Sang fra i lørdags
Re: Nye sange?
Hvem siger det skal være på vegne af BW?!! Du kan da bare optage alt det vil og smide det på youtube, det behøver du vel ikke spørge om lov til?
Vi kommer kun for roulade!
Jeg vil igen opfordre folk meget til at dukke op tirsdag, det er den eneste måde der sker noget på. Jeg vil gerne understrege at uanset hvor meget folk de skriger på en bestemt type sange, eller et bestemt indhold, så kommer det jo kun hvis der er nogen der kan forme det.
Kreativitet er noget som skel optrænes, og det kommer altså ikke bare dryssende ud, efter bestilling. Det kan jeg i hvert fald ikke. Så hvis vi igen sidder de samme to så skal man nok ikke forvente det vilde anderledes.
Mht. optagelser af sangene, så har jeg gjort det en gang men det er vildt dårlige optagelser, som jeg har lovet at sende til Jonas så han kan plukke noget i dem. jeg har bare ikke haft energien til det. Jeg forestiller mig at vi laver nogle nye lørdag, men hvordan det kommer til at foregå samtidig med at vi flytter på lyden på stadion ved jeg ikke.
Kreativitet er noget som skel optrænes, og det kommer altså ikke bare dryssende ud, efter bestilling. Det kan jeg i hvert fald ikke. Så hvis vi igen sidder de samme to så skal man nok ikke forvente det vilde anderledes.
Mht. optagelser af sangene, så har jeg gjort det en gang men det er vildt dårlige optagelser, som jeg har lovet at sende til Jonas så han kan plukke noget i dem. jeg har bare ikke haft energien til det. Jeg forestiller mig at vi laver nogle nye lørdag, men hvordan det kommer til at foregå samtidig med at vi flytter på lyden på stadion ved jeg ikke.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Til sangudvalgsteam:
Kom der noget ud af mødet i tirsdags? Jeg er nysgerrig, da jeg synes gode sange/stemning er kimen til en god oplevelse på stadion.
Jeg bor i Odense, så kan desværre ikke komme til de møder. Også derfor jeg har prøvet, at komme med forslag til sange her i tråden og tidligere. Hvis nogle af dem kan bruges vil jeg gerne høre fra en af Jer i udvalget. Jeg kommer til kampen på lørdag. Der kunne vi evt. snakke om de forslag jeg har givet her i tråden. Jeg vil også kunne lave kopier af en eller flere af mine forslag og tage med på stadion og dele ud. I kan finde mine forslag i denne tråd, så hvis nogle af dem kan bruges, så send mig gerne en PM...
Ellers ses vi bare på stadion på lørdag!!!
Kom der noget ud af mødet i tirsdags? Jeg er nysgerrig, da jeg synes gode sange/stemning er kimen til en god oplevelse på stadion.
Jeg bor i Odense, så kan desværre ikke komme til de møder. Også derfor jeg har prøvet, at komme med forslag til sange her i tråden og tidligere. Hvis nogle af dem kan bruges vil jeg gerne høre fra en af Jer i udvalget. Jeg kommer til kampen på lørdag. Der kunne vi evt. snakke om de forslag jeg har givet her i tråden. Jeg vil også kunne lave kopier af en eller flere af mine forslag og tage med på stadion og dele ud. I kan finde mine forslag i denne tråd, så hvis nogle af dem kan bruges, så send mig gerne en PM...
Ellers ses vi bare på stadion på lørdag!!!
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"
Mødet i tirsdags blev aflyst, da ingen havde meldt sig på og den ene part var syg.
Vi kommer kun for roulade!
Det er tilsyneladende svært at få samlet folk til det her, var det ikke en mulighed at tage emnet op når i samles inden kampene, eller i bussen på vej til udekampe. I afholder vel også af og til aktiviteter hvor i mødes og kører gokart eller hvad ved jeg, der var det også fint at snakke det igennem. Ellers ender det vel med at der kun er et par stykker der sørger for at der sker lidt.
Edit: Ellers er det muligt at Fcm er interesserede i at stable noget på benene, så det bliver grebet lidt mere professionelt an, det er da i aller højeste grad i deres interesse at styrke deltagelsen.
Edit: Ellers er det muligt at Fcm er interesserede i at stable noget på benene, så det bliver grebet lidt mere professionelt an, det er da i aller højeste grad i deres interesse at styrke deltagelsen.
