Sang fra i lørdags

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ing

Sang fra i lørdags

Indlæg af Ing »

Hej..

Jeg hørte i sang, noget lignende "gennem ild og vand" i lørdags...

Har i den tekst skrevet ned nogle steder?

eller har i den med klip på youtube?

Hilsen Ing

Peter Ross

Re: Nye sange?

Indlæg af Peter Ross »

Lauth skrev:Nu hvor vi er ved at lærer nye sange, hvordan er det så lige den ene sang går med Danny Olsen...

Den der,

Åhh Danny Olsen du skal gøre min kæreste gravid
Åhh Danny Olsen Gør nu min kæreste gravid

Har ingen idé om det er rigtigt.

Men synes alligevel den var lidt humor da jeg hørte den.
Åh Danny Olsen
Du er mit ét og alt
Åh Danny Olsen
Du ska' gør' min kæreste gravid
Åh Danny Olsen
Gid jeg var ligesom dig!

odense1

Re: Sang fra i lørdags

Indlæg af odense1 »

hvorfor er det i bliver ved med at kopiere sange når i skriver i prøver at undgå det? jeres nye sang har braget i odense og I har UDEN TVIVL fundet inspirationen der da den INGEN andre steder i verden synges sådan.
og jeres danny olsen er en direkte kopi af bifs krohn-dehli sang.

helt ærligt.......lidt kreativitet!!!

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

odense1 skrev:og jeres danny olsen er en direkte kopi af bifs krohn-dehli sang.
Nå, så må det åbenbart skæres ud i pap. Fremgik til dit forsvar heller ikke tydeligt af mit første indlæg.
Sangen blev startet efter ca. 300 elendige kampe af Danny, så den bliver sunget i dyb ironi. Der er intet seriøst over det, andet end nogle drenge har lidt sjov ud af den.

odense1

Indlæg af odense1 »

Peter Ross skrev:
Nå, så må det åbenbart skæres ud i pap. Fremgik til dit forsvar heller ikke tydeligt af mit første indlæg.
Sangen blev startet efter ca. 300 elendige kampe af Danny, så den bliver sunget i dyb ironi. Der er intet seriøst over det, andet end nogle drenge har lidt sjov ud af den.
og odense-sangen som uden tvivl er kopieret direkte? er det også bare for sjov?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

odense1 skrev:
Peter Ross skrev:
og odense-sangen som uden tvivl er kopieret direkte? er det også bare for sjov?
Jeg ved ikke, hvor inspirationen kommer fra. Jeg har andre ting at give mig til, end at søge nettet tyndt for sange. Det rager mig sindssygt langsomt, hvor sangen er startet, og hvor den eventuelt skulle være kopieret fra.
Kom videre med dit liv, der findes andet end internet-kamp om sang-rettigheder!

Simon

Indlæg af Simon »

odense1 skrev: og odense-sangen som uden tvivl er kopieret direkte? er det også bare for sjov?
Melodien er fundet i FK Zemun, så det er jo tydeligvis bare en direkte kopi :geek:
Smut du bare hjem til Odense og klap dig selv på skulderen over at aldrig(!) stjæler fra andre! :roll:

Men så er det jo sikkert også bare for sjov at Esbjerg og Brøndby har stjålet sange/melodier fra os?

Lev med det!

odense1

Indlæg af odense1 »

Simon skrev:
odense1 skrev: og odense-sangen som uden tvivl er kopieret direkte? er det også bare for sjov?
Melodien er fundet i FK Zemun, så det er jo tydeligvis bare en direkte kopi :geek:
Smut du bare hjem til Odense og klap dig selv på skulderen over at aldrig(!) stjæler fra andre! :roll:

Men så er det jo sikkert også bare for sjov at Esbjerg og Brøndby har stjålet sange/melodier fra os?

Lev med det!
Zemun synger den den ikke sådan der. Der er kun en klub der har sunget den sang med klap: Odense. Ergo er det noget pjat i har fundet inspirationen der, I har den fra Odense og I ved det. Bare sjovt I nævner tidligere i tråden at I ikke længere stjæler sange fra andre og de er ved at blive udfaset, til så at tage det største hit i Odense gennem det sidste år, som enhver der følger bare lidt med i fankultur ved vi synger.

Men lev med Jer selv og Jeres påtagede fankultur.

