard i Norge og Kim Christensen i Sverige.

Tror spillere som Grønkjær og J. Christiansen bliver sorteret fra, da MO udemærket ved hvad de står for så det efterlader også et par pladser i overskud. Det kan måske også blive aktuelt for Jakob Poulsen og AMC, men tror dog alligevel de kommer med. Ligeledes har MO fint kendskab til skrøbelige Bøgelund og det kan han også ryge på, men vi mangler dog højre backs

Med noget der minder om dobbeltdækning på hver plads, tror jeg et godt bud på ligalandsholdstruppen kunne så nogenlunde sådan her ud:

AMC (sikker), Absalonsen (sikker), Hjalte Bo, Kvist (sikker), Vingaard, Reiks (sikker), Høgh, Stephan Andersen (sikker), (Kim Christensen) Bernburg, Duncan (sikker), Krohn Dehli, J. Larsen (sikker), Bech, Lekic, M.J (sikker), Bøgelund, J. Poulsen (sikker), Ilsø, Jessen (sikker), Borring.

Jeg har noteret nogle spillere som "sikre" og det er selvfølgelig pga deres nylige landsholdsudtagelser. Det vil efterlade en trup med 21 spillere, med en ret god dobbeltdækning på hver enkelt plads.

dog vil der selvfølgelig indløbe et par skader og det vil givetvis være andre spilleres mulighed.

Brugeravatar
Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

DU har været lidt stille på det sidste Hausser ;)

Men er stort set enig i din pulje.
Hausser skrev:MO se bort fra de spillere som skal med U/21 og det vil fjerne spillere som Randrup, Mike Jensen, Lumb, Reid og Lasse Nielsen fra ligningen.
Enig.
Hausser skrev:OB: AMC, Absalonsen, HHA, Chris Sørensen.
Tror kun på AMC. Absa er snart væk og der er yngre alternativer til HHA og Chris.
Hausser skrev:FCK: Vingaard, J. Christiansen, Hjalte Bo, Grønkjær, Kvist.
Eneste jeg ikke tror på er Grønkjær. Mest pga. hans skades frekvens.
Hausser skrev:EfB: Høgh, Rieks, Conboy, J. Jørgensen.
Savner Mehl og Vendelbo.
Hausser skrev:BIF: Stephan, Bischoff, Duncan, Bernburg, Krohn Dehli.
Byt Bischoff ud med Kristiansen. Det ligner MO logik.
Hausser skrev:SIF: Heinze, J. Larsen, Bech, Ørnskov, Lekic.
Lekic er ikke MO's type. Heinze kommer kun med hvis Fck går videre i europa.
Hausser skrev:AaB: M.J, Bøgelund, Würtz.
Curth og Due burde nok være i puljen.
Hausser skrev:AGF: J. Poulsen, Dan Thomassen, Graulund.
Tror kun på J. Poulsen hvis han altså ikke bliver solgt. Måske Stephan Pedersen som snart er GF'er.
Hausser skrev:FCM: Jessen, Borring, Ilsø, Thyge, Danny O., Albrechtsen.
Er i tvivl om Albrechtsen. Synes ikke MO kigger hans vej.
Hausser skrev:FCN: Stephan Petersen, Stokholm.
Laudrup og Tobias Mikkelsen på yderste mandater.
Hausser skrev:SdE: Johnny Thomsen, Rasmus Hansen.
Tror egentlig ikke de er i betragtning.
Hausser skrev:RFC: Kevin Stuhr, Beckmann, Nygaard, Lorentzen.
Tjo lyder fornuftigt.
Hausser skrev:AMC (sikker), Absalonsen (sikker), Hjalte Bo, Kvist (sikker), Vingaard, Reiks (sikker), Høgh, Stephan Andersen (sikker), (Kim Christensen) Bernburg, Duncan (sikker), Krohn Dehli, J. Larsen (sikker), Bech, Lekic, M.J (sikker), Bøgelund, J. Poulsen (sikker), Ilsø, Jessen (sikker), Borring.
Jeg tror på disse 24:

Målmænd: Christiansen(Fck), Andersen(Bif)
V-back: Jakobsen(AaB), Jessen(Fcm)
H-back: Kvist(Fck), Bøgelund(AaB)
Midter: Christensen(OB), Larsen(Sif), Høgh(Efb)
V-wing: Vingaard(Fck), Rieks(Efb), Borring(FCM)
H-wing: Olsen(Fcm), Tobias Mikkelsen(Fcn), Thygesen(FcM)
Central: Nørregaard(Fck), Krohn Dehli(Bif), Würtz(AaB), Ilsø(Fcm)
Angreb: Duncan(Bif), Bernburg(Bif), Bech(Sif), Nygaard(Rfc)
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg tror på disse 24:

Målmænd: Christiansen(Fck), Andersen(Bif)
V-back: Jakobsen(AaB), Jessen(Fcm)
H-back: Kvist(Fck), Bøgelund(AaB)
Midter: Christensen(OB), Larsen(Sif), Høgh(Efb)
V-wing: Vingaard(Fck), Rieks(Efb), Borring(FCM)
H-wing: Olsen(Fcm), Tobias Mikkelsen(Fcn), Thygesen(FcM)
Central: Nørregaard(Fck), Krohn Dehli(Bif), Würtz(AaB), Ilsø(Fcm)
Angreb: Duncan(Bif), Bernburg(Bif), Bech(Sif), Nygaard(Rfc)[/quote]

Tror truppen er mindst et par spillere for stor, sidste år var truppen vist ikke andet end på 20 spillere.