Jens-Erik skrev:Den her MÅ bare komme ind i vores repertoire. Den er FOR fed! Kan tillægges (efter klap "FC" - som vi plejer) + (CAPO råber "en gang til") .PS skrev:For lang tid siden var der en der foreslog nedenstående, den er rigtig nem, og giver stor mulighed for at få mange flere med end der normalt er. Den kan evt. ændres så der kommer lidt tekst ind, men under alle omstændigheder synes jeg den er rigtig god, der er ikke andre danske klubber der bruger den, og nogle af de bedste resultater i dansk fodbold (f.eks. Bif) er meget simple sange der bliver gentaget i lang tid.
http://www.youtube.com/watch?v=hhsA99p0 ... re=related
Eller efter klap "FC - ååååååååååååh Midtjylland" og så åhåhåh osv.
Efter kampen igår er der sikkert flere af os der har mere lyst til at kvæle en spiller eller to, i stedet for at synge for dem. Men det er nu - lige nu, at de har allermest brug for al den støtte de kan få. Og den her kan man forhåbentlig få rigtig mange med på til næste hjemmekamp.
Et banner der signalerer noget i retningen af "skid hul i de hidtidige kampe, det er nu det gælder" (med andre ord naturligvis) kunne måske give lidt gejst.
Jeg kan iøvrigt se at japanerne har nogle cheerleaders til at stå og få mere gang i tilskuerne, var det en ide at tage kontakt i ulvetøserne og høre om et par af dem er interesserede i at hjælpe med det. Hvis man vel at mærke må det i DK.
Og så skal man selvfølgelig fortsætte med at producere nye slagsange ala dem der er i brug nu.
Det var blot mine ideer, der er højst sandsynligt nogle af jer der har bedre ideer, så fyr dem af her, så de virkelige fans der sørger for at sangene bliver ført ud i livet har noget at arbejde med. Og endnu bedre, bliv selv en af dem der hjælper.
Kom så, fyr løs.
Ny sang?
Så den her: http://www.youtube.com/watch?v=kyh-LE5g ... edded#t=45
og tænkte at melodien da ville være fantastisk til en sang om FCM, der kan bruges på lægterne.
Tænkte noget i retning af:
Eeelsker FCM, ja
UL - vene fra heden
Vi vil følge jer i
tykt og tyndt
Hvad siger i til den?? Prøv og syng den tekst et par gange mens i ser klippet, tror sgu det virker rigtig godt! Nok lige det der skal til for, at de tager sig sammen på banen...
(Alternativt bare teksten fra klippet)
og tænkte at melodien da ville være fantastisk til en sang om FCM, der kan bruges på lægterne.
Eeelsker FCM, ja
UL - vene fra heden
Vi vil følge jer i
tykt og tyndt
Hvad siger i til den?? Prøv og syng den tekst et par gange mens i ser klippet, tror sgu det virker rigtig godt! Nok lige det der skal til for, at de tager sig sammen på banen...
Re: Ny sang?
FED MELODI !!BLange skrev:Så den her: http://www.youtube.com/watch?v=kyh-LE5g ... edded#t=45
Eeelsker FCM, ja
UL - vene fra heden
Vi vil følge jer i
tykt og tyndt
Ved ikke lige med din tekst, det med "ja" i og UL-vene synes jeg personligt ikke er helt optimalt. (: Men ellers godt med nye forslag !
Midtjylland er livet
SORT og rød i hjertet
Vi vil altid følge jer
vores kluuub!!
Bare lige et hurtigt forslag..
Vi mangler generelt en masse sange til modgangstider hvor det ikke er genialt at synes
fcm kan ingen slå osv..
Enig super.. er sikker på den vil hitte på ude/hjemmebane... hvis i vil høre den org. sang, så tjek lige linket
http://www.youtube.com/watch?v=MotNtq41NDw
http://www.youtube.com/watch?v=MotNtq41NDw
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "
- Thomasbokr
Byggemand bob:
"FC Spiller - kan - de - klare - det-
FC Fejter - Ja - de - Kan - "
Ved godt den måske er lidt barnligt, men synes den ku være ret sjov alligevel, bare som afveksling.. hehe..
"FC Spiller - kan - de - klare - det-
FC Fejter - Ja - de - Kan - "
Ved godt den måske er lidt barnligt, men synes den ku være ret sjov alligevel, bare som afveksling.. hehe..
