Thomas Lund skrev:
-og det er jo også korrekt, senest set til udekampen i Aalborg. Jeg har ikke læst artiklen i HF men jeg er udemærket klar over at jeg må tage verbale tæsk for den. Jeg kunne selvfølgelig også bare have sagt "ingen kommentar" men helt ærligt, så er det faktisk først i den nye sæson, at jeg begynder at se den fanatiske støtte som man fra starten proklamerede man ville give klubben. Jeg synes det er rigtig fedt at se og høre, at der er engagement og vilje i UBM nu og jeg håber at det fortsætter fremover, men jeg vil ikke holde min kæft bare fordi nogle får ondt i røven over at få kritik for ikke (tidligere) at opfylde den målsætning som de selv har proklameret. Herinde tager alle sig friheden til at kritisere FCM for akkurat det samme.
Ja det er rigtigt at det nu snart er 2 år siden UBM opstod ud af ingenting, det er da også for dårligt at det ikke er sket mere eksplosivt. UBM har på to år magtet at blive en faktor i stemningsarbejdet på Nordea og inden for det sidste halve til hele år på udebane. Da UBM startede var det for at indvoldvere de unge i det arbejde der i lang tid så ud til at uddø. Når der manglede 3-4 af de gode gamle stemningskabere skete der intet, særligt på udebane. Folkene bag UBM havde længe indset at de ikke kunne være en faktor i stemningsarbejdet for evigt. Alderdom, fedme, børn og familier har en betydning for ens effektivitet.
Og som du kan se er der ikke mange "aktive" UBM folk fra dengang med mere idag. UBM er på kun to år blevet meget mere end jeg havde regnet med da drengene startede det. Er da ked af at have skuffet dig med den langsomme udvikling. Men i UBM har vi trods alt set en udvikling og ikke mindst et livsvigtigt generationsskifte. Et generationsskifte der vel i den grad ville gavne BW at få. Det er da derfor i ser så slidte ud og i intet leverer på tribunen mere

Det er de samme stakler der trækker læsset år efter år.
Thomas Lund skrev:
og ved du hvad Hausser: Jeg er ligeglad med at dine venner, der ikke er medlem af BW gør, at du ikke drikker øl i loungen, for guess what? Målet er ikke at tjene penge på jer, men at få jer til at stå på Nordea og støtte holdet sammen med os andre. Går i bare hen og sætter jer på en rød stol har vi fejlet!
Målet med loungen er IKKE at tjene penge til BW. Målet med loungen er, at medlemmer af BW har et samlingssted. Et sted hvor de kan tale fodbold og varme op til kampene. Det evt. overskud der er går til live musik og til at indrette loungen så den bliver så hyggelig at folk har et sted at være.
Det er da ikke særligt sympatisk at være ligeglad med Hausser, han er trods alt en af dine medlemmer
Jamen er det ik det der sker idag. Kun en forsvindende lille andel af folket i loungen er aktive på tribunen. Det jeg som medlem i foreningen vi ønske mig aller mest var hvis du kunne lukke UBM tilbage i Loungen. Det ville være første skridt på vejen. Savner de stunder hvor der var noget stemning i den lounge, de stunder hvor folk sad og fandt på nye sange eller rettede eksisterende. Loungen skal efter min meningen være fuld prop. Det skulle helst være sådan at vi jævligt for bøder fra brandvæsnet for at være for mange derinde.
Men kan god se det er svært at sidde og lave sange eller bare snakke når der er nogen der syntes pengene er bedre givet ud på en Kim Larsen wannabe i stedet for at bruge pengene på at kunne vise bold i loungen. Endnu bare en lille ting der efterhånden gør BW til mere strikkeklub end fanklub.
Thomas Lund skrev:
Får vi en bedre fankultur i længden hvis der ikke er en officiel fanklub?
Vil vi på den måde se øget støtte, vilje og engagement?
Jeg har ikke svaret...
Lund
Jeg tror det ikke men hvad skal vi gøre for at BW ikke lukker sig selv stille og roligt? Hvad skal vi gøre for at få et gernerationsskifte og noget nytænkning ind i BW? Og hvor ser du som formand BW om 5 år?
I kan ikke læne jer tilbage og vente på at det mesterskab kommer til at redde BW og det officielle fan-miljø i midtjylland.