Nygaard eller Tobias Mikkelsen bør i min optik ikke komme i nærheden af holdet.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Jeg synes alt Albretchen vil være oplagt til ligalandsholdet.

Kan ikke se at hverken Høgh eller Jim Larsen skulle være i nær så gode som Albrechtensen. Håber meget han kommer med, vil være godt for hans motivation i foråret hvor han så har en VM slutrunde i udsigt måske.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Dondinho skrev:Jeg synes alt Albretchen vil være oplagt til ligalandsholdet.

Kan ikke se at hverken Høgh eller Jim Larsen skulle være i nær så gode som Albrechtensen. Håber meget han kommer med, vil være godt for hans motivation i foråret hvor han så har en VM slutrunde i udsigt måske.
Tror ikke Albrechtsen kommer med Ligalandsholdet. Dels har han aldrig rigtigt været inde i landsholdsvarmen og dels tror jeg ikke Morten Olsen er begejstret for Albrechtsens evne til at føre bolden frem ad banen. Ved ikke hvor gode Høgh og Jim Larsen er med bolden, men begge to indeholder de dog mere perspektiv end MA og når man ser på hele efteråret, så har de vel også begge to være en del af mere velfungerede mandskaber end FCM. Bortset fra de sidste par kampe så har specielt Høgh i Esbjerg-forsvaret også været utroligt godt kørende.

Claus J

Ligalandsholdet

Indlæg af Claus J »

Så er ligalandsholdet udtaget, med 2 FCM spillere udtaget. Måske nok lige i underkanten men der er jo menge om buddet.

De spillere jeg måske nok mener der kunne være tale om er i mine øjne Martin Albretsen i stedet for en af de tre venstre backs, (helst Lumb :-)). Kenn Ilsø i stedet for Martin Bernburg, eller Peter Nymann (helt ufatteligt at han IGEN er udtaget på trods af at han ikke kunne komme på hold i OB sidste sæson) Derudover syntes jeg egentligt ikke der er andre der kan komme på tale fra vores trup, når man tænker på den uhyggelig dårlige start vi fik, hvor de fleste på holdet spillede langt under standard.

Hvis vi tager klubberne som helhed, må den der føler sig mest snyd være Rajko Lekic, som han også selv har givet udtryk for. Ufatteligt han ikke får chancen, når man tænker på en Martin Bernburg der absolut ikke har spillet sin bedste halvsæson.

Hvad mener I andre?? Hvis I mener der er spillere der mangler så giv jeres mening til kende, helst (syntes jeg) at man lige skriver hvem der skal "byttes" med fra truppen, da det er for nemt bare at remse navne op der mangler i truppen.

Truppen som Morten Olsen har udtaget den:

http://tv2sport.dk/node/45043
Claus J

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Stephan Andersen, Brøndby
Kim Christensen, IFK Göteborg
Anders Møller Christensen, OB
Kris Stadsgaard, Rosenborg
Jim Larsen, Silkeborg
Leon Jessen, FC Midtjylland
Michael Lumb, AGF
Michael Jakobsen, AaB
William Kvist, FC København
Jakob Poulsen, AGF
Mikkel Thygesen, FC Midtjylland
Søren Rieks, Esbjerg
Peter Nymann, Esbjerg
Martin Ørnskov, Silkeborg
Jesper Bech, Silkeborg
Johan Absalonsen, OB
Michael Krohn-Dehli, Brøndby
Morten Duncan Rasmussen, Brøndby
Martin Bernburg, Brøndby
Jesper Grønkjær, FC København

Puha, så blev ligelandsholdet udtaget og desværre var det kun med 2 FCM'ere - Thyge og Jessen. Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor Ilsø ikke er udtaget. Han er da om nogen manden der kan bidrage med noget kreativitet og uforudsigelighed, er det ikke det vi så ofte har efterlyst på landsholdet? Det var jo netop nu man skulle prøve ham af, og se om han kunne matche de andres niveau og evt. bruges som en joker til VM. Borring syntes jeg i og for sig også burde have været med, på trods af hans svingende form, som dog er blevet markant bedre på det seneste.
Spillere som Jesper Grønkjær, Jacob Poulsen og AMC har jo vist deres værd på landsholdet (omvendt i Grønkjærs tilfælde) så hvorfor man ikke netop prøver Borring, Ilsø og en Lekic(som nu har meldt fra til landsholdet grundet hans udeladelse) af forstår jeg ikke.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er også noget uforstående overfor den trup. Selvfølgelig vil man jo helst have så mange som muligt med fra sin klub, men selv når man er nået ud over disse subjektive tanker, så er det svært at forstå at Ilsø ikke er med. Han er en type dansk fodbold skriger på, jeg kan simpelthen ikke se andre der kan det han kan.

