Er der en ny fusion på vej?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
fadlaa

Re: Dry your eyes mate!

Indlæg af fadlaa »

Jeg afslører vist ikke noget ved at sige at jeg går ind for at alle 3 klubber går sammen i en overbygning i stil med sønderjyske elitesport a/s. Ja jeg foreslog det faktisk allerede tilbage i 99 hvor fusionen mellem IFS/Fremad var på tegnebrættet. Og jeg må sige at reaktionen fra dengang på mit forslag ikke var meget bedre end jeg fornemmer den er nu. Men heldigvis er beslutningen ikke op til snæversynede fodboldromantikere, men derimod kompetente profisionelle erhvervsledere. Må jeg blot minde om, at hvis det dengang i 99 været op til de 2 klubbers fans havde vi aldrig fået FCM.

Lars EC

Re: Er der en ny fusion på vej?

Indlæg af Lars EC »

Jeg er fuldstændig enig. Jeg har gennem mange år ment, at det er direkte dumt af Ikast, at de ikke har flyttet deres kampe hertil. Men Ikast er jo ikke så glade for os i Herning. Det kunne man se ved folkeafstemningen (ved godt der var mange andre argumenter imod en "fusion").

Men hvem kunne ikke se Brødsgaard, Daugaard og Mortensen i en ulvedragt? :-)

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Dejligt at høre at jeg ikke står alene med mit synspunkt. Det ville da være dumt ikke at udnytte at vi står med et unikt produkt med 3 hold i den absolutte top i de 3 største idrætsgrene herhjemme indenfor en så lille radius. Nej lad os udnytte denne mulighed og tænk lidt visionær i stedet for at lad os stoppe at dumme diskussioner med hult indhold

Jannick

Indlæg af Jannick »

Vil I i Herning da sende fodbolden tilbage til Ikast uden sure miner? I kan jo sende ishockey med som forsoningsgave! Egentlig sjovt at det altid er Herningfolk der brokker sig over sådan noget. Er det misundelse?

Jannick

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

man skulle tro det var herning mod ikast med sådan et indlæg. Med sådan en indstilling kommer vi ingen vegne

Jannick

Indlæg af Jannick »

Det eneste jeg prøver at sige er, at det er klart nogle folk er imod en sådan idè, da vi jo allesammen kan se, hvad der skete med fodbolden?

Jannick

>>

Amby

Indlæg af Amby »

Jannick skrev:
-------------------------------------------------------
> Det eneste jeg prøver at sige er, at det er klart
> nogle folk er imod en sådan idè, da vi jo
> allesammen kan se, hvad der skete med fodbolden?
>
> Jannick
>
> >>

Ja, niveauet blev løftet fra elevatorhold mellem 1. division og suppen med lorte stadion til medaljer, royal league, UEFA-cup og fedt stadion med masser af tilskuere.. ;-)

/Amby

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Jannick skrev:
> Det eneste jeg prøver at sige er, at det er klart
> nogle folk er imod en sådan idè, da vi jo
> allesammen kan se, hvad der skete med fodbolden?
>
Hvad sekete der da?
Jeg er ikke fra Herning jeg er født i Sunds men flyttede da jeg var 3 så jeg vil betegne mig selv som neutral. Og set ud fra det synspunkt synes jeg at Ikast har nogle fantastiske faciliteter mht. Håndbold college, talentarbejde osv. Men messecenter herning har kapaciteten og IBH flytter jo i forvejen nogle af deres kampe til herning. Men hvis Ikast bygger en kæmpe håndbold hal eller ishockey arena er jeg da for at det bliver flyttet. Indtil da ser jeg det ud fra hvad FCM vil tjene mest ved så de kan være der hvor det er sjovt også økonomisk.

Nicolai Kammersgaard
Hvorfor bor alle de kendte i Ikast?

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Nu kan jeg jo kun tale for mig selv men jeg startede min faste gang på ikast stadion helt tilbage i 82 som 6årig og har siden da fulgt fodbolden tæt først i IFS regi og siden FCM. og siden 87 herning bluefox. i 88-89 blev jeg så fanget at håndbolden. Derfor ser jeg gerne at det bliver samlet på et tidspunkt bliver samlet i et under navnet midjysk elitesport a/S. "bare et forslag" Jeg er et eksempel på at man sagtens kan have hjertet med alle 3 steder. I forhold til hvor de forskellige holder til Herning/Ikast er jeg helt ligeglad med da jeg ser hele området som en region i stedet for 2 byer som kæmper om indflydelse. Nej vi er nød til at stå sammen

Jannick

Indlæg af Jannick »

Jeg er heller ikke imod en evt. fusion, men synes man skal lade sportsgrænene blive hvor de er nu, hvis det skulle komme så langt. Hvis man tænker på at styrke REGIONEN tror jeg også det vil være bedre at gøre det på denne måde da man så ikke vil være "Hernings" hold.
Det jeg vil sige er bare at mange folk følte sig voldbollet et vidst sted da fodbolden flyttede til Herning. Det vil i hvert fald ikke gøre det bedre hvis hånbolden røg samme tur.

Jannick

Jannick

Indlæg af Jannick »

Ja nu var det så klubfølelse jeg tænkte på, men ok.
Har Ikast aldrig spillet for fulde huse?
Har Ikast aldrig spillet UEFA-Cup?
Har Ikast aldrig fået medaljer?

Ja det var et lortestadion, men nu handlede det også om klubfølelse og hvis man kun har klubfølelse pga. topfodbold og topfaciliteter så tror jeg nu nok de fleste kender et ord for dette....

