Mød Kuhn torsdag i Fanloungen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Mød Kuhn torsdag i Fanloungen

Indlæg af 974 »

Nu skal du jo ikke tro at alt er rosenrødt fordi der er et par stykker fra UBM der skriver herinde :-)

Men jeg er også enig i, at det er bedre at forene end opdele - som andre også skriver målet er jo i sidste ende det samme

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Nej, jeg er godt klar over, at der må ligge nogle uenigheder et eller andet sted, når man er endt i en situation, hvor grupperne er så opdelte, som det åbenbart er tilfældet. Det er dog ikke noget, jeg kender til, og der må være andre, der kender mere til netop dén sag. Men hvis det er et spørgsmål om 90 % enighed og 10 % uenighed, så burde det være muligt med et samarbejde. Der er ikke snak om at sammensmelte klubberne, men vi står trods alt på den samme tribune og støtter det samme hold uge efter uge. :)

Dennis

Indlæg af Dennis »

RL/UBM skrev:Jeg må ærligt talt indrømme jeg ikke fatter den generelle holdning til arrangementer og fan tiltag Midtjylland.
Jeg forstår ikke hvorfor folk i min egen gruppe, ser ned på bw, jeg forstår ikke hvorfor man vil hive sin egen gruppe op på en piedestal, for at vise hvor god man er.
Da UBM blev startet var det jo ikke fordi at folket ikke havde forsøgt at skabe noget igennem BW. Men det var jo tydeligt for os alle at BW var på vej til at uddø eller blive en faxe tribune sammenslutning. Da vi startede UBM var vi meget opsat på at hjælpe hinanden og det var primært BW de strittede imod. Du var jo selv med til at prøve noget fælles tifo arbejde, men ligemeget hvad man gjorde så skulle man høre på brok i krogene. Og ligemeget hvad man gjorde var man altid til besvær. Vi kunne jo praktisk set ikke rigtigt få lov til noget som helst selvom næsten alle mand var BW´r dengang.
RL/UBM skrev:Jeg
Man vil hellere konkurrere med hinanden, i stedet for at finde inspiration hos hinanden.
Jeg hørte BW's formand spørge en af vores, hvorfor han rejste med os? da vi var konkurrenten.
Nu skal han vel heller ikke beskyldes for at være den skarpeste kniv i BW skuffen. Han har taget stilling til hvad UBM er og kan, det har vi vel allesammen læst i aviserne :shock: Det er jo ikke fordi bestyrelsen er fyldt med gamle sure mænd, selvom det er tæt på. Men eventuelle sammenarbejder kommer ivt ikke i stand igennem formanden, så skal der da gå et lys op for ham.
RL/UBM skrev: Vi er ikke konkurrenter, vi er der for det samme! Vores elskede Midtjylland, at vi gør tingene på hver sin måde, kan jeg ikke se noget galt i? vi burde lære af hinanden.
Desuden fatter jeg ikke hvorfor man ikke har en overordnet gruppe, hvor man har repræsentanter for hver gruppering i Midtjylland.
Så var man fælles om tifo, stemnings tiltag, møde med Allan Kuhn etc.
Så man havde en masse forskellige fan-projekter, som en fællesgruppe arbejde på, i stedet for at vi laver en masse forskellige ting og leger hulemænd i vores egen gruppe.
Hvilket jeg mener i den grad bw gør og det med til at grave en dybere voldgrav mellem fraktioner.
Tror helt sikkert heller ikke BW ser UBM som konkurrenter, mere som fjenden :P BW kommer de næste par år til at kæmpe knald hårdt for at holde liv i noget de kan kalde en fanklub. Men lige så langsomt kan de ikke verve medlemmer til at tage del i arbejdet. (det har vi jo allerede set de sidste par år) BW ender ud med at blive en fordelsklub og ikke andet. Tror jeg allerede er ved at gå op for de fleste. Og det er sørgeligt for alle parter!