Samtidig synes jeg også Rajko Lekic burde have haft chancen, det er da den helt rette mulighed at prøve ham af på, han har hele karrieren vist at han ejer en nærmest udansk evne til at score i alle situationer.

Borrings fald, fra målscorer i Grækenland og nær fast mand på holdet, og til nu ikke engang at være god nok til ligalandsholdet, er også uforståelig. Det synes jeg ikke han har fortjent, godtnok var han ringe som resten af holdet under krisen, men den seneste tid har han vist de gamle takter, og lidt mere kredit burde Olsen da give ham.

Nå men det er jo åbenbart dem Olsen vil have med, så må vi håbe det er de rette, selvom man kan have sin tvivl.

Brugeravatar
Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

levis skrev:Stephan Andersen, Brøndby
Kim Christensen, IFK Göteborg
Anders Møller Christensen, OB
Kris Stadsgaard, Rosenborg
Jim Larsen, Silkeborg
Leon Jessen, FC Midtjylland
Michael Lumb, AGF
Michael Jakobsen, AaB
William Kvist, FC København
Jakob Poulsen, AGF
Mikkel Thygesen, FC Midtjylland
Søren Rieks, Esbjerg
Peter Nymann, Esbjerg
Martin Ørnskov, Silkeborg
Jesper Bech, Silkeborg
Johan Absalonsen, OB
Michael Krohn-Dehli, Brøndby
Morten Duncan Rasmussen, Brøndby
Martin Bernburg, Brøndby
Jesper Grønkjær, FC København
Eneste jeg er direkte uenig i er Peter Nymann. Syntes ikke at han besidder det niveau som bringer ham i spil til landsholdet. Grønkjær er jeg også lidt lunken overfor. Han har ikke været i omdrejninger i meget lang tid nu. Resten kan jeg godt forstå at de prøves af. AMC kunne i princippet godt være forbigået. Vi kender hans niveau. Lugter lidt af at han bliver fast mand i forsvaret. Ligesom der kun er en højre back med. Selvom Kvist ikke spiller på positionen på klubholdet.
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Man må lige tænke på, at spillere der ikke spiller på problem pladserne på landsholdet, er rent fyld på liga turene. Det betyder bare de ikke får ferie, og vil være dårligere i opstarten, eller lige efter.
Leon har en chance pga. problemerne på backen. Thyge har ikke en kinamands chance for at komme på landsholdet.

Hvem fra FCM kan tilspille sig en landsholdsplads inden for 4 år?

Borring?? nej vel.
Albrechsen?? ikke set herfra.
Hvem??
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Mads

Indlæg af Mads »

Indenfor 4 år... Der vil jeg da mene, vi har nogle ganske plausible bud!

Ilsø
Albæk
Juelsgaard

Er vel ikke spillere man på nuværende tidspunkt kan afskrive! De har i hvert fald talentet, der kunne gøre dem til fremtidige landholdsspillere. Derudover skal man passe på med at spå om fremtiden, da der vel ikke var mange der for et par år siden spåede L Jessen mange chancer i landsholdssammenhæng!

mads

Bobby

Indlæg af Bobby »

Hekler skrev:Hvem fra FCM kan tilspille sig en landsholdsplads inden for 4 år?

Borring?? nej vel.
Albrechsen?? ikke set herfra.
Hvem??
Det afhænher i høj grad af, om Morten Olsen forlænger eller ej. Kommer der en ny træner efter VM, står alle muligheder jo åben.

Borring mener jeg helt bestemt har gode chancer for at komme på landsholdet indenfor 4 år. Selvom man aldrig skal sige aldrig med MO, så holder spillere som Martin Jørgensen og Grønkjær vel ikke 4 år mere.

Albrechtsen er i mine øjne bedre en AMC og fuldt på højde med Krøldrup. Agger og Kjær er sikre i midterforsvaret, så længe de er fit for fight, men Agger er jo desværre ofte skadet. Og med en ny landstræner er det ikke utænkeligt at Albrechtsen kan spille sig på. Nok ikke som fast mand, men som back up til Kjær og Agger.

Og så mener jeg spillere som Ilsø, Thygesen og måske Albæk har mulighederne, men der er da ingen tvivl om, at der er et stykke vej.
/Bobby

Lazki

Indlæg af Lazki »

Denne afstemning, tegner vel egentlig et meget godt billede af, at vi mindst skulle have haft 2 spillere mere med...

Efter min objektive mening burde Ilsø, Borring og MA alle være udtaget sammen med Thyge og Jessen.

Lidt skuffende er det vel!

Lazki

Indlæg af Lazki »

Glemte lige noget, så her er linket til tipsbladet afstemning:

http://www.tipsbladet.dk/afstemning/hve ... andsholdet
:P :P

Besvar