We all hate Leeds scum! <=> We all hate White/Green/Blue scum
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
Midtjylland!
Come on!
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
We all hate green scum
Rigtig mange gode forslag. Håber der laves en event på stadion, så man kan få flere til at synge med på sangene. Kan man evt. få Hekler ned på plænen 5 min. før kampstart med en mikrofon som kan høres gennem stadions lydanlæg og en tekst på storskærmen, og så instruere hele nordea? Evt. benytte lejligheden til at lærer en chant som får faxe tribunen med?
En anden ting jeg har tænkt over er om vi skal have en "krise-sang". Tidligere sang man "Aldrig, aldrig, aldrig gir vi op
- / / -
Vi er en klub........"
Jeg tænker man måske kan finde en ny "hjælpe/krise-sang" til når vi er bagud eller i en krise periode som nu. Mit forslag er at bruge den gamle slavesang "swing low, sweet chariot". Melodien er brugt meget ved rugby og flere bands og kor har indsunget den. Her er et par links til melodien:
http://www.youtube.com/watch?v=5SnZdu96 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=CuxWx5Cf ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=A7biGUW4 ... re=related
Jeg er tilhænger af at synge den på dansk og men stadig tage betydningen fra den engelske tekst med. Mit forslag til tekst er:
Gi' alt, for midtjylland
kommer for at bære jer hjem!
synge det x20
En anden ting jeg har tænkt over er om vi skal have en "krise-sang". Tidligere sang man "Aldrig, aldrig, aldrig gir vi op
- / / -
Vi er en klub........"
Jeg tænker man måske kan finde en ny "hjælpe/krise-sang" til når vi er bagud eller i en krise periode som nu. Mit forslag er at bruge den gamle slavesang "swing low, sweet chariot". Melodien er brugt meget ved rugby og flere bands og kor har indsunget den. Her er et par links til melodien:
http://www.youtube.com/watch?v=5SnZdu96 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=CuxWx5Cf ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=A7biGUW4 ... re=related
Jeg er tilhænger af at synge den på dansk og men stadig tage betydningen fra den engelske tekst med. Mit forslag til tekst er:
Gi' alt, for midtjylland
kommer for at bære jer hjem!
synge det x20
Nu skal jeg ikke tale på Hekler's vegne. Men personligt ville jeg undre mig hvis nogen opfordrede til at gå på plænen med en mikrofon. Eller er det bare mig?HauG skrev:Rigtig mange gode forslag. Håber der laves en event på stadion, så man kan få flere til at synge med på sangene. Kan man evt. få Hekler ned på plænen 5 min. før kampstart med en mikrofon som kan høres gennem stadions lydanlæg og en tekst på storskærmen, og så instruere hele nordea? Evt. benytte lejligheden til at lærer en chant som får faxe tribunen med?
En
Vel er Hekler en "offentlig person" i BW, men man kunne jo foreslå sig selv til den slags tiltag.
Og nej! Jeg mener ikke dette indlæg er med til at "kvæle nye tiltag i fødslen" ved at foreslå at folk selv gør noget istedet for at foreslå andre
PS! jeg syntes det ellers var nogle gode forslag
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Skal sangene læres, så er det mest centrale vel at dem der synger mest, længst og højest, lærer dem først, for så skal vi andre nok lære dem med tiden. Det betyder vel også at UBM bør involveres i en eller anden grad da de vel er den mest aktive gruppe på stadion. Derfor ville det vel også være en fin idé at invitere dem ind i loungen en times tid før kampstart (evt. mod HB Køge), og øve sangene med dem og få skabt lidt samhørighed herinde?HauG skrev:Rigtig mange gode forslag. Håber der laves en event på stadion, så man kan få flere til at synge med på sangene. Kan man evt. få Hekler ned på plænen 5 min. før kampstart med en mikrofon som kan høres gennem stadions lydanlæg og en tekst på storskærmen, og så instruere hele nordea? Evt. benytte lejligheden til at lærer en chant som får faxe tribunen med?
Jeg har forresten ikke en skid forstand på det der stemningsarbejde, men jeg er helt enig i at flere af sangene lyder rigtigt godt og det er nogle virkelig ihørefaldende melodier man har støvet op.
Den her melodi fandt jeg desværre på et BIF-forum og derfor er den vel også et no-go, (omend de vist ikke har lavet en sang med den endnu), men det har også et ganske fangende omkvæd, resten er dog noget tysker-lort