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Dennis skrev: Da UBM blev startet var det jo ikke fordi at folket ikke havde forsøgt at skabe noget igennem BW. Men det var jo tydeligt for os alle at BW var på vej til at uddø eller blive en faxe tribune sammenslutning. Da vi startede UBM var vi meget opsat på at hjælpe hinanden og det var primært BW de strittede imod. Du var jo selv med til at prøve noget fælles tifo arbejde, men ligemeget hvad man gjorde så skulle man høre på brok i krogene. Og ligemeget hvad man gjorde var man altid til besvær. Vi kunne jo praktisk set ikke rigtigt få lov til noget som helst selvom næsten alle mand var BW´r dengang.
Problemet var jo at vi havde så lodret forskellige holdninger holdninger om hvordan en tifo skulle være, i dag ser du ikke en skid!
I dag skal du være heldig, hvis du ser et simpelt banner med teksten FC Midtjylland, kreativiteten er helt død.
Og det virker til den generele holdning er, hellere mange tifoer, som ikke siger en skid, end få tifoer, som der bliver gjort noget ud af.
Personligt så jeg hellere 2 tifoer på en sæson som virkelig er gennemførte, også nogle hurtigere spontane tifoer.
Det var bestyrresel dengang der gik fuldstændig amok, og det var selvom der stod tomme flasker fra Newcastle øl, hvilket vi ikke drak.
Men vi fik alligevel skylden for det, alt var tifo's skyld, det var det nemmeste og derfor var der ingen vej tilbage.
Jeg mener dog stadig, at samarbejde skal genoptages, det skal bare ikke være BW der står for det, men en fælles FC Midtjylland gruppe.
Nu skal han vel heller ikke beskyldes for at være den skarpeste kniv i BW skuffen. Han har taget stilling til hvad UBM er og kan, det har vi vel allesammen læst i aviserne :shock: Det er jo ikke fordi bestyrelsen er fyldt med gamle sure mænd, selvom det er tæt på. Men eventuelle sammenarbejder kommer ivt ikke i stand igennem formanden, så skal der da gå et lys op for ham.
Jeg synes nu det var fint nok, på daværende tidspunkt vidste vi ikke det store, men pludselig gik politiet fuldstændig amok!
En navneregistreing på silkelort station, hvor alle skulle vise ID, og blev skrevet ned på blok, med truslen, hvis i laver ballade bliver i anholdt alle sammen.
Folk var rasende!
Sjovt nok var den eneste ballade, den politiet skabte.
Tror helt sikkert heller ikke BW ser UBM som konkurrenter, mere som fjenden :P BW kommer de næste par år til at kæmpe knald hårdt for at holde liv i noget de kan kalde en fanklub. Men lige så langsomt kan de ikke verve medlemmer til at tage del i arbejdet. (det har vi jo allerede set de sidste par år) BW ender ud med at blive en fordelsklub og ikke andet. Tror jeg allerede er ved at gå op for de fleste. Og det er sørgeligt for alle parter!
Det lød sgu sådan! Og det er sgu ikke fordi vi prøver at stjæle medlemmer fra BW.
Det gør de i den grad! Hvilket også var tydeligt til det "stemningsmøde", det handlede mere om profit, end hvordan vi egentlig løser problemer såsom stemning, busture, tifo etc.
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
Hekler

Halloooo

Indlæg af Hekler »

Må jeg lige få min tråd tilbage?

Jeg kunne godt tænke mig at folk holder sig til emnet.

Iøvrigt må folk gerne skrive spørgsmål til Kuhn hvis de ikke kommer selv, så har jeg lidt at tage af hvis folk er forgenerte til at spørge selv.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Vil godt give folk ret i at vi synker ned i hullet. En sammenslutning mellem BW, samarbejde om man vil, ville ikke være helt dumt.

Så vil jeg også godt pointere. Synes den der lade holdning som der florer hvem er bedst skal ud af verden, og her tænker jeg, hvem er bedst til at stander en bus, hvem kan synge højst osv. For lige nu er det ikke BW det er nok UBM. Tror bare foreningsmedlemmerne er er meget konservative på det her punkt, hvilket er sørgeligt. Som jeg ser det er det en slags frarøvelse af fanklubben at nogen er bederer , ja vil kalde det en go' gang jantelov, i skal ikke tro at i er bedere end os. Trist. Mange vil nok gerne bibeholde de dyder der er nu, fordi det ligger dem nært og de er bekendt med det. Nye ting er ikke så meget velkommende fordi man ikke tør tage springet ud over klibben og se om ens ellastik holder.