Jannick

Kim

Re: En omvendt flipper

Indlæg af Kim »

sakset fra hf.dk

Var det en redningskrans, FC Midtjylland kastede ud til Ikast-Bording i onsdags, da klubberne i en lidt kryptisk pressemeddelelse gjorde omverdenen opmærksom på, at de havde indgået et praktisk samarbejde?

Det kunne tolkes som en redningsaktion, selv om det er både naturligt og fornuftigt, at de to professionelle klubber arbejder sammen om både indkøb og lægestab, når de nu færdes i samme hus i Ikast. Som det også stod beskrevet i den fælles pressemeddelelse.

Vær dog vis på, at de to klubbers bestyrelsesmedlemmers tid er for kostbar til at konstatere, at der nok ville være lidt rabat at hente, hvis de købte elastikbind og isposer sammen.

Nej, det er en helt anden dagsorden, der er blevet diskuteret bag lukkede døre det sidste halve års tid. En drøftelse der i sidste ende handler om en fusion.

Trenden i dansk idræt har i mange år heddet sammenlægninger. Fordi sporten ikke mere handler om mennesker, der engagerer sig i idrætten for idrættens skyld, men fordi sporten handler om økonomi og økonomisk vinding.

I samme tempo er tidligere tiders idrætsleder blevet udskiftet med en forretningsmand med sponsorlogo på flippen.

Og når det så viser sig, at "flipperne" alligevel ikke er dygtigere end amatørerne, og heller ikke kan få enderne i forretningen til at nå sammen, ja, så er det, de kigger sig om efter noget, de kalder et fornuftsægteskab.

Så er det, at handelshøjskolens lærebog om synergieffekt bliver en del af argumentationen.

Det er en effekt, som ifølge flipperne både sparer penge, men som også gerne skulle tiltrække "landsdækkende sponsorer", som det altid hedder sig.

Det er sådanne logikker, nutidens omvendte flippere fuldt og helt baserer deres tro på, som skal sælge endnu en fusion, og/eller dække over egen utilstrækkelighed. Tilmed dækker det i de fleste tilfælde over endnu et ikke budgetteret underskud.

Helt sikkert er det, at i Ikast skal håndboldholdet bruge flere penge, hvis ambitionsniveauet om en topplacering i verdens bedste og ikke mindst dyreste liga skal holde.

For trods godt tre millioner kroner i tv-indtægter, er erhvervslivet i Ikast alene ikke i stand til at brødføde deres håndboldhold, for slet ikke at tale om at fylde byens nye Håndboldmekka, Sportscenter Ikast.

Om FC Midtjylland, som ellers ser ud til at have så rigeligt at gøre for at holde sig oven vande, kan være behjælpelig i omkring kvindehåndbolden, vil kun tiden vise.

Det vil i hvert fald ikke se godt ud, hvis et mindre pænt regnskab bliver forklaret med ekstraordinære udgifter i forbindelse med en fusion.

Det vil også vise sig, om flere landsdækkende firmaer falder for Ikast-Bording, eller nye og gamle firmaer vil betale mere, hvis håndboldklubben skifter navn til FC Midtjylland.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvem jeg i denne forbindelse skal ønske tillykke, så det vil jeg undlade, og i stedet i fusionens navn ønske alle en god weekend med venner og bekendte.

PS: Synergieffekt eller ej, foreløbig har alle de store fusioner i AaB, Århus Elite og SønderjyskE fremvist underskud i millionklassen.

---------

mjaa.. gad vide om det er de første skridt til fusionen?

BW #456

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Kim skrev:
> sakset fra hf.dk
>
> PS: Synergieffekt eller ej, foreløbig har alle de
> store fusioner i AaB, Århus Elite og SønderjyskE
> fremvist underskud i millionklassen.
>
AAB og ÅGF havde jo også underskud før deres fusioner, og så vidt jeg husker har de tre dele i Aab ishockey, fodbold og håndbold altid haft regnskaber omkring nul og ofte under og det samme gælder Agf. Hvorimod som tidligere skrevet i denne tråd har Bluefox og IBEH haft overskud i de seneste år på nær IBEH som havde underskud her sidste år.
Så det er da kun positivt hvis der kommer fusioner, fordi jeg mener at Fcm er en af de eneste klubber i jylland med en fornuftig bestyrelse.
Men selvfølgelig skal Fcm have en garanti fra både IEBH og Bluefox om at de ikke sætter penge til ved samarbejdet.

Nicolai Kammersgaard

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Efter en lang weekend i Sverige med en masse unge mennesker, og meget lidt søvn, må jeg dog konstatere at jeg ikke helt forstår artiklens formål... :-)(

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Tror enlig ikke en fusion ville gøre mig så meget. der er dog visse krav der skulle være i ordem før det kunne komme på tale

1 . FC Midtjylland skulle fortsat hedde FC Midtjylland. ikke noget navne skift, farve skift eller logo skift. istedet burde de 2 andre omdøbes til FCM Ishockey og FCM Håndbold. tradisioner er vigtige og FCM er efter 6 år fortsat først ved at opbygge sine.

2 . Ikast B skal ikke rykkes til Herning. det vil ikke være fear over for Ikast folkene.

men ud over det kan jeg ikke se problemet. så længe det ikke røre FCMs tradisioner så er det okay. at det så vil røre Blue Fox og IEBHs tradisioner er der ikke noget at gøre ved.... fodbold er aldså størst i Danmark.

Besvar