Brugeravatar
Ralle
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Ralle »

odense1 skrev: Zemun synger den den ikke sådan der. Der er kun en klub der har sunget den sang med klap: Odense. Ergo er det noget pjat i har fundet inspirationen der, I har den fra Odense og I ved det. Bare sjovt I nævner tidligere i tråden at I ikke længere stjæler sange fra andre og de er ved at blive udfaset, til så at tage det største hit i Odense gennem det sidste år, som enhver der følger bare lidt med i fankultur ved vi synger.

Men lev med Jer selv og Jeres påtagede fankultur.
Man kan undre sig over hvad du får ud af at brase ind her og insistere på at vi allesammen er nogele uopfindsomme løgnere, og at du selv er en kreativ og satans fyr :roll:

Jeg har dog et målebånd liggende, hvis det er størrelsen, du gerne vel sammenligne? ;)

Hvad angår sangene, så er det vel bedøvende ligegyldigt. Det kan virkelig ikke få mit pis i kog om vores fans har kopieret en OB-sang eller om Kerteminde IF's fans klapper i takt på samme måde som de gør i Boldklubben Søllerød-Vedbæk.
Jeg vil hellere end gerne vove pelsen og påstå at der også er klubber der har benyttet sig af noget som BW, eller andre FCM-fans, har fundet på, samt at indtrykket efter et besøg på MCH arena ikke er "hmmm, det har jeg da altsammen set og hørt før"

Brugeravatar
EvilF

Indlæg af EvilF »

Ralle skrev: Hvad angår sangene, så er det vel bedøvende ligegyldigt. Det kan virkelig ikke få mit pis i kog om vores fans har kopieret en OB-sang eller om Kerteminde IF's fans klapper i takt på samme måde som de gør i Boldklubben Søllerød-Vedbæk.
Det er jo netop dette, der er det springende punkt. De fleste fangrupper- i hvert fald dem der gerne vil tages seriøst - ville nok tænke en del over, hvor sangene kom fra. Det er nok også derfor, at den kære OB-dreng farer sådan i flint.

Der er jo stort set ingen i Danmark der "opfinder" melodier selv. Langt de fleste kommer jo via inspiration udefra. Men der er altså en ganske stor forskel på, at introducere en græsk, fransk eller polsk sang på tribunen, og så nappe en kendt og vellykket sang fra en liga-rival.

Der er altså ikke meget respekt i, at scanne SAS-Ligaen for fede sange, og så lige omskrive de bedste. OB-sangen i dette tilfælde er jo ret fed, men OB slog bare fingre i den først.

Er det ikke også sjovest, at være de eneste der synger en bestemt sang? Ville det ikke være lidt vildere, hvis I nu havde en masse - i dansk sammenhæng - unikke melodier i FCM?
Vestegnen

EfB

Indlæg af EfB »

Simon skrev: Men så er det jo sikkert også bare for sjov at Esbjerg og Brøndby har stjålet sange/melodier fra os?

Lev med det!

Hvilken, om man må spørge?

MBS/UBM

Indlæg af MBS/UBM »

EfB skrev:
Simon skrev: Men så er det jo sikkert også bare for sjov at Esbjerg og Brøndby har stjålet sange/melodier fra os?

Lev med det!

Hvilken, om man må spørge?
"We love you".. Den bruger i så vidt jeg ved..;)

Jeg er pisse ligeglad, for at være ærlig.

Andro

Indlæg af Andro »

Man skal godt nok gå i små sko for at gå sådan amok over en melodi. Hvis man havde kopieret teksten, kunne jeg forstå det, men man kan da ikke gå sådan amok over en melodi, som OB jo ikke engang har fundet på selv.

Jeg kunne ikke være mere ligeglad med de "vi har copyright på at bruge melodien i Danmark!!!"-folk.

Hutch17

Indlæg af Hutch17 »

Har lige et hurtigt forslag til en ny sang :)

http://www.youtube.com/watch?v=FSwTqJXJF_Q
Efter ca. 16 sekunder begynder den.
Mit forslag til en tekst ville være:

FC i min sjæl
Lalala
FC til jeg dør
Lalalal
Oohohohohoh

Men hvad mener i derude? Personligt syntes jeg godt om den, simpel tekst, simpel melodi, og en sang der virkelig ville kunne komme knald på! Både vokalt og visuelt :)

Besvar