Så siger Hausser.
- Vil man hellerer have 75 ikke BW'er og 25 BW'er til at købe baren tør.
- Vil man hellerer have 25 BW'er til at købe baren tør.

Det er god pointe, og hvordan man løser den, ja det er en problemstilling man må gøre op med.
- Vil man til at tage entre for folk som ikke er medlemmer 20 kr. + ølkort i baren.
- Ha' 2 indgange så medlemmer kan gå frit ind den ene side, og de andrer stå i en entre kø.

Det må man gører op med internt.

Hvordan kan man så hjælpe hinaden BW og UBM?
- Vil man kun støtte holdet sammen på tribunen.
- Vil man danne en forening så vi alle kan være samlet og høvle bajer ned i fællesskab.
- Eller er man for konservativ, og synes jeg kan ikke li' dem og de kan ikke li' ogs' fordi vi ikke kan " stander en bus" - ikke tag' det sidste personligt.
Er det sådan bliver det hele status quo. Så kommer man ikke vidrer.

Det er et stort problem og hvis man man vil være med i FCM's " Klubhuset " Så er det jo der man skal søge hend hvis man vil betale 225 kr. for at få en masse fede features for sit kontigent. Er det sådan, så opfordrer jeg folk til at klippe sit medlemskort over for det er ikke det BW vil. Som forening går vi op i at skabe hygge, samarbejde og trofast opbakning om holdet. Magter man ikke det i det lange træk hvad laver man så i Black Wolves.
Skal man gører som UBM og sige, at man skal opfylde krav for at komme ind i BW.

Det kunne være. Som person skal du have følgene kompetencer og krav for at opfylde et medlemsskab.

- At du er intiativrig, og har løst til at bruge tid på at bakke op om BW og holdet.
- At du er en fan med hjertet og ønsker udvikling i den midtjydske fankultur.
- At du består nordea prøven i at give opbakning minst i 45 min. af en kamp.

Så betaler man ikke kontigent, så betaler man med frivillighed. Den eneste måde der kommer penge i kassen bliver kun igennem merch, øl, vand og stickers.
Det er et kæmpeproblem med en opgave der ikke lige løses lige til. Til næste formandsvalg kan det da værer man skulle satste på en ung gut som formand som har nogle evolutionærer visioner, hvis denne person kan findes, istedet for den konservatisme som ligger ind over fanklubben lige nu.

Bliv stødt eller rørt, eller kom med benhård kritik! Det er mit problem på den' her problemstilling.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kan du forstå hvorfor det som udestående kan være ubegribeligt at se højt betalte og gennemprofessionelle fodboldspillere, give op på den måde som vi har set i flere kampe og underpræstere så kollektivt? I den virkelige verden uden for fodbolden har vi andre altså ikke råd til at levere sådan en indsats hvis vi vil bevare vores jobs.

Handler det i virkeligheden om at vi fans, går mere op i det end fodboldspillerne gør? For os er det en identitet og en interesse, for spillerne er det "bare" et arbejde, eller sådan føles det ihvertfald når vi hænger med skuffen langt ind i næste uge, mens man samme aften kan se spillerne give den gas og more sig nede på den lokale.

Hvad føler du hidtil at du har formået at påvirke og ændre mest i din relativt korte tid i klubben?

Hvor ser du de største udfordringer i FCM i det fremadrettede arbejde i klubben? Hvor kan og skal vi forbedre os mest?

Os fans har snakket meget om at truppen har underpræsteret voldsomt i denne sæson, men hvor god er truppen reelt? Er der kvalitet nok til at spille med om medaljer i FCM?'

Hvilken spiller har imponeret dig mest i FCM?

Hvilken spiller tror du for alvor kommer til at slå igennem i FCM i denne sæson?

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Er der nogen mulighed for at for at der bliver lavet et "referat" da det desværre ikke er alle der har mulighed for at komme?
!

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Ja nu blev debatten så IGEN IGEN hijacked så den kom til at handle om noget helt andet end var meningen, og jeg håber bare det ikke betyder at folk bliver væk, men det betyder at jeg ikke har noget fra jer at byde ind med, til Kuhn.

Når det er sagt, så er der INGEN der kan sige BW er lukket. ALLE medlemmer der har en ide, kan komme og få opbakning til den i BW og vi har ikke lavet andet det sidste år end at trygle og be, opfordre og opmundre til at medlemmerne tager initativet.

Hvordan ikke medlemmer, set i lyset af det, vil tillade sig at kritisere foreningen for ikke at udstrække de samme fordele til dem som medlemmerne betaler for, er simpelthen uden for min forstand.

Du kan være med til alt, bare du melder dig ind.
Man kan vel nærmere stille spørgsmålet, hvordan kan du tillade dig ikke at være medlem når nu det kun drejer sig om et symbolsk beløb. Som det er nu får du oven i købet en højere rabat på dit sæsonkort end prisen for medlemskabet.

Prøv fx at tænke på at hvis du havde været medlem kunne du være med idag...
/Hekler

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

RL/UBM skrev: Jeg hørte BW's formand spørge en af vores, hvorfor han rejste med os? da vi var konkurrenten.
Det har jeg så aldrig sagt.
Vi er desværre heller ikke 2000 medlemmer af BW men nærmere 1200.

Lund

Håber folk havde en god aften med Kuhn.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Alle de saftige og slibrige detaljer fra mødet, er pr. aftale med Kuhn hemmelige.

Men jeg kan da fortælle at han synes det var mærkeligt at alle FCM fans ikke er medlem af fanklubben...
/Hekler

pedersen7500
Site Admin

Indlæg af pedersen7500 »

Hekler skrev:Alle de saftige og slibrige detaljer fra mødet, er pr. aftale med Kuhn hemmelige.

Men jeg kan da fortælle at han synes det var mærkeligt at alle FCM fans ikke er medlem af fanklubben...
Vel egentlig også forventeligt. Dog ikke negativt ment.
!

pedersen7500
Site Admin

Indlæg af pedersen7500 »

Hekler:
Hvordan syntes du fremmødet var? Tilfredsstillende?
!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Hekler skrev: Hvordan ikke medlemmer, set i lyset af det, vil tillade sig at kritisere foreningen for ikke at udstrække de samme fordele til dem som medlemmerne betaler for, er simpelthen uden for min forstand.

Du kan være med til alt, bare du melder dig ind.
Man kan vel nærmere stille spørgsmålet, hvordan kan du tillade dig ikke at være medlem når nu det kun drejer sig om et symbolsk beløb. Som det er nu får du oven i købet en højere rabat på dit sæsonkort end prisen for medlemskabet.

Prøv fx at tænke på at hvis du havde været medlem kunne du være med idag...
Men så enkelt er det bare ikke altid Hekler.

Angående det at smide penge i BW-baren i forbindelse med hjemmekampene, så kommer jeg der stort set ikke, da dem jeg tager til fodbold med, ikke er medlem af BW. Så selv om jeg er BWer, så er jeg alligevel effektivt forhindret, da dem jeg kommer med, ikke kan komme ind, og jeg er jo langt fra den eneste som lider den tort.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

Angående det at smide penge i BW-baren i forbindelse med hjemmekampene, så kommer jeg der stort set ikke, da dem jeg tager til fodbold med, ikke er medlem af BW. Så selv om jeg er BWer, så er jeg alligevel effektivt forhindret, da dem jeg kommer med, ikke kan komme ind, og jeg er jo langt fra den eneste som lider den tort.
Det må da være forholdsvis enkelt for dig, at gå ind i baren og købe, det du skal have og tage det med dig, hvis du hellere vil drikke det med dine IKKE-BW-venner.
Så jeg for står ikke problemet.

I min verden er det lige så logisk, at BW-arrangementer er for BW´ere og ikke andet.

Besvar